Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamo rikkonut moottorin (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 655
    • Hellzzzinki by nite

    #91
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Suomi on siitä erikoinen maa että täällä korjaamon pitää korjata risa ilmaiseksi ja käytetyn myyjän antaa takuu ikivanhalle käytetylle, usein jopa parempi takuu kuin aikanaan suomeen auton uittanut maahantuoja.
    Tuntuu olevan rajusti hampaankolossa jotain, vai mistä tuo itku kumpuaa?
    vehkeet levällään...

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #92
      Originally posted by anttti View Post
      Tuntuu olevan rajusti hampaankolossa jotain, vai mistä tuo itku kumpuaa?
      Minulla ei ole hampaankolossa mitään, kerroin vain kuinka asia on suomessa. Täällä ei todellakaan ole hauskaa olla autoalan pienyrittäjänä, ei myyjänä eikä korjaamona. Onhan se sairasta että asiakas ostaa häkkikauppiaalta 387643tkm ajetun 22v vuotiaan auton ja sille pitää antaa takuu…kuten sanoin parempi kuin aikanaan 2000 vuonna auton tänne uittanut virallinen maahantuoja, jolla takuu loppui parin vuoden kohdalle, ja ne takuunakin tehdyt korjaukset meni tehtaan piikkiin. On kyllä onneton asema suomessa käytetyn myyjällä, ei ihme että käytettyjen hinnat on liikkeissä pilvissä.

      Tiedoksi että minulla ei ole kumpaakaan, eikä tule.

      E: ja toki ymmärrän että korjaamolla on vastuu esim jakohihnan/ketjun vaihdossa, mm kaverillani on nyt käynyt niin että jakohihna oli asennettu väärin ja katkesi kesken laulun, tämän korjaamo hoitaa mukisematta kun syyksi paljastui väärin asennettu suoja joka hankasi hihnan poikki. Mutta tässä alla kerrotun piilevän vian ja ilmeisesti jo jonkin aikaa siellä olleen korvausta en ihan ymmärrä.
      Last edited by BMW525Xda; 17-02-2022, 09:33.

      Comment

      • NRou
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 96
        • Helsinki

        #93
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Minulla ei ole hampaankolossa mitään, kerroin vain kuinka asia on suomessa. Täällä ei todellakaan ole hauskaa olla autoalan pienyrittäjänä, ei myyjänä eikä korjaamona. Onhan se sairasta että asiakas ostaa häkkikauppiaalta 387643tkm ajetun 22v vuotiaan auton ja sille pitää antaa takuu…kuten sanoin parempi kuin aikanaan 2000 vuonna auton tänne uittanut virallinen maahantuoja, jolla takuu loppui parin vuoden kohdalle, ja ne takuunakin tehdyt korjaukset meni tehtaan piikkiin. On kyllä onneton asema suomessa käytetyn myyjällä, ei ihme että käytettyjen hinnat on liikkeissä pilvissä.

        Tiedoksi että minulla ei ole kumpaakaan, eikä tule.
        Tähän lisäksi nykyihmisten olettamukset käytettyjen autojen suhteen. Tämäkin puolimiljoona ajettu auto pitäisi olla viaton eikä sitä saisi joutua korjaamaan lainkaan. Vika jos löytyy, niin välittömästi ollaan tekemässä reklamaatiota.

        Nykypäivänä suurin vaikutus on meissä autoilijoissa, suuren kysynnän ja ns. helppouden seurauksena vaihtoautoliikkeisiin dumpataan kaikki raadot ja niistä ei sanota sanallakaan. Vaihdossa sitten se jonkun toisen antama raato itselle "uutena" autona ja valitussaaga on valmis, vaikka oman paskan dumpannut samaan liikkeeseen.


        Autokauppiaan arkea seuratessa aika läheltä, on lähes jokaisessa isommassa organisaatiossa jo tänäpäivänä ns. reklamaatio-osasto. Heille sitten tulee kasa päivässä asiakkaiden reklamaatioita, käräjäoikeuden haasteita ja sähköpostia. Tätä he tekevät päivätyökseen.


        Etämyynnit ovat oikein kirsikka kakun päälle, mutta se näistä, loputon suo.


        Itse topicciin, toivottavasti asia selviää ilman käräjöintiä.

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1070
          • Espoo

          #94
          Kannattaa nyt ihan suoraan erottaa automyynti ja korjaamotoiminta toisistaan. Ne ovat täysin eri tapauksia ja tässä keississä on kysymyksessä korjaamo. Korjaamoilla ammattitaito ratkaisee eniten. Jos on joko ammattitaidoton tai tyhmä ja ottaa esim täysin riskipelejä samantien mitään miettimättä työn alle, saattaa käydä huonosti. Ihan niinkuin elämässä muutenkin hölmöilemällä käy.

