Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1016
    • Pikis

    Halpaa on bemarin omistaminen. Ostimme auton Laakkoselta 22.10.2019 ja myimme sen nyt melkein 3 vuotta myöhemmin, ja Laakkosella se on taas myynnissä täysin samalla hintalapulla kuin silloin 2019. Samanlainen mutta uudempi ostettiin vaihdossa.
    Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • Krampus
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 373
      • Keski-Suomi

      Originally posted by kooma View Post
      Halpaa on bemarin omistaminen. Ostimme auton Laakkoselta 22.10.2019 ja myimme sen nyt melkein 3 vuotta myöhemmin, ja Laakkosella se on taas myynnissä täysin samalla hintalapulla kuin silloin 2019. Samanlainen mutta uudempi ostettiin vaihdossa.
      Mitä Laakkonen saa välistä tuosta autosta kun myy eteenpäin? Kauppa se on mikä kannattaa kun myy moneen kertaan saman auton samalla hintaa ja välistä aina jotain
      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1016
        • Pikis

        Originally posted by Krampus View Post
        Mitä Laakkonen saa välistä tuosta autosta kun myy eteenpäin? Kauppa se on mikä kannattaa kun myy moneen kertaan saman auton samalla hintaa ja välistä aina jotain
        Joo no tässä tapauksessa kun sähkäri (i3) kyseessä niin markkinat sahaa aika hämmentävästi. Auton hintalappu 21900 ja viime vuonna vastaavissa oli mielestäni jo yhdessä vaiheessa 15900 pyyntejä ennen kuin lähtivät taas nousuun. Laakkosen vaihtohyvitys oli 2000 euroa pienempi kuin tuo hintalappu minkä siihen nyt laittoivat. Me kun ostettiin taas i3 niin ei varsinaisesti netottu mitään kun sen hinta oli samalla tavalla korkealla.

        Edit: erotus korjattu
        Last edited by kooma; 09-09-2022, 08:34.
        Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2540
          • Kirkkonummi

          Originally posted by ritariässä View Post
          Jos fiilispohjalta mennään, kutosdieselin murina voittaa aina suhisevat ja vinkuvan sähköhybridin jossa saa aina Akun loppuessa kuunnella jakoketjun rapinaa kun +100 vauhdissa sähkö loppuu

          Autoilun kulupuolella valintaa ( mikä sit onkaan ) turha perustella jos merkiksi BMW valittu.
          5-sarjalaisen kohdalla tuli itse koettua niin, että ei sillä moottorilla ole enää äänimielessä mitään väliä. Diesel F10 530 oli aikanaan todella lähellä ostaa (jäi kiinni 150€:sta), vääntö oli kivaa jne mutta kun nyt on ajanut sigun G30 530e:llä 36tkm / hiukan yli vuoden, en ostaisi enää pelkkää bensa-autoakaan.

          Työmatkat ja kauppareissut sähköllä, pidemmät maakunta-ajot bensalla. Lisäpainoa tulee kun on kaksi voimanlähdettä, sille ei voi mitään ja vaikuttaa ajettavuuteen, mutta kokonaisuutena hybridi on toiminut.

          Sijaisautona oli G20/330e farmari ja siinä oli XTRABOOST 292hv. Kyllä lähti, jos lähetti. Totta kai suoran kutosen äänimaailma on varsin hyvä, mutta vaikka kaikkea ei voi saada, ei kaikkea myöskään menetä tarkoittaen sitä, että kehityksen kehittyessä voi saada uusia asioita.

          Sähköajelun vaste on varsinkin korttelipyörityksessä erinomainen, itse nykyään pyrin pidemmilläkin matkoilla säästämään edes hiukan varausta akkuun jos tietää, että vähänkään on taajamaa tai muuta kaupunkiajoa edessä.

          Entäs sitten se pienen 2-litraisen koneen riittävyys 2-tonnisen pullalossin liikuttamiseksi? No, yhteistehoa saa 252hv, se riittää ohituksiin mutta eihän auto mikään raketti ole. Teho riittää hyvin reippaaseen moottoritieajeluun, mutta samanlaista säpinää kaasupolkimella ei saa aikaan kuin tuolla G20/330e:llä.

          Kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos ei muuten, niin vaikka vaihtelun vuoksi?

          Ja vähän liittyen tähän ketjuun, em. sijaisauto oli melko niukasti varusteltu. Ei sporttipenkkejä, sähkösäätöä, Comfort Accessia, valoavustinta jne jne. Tuli todettua, että tässä on aivan huomaamattaan taas (!) mennyt tottumaan kaikkiin turhiin lisävarusteisiin ja hilavitkuttimiin. Jos haluaisi vähänkään samalla tasolla olevan G20:en, niin menee kirkkaasti yli 50k€. Hitto kuinka nopeasti siihen on ehtinyt tottumaan, että auto esim. aukeaa vain kahvaa vetämällä ilman avaimen käyttöä..

