memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2570
    • Kirkkonummi

    Originally posted by Jacques View Post

    Täällä on hyvin vastaava tilanne. Tekisi mieli päivittää F32 toiseen, tämä on nähty ja koettu. Hienosti ollut viaton yksilö, ehkä osittain sitä lähtee vaihtamaan että pelkää mustan pekan osuvan käteen.
    Mutta kun ei vain kiinnosta tämän hetken tarjonta. Dieselit ovat kusiloukuilla, bensakoneinen kuutonen on jo. Koria miettii että vaihtaisi harrasteessa isompaan kun kohta viisikymmentä ikää..

    Ei vain kolahda oikein millään, ne jotka orastavasti kiinnostaisi (M340i&d, G30 D5, 550d&i) kaikissa tulee eteen se että hyvästä yksilöstä joutuisi purkamaan säästöjä aika lailla. Kuume ei nouse millään sille tasolle että olisi valmis maksamaan erotusta. Melkein enemmän orastavasti kiinnostaisi mursun C43 tai Audin S5. Hybridit ei, sähköautot ei. Hyvä isomoottorinen voisi jopa pitää arvonsa.
    G30 oikein hyvinvarusteltuna voisi olla kokeilun arvoinen, tosin ei-hybrideinä ei kovin paljoa tarjolla. Kunhan saisi Scenicin koeajoon, niin tietäisi sitten paremmin, jääkö sekin täysin pois haavelistalta. Sitten kun ei ole enää mikään, mikä kiinnostaisi sijoittaa kymmeniä tuhansia, täytynee alkaa pohtimaan käyttöautoilun syvintä olemusta l. budjettia hiukan toisella tapaa. G20 voisi teoriassa olla ihan OK, mutta senkin LCI-kojelauta on lähes pelkkää ruutua. Ei vain iske, ja kyllä se on iskettävä jos vaaditaan min. 40k€ tiskiin ajoilosta.

    Miksi nykybemareiden pitää olla niin rumia ja kalliita..
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5138
      • Paimio

      Originally posted by Petteri75 View Post
      Miksi nykybemareiden pitää olla niin rumia ja kalliita..
      Hyvä kysymys. Itse olen todennut että G-sarjan pre-facelift on viimeinen mitä voi edes harkita...noita hirvittäviä näyttöruutuja en halua...ja viimeisin mallisarja onkin sitten jo ulkoakin harvinaisen ruma ja luotaan työntävä.


      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 574
        • pk

        G-sarjan M550d koeajettu, yllätti kuinka ketterästi kulki ja tehon tunsi jopa 5-sarjalaisen korissa. Taloudellinenkin maantie-moottoritieajossa, alle 5.5 päätyi ajotietokone testilenkkien päätteeksi. Tämä oli Porvoossa myytävänä , joku onnekas osti nenän edestä. En pystynyt kaivamaan taskusta 20+k€ jotta saisin 200tkm -> 150tkm vähennyksen kilometreihin.
        Vaikka tässä olikin hinta ihan kohdallaan ja hyvän tarjouksen sain. Mielummin maksaisin enemmän vähemmän ajetusta, nettiauton pari kpl 55-60k€ pyynneillään kuitenkin jo naurattavat. Adblue järjestelmä oli tässä kuitenkin kunnossa, diagnostiikka näytti 0,35l/1000tkm kulutusta adblue-aineelle, joten sen osalta rupesin miettimään etten ehkä niin olemassaolosta välittäisi.
        Jos ostaja lukee foorumia niin autossa on sekaisin viriohjelmia ja vakiointia, kannattaa viedä oikaistavaksi osaajalle.

        Keltainen M340d olisi Lahdessa kaupan, hintapyyntö kohtuullinen ikään ja kilometreihin nähden. Mutta .. sen väri on keltainen, sekä on juuri sitä prod.date. että DDE:n salasana todennäköisimmin vaihtunut uuteen.

        Audi A7 koeajettu 3.0 bensakoneella, yllätti kuinka sivistyneesti kulki, hiljainen sekä sisätilat paremmat kuin G30 5-satkussa. Jäin pohtimaan tätä kaikista eniten.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2570
          • Kirkkonummi

          Väliaikaisratkaisu (Megane) vaihtui toiseen ja jos kestää, niin ehkä vielä vähemmän tekee mieli laittaa kymppitonneja kiinni bemariinkaan. Vähän outo hetki autouralla, ei vain nyt mikään kallis iske tarpeeksi kovaa. Ei enää edes sähköauto, arvonalentumat ovat edelleen aika kovia. Muuallakin maailmassa, niin Euroopassa kuin USAssakin käytettyjen suosio nousee, kun uusien autojen hinnat ovat niin kovia. Sitä vain ehkä hiukan miettii, että mistä me saamme sitten niitä käytettyjä autoja, jos entistä harvempi ostaa niitä uusia? Vai tuleeko tapahtumaan sitten niin, että käytettyjen jäännösarvon muodostumiseen tulee kautta linjan muutoksia, halpenee hitaammin?
          Last edited by Petteri75; 11-07-2025, 09:10.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 4230
            • Finnland

            Originally posted by Petteri75 View Post
            Väliaikaisratkaisu (Megane) vaihtui toiseen ja jos kestää, niin ehkä vielä vähemmän tekee mieli laittaa kymppitonneja kiinni bemariinkaan. Vähän outo hetki autouralla, ei vain nyt mikään kallis iske tarpeeksi kovaa. Ei enää edes sähköauto, arvonalentumat ovat edelleen aika kovia. Muuallakin maailmassa, niin Euroopassa kuin USAssakin käytettyjen suosio nousee, kun uusien autojen hinnat ovat niin kovia. Sitä vain ehkä hiukan miettii, että mistä me saamme sitten niitä käytettyjä autoja, jos entistä harvempi ostaa niitä uusia? Vai tuleeko tapahtumaan sitten niin, että käytettyjen jäännösarvon muodostumiseen tulee kautta linjan muutoksia, halpenee hitaammin?
            Kyllä se on loppuelämä oltava tonnin räpsyjen kanssa niin ei tarvi murehtia jälleenmyyntiarvoja. Itse suosin sitä että ostaa itselle, ja vanhoissa noita ei tarvi miettiä. Toki pitää sitten tykätä ruskeista autoista, tai laittaa vaikka joku Audi jos ei Itseä on aina kiinnostanut A8 ja A2 juuri tuon kopan vuoksi.
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • Rattiukko
              BTCF Member
              • Nov 2022
              • 746
              • Uusimaa

              Originally posted by Petteri75 View Post
              Vai tuleeko tapahtumaan sitten niin, että käytettyjen jäännösarvon muodostumiseen tulee kautta linjan muutoksia, halpenee hitaammin?
              Kautta linja en usko. Mutta voi olla että hyväksi havaitussa käytetyissä hinnat pitää paremmin kuin ennen. Ei tästä kauhean kauan ole kuin 500€ sai toimivan auton. Aika hiljaista on tänä päivänä sen suhteen.

              Comment

              Working...
              X