Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Korjaamo rikkonut moottorin (?)
Collapse
X
-
Originally posted by NRou View PostTässäkin tapauksessa mikäli omistajalla on(?) kasko, niin hinaamallahan sen olisi saanut muualle kuin rengasliikkeeseen.
Tarkistin kyseisen firman sivut ennen sinne viemistä ja siellä oli näin laitettu
(Kyseinen firma) tarjoaa helppoa ja turvallista autoilua huolehtimalla kaikista autosi huolto- ja korjaustarpeista. Teemme määräaikaishuollot, öljynvaihdot, jarruhuollot, jakopäänhuollot, vikadiagnoosit, ilmastointihuollot ja korjaukset kaikkiin automerkkeihin ja -malleihin.
Tämän luettua ja korjaajan sanottua hyvin itsevarmasti että missä vika on, niin kyllä sitä sit vain luottaa alan ammattilaiseen. Kun itse en tiedä muuta, kuin ihan perusasiat autoista
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostHinaamisen tarvitaan hinausauto, jonka kasko korvaa. Joillain yhtiöillä jopa osa-kasko. Mutta eikös vakuutusehtojen mukaan hinuri hinaa auton lähimmälle ehjäämölle? Eli saman pajan pihaan se olisi joka tapauksessa päätynyt.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Jäiköhän minua arvelluttamaan jäänyt asia lukematta, jos oli jo puitu, mutta kun öljynpaineanturi vaihdetaan ja käynnistetään(vaikkei saisi), niin eikö sen varoitusvalon olisi pitänyt sammua tyhjäkäynnilläkin per aika heti, joten miksi sitä piti ryntäyttää? Eikö tuo ole iso virhe, jos valon palaessa on kierrätetty ja josta on voinut aiheutua lisää vaurioita? Toki varmaan vaikeaa enää todentaa, paloiko valo anturin vaihdon jälkeenkin, mitä oli rikki valmiiksi ja mitä korjaamolla rikkoutui lisää.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostJäiköhän minua arvelluttamaan jäänyt asia lukematta, jos oli jo puitu, mutta kun öljynpaineanturi vaihdetaan ja käynnistetään(vaikkei saisi), niin eikö sen varoitusvalon olisi pitänyt sammua tyhjäkäynnilläkin per aika heti, joten miksi sitä piti ryntäyttää? Eikö tuo ole iso virhe, jos valon palaessa on kierrätetty ja josta on voinut aiheutua lisää vaurioita? Toki varmaan vaikeaa enää todentaa, paloiko valo anturin vaihdon jälkeenkin, mitä oli rikki valmiiksi ja mitä korjaamolla rikkoutui lisää.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostJäiköhän minua arvelluttamaan jäänyt asia lukematta, jos oli jo puitu, mutta kun öljynpaineanturi vaihdetaan ja käynnistetään(vaikkei saisi), niin eikö sen varoitusvalon olisi pitänyt sammua tyhjäkäynnilläkin per aika heti, joten miksi sitä piti ryntäyttää? Eikö tuo ole iso virhe, jos valon palaessa on kierrätetty ja josta on voinut aiheutua lisää vaurioita? Toki varmaan vaikeaa enää todentaa, paloiko valo anturin vaihdon jälkeenkin, mitä oli rikki valmiiksi ja mitä korjaamolla rikkoutui lisää.
Comment
-
-
Originally posted by Jaakkov71 View PostKävin ottamassa virrat pois, kun korjaaja alkoi vaihtamaan uutta akkua (epäillessään vian johtuvan siitä). Silloinkin vielä valo paloi. Mutta mitä oli jo rikki ja mitä rikkoutunut lisää, niin siinäpä hyvä kysymys.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Jaakkov71 View PostKävin ottamassa virrat pois, kun korjaaja alkoi vaihtamaan uutta akkua (epäillessään vian johtuvan siitä). Silloinkin vielä valo paloi. Mutta mitä oli jo rikki ja mitä rikkoutunut lisää, niin siinäpä hyvä kysymys.
Joku kysyi paljonko ajettu, ei ole vielä mainittu ?
