Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamo rikkonut moottorin (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NRou
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 96
    • Helsinki

    Originally posted by HTK12 View Post
    En minä nyt sitä tarkoittanut. Tähän sopii hyvin vanha sananlasku, kolmen markan suutari tekee kuuden markan vahingon. Kuluttajan kannattaa siis harkita minne vie autonsa korjattavaksi. Kuten sanoin, itse en veisi mitään autoa rengasliikkeeseen korjattavaksi, ellen tietäisi ko. rengasliikkeen tuntevan merkin.
    Tässäkin tapauksessa mikäli omistajalla on(?) kasko, niin hinaamallahan sen olisi saanut muualle kuin rengasliikkeeseen.

    Comment

    • Jaakkov71
      Newbiemmer
      • Feb 2022
      • 29
      • Turku

      Originally posted by NRou View Post
      Tässäkin tapauksessa mikäli omistajalla on(?) kasko, niin hinaamallahan sen olisi saanut muualle kuin rengasliikkeeseen.
      Niin olisi juu, kiitos tästä muistutuksesta =)

      Tarkistin kyseisen firman sivut ennen sinne viemistä ja siellä oli näin laitettu

      (Kyseinen firma) tarjoaa helppoa ja turvallista autoilua huolehtimalla kaikista autosi huolto- ja korjaustarpeista. Teemme määräaikaishuollot, öljynvaihdot, jarruhuollot, jakopäänhuollot, vikadiagnoosit, ilmastointihuollot ja korjaukset kaikkiin automerkkeihin ja -malleihin.

      Tämän luettua ja korjaajan sanottua hyvin itsevarmasti että missä vika on, niin kyllä sitä sit vain luottaa alan ammattilaiseen. Kun itse en tiedä muuta, kuin ihan perusasiat autoista

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16464
        • Asikkala

        Originally posted by NRou View Post
        Tässäkin tapauksessa mikäli omistajalla on(?) kasko, niin hinaamallahan sen olisi saanut muualle kuin rengasliikkeeseen.
        Ei hinaamisen kaskoa tarvita.

        Comment

        • protoni
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2008
          • 1365
          • Tampere

          Hinaamisen tarvitaan hinausauto, jonka kasko korvaa. Joillain yhtiöillä jopa osa-kasko. Mutta eikös vakuutusehtojen mukaan hinuri hinaa auton lähimmälle ehjäämölle? Eli saman pajan pihaan se olisi joka tapauksessa päätynyt.

          Comment

          • Vibex
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2014
            • 1996
            • Lohja

            Originally posted by protoni View Post
            Hinaamisen tarvitaan hinausauto, jonka kasko korvaa. Joillain yhtiöillä jopa osa-kasko. Mutta eikös vakuutusehtojen mukaan hinuri hinaa auton lähimmälle ehjäämölle? Eli saman pajan pihaan se olisi joka tapauksessa päätynyt.
            Tuo on neuvottelukysymys, siirto myös kauemmalle onnistuu monesti ilman lisäkuluja. Kannattaa kysyä.
            Husqvarna Svartpilen
            BMW e36 318iA

            Ex:

            BMW e85 Z4 3,0
            BMW e36 316ti
            MINI Cooper S
            BMW Z3 Coupé
            BMW e46 325iA
            BMW Z3 Roadster
            BMW e46 328ci
            BMW e36 316ti

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 902
              • Kymenlaakso

              Jäiköhän minua arvelluttamaan jäänyt asia lukematta, jos oli jo puitu, mutta kun öljynpaineanturi vaihdetaan ja käynnistetään(vaikkei saisi), niin eikö sen varoitusvalon olisi pitänyt sammua tyhjäkäynnilläkin per aika heti, joten miksi sitä piti ryntäyttää? Eikö tuo ole iso virhe, jos valon palaessa on kierrätetty ja josta on voinut aiheutua lisää vaurioita? Toki varmaan vaikeaa enää todentaa, paloiko valo anturin vaihdon jälkeenkin, mitä oli rikki valmiiksi ja mitä korjaamolla rikkoutui lisää.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17845
                • PKS

