Halpaa on bemarin omistaminen. Ostimme auton Laakkoselta 22.10.2019 ja myimme sen nyt melkein 3 vuotta myöhemmin, ja Laakkosella se on taas myynnissä täysin samalla hintalapulla kuin silloin 2019. Samanlainen mutta uudempi ostettiin vaihdossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III
Collapse
X
-
Originally posted by kooma View PostHalpaa on bemarin omistaminen. Ostimme auton Laakkoselta 22.10.2019 ja myimme sen nyt melkein 3 vuotta myöhemmin, ja Laakkosella se on taas myynnissä täysin samalla hintalapulla kuin silloin 2019. Samanlainen mutta uudempi ostettiin vaihdossa.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostMitä Laakkonen saa välistä tuosta autosta kun myy eteenpäin? Kauppa se on mikä kannattaa kun myy moneen kertaan saman auton samalla hintaa ja välistä aina jotain
Edit: erotus korjattuLast edited by kooma; 09-09-2022, 08:34.Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostJos fiilispohjalta mennään, kutosdieselin murina voittaa aina suhisevat ja vinkuvan sähköhybridin jossa saa aina Akun loppuessa kuunnella jakoketjun rapinaa kun +100 vauhdissa sähkö loppuu
Autoilun kulupuolella valintaa ( mikä sit onkaan ) turha perustella jos merkiksi BMW valittu.
Työmatkat ja kauppareissut sähköllä, pidemmät maakunta-ajot bensalla. Lisäpainoa tulee kun on kaksi voimanlähdettä, sille ei voi mitään ja vaikuttaa ajettavuuteen, mutta kokonaisuutena hybridi on toiminut.
Sijaisautona oli G20/330e farmari ja siinä oli XTRABOOST 292hv. Kyllä lähti, jos lähetti. Totta kai suoran kutosen äänimaailma on varsin hyvä, mutta vaikka kaikkea ei voi saada, ei kaikkea myöskään menetä tarkoittaen sitä, että kehityksen kehittyessä voi saada uusia asioita.
Sähköajelun vaste on varsinkin korttelipyörityksessä erinomainen, itse nykyään pyrin pidemmilläkin matkoilla säästämään edes hiukan varausta akkuun jos tietää, että vähänkään on taajamaa tai muuta kaupunkiajoa edessä.
Entäs sitten se pienen 2-litraisen koneen riittävyys 2-tonnisen pullalossin liikuttamiseksi? No, yhteistehoa saa 252hv, se riittää ohituksiin mutta eihän auto mikään raketti ole. Teho riittää hyvin reippaaseen moottoritieajeluun, mutta samanlaista säpinää kaasupolkimella ei saa aikaan kuin tuolla G20/330e:llä.
Kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos ei muuten, niin vaikka vaihtelun vuoksi?
Ja vähän liittyen tähän ketjuun, em. sijaisauto oli melko niukasti varusteltu. Ei sporttipenkkejä, sähkösäätöä, Comfort Accessia, valoavustinta jne jne. Tuli todettua, että tässä on aivan huomaamattaan taas (!) mennyt tottumaan kaikkiin turhiin lisävarusteisiin ja hilavitkuttimiin. Jos haluaisi vähänkään samalla tasolla olevan G20:en, niin menee kirkkaasti yli 50k€. Hitto kuinka nopeasti siihen on ehtinyt tottumaan, että auto esim. aukeaa vain kahvaa vetämällä ilman avaimen käyttöä..
Mutta kyllähän G20:een pääsy oli muistutus siitä, mistä 3-sarjalaisesta oli kyse. Epämukavampi, meluisampi mutta ajettavuus oli kyllä oikein kutsuva. Joskus vielä..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostSijaisautona oli G20/330e farmari ja siinä oli XTRABOOST 292hv.
Pistäpä keppi sportille niin myös vanhemmissa 530e malleissa on extraboost tarjolla. Vaatii tosiaan että vaihteisto on S-tilassa. Samat 290 hummaa sieltä löytyy sitten.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
G20 epämukavuutta en kyllä allekirjoita. Toki mulla oli ihan perusmalli ja vakio 17” rengastuksella. Oli kyllä mielettömän hyvä auto! Kaikki tarpeellinen meikäläiselle. Ajettavuus oli huippua, samoin yleinen laatu. Erityisesti hiljaisuus tuolla rengastuksella oli merkillepantava. Kävin koeajamassa useita sähkövempaimia ennen vaihtopäätöstä. Mm. Polestar2 ja Teslan 3. Molemmat noista melun suhteen aivan eri planeetalta, siis huonossa mielessä. Tosiaan myös liikkui ihan mukavasti ja ohitukset sportilla olivat todella vaivattomia. Varaukseton suositus tuolle mallille, kannattaa kokeilla.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostJoo no tässä tapauksessa kun sähkäri (i3) kyseessä niin markkinat sahaa aika hämmentävästi. Auton hintalappu 21900 ja viime vuonna vastaavissa oli mielestäni jo yhdessä vaiheessa 15900 pyyntejä ennen kuin lähtivät taas nousuun. Laakkosen vaihtohyvitys oli 2000 euroa pienempi kuin tuo hintalappu minkä siihen nyt laittoivat. Me kun ostettiin taas i3 niin ei varsinaisesti netottu mitään kun sen hinta oli samalla tavalla korkealla.
