Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamo rikkonut moottorin (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    #61
    Originally posted by Jaakkov71 View Post
    Mun puolesta voi laittaa lukkoon ja voidaan myös jättää tämä tähän, kun mielensäpahoittajia tuntuu löytyvän

    Mulla on edelleen reklmaatio missä on selitetty tarkkaan miten tämä on mennyt pahoittelut jos on tullut sekaannusta, kun olen vastaillut sinne sun tänne !

    Kiitos kaikille mielipiteille tasapuolisesti.
    No, ei lukkoon.

    Jokaisella on mielipiteensä, mutta kun tapauksesta ei ole muuta kuin hajonneen bemarin omistajan kirjaama, ei ole kohtuullista, että tämä katsotaan liioitteluksi, vääristelyksi tai suorastaan jopa totuuden muuntelemiseksi vain mahd. omien (korjaamo-omistaja?-)kokemusten vuoksi? Ei asiakas ole aina oikeassa, mutta asennevikaa osoittaa, jos tämä on aina väärässä.

    Ei kaikkien tarvitse samaan miinaan astua.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • melperri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 246
      • espoo

      #62
      Vähän omituista mielestäni on , että ryhdytään väittämään ketjun avaajan pyrkivän epärehellisesti maksattamaan moottorivaurion korjaamolla. Jollain ihmeen tavalla "tiedetään" , että öljynpainevalo on vastoin ketjun aloittajan kertomusta todellisuudessa palanut jo pidemmän aikaa ja nyt persaukinen omistaja olisi hakemassa maksumiestä korjaukselle.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6169
        • Helsinki

        #63
        Tässä keskustelussa ei ole muuta vikaa, kuin se että firman nimi on jo mainittu.
        Ja kun tietää suomalaisen kulttuurin, niin se tulee jäämään, monien mielee, mutta näin lukija ollut mielenkiintoista lukea mitä spekuloidaan ja tulee tapahtumaan
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3729
          • Finnland

          #64
          Ehkä tuon firman nimen voisi poistaa ja jättää syyttelyt pois suuntaan tai toiseen ja katellaan miten menee
          Tilanteen analysointia, eikä ilkeilyä suuntaan tai toiseen
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3517
            • Raisio

            #65
            Miksi lukkoon, aika asiallista kirjoittelua kaikinpuolin, mitä nyt yksi korjaamoyrittäjä yrittää keskustelun lopettaa:think
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4987
              • Forssa

              #66
              Originally posted by melperri View Post
              Vähän omituista mielestäni on , että ryhdytään väittämään ketjun avaajan pyrkivän epärehellisesti maksattamaan moottorivaurion korjaamolla. Jollain ihmeen tavalla "tiedetään" , että öljynpainevalo on vastoin ketjun aloittajan kertomusta todellisuudessa palanut jo pidemmän aikaa ja nyt persaukinen omistaja olisi hakemassa maksumiestä korjaukselle.
              Samaa mieltä. Ihan mielenkiintoinen tapaus seurata näin sivusta myös. Toivoisin, että tapaus käsiteltäisiin loppuun asti tässä ketjussa, kun kerran on jo aloitettukin ja kiinnostusta asiaan tuntuu olevan.

              Aloittajan kohdalla. Syytön kunnes toisin todistetaan. Katsotaan loppuun. Ikäviähän nämä keissit aina ovat.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3729
                • Finnland

                #67
                Originally posted by Jaakkov71 View Post
                Juu ja tällä lauseellani aikaisemmin meinasin etteivät he purkaa sitä enempää. Alkuperäinen korjaamo maksoi tämän aiheuttajan etsimisen, niin voi olla että päättänyt myös itse ettei enempää aleta etsimään kun tulee kalliiksi. Itse en tiedä kuinka pitkälle sitten ovat purkaneet. Varmasti ovat siihe pisteeseen että aiheuttajan olisi löytänyt ja tästä ilmoittanut sitten alkuperäiselle korjaamolle
                Tähän veikkaisin sen verran että ovat varmaan kurkistaneet öljynsuodattimeen, tai sitten öljypohjaan, riippuen vähän miten työläs se tuossa on. Venttiilikoppaa ovat tuskin avanneet kun siihen saa jo irroitella imusarjaa ja suuttimia, luulen näin.
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #68
                  Oliko siellä öljyä oikea määrä koneessa kun se öljynpainevalo syttyi? Jos ei ollut, niin vaurio on tullut jo ennen korjaamolle menoa.