                Originally posted by isolohko View Post
                Jäiköhän minua arvelluttamaan jäänyt asia lukematta, jos oli jo puitu, mutta kun öljynpaineanturi vaihdetaan ja käynnistetään(vaikkei saisi), niin eikö sen varoitusvalon olisi pitänyt sammua tyhjäkäynnilläkin per aika heti, joten miksi sitä piti ryntäyttää? Eikö tuo ole iso virhe, jos valon palaessa on kierrätetty ja josta on voinut aiheutua lisää vaurioita? Toki varmaan vaikeaa enää todentaa, paloiko valo anturin vaihdon jälkeenkin, mitä oli rikki valmiiksi ja mitä korjaamolla rikkoutui lisää.
                Tässä tää keissi on hyvin kiteytetty. Tsemppiä neuvotteluihin!
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Jaakkov71
                  Newbiemmer
                  • Feb 2022
                  • 29
                  • Turku

                  Originally posted by isolohko View Post
                  Jäiköhän minua arvelluttamaan jäänyt asia lukematta, jos oli jo puitu, mutta kun öljynpaineanturi vaihdetaan ja käynnistetään(vaikkei saisi), niin eikö sen varoitusvalon olisi pitänyt sammua tyhjäkäynnilläkin per aika heti, joten miksi sitä piti ryntäyttää? Eikö tuo ole iso virhe, jos valon palaessa on kierrätetty ja josta on voinut aiheutua lisää vaurioita? Toki varmaan vaikeaa enää todentaa, paloiko valo anturin vaihdon jälkeenkin, mitä oli rikki valmiiksi ja mitä korjaamolla rikkoutui lisää.
                  Kävin ottamassa virrat pois, kun korjaaja alkoi vaihtamaan uutta akkua (epäillessään vian johtuvan siitä). Silloinkin vielä valo paloi. Mutta mitä oli jo rikki ja mitä rikkoutunut lisää, niin siinäpä hyvä kysymys.

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    Originally posted by Jaakkov71 View Post
                    Kävin ottamassa virrat pois, kun korjaaja alkoi vaihtamaan uutta akkua (epäillessään vian johtuvan siitä). Silloinkin vielä valo paloi. Mutta mitä oli jo rikki ja mitä rikkoutunut lisää, niin siinäpä hyvä kysymys.
                    Siis oliko korjaajalla todellakin aikomus vaihtaa akku virrat päällä, vai miksi korjaaja ei itse kääntänyt virtoja pois?
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16464
                      • Asikkala

                      Originally posted by Jaakkov71 View Post
                      Kävin ottamassa virrat pois, kun korjaaja alkoi vaihtamaan uutta akkua (epäillessään vian johtuvan siitä). Silloinkin vielä valo paloi. Mutta mitä oli jo rikki ja mitä rikkoutunut lisää, niin siinäpä hyvä kysymys.
                      Eikö tämä mestarimekaanikko itse ottanut virtoja pois eli avain 0-as tai pois virtalukosta vai jokin muu tapa ?
                      Joku kysyi paljonko ajettu, ei ole vielä mainittu ?

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Pitäiskö tuonne aloituspostaukseen jo kirjoittaa kaikki uusiksi, aika paljon on matkan varrella muuttunut ja tullut uutta tietoa

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16464
                          • Asikkala

                          Originally posted by kalevik View Post
                          Siis oliko korjaajalla todellakin aikomus vaihtaa akku virrat päällä, vai miksi korjaaja ei itse kääntänyt virtoja pois?
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Eikö tämä mestarimekaanikko itse ottanut virtoja pois eli avain 0-as tai pois virtalukosta vai jokin muu tapa ?
                          Joku kysyi paljonko ajettu, ei ole vielä mainittu ?
                          Katos vaan, en ihmettele yksin tätä.

                          Comment

                          • Vibex
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2014
                            • 1996
                            • Lohja

                            Originally posted by Jaakkov71 View Post
                            Kävin ottamassa virrat pois, kun korjaaja alkoi vaihtamaan uutta akkua (epäillessään vian johtuvan siitä). Silloinkin vielä valo paloi. Mutta mitä oli jo rikki ja mitä rikkoutunut lisää, niin siinäpä hyvä kysymys.
                            Minä kun ymmärsin että sinä odotit odotus/kahvihuoneessa sillä välin kun ammattilaiset tekee työnsä, mutta nyt sinä olitkin ottamassa virtoja pois autosta..? Saatan toki olla ymmärtänyt allaolevan väärin.

