Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6745
    • PK-seutu

    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Tämä on makuasia, mutta minusta aika painava peruste on, että vitosarjalaisen kokoisen auton keulalle ei kuulu neloskone. 545e olisi hyvä auto, mutta ei ehkä niin hyvä, että sitä kannattaisi valita sähköauton sijaan 545e:n hinnalla.
    Nyt puhuttiin puhtaasti taloudellisesta puolesta. Jos lompakollaan ajattelee niin se on just noin eikä makuasia.

    Tottahan itselle maistuisi M550i eikä mikään vajaamukinen 545e jos makuasioista puhutaan...
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5019
      • Paimio

      Originally posted by pyroz View Post
      Nyt puhuttiin puhtaasti taloudellisesta puolesta. Jos lompakollaan ajattelee niin se on just noin eikä makuasia..
      Niin taloudelliseen puoleen toki kannattaa myös laskea korjauskulut...ja noita hybridikoneita on vissiin aikas reilustikin poksahdellut joten jos käytettynä hakee voi kuitenkin se diesel olla parempi vaihtoehto taloudellisesti...

      Toki arpapeliähän ne aina on...
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Originally posted by nullzwei View Post
        Miten tämän nyt nätisti kertoisi…
        Vkonlopun varttikiihdytyksesä taloudellisesti ja teknisesti meritoituneet asiantuntijat kurittivat tekniikkaansa urakalla… 10,x aikaa taisi päästä yksi, alle 12 muutama.

        Yksi sähkäri ilmeisesti yhdellä ainoalla lähdöllä, alle sekunnin reaktiolla teki matalan 11-sekuntisen….

        Mykistävää.
        Ajoin mä kaks lähtöä ja 11.7 se oli sentään
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1110
          • Espoo

          Originally posted by TheRipper View Post
          Niin taloudelliseen puoleen toki kannattaa myös laskea korjauskulut...ja noita hybridikoneita on vissiin aikas reilustikin poksahdellut joten jos käytettynä hakee voi kuitenkin se diesel olla parempi vaihtoehto taloudellisesti...

          Toki arpapeliähän ne aina on...
          Missä näitä Bemarin hybridien koneita on poksahdellut reilusti? Onko näistä siis runsaasti oikeita keissejä sen Ruotsissa hajonneen X5:n lisäksi?
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by suppari View Post
            Ajoin mä kaks lähtöä ja 11.7 se oli sentään
            Ok. Tulosluettelon mukaan kipitit sähkärillä päivän viidenneksi nopeimman ajan, eikä tainnut vetarit, keinut, perät, laatikot yms. sulakkeet antautua

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11693
              • Kouvola

              Originally posted by PNM2 View Post
              Missä näitä Bemarin hybridien koneita on poksahdellut reilusti? Onko näistä siis runsaasti oikeita keissejä sen Ruotsissa hajonneen X5:n lisäksi?
              Taitaa olla näitä vanhempia N-sarjalaisia koneita mitä oli F15 X5 40e:ssä. Ohjelmointi vielä nopeutti laukeamista. B48-koneisista en ole kyllä kuullut enää vastaavaa, että en lähtisi taas kerran yleistämään.
              Last edited by Esko; 05-07-2022, 12:57. Reason: Seison korjattuna

              Comment

              • Ozzy #69#
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1642
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Esko View Post
                Taitaa olla näitä vanhempia N-sarjalaisia koneita mitä oli F30 330e:ssä ja F15 X5 40e:ssä. Ohjelmointi vielä nopeutti laukeamista. B48-koneisista en ole kyllä kuullut enää vastaavaa, että en lähtisi taas kerran yleistämään.
                330e:t ovat kaikki jo tuolla B48:lla.
                G20 330e M-Sport sunset orange

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6745
                  • PK-seutu

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Niin taloudelliseen puoleen toki kannattaa myös laskea korjauskulut...ja noita hybridikoneita on vissiin aikas reilustikin poksahdellut joten jos käytettynä hakee voi kuitenkin se diesel olla parempi vaihtoehto taloudellisesti...

                  Toki arpapeliähän ne aina on...
                  Olen kuullut hybridikoneita poksahtelevan vain kahdesta syystä jotka johtuu käyttäjästä. Liian vähäinen ja huolimaton bensakoneen käyttö ja paikat ruostuu jumiin. Tai sitten all-in softalla viritellään ja männät sulaa.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11693
                    • Kouvola

                    Originally posted by Ozzy #69# View Post
                    330e:t ovat kaikki jo tuolla B48:lla.
                    Näköjään. Muistelin et olisi tullut vasta faceliftiin B48.

                    Comment

                    • Samu81
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 146
                      • Espoo

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Olen kuullut hybridikoneita poksahtelevan vain kahdesta syystä jotka johtuu käyttäjästä. Liian vähäinen ja huolimaton bensakoneen käyttö ja paikat ruostuu jumiin. Tai sitten all-in softalla viritellään ja männät sulaa.
                      Joo, onnea kaikille jotka menee ostelemaan näitä plugarihybrideitä siinä vaiheessa kun näitä saa jollain 5-10ke:llä 200 ... 250tkm ajettuina. Aivan jäätävän suuri mahdollisuus iskeä kädet niin syvälle silkkaan PASKAAN ettei mitään rajaa.