                  Edit: olikin öljynmäärä tarkistettu. No kuitenkin siinä vaiheessa kun valosyttyy painetta on todella vähän ja vaurio on luultavasti jo käynyt. Koneen käyttäminen anturin vaihdon jälkeen sitten ollut ns. viimeinen voitelu.
                  Last edited by HTK12; 15-02-2022, 01:21.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7518
                    • Jyväshyvä

                    #69
                    Hankala tapaus, molempien kannalta.

                    muutama juttu otti "korvaan":
                    rullattu sisään, mitäs tämä nyt tarkoittaa, auton työntämistä vaiko ajamista vai mitä?

                    Osa ihmetteli että onko kone diagnosoitu avaamatta, jos kone ei pyöri ja öljynsuodattimessa on metallihilettä niin eipä koneen avaamalla enää saada muuta kuin laskua aikaiseksi...

                    Olen myös usean muun kanssa samaa mieltä että kone oli jo rikki tai rikkoontumassa kun se korjaamoon käsiin päätyi.

                    Epäilisin että syynä koneen hajomaiseen on joko öljypumpun hajoaminen tai sen ketjun katkeaminen, tai koneen laakerit on pyörähtäneet ja öljynpaineen karkasi sitä kautta. Jos näin oli niin kone oli jo entinen vaikka se kävi.

                    Kokomusta on kun N47:sta katkeaa kampiakseli ajossa ;-)
                    Ja N57:sta pyörähtää runkolaakerit.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      #70
                      Paineanturi on usein 0,5bar anturi, eli todella pienellä paineella valo sammuu. Lisäksi valon toiminnassa voi olla viiveitä, (ohjelmallisesti tehty) joten ihan pelkästä valosta ei aina voi päätellä milloin vaurioituminen on alkanut.

                      Käsittämätöntä toimintaa korjaamolta on se, että eivät mitanneet öljynpainetta toimenpiteenä numero 1

                      Ja jos todella tehtiin niin, että ensin vaihdettiin anturi, sitten vaikka valo ei sammunut, autolle annettiin kierroksia niin herää kyllä kysymys että minkä ihmeen takia? Viimeistään sillon olis pitäny hälytyskello soida että öljynpainetta ei ole.

                      Ite en todellakaan uskaltaisi käynnistää asiakkaan autoa jossa jokin öljynpaineeseen liittyvä vika ellen tietäisi että öljynpaine on ok.

                      Lisäksi täytyy tarttua tähän lämpöleikkaamiseen. Kun moottori hajoaa öljynpaineen puutteeseen tällöin kyseessä nimenomaan EI ole lämpöleikkaaminen vaan kiinnileikkaaminen voitelun puutteeseen, joka tapahtuu käytännössä ensin kiertokankien ja kampiakselin laakereissa.
                      Lämpöleikkaaminen on sitä, että mäntä kuumenee niin paljon, että se laajenee niin että se leikkaa sylinterin seinämään kiinni, ja useimmiten lähtee liikkeellee uudelleen jäähdyttyään. Jos tilanne todellakin on lämpöleikkaaminen, on autolla täytynyt ajaa pitkän aikaa kokonaan ilman voitelua, ja siltikin uskon että matkanteko olisi ensin katkennut alakerran laakereiden pettämiseen.
                      Last edited by Urpo_rotta; 15-02-2022, 08:55.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • NRou
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 96
                        • Helsinki

                        #71
                        "Mulla syttyi öljypainevalo jonka jälkeen löysin korjaamon joka oli 20 metrin päässä autosta. Soitin sinne etukäteen ja he sanoivat että vika olisi todennäköisesti anturissa ja ostavat sen etukäteen. Vaihtoivat anturin, nollasi vikakoodit ja tämän jälkeen alkoi käyttää autoa käynnissä 3-4krt. Antoivat kierroksia noin 4000rpm jokaisella kerralla ja ensimmäisen kerran jälkee auto alkoi pitää todella epämääräistä ääntä. Tämän jälkeen auto ei enää lähtenyt käymään boosterilla tai akun vaihdolla. Vikakoodeissa ei näkynyt mitään (kuulemma). Korjaaja ei osannut sanoa mikä oli vikana ja yritti vain näyttää että tekee jotain."

