Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamo rikkonut moottorin (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    Tässä kertausta kysymyksiin joihon on jo vastattu.

    Originally posted by jr66 View Post
    Joku kysyi paljonko ajettu, ei ole vielä mainittu ?
    Originally posted by Jaakkov71 View Post
    Autolla on ajettu 260 000 tuhatta ja huollot tehty aina kun pitänyt.

    Originally posted by Jaakkov71 View Post
    Tässä lausunto korjaamolta mikä moottoria sitten katsoi

    HINATTU AUTO SISÄLLE TUTKITTAVAKSI.
    VALUTETTU MOOTTORIÖLJYT ULOS JA ÖLJYN SEASSA OLI METALLIA PALJON.
    ÖLJYNSUODATTIMESSA OLI METALLI HILETTÄ SEKÄ PALASIA.
    KÄSIN PYÖRITTÄESSÄ MOOTTORIA KAMPIAKSELIN HIHNAPYÖRÄSTÄ MOOTTORI TUNTUU TODELLA
    RASKAALTA PYÖRITTÄÄ.
    VIAKOODIT LUETTU EIKÄ AUTOSSA OLLUT MOOTTORIN OHJAINLAITTEELLA VIKAKOODEJA.
    MOOTTORISSA ON MITTAVAT VAURIOT, MEIDÄN MIELESTÄ EI OLE KANNATTAVAA KORJATA
    RIKKOUTUNUTTA MOOTTORIA KUN KÄYTETTY VAIHTOMOOTTORI TULEE EDULLISEMMAKSI VAIHTAA
    PAIKOILLEEN.

    Tämän jälkeen kysyin että selvisikö syy, miksi öljynpainetta ei ollu/miksi mennyt rikki. Vastaus tähän

    Syy voi olla esim. öljypumpussa tai sihdissä mitä ei olla tutkittu koska siihen menee useita tunteja aikaa mitä (kyseinen) ei ollut valmis maksamaan.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • NRou
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 96
      • Helsinki

      Miksei noita lausuntoja voi vain copypasteta tänne tai linkittää vaikka sutattua kuvaa? Capslockilla jäätävä määrä kirjoitusvirheitä, antaa laadukkaan kuvan tekemisestä kun oikein panostetaan. En kirjakieltä vaadi, mutta perkele olisi edes pisteitä.


      Sekava keissi. Myös auton malli, mottoorityyppi etc. tiedot olisi ihan mukavia lisätietoja. Nyt täällä jokainen huutelee ja kertaa asioita sekä myös omistajan lausunnot muuttuvat jatkuvasti.


      Rengasliikkeen lausunnossa on varmasti mainittu että omistaja tullut vianetsintään kääntelemään virtoja pois? Vai oliko kahvikuppi toimistossa? Erittäin epäselvää.

      Comment

      • Jaakkov71
        Newbiemmer
        • Feb 2022
        • 29
        • Turku

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Pitäiskö tuonne aloituspostaukseen jo kirjoittaa kaikki uusiksi, aika paljon on matkan varrella muuttunut ja tullut uutta tietoa
        Ymmärrän et tullut sekaannusta, kun olen vastaillut sinne sun tänne. Tarkennan nyt miten asia meni siitä lähtien, kun korjaaja minut ohjasi sisälle ajamaan.

        Korjaaja ohjasi minut ja työkaverini odotustilaan ja sanoi vaihtavansa öljynpainetunnistimen. Korjaaja oli vaihtanut tunnistimen jonka jälkeen käytti konetta 3-4krt päällä & pois päältä. Jokaisella käynnistyksellä antoi kierroksia minun ja työkaverini _mielestä_ 4000rpm. Voi olla että on ollut vähemmän mutta alle 3000 ei varmasti ollut, koska se ei mitään pintakaasua ollut. Ekalla kierrosten käynnistyksellä/kierrosten annolla/ sammutuksella kone kuulosti täysin normaalilta. Sen jälkeen kun alotti saman homman, niin kone alkoi jokaisella kerralla kuulostamaan enemmän epämääräiseltä ja viimeisellä kerralla kuului kovempaa "rohinaa" jonka jälkeen joko sammutti tai sitten auto itsessään sammui. Korjaaja yritti saada autoa käymään monesti mutta mitään ei tapahtunu. Tässä vaiheessa menin korjaamon puolelle kysymään että mikä tilanne (täysin asiallisesti) ja korjaaja vastasi että ei tiedä mikä autoon tuli ja yrittää nyt saada sitä käyntiin. Soitin kaverille ja kysyin että tietäisikö ja kaveri kyseli esim öljynpainemittauksesta (tästä sain tietää koko mittaus hommasta ensimmäistä kertaa). Kysyin korjaajalta asiasta ja sanoi etteivät he omista koko vehjettä (heidän esimies kyllä sanoi minulle päivien jälkeen, kun tätä selvitettiin että omistavat kyseisen laitteen)