          Mutta kyllähän G20:een pääsy oli muistutus siitä, mistä 3-sarjalaisesta oli kyse. Epämukavampi, meluisampi mutta ajettavuus oli kyllä oikein kutsuva. Joskus vielä..
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            G20 epämukavuus häviää kyllä kerrasta kun ruksii M-adaptive suspensionin ja painaa comfortin päälle.
            Noin ainaskin 18" perus M-Sport pullapyörillä, non-runflat.

            Comment

            • lnaukkar
              Bimmer Rookie
              • Sep 2015
              • 189
              • Helsinki

              Originally posted by Petteri75 View Post
              Sijaisautona oli G20/330e farmari ja siinä oli XTRABOOST 292hv.

              Pistäpä keppi sportille niin myös vanhemmissa 530e malleissa on extraboost tarjolla. Vaatii tosiaan että vaihteisto on S-tilassa. Samat 290 hummaa sieltä löytyy sitten.
              2023 G26 i4 M50
              2023 U11 iX1 xDrive30

              Comment

              • SkyMan
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 518
                • Sirius

                G20 epämukavuutta en kyllä allekirjoita. Toki mulla oli ihan perusmalli ja vakio 17” rengastuksella. Oli kyllä mielettömän hyvä auto! Kaikki tarpeellinen meikäläiselle. Ajettavuus oli huippua, samoin yleinen laatu. Erityisesti hiljaisuus tuolla rengastuksella oli merkillepantava. Kävin koeajamassa useita sähkövempaimia ennen vaihtopäätöstä. Mm. Polestar2 ja Teslan 3. Molemmat noista melun suhteen aivan eri planeetalta, siis huonossa mielessä. Tosiaan myös liikkui ihan mukavasti ja ohitukset sportilla olivat todella vaivattomia. Varaukseton suositus tuolle mallille, kannattaa kokeilla.
                Coffee isn´t my cup of tea

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  On kyl käyny mielessä g31 vaihto g21 jos vaan nykynen enää kelpaa vaihos uuteen . Epäilen..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1120
                    • suomi

                    Originally posted by kooma View Post
                    Joo no tässä tapauksessa kun sähkäri (i3) kyseessä niin markkinat sahaa aika hämmentävästi. Auton hintalappu 21900 ja viime vuonna vastaavissa oli mielestäni jo yhdessä vaiheessa 15900 pyyntejä ennen kuin lähtivät taas nousuun. Laakkosen vaihtohyvitys oli 2000 euroa pienempi kuin tuo hintalappu minkä siihen nyt laittoivat. Me kun ostettiin taas i3 niin ei varsinaisesti netottu mitään kun sen hinta oli samalla tavalla korkealla.

                    Edit: erotus korjattu
                    Joo noi hinnat sahaavat oudosti,tosiaan noista sähkön/hybridin myyntiajoista ei tietoa mutta esimerkkinä vaikka tämä. Joulukuusta-heinäkuukun kiesillä myynnissä,nyt heinäkuu-syyskuuhun rintajoupilla. Sen tiedän että ennen tuollainen oli ihan kysytty tuote,kyllä järjetön ylipyynti on tappanut myynnin.



                    Tosiaan itse etsin bensaa tai dieseliä,näissä tuntuu olevan yhteinen sävel,reilu ylihinta ja pitkät myyntiajat. Osassa ei tipu edes hinta.



                    Pitkä on ollut myyntiaika ja tulee olemaankin tuolla pyynnillä.

                    Hintojen noustessa ~10/2021 uskon että kauppaa syntyi kun ihmiset huumassa saivatkin enemmän kuin olivat maksaneet,vaikka väliraha oli samakuin ennen..nyt ne ylihintaset makaa varastossa kun myyntiajat pitkiä niin ei uskalleta tarjota kuin jtn suht naurettavaa. Tämä siis koskee polttiksia,ja ainoastaan bmw mitä seurannut.

                    Jotenkin tuntuu myös harrasteautot tekevän huonosti kauppaa..myöskin hinnoittelut aika ääripäissä esim(toki toinen smg vs manuaali)





                    Sietämätön vaikeus ostaa kun ei tiedä kun halu päästä eroon tulee autosta voi sen myyntiaika ollu jtn naurettavaa.
                    Last edited by arben; 09-09-2022, 20:48.