                        Tähän kappaleeseen tiivistyy hyvin homman sekamelska joka sivujen edetessä muovaantuu aikalailla alkuperäisestä. 4000rpm n47:ssa, siinä saa pitää pedaalia pohjassa kiitettävästi, taitaa olla jo maksimit vai olenko väärässä?


                        Topicin aloittaja ja omistaja voisi melkein kuvakaappauksena lähettää jo nimetyn korjaamon vastineen tänne. Siinä ei enää menetetä mitään ja siitä voi vaikka sutata asianosaisten nimet sekä muut tiedot.


                        Edelleen tässä hiertää eniten tuo ylempänäkin ja omassa aiemmassa viestissäkin mainittu rullaus. Rullaus ilmeisesti meinaa sitä että auto on virrat päällä vapaalla rullattu korjaamolle? Hyvin on kyllä joko arvattu tai sitten tiedetty tuleva kohtalo, koska todennäköisesti auton käynnistämisellä olisi porsinut ennen korjaamoa.

                        Comment

                        • yason
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2016
                          • 179
                          • Helsinki

                          #72
                          Originally posted by NRou View Post
                          Edelleen tässä hiertää eniten tuo ylempänäkin ja omassa aiemmassa viestissäkin mainittu rullaus. Rullaus ilmeisesti meinaa sitä että auto on virrat päällä vapaalla rullattu korjaamolle? Hyvin on kyllä joko arvattu tai sitten tiedetty tuleva kohtalo, koska todennäköisesti auton käynnistämisellä olisi porsinut ennen korjaamoa.

                          Pikemminkin niin päin, että kuka hullu olisi tuossa tilanteessa käynnistänyt auton öljynpaineen varoituksesta huolimatta ja ajanut korjaamolle pihan poikki?



                          Ei sitä tarvitse arvailla tai tutkia tulevaa kristallipallosta: ainoa oikea proseduuri on tuossa mitata öljynpaineet erillisellä mittarilla ilman, että käynnistää konetta. Sillä jo selviää, voiko konetta öljynpaineen puolesta edes käynnistää.



                          Ei ole tietoa, onko auto ollut vian ilmaantuessa vielä elvytyskunnossa vai laakeriliuskat jo siinä vaiheessa hienomujuna pitkin öljypohjaa, mutta sillä ei pitäisi sinänsä olla merkitystä, koska korjaamo on autoa käynnistäessään ja konetta (öljynpaineen toivossa?) revitellessään varmistanut, että kone on takuulla kaputt.


                          On ihan selvä työtapavirhe, että eivät ole kirjoittajan mukaan tarkistaneet, onko moottori käynnistyskunnossa öljynpainevaroituksen jälkeen. Jos olisivat tarkistaneet, olisivat tienneet, että öljynpaineanturin vaihto ei korjannut vikaa.

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4320
                            • Turku

                            #73
                            Aiemmin taidettiin mainita että korjaamolla ei ollut öljynpainemittaria.

                            Comment

                            • -juzzi-
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 525
                              • Klaukkala

                              #74
                              Itse olen korjaamolla töissä ja monesta autosta öljynpaineiden mittaus on hankalaa jolloin ollaan vastaavissa tapauksissa tehty niinkin simppeli temppu kuin että moottorista pyöristänopeustieto pois tai muu vastaava joka estää käynnistymisen.

                              Tämän jälkeen öljynsuodatin irti ja startilla katsoo tuleeko sinne öljyä. Suodatin täyttyy käytännössä ensimmäisenä. Samalla näkee suoraan tämmöisestä patruuna suodattimellisesta autosta onko silppua jo.