        Soitin tässä vaiheessa ukkolle että olisiko halukas tulla mut hakemaan jos autoa ei nyt saakkaan samana päivänä. Ukko tuli korjaamolle myös ja kyseli että mikä autossa vikana. Korjaaja sanoi että vaihtoi tunnistimen ja nyt auto ei lähde enää käymään eikä tiedä mikä autossa on vikana. Hetken ihmettelyn jälkeen korjaaja mainitsi että vikakoodinlukija valitti akun epävakaudesta. Korjaaja tarjosi minulle uutta 105ah akkua joka maksoi 189e asennettuna. Korjaaja meni vaihtamaan akkua ja ensimmäiseksi sähelsi 10-15minuuttia akun suojan(?) poiston kanssa ja tämän jälkeen ukko sanoi korjaajalle että täällä on vielä virrat päällä. Korjaaja oli tässä kohtaan selvästi aivan ulapalla että mitä tekee. Ukko sanoi minulle että käy ottamassa virrat pois ja avain pois. Tässä kohtaa valo vielä paloi. Akun vaihdon jälkeen korjaaja sanoi ettei riitä työaika enää, että liike menee kiinni 5-10minuutin päästä. Sanoin että katsotaan asiaa sitten huomenna. Soittivat olisiko ollut seuraavana päivän vai pari päivää auton viennistä, ettei heillä riitä aika auton tutkimiseen. Antoivat tässä kohtaa minulle 3-4pv aikaa siirtää auto muualle pihasta tavalla tai toisella. Odottelin 4päivää ja selvittelin että mihin auton vien. 4päivän jälkeen he tarjoutuivat hinaamaan autoni minun vakuutuksilla tälle toiselle korjaamolle joka moottorin purkasi.

        Comment

        • Jaakkov71
          Newbiemmer
          • Feb 2022
          • 29
          • Turku

          Originally posted by Jaakkov71 View Post
          Ymmärrän et tullut sekaannusta, kun olen vastaillut sinne sun tänne. Tarkennan nyt miten asia meni siitä lähtien, kun korjaaja minut ohjasi sisälle ajamaan.

          Korjaaja ohjasi minut ja työkaverini odotustilaan ja sanoi vaihtavansa öljynpainetunnistimen. Korjaaja oli vaihtanut tunnistimen jonka jälkeen käytti konetta 3-4krt päällä & pois päältä. Jokaisella käynnistyksellä antoi kierroksia minun ja työkaverini _mielestä_ 4000rpm. Voi olla että on ollut vähemmän mutta alle 3000 ei varmasti ollut, koska se ei mitään pintakaasua ollut. Ekalla kierrosten käynnistyksellä/kierrosten annolla/ sammutuksella kone kuulosti täysin normaalilta. Sen jälkeen kun alotti saman homman, niin kone alkoi jokaisella kerralla kuulostamaan enemmän epämääräiseltä ja viimeisellä kerralla kuului kovempaa "rohinaa" jonka jälkeen joko sammutti tai sitten auto itsessään sammui. Korjaaja yritti saada autoa käymään monesti mutta mitään ei tapahtunu. Tässä vaiheessa menin korjaamon puolelle kysymään että mikä tilanne (täysin asiallisesti) ja korjaaja vastasi että ei tiedä mikä autoon tuli ja yrittää nyt saada sitä käyntiin. Soitin kaverille ja kysyin että tietäisikö ja kaveri kyseli esim öljynpainemittauksesta (tästä sain tietää koko mittaus hommasta ensimmäistä kertaa). Kysyin korjaajalta asiasta ja sanoi etteivät he omista koko vehjettä (heidän esimies kyllä sanoi minulle päivien jälkeen, kun tätä selvitettiin että omistavat kyseisen laitteen)