                      Siinä kun 6-7-8 edellistä omistajaa ovat ajelleet autolla laput silmillä "hybrid auto" -moodissa ja lopulta jokin *aatanan kallis osa antaa myöden, siinä alkaa olemaan vitsit vähissä.

                      Ihan pahaa tekee seurata miten idioottimaisesti esimerkiksi bemarin G xx -sarjalaisten hybridisysteemit raiskaa polttomoottoria sekä sen johdannaisia (katalysaattorit nyt ensimmäisenä). Jatkuvasti sellaisia 60-30 - jopa vain 10 (!!) sekunnin käynnissä olo syklejä. Kaupungissa, taajamassa, maanteillä. Kromisen pakoputken pään jos jynssää putipuhtaaksi niin menee hämmentävän vähän aikaa että se on jälleen aivan nokimustana, karstaisena.

                      Ja sitten jos / kun tulee tarve woimalle niin lyyään kylmääkin kylmempi kone ja ahdin / ahtimet tulille tuottamaan sitä ... muutamiksi sekunneiksi kunnes ne taas sammutetaan, hehehe.

                      Kaikki tämä ilmastodiipadaapan ja virallisten kulutuslukemien vuoksi.

                      i8 '14

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1365
                        • Tampere

                        No ei tuossa ole kuin max 5-10ke riski. About sama pinkka pitää kuitenkin olla jokaisen nykyauton hanskalokerossa yllätysten varalta.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5019
                          • Paimio

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Olen kuullut hybridikoneita poksahtelevan vain kahdesta syystä jotka johtuu käyttäjästä. Liian vähäinen ja huolimaton bensakoneen käyttö ja paikat ruostuu jumiin. Tai sitten all-in softalla viritellään ja männät sulaa.
                          Näinpä...ja näitä käyttäjiä onkin sitten varmasti 95% uutena ostavista.

                          Kyllä voi suurella todennäköisyydellä sanoa että käytettynä diesel on turvallisempi ostos kuin hybrid.

                          Jos varaa on uuteen niin sitten hybrid kannattaa ehdottomasti.

                          Tosiaan tuo N20 oli se surkimusmoottori. B48 pitäisi olla jo parempi, mutta sekin riippuu tosiaan käyttäjästä...mutta edellisen käyttäjän tasoa kun ei voi oikein mistään päätellä.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Kraftwerk
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2022
                            • 133
                            • Joensuu area

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Nyt puhuttiin puhtaasti taloudellisesta puolesta. Jos lompakollaan ajattelee niin se on just noin eikä makuasia.

                            Tottahan itselle maistuisi M550i eikä mikään vajaamukinen 545e jos makuasioista puhutaan...
                            Genau!

                            Aika iso ongelma plugareissa varmasti on, että ajetaan kaupungissa hissukseen ja sitten tilanteen tullen kylmällä koneella vedetään pedaali lattiassa kylmillä moottoriöljyillä, pahimmillaan auto vielä ohjelmoitu. En ulkomuistista osaa sanoa, missä kaikissa on hiukkasloukot, mutta silloin tällöin kyllä ihan kunnon pölähdyksiä näkee. Hiljattaen eräs mies uudella Ravilla päätti näyttää kaapin paikan ensin ajettuaan 80 kmh satasen alueella motarilla, kun yritin ihan asiallisesti provosoimatta ajaa rajoitusten mukaan ohi. Hyvät pölähdykset osaa Toyotakin tehdä, kun kuski nautiskeli mahtavasta 200 hevosvoimasta...
                            F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 902
                              • Kymenlaakso

                              Eikös tällä forumilla ollut varoituksia ohjelmoitujen f3x b48 hybridien tuhoista, jeesustelematta tai yleistämättä, nimim. liian laiska searchin käyttäjä.

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • duckland
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 418

                                Jossittelua noi. Onhan täälläkin vaikka kuinka monta hybridin omistajaa ja onko kukaan vetänyt pedaalia lattiaan hälläväliä tyylillä kun sähkö loppuu? Samase ongelma on ihan bensakoneella. Pihasta pedaali lattiaan niin sama efekti siinä käy. Ite en oo ainakaan kertaakaan antanut koneen edes mennä sähköstä loppuun ennen motaria. Aina lämmitän pakotettuna jos tiedän meneväni johonkin missä ajetaan yli 50 ja näen sähkön loppuvan. Vaikka unohtaisi tuon että seuraa sähköä ja ajelee normaalisti niin kuitenkin aika harvassa olisi tilanne että se pedaali laitetaan lattiaan. Eiköhän se moottori perus 2-4 tonnia kiihdytyksen kylmänä kestä mitä normaali ajo on. Ei paljoa eroa kun pihasta kylmällä bensakoneella lähtee liikkeelle.

                                Niin tekosähköbensaautosekasikiönkin tekninen ongelma on paska bensakone. Olis luullu 50 vuoden kokemuksella tollasen osaavan valmistaa, mutta ei. Ketjuvammasia tekeleitä. Silti pidän hybridiä suht rentona laitteena. Perustyöajot menee sähköllä ja ei tarvii ressaa pääseekö sinne ivaloon lataamatta. Lisäetuna auton saa etänä kylmäksi tai kuumaksi kiitos akuston.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