                              Sen takia pitää estää käynnistyminen koska jos öljynpainetta tulee normaalisti niin siivo on iso jo parissa sekunnissa😂 (kokeiltu on)
                              530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                              https://www.instagram.com/juzzi1984/

                              Comment

                              • Jaakkov71
                                Newbiemmer
                                • Feb 2022
                                • 29
                                • Turku

                                #75
                                Originally posted by NRou View Post
                                "Mulla syttyi öljypainevalo jonka jälkeen löysin korjaamon joka oli 20 metrin päässä autosta. Soitin sinne etukäteen ja he sanoivat että vika olisi todennäköisesti anturissa ja ostavat sen etukäteen. Vaihtoivat anturin, nollasi vikakoodit ja tämän jälkeen alkoi käyttää autoa käynnissä 3-4krt. Antoivat kierroksia noin 4000rpm jokaisella kerralla ja ensimmäisen kerran jälkee auto alkoi pitää todella epämääräistä ääntä. Tämän jälkeen auto ei enää lähtenyt käymään boosterilla tai akun vaihdolla. Vikakoodeissa ei näkynyt mitään (kuulemma). Korjaaja ei osannut sanoa mikä oli vikana ja yritti vain näyttää että tekee jotain."

                                Tähän kappaleeseen tiivistyy hyvin homman sekamelska joka sivujen edetessä muovaantuu aikalailla alkuperäisestä. 4000rpm n47:ssa, siinä saa pitää pedaalia pohjassa kiitettävästi, taitaa olla jo maksimit vai olenko väärässä?


                                Topicin aloittaja ja omistaja voisi melkein kuvakaappauksena lähettää jo nimetyn korjaamon vastineen tänne. Siinä ei enää menetetä mitään ja siitä voi vaikka sutata asianosaisten nimet sekä muut tiedot.


                                Edelleen tässä hiertää eniten tuo ylempänäkin ja omassa aiemmassa viestissäkin mainittu rullaus. Rullaus ilmeisesti meinaa sitä että auto on virrat päällä vapaalla rullattu korjaamolle? Hyvin on kyllä joko arvattu tai sitten tiedetty tuleva kohtalo, koska todennäköisesti auton käynnistämisellä olisi porsinut ennen korjaamoa.
                                Auto virrat päällä rullattu. Laitettu käyntiin pihalla koska korjaaja halusi minun ajavan sen sisälle (lähti nätisti käyntiin ja toimi normaalisti sisälle ajaessa). Tässä lausunto korjaamolta mikä moottoria sitten katsoi

                                HINATTU AUTO SISÄLLE TUTKITTAVAKSI.
                                VALUTETTU MOOTTORIÖLJYT ULOS JA ÖLJYN SEASSA OLI METALLIA PALJON.
                                ÖLJYNSUODATTIMESSA OLI METALLI HILETTÄ SEKÄ PALASIA.
                                KÄSIN PYÖRITTÄESSÄ MOOTTORIA KAMPIAKSELIN HIHNAPYÖRÄSTÄ MOOTTORI TUNTUU TODELLA
                                RASKAALTA PYÖRITTÄÄ.
                                VIAKOODIT LUETTU EIKÄ AUTOSSA OLLUT MOOTTORIN OHJAINLAITTEELLA VIKAKOODEJA.
                                MOOTTORISSA ON MITTAVAT VAURIOT, MEIDÄN MIELESTÄ EI OLE KANNATTAVAA KORJATA
                                RIKKOUTUNUTTA MOOTTORIA KUN KÄYTETTY VAIHTOMOOTTORI TULEE EDULLISEMMAKSI VAIHTAA
                                PAIKOILLEEN.

                                Tämän jälkeen kysyin että selvisikö syy, miksi öljynpainetta ei ollu/miksi mennyt rikki. Vastaus tähän

                                Syy voi olla esim. öljypumpussa tai sihdissä mitä ei olla tutkittu koska siihen menee useita tunteja aikaa mitä (kyseinen) ei ollut valmis maksamaan.

                                Vastailen jos on asiallisia kommentteja. En jaksa enää näitä syytöksiä kun kristallipallo äijät "tietää" minun ajaneen valolla jo pitkän aikaa / haen vain maksumiestä, kun en itse ota vastuuta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