          Soitin tässä vaiheessa ukkolle että olisiko halukas tulla mut hakemaan jos autoa ei nyt saakkaan samana päivänä. Ukko tuli korjaamolle myös ja kyseli että mikä autossa vikana. Korjaaja sanoi että vaihtoi tunnistimen ja nyt auto ei lähde enää käymään eikä tiedä mikä autossa on vikana. Hetken ihmettelyn jälkeen korjaaja mainitsi että vikakoodinlukija valitti akun epävakaudesta. Korjaaja tarjosi minulle uutta 105ah akkua joka maksoi 189e asennettuna. Korjaaja meni vaihtamaan akkua ja ensimmäiseksi sähelsi 10-15minuuttia akun suojan(?) poiston kanssa ja tämän jälkeen ukko sanoi korjaajalle että täällä on vielä virrat päällä. Korjaaja oli tässä kohtaan selvästi aivan ulapalla että mitä tekee. Ukko sanoi minulle että käy ottamassa virrat pois ja avain pois. Tässä kohtaa valo vielä paloi. Akun vaihdon jälkeen korjaaja sanoi ettei riitä työaika enää, että liike menee kiinni 5-10minuutin päästä. Sanoin että katsotaan asiaa sitten huomenna. Soittivat olisiko ollut seuraavana päivän vai pari päivää auton viennistä, ettei heillä riitä aika auton tutkimiseen. Antoivat tässä kohtaa minulle 3-4pv aikaa siirtää auto muualle pihasta tavalla tai toisella. Odottelin 4päivää ja selvittelin että mihin auton vien. 4päivän jälkeen he tarjoutuivat hinaamaan autoni minun vakuutuksilla tälle toiselle korjaamolle joka moottorin purkasi.
          Ja tähän vielä et tapauksesta on kohta kaks kuukautta aikaa. Joten en nyt jokakerralla ole varmaan samoja sanoja sanonut, kun olen vastaillut sinne sun tänne. Pahoittelut tästä...

          Tapauksesta on kirjoitettu tarkka reklmaatio päivämäärien & kellonaikojen kera myös firmalle.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16421
            • Asikkala

            Mitä autolle kuuluu tänään, onko ehjä kone kiinni ?

            Comment

            • Jaakkov71
              Newbiemmer
              • Feb 2022
              • 29
              • Turku

              Originally posted by jr66 View Post
              Mitä autolle kuuluu tänään, onko ehjä kone kiinni ?
              Ei oo. Seisonnas tällä hetkellä, kun etitään vaihtokonetta vielä

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3729
                • Finnland

                Originally posted by isolohko View Post
                Jäiköhän minua arvelluttamaan jäänyt asia lukematta, jos oli jo puitu, mutta kun öljynpaineanturi vaihdetaan ja käynnistetään(vaikkei saisi), niin eikö sen varoitusvalon olisi pitänyt sammua tyhjäkäynnilläkin per aika heti, joten miksi sitä piti ryntäyttää? Eikö tuo ole iso virhe, jos valon palaessa on kierrätetty ja josta on voinut aiheutua lisää vaurioita? Toki varmaan vaikeaa enää todentaa, paloiko valo anturin vaihdon jälkeenkin, mitä oli rikki valmiiksi ja mitä korjaamolla rikkoutui lisää.
                Minulla esim. M30 kun oli valutellut päiviä tyhjäksi ja takaisku vialla öljypumpussa ja öljynsuodattimessa, niin kesti 32 sekuntia ennen kuin öljyvalo sammui.

                Mutta varmasti paljon konetyypistäkin kiinni, varmasti 5 sekunnin sisään sen kuuluu joka autossa sammua jos ei vikoja ole, ehkä noin 2 sekuntia ois realistinen yleisarvo.


                Mutta yleisempää on toki, että se anturi menee, kuin ne öljynpaineet, noin yleisesti. Toki sinä anturissa ei koskaan ole vikaa ollutkaan tässä esimerkin tapauksessa, vaan se vika tuli jo aiemmin ja anturi vaan siitä ilmoitti
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3729
                  • Finnland

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Pitäiskö tuonne aloituspostaukseen jo kirjoittaa kaikki uusiksi, aika paljon on matkan varrella muuttunut ja tullut uutta tietoa
                  No mutta kuka tällaista osaa luontevasti edes aluksi selittää, kun ei sitä kaikkea pikkutarkasti paina mieleen kuitenkaan. Varsinkaan jos ei itse ole asiantuntija.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3729
                    • Finnland

                    Originally posted by NRou View Post
                    Miksei noita lausuntoja voi vain copypasteta tänne tai linkittää vaikka sutattua kuvaa? Capslockilla jäätävä määrä kirjoitusvirheitä, antaa laadukkaan kuvan tekemisestä kun oikein panostetaan. En kirjakieltä vaadi, mutta perkele olisi edes pisteitä.