          Ihmettelen tätä väärin toimineen korjaamon (todellisuudessa asentajan) puolustelua, vaikka moottori olisikin ollut rikki ja mitään korvauksia ei kuuluisikaan maksaa.
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #95
            Originally posted by Jaakkov71 View Post
            Tarkennukseks vielä et auto lähti hyvin käymään, kun piti parkista lähteä. Auto myös lähti käymään ja liikkui normaalisti, kun korjaaja ohjasi minut ajamaan sisälle. Auto myös lähti käyntiin ja kuulosti normaalilta ekalla kerralla, kun korjaaja sitä alkoi kierroksilla käyttämään =) Pointtina täs koko hommas nyt on se et oltais välltytty _isommilta_ vahingoilta ja säästetty kuluissa. Selvää se nyt on ettei se öp-valo ihan tyhjästä synny...
            Niin kone käy kyllä hetken ilman öljynpainetta, riippuu sitten tuurista kuinka kauan. Tässäkin keskustelussa sanottiin jollain volvolla ajetun 4km ilman öljyjä ennen lopullista tuhoa. Jos ne öljynpaineet katosi vaikka sen kk-laakerin pyörähtämisen seurauksena, niin edelleen se vaihtokone on se kustannustehokkain vaihtoehto. Toki moottorin olisi voinut korjata, mutta työtä tulee niin paljon purkamisen/kasaamisen, koneistamo ym. kulujen jälkeen, että vaihtokone on se edullisempi vaihtoehto.

            Mikäli olisi toimittu oikein olisi auto pitänyt työntää halliin ja mitata öljynpaineet ennen käynnistystä. Kun auto oli jo rikki ennen korjaamolle menoa (öljynpainevalo), niin veikkaan olevan aika hiljaista sen suhteen, että korjaamo osallistuisi kuluihin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6169
              • Helsinki

              #96
              Pakko udella miten öljynpaineet voi mittaa käynnistämättä moottoria, siis joo estetään sen käynnistyminen käyntii, eli pyöritellään starttia vastaa??
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • Venom
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2002
                • 623
                • Vantaa

                #97
                Originally posted by MikeDry View Post
                Pakko udella miten öljynpaineet voi mittaa käynnistämättä moottoria, siis joo estetään sen käynnistyminen käyntii, eli pyöritellään starttia vastaa??
                Joo, kyllä itse jokaisen koneremontin jälkeen olen startilla pyöritellyt paineet koneeseen ja kun näkee, että paineet nousee niin uskaltaa täräyttää käyntiin..

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3729
                  • Finnland

                  #98
                  Paljonko tällä autolla on ajettu?
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    #99
                    Korjaamon toiminnassa ihmetyttää se että vaikka moottoriin tilattiin osa, se öljynpaine-anturi, kenelläkään ei tullut mieleen mitään erityistä N47 moottorin suhteen. Kuten esim mahdollinen jakopäävaurio tms.

                    Kyllä rengaskorjaamolta (yleiskorjaamohan tuo netissä on) olisi varmaan sen verran painetta jostain saatu, että irtiotetun anturin olisi voinut testata ja vetää johtopäätökset jatkon suhteen.

                    Mutta kuten todettua, jälkiviisaus on paras laji viisautta
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1681
                      • vihti

                      Otsikon voisi vaihtaa, lähtökohtaisesti korjaamo tässä ei mitään rikkonut vaan tuote oli jo hajotettu ennen kuin edes oli korjaamon tiloissa(auto ajamalla halliin)

                      On totta että työvaiheet on ehkä vähän kyseenalaiset tämän ”korjauksen” osalta mutta se ei poista sitä tosiasiaa että mitään ei ollut tehtävissä enää muutenkaan, tämä kyseinen korjaamo ei varmaan ole tietoinen mitä tarkoittaa vikadiagnoosi, tällaisessa tapauksessa sitä ei voi mitenkään todeta puhelimitse että anturi on viallinen, öljynpaineen varoitusvalo ei ole sama asia kuin palaneen polttimon varoitusvalo tai SOS-järjestelmän vikailmoitus esim.