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostSiis oliko korjaajalla todellakin aikomus vaihtaa akku virrat päällä, vai miksi korjaaja ei itse kääntänyt virtoja pois?Originally posted by jr66 View PostEikö tämä mestarimekaanikko itse ottanut virtoja pois eli avain 0-as tai pois virtalukosta vai jokin muu tapa ?
Joku kysyi paljonko ajettu, ei ole vielä mainittu ?
Comment
-
-
Originally posted by Jaakkov71 View PostKävin ottamassa virrat pois, kun korjaaja alkoi vaihtamaan uutta akkua (epäillessään vian johtuvan siitä). Silloinkin vielä valo paloi. Mutta mitä oli jo rikki ja mitä rikkoutunut lisää, niin siinäpä hyvä kysymys.
Originally posted by Jaakkov71 View Post
Istuimme seinän toisella puolella odotustilassa ja annoimme korjaajalle työrauhan.Last edited by Vibex; 18-02-2022, 12:33.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Moottori on ollut todennäköisesti jo valmiiksi rikki kun öljyvalo on ensimmäisen kerran syttynyt, mutta mahdollisesti korjattavissa.
Asentaja on ollut kyllä ihan pihalla, parempi että vaihtaa vaan akkuja ja renkaita jatkossa ja korkeintaan öljynvaihtoja. Miten tulee mieleenkään että paineanturi voi olla ainut vika eikä itse öljynpaine ja menee antamaan kierroksia moottorille missä ei ole öljynpainetta.
Otetaan perus esimerkki että öljypumpun imusihdissä on ollut jakopään laahaimesta irronnutta muovisilppua ja tämä sytyttänyt öljyvalon. Kampiakselin laakereista saattaa olla pinnoite tässäkohtaa huonona, menisi perus konerempalla missä vaihdetaan laakerit, ehkä hiotaan kampiakseli alikokoon pahimmassa tapauksessa ja tehdään jakopää ja kansityöt ja kone on taas hyvä. Nyt sitä on poljettu ilman voitelua ja varmasti on kiertokanget ja kampiakseli jne rikki ja ainut vaihtoehto vaihtomoottori.
Täysin ehjää moottoria ei ole varmasti rikottu mutta ei siitä yhtään parempaa ole tehty. Olisi kruunannut homman kun olisi ampunut kiertokangen lohkosta läpi
Joo käytetty vaihtomoottori saattaa olla halvempi kuin tehdä täysi remontti vanhaan koneeseen mutta varmasti täysin läpikäyty moottori on parempi kuin se samanlainen vaikka 250tkm ajettu paska mikä on vielä toistaiseksi ehjä.Last edited by MH motorsport; 18-02-2022, 12:39.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostMoottori on ollut todennäköisesti jo valmiiksi rikki kun öljyvalo on ensimmäisen kerran syttynyt, mutta mahdollisesti korjattavissa.
Asentaja on ollut kyllä ihan pihalla, parempi että vaihtaa vaan akkuja ja renkaita jatkossa ja korkeintaan öljynvaihtoja. Miten tulee mieleenkään että paineanturi voi olla ainut vika eikä itse öljynpaine ja menee antamaan kierroksia moottorille missä ei ole öljynpainetta.
Otetaan perus esimerkki että öljypumpun imusihdissä on ollut jakopään laahaimesta irronnutta muovisilppua ja tämä sytyttänyt öljyvalon. Kampiakselin laakereista saattaa olla pinnoite tässäkohtaa huonona, menisi perus konerempalla missä vaihdetaan laakerit, ehkä hiotaan kampiakseli alikokoon pahimmassa tapauksessa ja tehdään jakopää ja kansityöt ja kone on taas hyvä. Nyt sitä on poljettu ilman voitelua ja varmasti on kiertokanget ja kampiakseli jne rikki ja ainut vaihtoehto vaihtomoottori.
Täysin ehjää moottoria ei ole varmasti rikottu mutta ei siitä yhtään parempaa ole tehty. Olisi kruunannut homman kun olisi ampunut kiertokangen lohkosta läpiHusqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
Comment