Originally posted by GameOver
View Post
BMW G30 530e, uutena ostettu, ensirekisteröity 2017/7. Akkutakuu 6v/100tkm.
Nyt keväällä vähän alta viisi vuotta ja 103tkm myöhemmin korkeajänniteakku kaput. Vaihdettiin 2/6 moduulista uuteen plus ohjausyksiköt, joka tekee yhteensä 3100e Laakkosen tiskillä ja tätä ennen diagnoosia 400e. Maahantuoja ja myyntiliike tuli vastaan 45% eli maksettavaa jäi ~1700e + 400e = 2100e.
Kun vertailee iltasanomien Tesla-juttuun, niin Euroissa vähemmän mutta tuleehan siinä sähköistä kilsaa kohden huomattavasti enemmän kulua. Eikä auto ole korjauksen jälkeen millään tapaa lähempänä uudenveroista, toisin kuin Tesla olisi uuden akun kanssa
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Joka tapauksessa, esim 60% vastaantulo ois tuntunut reilulta.
Comment