                    Sekava keissi. Myös auton malli, mottoorityyppi etc. tiedot olisi ihan mukavia lisätietoja. Nyt täällä jokainen huutelee ja kertaa asioita sekä myös omistajan lausunnot muuttuvat jatkuvasti.


                    Rengasliikkeen lausunnossa on varmasti mainittu että omistaja tullut vianetsintään kääntelemään virtoja pois? Vai oliko kahvikuppi toimistossa? Erittäin epäselvää.

                    Foorumin käyttäjä on uusi, tuskin niin luontevaa alkaa kuvankaappauksia tänne heittelemään, joten ymmärrän että on luontevasti helpompaa ilman vaatimisia vaan "kirjoittaa" se tänne.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      Mulla alkoi joskus E30 316 öljynpaineen merkkivalo vilahdella. En mitään mittauksia tehnyt, motonetista tai KL ehkä hommasin uuden öljypumpun, jonka lattialla maaten vaihdoin paikalleen ja tämän seurauksena valo lopetti vilkkumisen. Tämä oli joskus 90-luvun lopulla.

                      Itse en kyllä uskaltaisi vetoa lyödä paineanturin puolesta, kun monta muutakin asiaa voi olla ongelmana. Mutta tämä on moneen kertaan mainittu.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16421
                        • Asikkala

                        Originally posted by jani73 View Post
                        Mulla alkoi joskus E30 316 öljynpaineen merkkivalo vilahdella. En mitään mittauksia tehnyt, motonetista tai KL ehkä hommasin uuden öljypumpun, jonka lattialla maaten vaihdoin paikalleen ja tämän seurauksena valo lopetti vilkkumisen. Tämä oli joskus 90-luvun lopulla.

                        Itse en kyllä uskaltaisi vetoa lyödä paineanturin puolesta, kun monta muutakin asiaa voi olla ongelmana. Mutta tämä on moneen kertaan mainittu.
                        Taisi olla 316i l. m40 koska 316 on m10 missä paineanturi on virranjakajan vieressä kannen takapäässä, ei tarvi makoilla.

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Originally posted by Jarger View Post

                          Mutta yleisempää on toki, että se anturi menee, kuin ne öljynpaineet, noin yleisesti. Toki sinä anturissa ei koskaan ole vikaa ollutkaan tässä esimerkin tapauksessa, vaan se vika tuli jo aiemmin ja anturi vaan siitä ilmoitti
                          Valitettavasti usein asia on toisinpäin.
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • SanMiguel
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 1035
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Taisi olla 316i l. m40 koska 316 on m10 missä paineanturi on virranjakajan vieressä kannen takapäässä, ei tarvi makoilla.
                            Viellä toistaiseksi ei ole ollut merkitystä onko moottori kaasarilla vai ruiskulla, molempiin sen öljypumpun joutuu vaihtamaan alapuolelta.
                            Helpottaa helvetisti jos menee selälleen makuulleen, kontallaan työergonomia ei ole parkaimmillaan.

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3729
                              • Finnland

                              Originally posted by MH motorsport View Post
                              Valitettavasti usein asia on toisinpäin.
                              Vakiomoottoreissa, ainakin BMW:n ja Toyotan kohdalla väittäisin muuta. Eri asia viriviri ja porsiporsi -käytössä olevat.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • Hezman
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 708
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by NRou View Post
                                Miksei noita lausuntoja voi vain copypasteta tänne tai linkittää vaikka sutattua kuvaa? Capslockilla jäätävä määrä kirjoitusvirheitä, antaa laadukkaan kuvan tekemisestä kun oikein panostetaan. En kirjakieltä vaadi, mutta perkele olisi edes pisteitä.


                                Sekava keissi. Myös auton malli, mottoorityyppi etc. tiedot olisi ihan mukavia lisätietoja. Nyt täällä jokainen huutelee ja kertaa asioita sekä myös omistajan lausunnot muuttuvat jatkuvasti.


                                Rengasliikkeen lausunnossa on varmasti mainittu että omistaja tullut vianetsintään kääntelemään virtoja pois? Vai oliko kahvikuppi toimistossa? Erittäin epäselvää.
                                Ei tässä ole enää mitään epäselvää.
                                Autoista mitään ymmärtämättömät tollot vaan tivailevat tarkennuksia moneen kertaan selvitettyihin asioihin. Tai sitten vaan se lukemisen ymmärtäminen on jonkin verran heikolla tasolla.


                                Erikoista, miten paljon tällainen juttu aiheuttaa porinaa. Sekä kirjoittajan syyllistämistä. Kertoo aika paljon tämänkin foorumin heikentyneestä laadusta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