                      Ja jos autolla kun on ajettu ilman öljynpainetta niin se on moottorin osalta moro vaan ja iso remppa tiedossa, mutta kyllä se korjattu saadaan kun sen enempää miettimättä ja laput silmillä vaihdetaan vain joku parin kympin osa
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        Originally posted by Venom View Post
                        Joo, kyllä itse jokaisen koneremontin jälkeen olen startilla pyöritellyt paineet koneeseen ja kun näkee, että paineet nousee niin uskaltaa täräyttää käyntiin..
                        Joo, kyllä..Minä hölmö unohdin kirjoittaa, että tälläisessä jutussa, kuin tässä keskustelussa ollut moottori, siis jos lähtökohta on että voi olla öljynpaineet kateissa, lähtökohta että moottori on rikki..Niin sitä vaan mietin, että jos mulle tuotaisiin tälläinen, että on öljynpaine ongelmaa tms, ja selviäisi että moottoria käytettyä hetken tai ajettu kun on öljynpaine ongelmaa, niin ei tulis sillain mieleen mittaa öljynpaineita, että selvittäisin, onko mahdollisesta nähdä jostain onko jo kone korkannut, metalli silppua, suodattimessa, öljyt valuttaa ulos tms..
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Jaakkov71
                          Newbiemmer
                          • Feb 2022
                          • 29
                          • Turku

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Niin kone käy kyllä hetken ilman öljynpainetta, riippuu sitten tuurista kuinka kauan. Tässäkin keskustelussa sanottiin jollain volvolla ajetun 4km ilman öljyjä ennen lopullista tuhoa. Jos ne öljynpaineet katosi vaikka sen kk-laakerin pyörähtämisen seurauksena, niin edelleen se vaihtokone on se kustannustehokkain vaihtoehto. Toki moottorin olisi voinut korjata, mutta työtä tulee niin paljon purkamisen/kasaamisen, koneistamo ym. kulujen jälkeen, että vaihtokone on se edullisempi vaihtoehto.

                          Mikäli olisi toimittu oikein olisi auto pitänyt työntää halliin ja mitata öljynpaineet ennen käynnistystä. Kun auto oli jo rikki ennen korjaamolle menoa (öljynpainevalo), niin veikkaan olevan aika hiljaista sen suhteen, että korjaamo osallistuisi kuluihin.
                          Joo ja edelleen toistan tätä samaa, että korjaamon olisi varmaan itsekkin pitänyt ymmärtää ettei ohjaa minua ajamaan sisälle halliin. Näin jälkiviisaana olisi itse pitänyt huomauttaa asiasta mutta tässä kohtaan sokeana luotin ammattilaisen sanaan. Minä sen rullasin virrat päällä alamäkeen korjaamon pihalle. Ja ennenkuin joku tulee tästä valittaa et "ja nyt yhtäkkiä olikin alamäki korjaamon pihalle" niin voi tämä vaikka varmistaa mapsista =D

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Jaakkov71 View Post
                            Joo ja edelleen toistan tätä samaa, että korjaamon olisi varmaan itsekkin pitänyt ymmärtää ettei ohjaa minua ajamaan sisälle halliin. Näin jälkiviisaana olisi itse pitänyt huomauttaa asiasta mutta tässä kohtaan sokeana luotin ammattilaisen sanaan. Minä sen rullasin virrat päällä alamäkeen korjaamon pihalle. Ja ennenkuin joku tulee tästä valittaa et "ja nyt yhtäkkiä olikin alamäki korjaamon pihalle" niin voi tämä vaikka varmistaa mapsista =D
                            No aika se ja sama on mitä on ohjeistettu sen jälkeen kun öljynpaineet on kadonneet moottorista ajossa -> moottori käytännössä rikki. Se, ettei rengasliikkeessä ole se paras osaaminen auton korjaamiseen ei tule yllätyksenä. Suosittelen siis tulevaisuudessa toimittamaan auton muualle kuin rengasliikkeeseen diagnoosia / korjausta varten. Öljynvaihdot ym. perusjutut nyt varmaan onnistuu siellä rengasliikkeessäkin.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jaakkov71
                              Newbiemmer
                              • Feb 2022
                              • 29
                              • Turku

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              No aika se ja sama on mitä on ohjeistettu sen jälkeen kun öljynpaineet on kadonneet moottorista ajossa -> moottori käytännössä rikki. Se, ettei rengasliikkeessä ole se paras osaaminen auton korjaamiseen ei tule yllätyksenä. Suosittelen siis tulevaisuudessa toimittamaan auton muualle kuin rengasliikkeeseen diagnoosia / korjausta varten. Öljynvaihdot ym. perusjutut nyt varmaan onnistuu siellä rengasliikkeessäkin.
                              Jep... Täytyy kyl soittaa korjaamolle ja pahotella et auton sinne vein :/

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Jaakkov71 View Post
                                Jep... Täytyy kyl soittaa korjaamolle ja pahotella et auton sinne vein :/
                                En minä nyt sitä tarkoittanut. Tähän sopii hyvin vanha sananlasku, kolmen markan suutari tekee kuuden markan vahingon. Kuluttajan kannattaa siis harkita minne vie autonsa korjattavaksi. Kuten sanoin, itse en veisi mitään autoa rengasliikkeeseen korjattavaksi, ellen tietäisi ko. rengasliikkeen tuntevan merkin.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