Edit: erotus korjattu
Tosiaan itse etsin bensaa tai dieseliä,näissä tuntuu olevan yhteinen sävel,reilu ylihinta ja pitkät myyntiajat. Osassa ei tipu edes hinta.
Pitkä on ollut myyntiaika ja tulee olemaankin tuolla pyynnillä.
Hintojen noustessa ~10/2021 uskon että kauppaa syntyi kun ihmiset huumassa saivatkin enemmän kuin olivat maksaneet,vaikka väliraha oli samakuin ennen..nyt ne ylihintaset makaa varastossa kun myyntiajat pitkiä niin ei uskalleta tarjota kuin jtn suht naurettavaa. Tämä siis koskee polttiksia,ja ainoastaan bmw mitä seurannut.
Jotenkin tuntuu myös harrasteautot tekevän huonosti kauppaa..myöskin hinnoittelut aika ääripäissä esim(toki toinen smg vs manuaali)
Sietämätön vaikeus ostaa kun ei tiedä kun halu päästä eroon tulee autosta voi sen myyntiaika ollu jtn naurettavaa.Last edited by arben; 09-09-2022, 20:48.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostSietämätön vaikeus ostaa kun ei tiedä kun halu päästä eroon tulee autosta voi sen myyntiaika ollu jtn naurettavaa.Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostIhan mahdoton arvata mihin suuntaan hinnat menee, yhtäältä vois arvella että polttisten suosio sukeltaa loputtomasti mutta toisaalta taas kun ei uusia myydä juuri lainkaan niin jossain kohtaa voisi kuvitella että kysyntä saa tarjonnan kiinni. Ainakin hyvien yksilöiden osalta.
Kuvittelisi että tuo määrä olisi ns ylitarjonnan puolella.
Toi hintojen polttiksessa tekee myös etten uskalla edes kuvitella tuovani esim m235,marvon tuntien hinta minkä ne sille määrittelevät on täysi arvoitus.
37 ja 120 ajetuista pyydetään saman verran nettiautossa. Varusteet samat/vuosimalli/kilometrit.Last edited by arben; 10-09-2022, 09:31.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostSe on totta,18.8 oli 674 teslaa myynnissä,nyt niitä on 912.
Kuvittelisi että tuo määrä olisi ns ylitarjonnan puolella.
Toi hintojen polttiksessa tekee myös etten uskalla edes kuvitella tuovani esim m235,marvon tuntien hinta minkä ne sille määrittelevät on täysi arvoitus.
37 ja 120 ajetuista pyydetään saman verran nettiautossa. Varusteet samat/vuosimalli/kilometrit.
Se onkin, tällä viikolla tullu kiire monella tarkistella Y mallin hintoja, niitä on tarjottu itsellekin tällä viikolla montaa kymmentä. Sinänsä ihan reaalihintaan joo mutta nettiautossa on 120 ellei nyt ylikin jo Pelkästään Y mallia tarjolla Kyllä noi kohta normalisoituu, Enyaq 80iv kokee nyt samaa kun luovutuksia on tullu sen verran paljon vaikka tuote on ollut sinänsä hankala ostaa mutta nyt niitä on tullut markkinoille jo maailmalle sen verran että tulevat pari naksua alaspäin. Ioniq 5 ja I4 ei vielä mutta se aika lähenee kyllä jolloin ei saakaan omiaan pois, onneksi bemarin kanssa siihen on tottunut jo oli malli mikä hyvänsä
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostIhan mahdoton arvata mihin suuntaan hinnat menee, yhtäältä vois arvella että polttisten suosio sukeltaa loputtomasti mutta toisaalta taas kun ei uusia myydä juuri lainkaan niin jossain kohtaa voisi kuvitella että kysyntä saa tarjonnan kiinni. Ainakin hyvien yksilöiden osalta.
Comment
-
-
Hyvä vertaus, ja täytyy toki muistaa myös että kaasugrilli ei ole hiiligrillin veroinen. Ihan hyvä suuntaus sinänsä jos massat siirtyisivät suurimmalta osin sähkövatkaimiin pitkässä juoksussa ja itse saa keskittyä ajelemaan E85:sta polttavilla ”museo”kulkineilla.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Comment