                    Comment

                    • kooma
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1016
                      • Pikis

                      Originally posted by arben View Post
                      Sietämätön vaikeus ostaa kun ei tiedä kun halu päästä eroon tulee autosta voi sen myyntiaika ollu jtn naurettavaa.
                      Ihan mahdoton arvata mihin suuntaan hinnat menee, yhtäältä vois arvella että polttisten suosio sukeltaa loputtomasti mutta toisaalta taas kun ei uusia myydä juuri lainkaan niin jossain kohtaa voisi kuvitella että kysyntä saa tarjonnan kiinni. Ainakin hyvien yksilöiden osalta.
                      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1120
                        • suomi

                        Originally posted by kooma View Post
                        Ihan mahdoton arvata mihin suuntaan hinnat menee, yhtäältä vois arvella että polttisten suosio sukeltaa loputtomasti mutta toisaalta taas kun ei uusia myydä juuri lainkaan niin jossain kohtaa voisi kuvitella että kysyntä saa tarjonnan kiinni. Ainakin hyvien yksilöiden osalta.
                        Se on totta,18.8 oli 674 teslaa myynnissä,nyt niitä on 912.

                        Kuvittelisi että tuo määrä olisi ns ylitarjonnan puolella.

                        Toi hintojen polttiksessa tekee myös etten uskalla edes kuvitella tuovani esim m235,marvon tuntien hinta minkä ne sille määrittelevät on täysi arvoitus.

                        37 ja 120 ajetuista pyydetään saman verran nettiautossa. Varusteet samat/vuosimalli/kilometrit.
                        Last edited by arben; 10-09-2022, 09:31.

                        Comment

                        • Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 976
                          • Tampere

                          Originally posted by arben View Post
                          Se on totta,18.8 oli 674 teslaa myynnissä,nyt niitä on 912.

                          Kuvittelisi että tuo määrä olisi ns ylitarjonnan puolella.

                          Toi hintojen polttiksessa tekee myös etten uskalla edes kuvitella tuovani esim m235,marvon tuntien hinta minkä ne sille määrittelevät on täysi arvoitus.

                          37 ja 120 ajetuista pyydetään saman verran nettiautossa. Varusteet samat/vuosimalli/kilometrit.

                          Se onkin, tällä viikolla tullu kiire monella tarkistella Y mallin hintoja, niitä on tarjottu itsellekin tällä viikolla montaa kymmentä. Sinänsä ihan reaalihintaan joo mutta nettiautossa on 120 ellei nyt ylikin jo Pelkästään Y mallia tarjolla Kyllä noi kohta normalisoituu, Enyaq 80iv kokee nyt samaa kun luovutuksia on tullu sen verran paljon vaikka tuote on ollut sinänsä hankala ostaa mutta nyt niitä on tullut markkinoille jo maailmalle sen verran että tulevat pari naksua alaspäin. Ioniq 5 ja I4 ei vielä mutta se aika lähenee kyllä jolloin ei saakaan omiaan pois, onneksi bemarin kanssa siihen on tottunut jo oli malli mikä hyvänsä

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            Originally posted by Kanerv4 View Post
                            onneksi bemarin kanssa siihen on tottunut jo oli malli mikä hyvänsä

                            Niiiiiin totta. Ainakin vitossarjan arvostus menee fiatin yms tasolla ekat 4v..
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Meepi
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2015
                              • 134
                              • fin

                              Originally posted by kooma View Post
                              Ihan mahdoton arvata mihin suuntaan hinnat menee, yhtäältä vois arvella että polttisten suosio sukeltaa loputtomasti mutta toisaalta taas kun ei uusia myydä juuri lainkaan niin jossain kohtaa voisi kuvitella että kysyntä saa tarjonnan kiinni. Ainakin hyvien yksilöiden osalta.
                              Tätä on spekuloitu todella paljon, ja etenkin jenkkien kanta tuntuu asettuneen siihen että tavalliset käyttöautot polttomoottorilla ovat romumetallin arvoisia tulevaisuudessa. Sen sijaan erikoisemmat, hyväkuntoiset ja keräilypotentiaaliset autot voivat nousta todella arvostetuiksi, kun uusia vastaavia ei kertakaikkiaan saa. Kyllähän mikro lämmittää makkaran grilliä nopeammin mutta ei se yhtä hyvää ole.

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1832
                                • Karjaa

                                Hyvä vertaus, ja täytyy toki muistaa myös että kaasugrilli ei ole hiiligrillin veroinen. Ihan hyvä suuntaus sinänsä jos massat siirtyisivät suurimmalta osin sähkövatkaimiin pitkässä juoksussa ja itse saa keskittyä ajelemaan E85:sta polttavilla ”museo”kulkineilla.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