                            Originally posted by Jaakkov71 View Post

                            Istuimme seinän toisella puolella odotustilassa ja annoimme korjaajalle työrauhan.
                            Kaikessa rehellisyydessään tapahtumien kulku on nyt todella sekavaa. Ehdotan samaa, että alusta koko homma ihan uusiksi. Olisi mielenkiintoista myös samaan kaaokseen lukaista vielä lämpöleikkaantumisen todenneen korjaamon lausunto moottorista, että miten ovat tämän todenneet yms. Tsemppiä nyt jokatapauksessa neuvotteluihin.
                            Last edited by Vibex; 18-02-2022, 12:33.
                            Husqvarna Svartpilen
                            BMW e36 318iA

                            Ex:

                            BMW e85 Z4 3,0
                            BMW e36 316ti
                            MINI Cooper S
                            BMW Z3 Coupé
                            BMW e46 325iA
                            BMW Z3 Roadster
                            BMW e46 328ci
                            BMW e36 316ti

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Moottori on ollut todennäköisesti jo valmiiksi rikki kun öljyvalo on ensimmäisen kerran syttynyt, mutta mahdollisesti korjattavissa.
                              Asentaja on ollut kyllä ihan pihalla, parempi että vaihtaa vaan akkuja ja renkaita jatkossa ja korkeintaan öljynvaihtoja. Miten tulee mieleenkään että paineanturi voi olla ainut vika eikä itse öljynpaine ja menee antamaan kierroksia moottorille missä ei ole öljynpainetta.
                              Otetaan perus esimerkki että öljypumpun imusihdissä on ollut jakopään laahaimesta irronnutta muovisilppua ja tämä sytyttänyt öljyvalon. Kampiakselin laakereista saattaa olla pinnoite tässäkohtaa huonona, menisi perus konerempalla missä vaihdetaan laakerit, ehkä hiotaan kampiakseli alikokoon pahimmassa tapauksessa ja tehdään jakopää ja kansityöt ja kone on taas hyvä. Nyt sitä on poljettu ilman voitelua ja varmasti on kiertokanget ja kampiakseli jne rikki ja ainut vaihtoehto vaihtomoottori.
                              Täysin ehjää moottoria ei ole varmasti rikottu mutta ei siitä yhtään parempaa ole tehty. Olisi kruunannut homman kun olisi ampunut kiertokangen lohkosta läpi
                              Joo käytetty vaihtomoottori saattaa olla halvempi kuin tehdä täysi remontti vanhaan koneeseen mutta varmasti täysin läpikäyty moottori on parempi kuin se samanlainen vaikka 250tkm ajettu paska mikä on vielä toistaiseksi ehjä.
                              Last edited by MH motorsport; 18-02-2022, 12:39.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • Vibex
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2014
                                • 1996
                                • Lohja

                                Originally posted by MH motorsport View Post
                                Moottori on ollut todennäköisesti jo valmiiksi rikki kun öljyvalo on ensimmäisen kerran syttynyt, mutta mahdollisesti korjattavissa.
                                Asentaja on ollut kyllä ihan pihalla, parempi että vaihtaa vaan akkuja ja renkaita jatkossa ja korkeintaan öljynvaihtoja. Miten tulee mieleenkään että paineanturi voi olla ainut vika eikä itse öljynpaine ja menee antamaan kierroksia moottorille missä ei ole öljynpainetta.
                                Otetaan perus esimerkki että öljypumpun imusihdissä on ollut jakopään laahaimesta irronnutta muovisilppua ja tämä sytyttänyt öljyvalon. Kampiakselin laakereista saattaa olla pinnoite tässäkohtaa huonona, menisi perus konerempalla missä vaihdetaan laakerit, ehkä hiotaan kampiakseli alikokoon pahimmassa tapauksessa ja tehdään jakopää ja kansityöt ja kone on taas hyvä. Nyt sitä on poljettu ilman voitelua ja varmasti on kiertokanget ja kampiakseli jne rikki ja ainut vaihtoehto vaihtomoottori.
                                Täysin ehjää moottoria ei ole varmasti rikottu mutta ei siitä yhtään parempaa ole tehty. Olisi kruunannut homman kun olisi ampunut kiertokangen lohkosta läpi
                                Tässähän se tärkein kuitenkin.
                                Husqvarna Svartpilen
                                BMW e36 318iA

                                Ex:

                                BMW e85 Z4 3,0
                                BMW e36 316ti
                                MINI Cooper S
                                BMW Z3 Coupé
                                BMW e46 325iA
                                BMW Z3 Roadster
                                BMW e46 328ci
                                BMW e36 316ti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