Ymmärrän toki huolestumisen siitä, että vapaus rikkoa lakia huononee.
Yksi parhaita nautintoja, omasta mielestäni paras, on ajaa kovaa autolla silloin kun siihen on mahdollisuus. On se sitten 200, 300 tai 400. Tuottaa nautintoa ja onnellisuutta välittömästi. Mietin retorisesti minkälainen ihminen voi tätäkin oikeuden rajoitusta puolustaa. Edes mun muija ei ole tota mieltä.
Lihavoin ja alleviivasin oleellisen.
Yksi parhaita nautintoja, omasta mielestäni paras, on ajaa kovaa autolla silloin kun siihen on mahdollisuus. On se sitten 200, 300 tai 400. Tuottaa nautintoa ja onnellisuutta välittömästi. Mietin retorisesti minkälainen ihminen voi tätäkin oikeuden rajoitusta puolustaa. Edes mun muija ei ole tota mieltä.
Lihavoin ja alleviivasin oleellisen.
Niin, asiahan ei liity sähköautoiluun mitenkään. Sun vapaudenkaipuu sähköautonvastustajana toki tiedetään eli siitä ei sen enempää. Kai sitä radalla saa jatkossakin ajaa miten haluaa.
Enkä muuten puolusta, ymmärrän. Se on ihan eri asia. Meetkö muutenkin parisataa vuotta vanhoilla meemeillä elämässäsi?
Viittasitko muuten, että oma muijasi olisi jotenkin hölmö?
On kyllä valitettavan heikko takuu Teslalla varsinkin kilometrien osalta...eikä vissiin minkään näköistä goodwillia myöskään...tosin eiköhän tämä siellä ole tarkkaan laskettu.
On kyllä valitettavan heikko takuu Teslalla varsinkin kilometrien osalta...eikä vissiin minkään näköistä goodwillia myöskään...tosin eiköhän tämä siellä ole tarkkaan laskettu.
Käsittääkseni tuo 516 e mitä vetareiden vaihto maksoi on Teslan tuettu hinta, ns. goodwill. En jaksa muistaa enää mitä se olisi ollut ilman, mutta olisko ollut luokaa 1500-2000 e. Ja kuluva osahan tuo on, kokee aika paljon myös rasitusta jos on voimaa.
Ainoa mistä olisi voinut mussuttaa on, että ne oli edellisen kerran vaihdettu n. 2 v / 55 tkm sitten ja silloin ne menivät tehdastakuuseen. En tiedä mikä Teslan takuu on työlle ja varaosille. Nyt asennetuissa on kuitenkin eri varaosanumero (parannettu versio) ja näissä ei ole ongelmia enää ollut.
Edellisessä F11:ssa vaihdettiin myös vetarit eteen alle 150 tkm ajettuna eli paskoja nää on kaikki.
Suuri sähköauto... Ei ole mutta ensikosketus täyssähköautoon koettu tänään.
Sain sijaisautoksi vm 2014 VW e-Up!
No tekee tehtävänsä eli liikuttaa paikasta toiseen. Mutta ei tuosta nyt oikein muuta sanottavaa ole
Ei mikään ohjus, kuitenkin liikenteen seassa kestää. Range täydellä latauksella 115km kesäkelissä. Kotimatka oli n. 50km. En tiedä olisinko uskaltanut talviolosuhteissa lähteä taivaltamaan tuota matkaa.
Kaupunki pyörittelyyn ihan ok, maantiellä aika jännä ajettava, saa koko ajan ohjata tai jotain. Vähän tökkii ohjauspyörä koko ajan isolla tiellä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Suuri sähköauto... Ei ole mutta ensikosketus täyssähköautoon koettu tänään.
Sain sijaisautoksi vm 2014 VW e-Up!
No tekee tehtävänsä eli liikuttaa paikasta toiseen. Mutta ei tuosta nyt oikein muuta sanottavaa ole
Ei mikään ohjus, kuitenkin liikenteen seassa kestää. Range täydellä latauksella 115km kesäkelissä. Kotimatka oli n. 50km. En tiedä olisinko uskaltanut talviolosuhteissa lähteä taivaltamaan tuota matkaa.
Kaupunki pyörittelyyn ihan ok, maantiellä aika jännä ajettava, saa koko ajan ohjata tai jotain. Vähän tökkii ohjauspyörä koko ajan isolla tiellä.
Siinä se ajotuntuma on samallainen bensallakin,ei mikään herkuin kokemus. En ymmärrä,mihin tuo on suunniteltu edes. Tuollaisella rangella polkisin pyrällä mielummin,kun ettisin kuumeisesti töpseliä.
Tänään kävin raision lenkin tekemässä,piti laittaa 5e sähköö absilla,kun myllyn laturi oli 11kw(mutta ilmainen) niin sillä ei parin h. Jälkeen tullut,kuin 140km rangea.
Käsittääkseni tuo 516 e mitä vetareiden vaihto maksoi on Teslan tuettu hinta, ns. goodwill. En jaksa muistaa enää mitä se olisi ollut ilman, mutta olisko ollut luokaa 1500-2000 e. Ja kuluva osahan tuo on, kokee aika paljon myös rasitusta jos on voimaa.
Ainoa mistä olisi voinut mussuttaa on, että ne oli edellisen kerran vaihdettu n. 2 v / 55 tkm sitten ja silloin ne menivät tehdastakuuseen. En tiedä mikä Teslan takuu on työlle ja varaosille. Nyt asennetuissa on kuitenkin eri varaosanumero (parannettu versio) ja näissä ei ole ongelmia enää ollut.
Edellisessä F11:ssa vaihdettiin myös vetarit eteen alle 150 tkm ajettuna eli paskoja nää on kaikki.
Okei no hyvä että sentään jonkinmoista Goodwilliakin on tarjolla...
Tosin jos 2 vuotta ja 55tkm kestää vetarit niin se on jo aikas heikkoa...mutta eikös tämäkin ole ihan Teslalle tyypillistä? Alustan osat ovat selvästi heikompia kuin monissa muissa? Siellä näkyy se valmistuksen edullisuuden tavoittelu ja tietotaidon puute kun kyse on kuitenkin erittäin uudesta auton valmistajasta...
Ja joo tunnetusti myös heikko paikka F1x-sarjalaisissa nelikoissa, mutta ei vissiin sentään ihan noin heikko...
Jos olet joskus käynyt koittamassa tehokasta sähköautoa, niin ymmärrät että sellaisessa on voimansiirron osat aivan erilaisella rasituksella, kuin hitaasti tehoa tuottavissa tehokkaissa polttomoottoriautoissa.
Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Okei no hyvä että sentään jonkinmoista Goodwilliakin on tarjolla...
Tosin jos 2 vuotta ja 55tkm kestää vetarit niin se on jo aikas heikkoa...mutta eikös tämäkin ole ihan Teslalle tyypillistä? Alustan osat ovat selvästi heikompia kuin monissa muissa? Siellä näkyy se valmistuksen edullisuuden tavoittelu ja tietotaidon puute kun kyse on kuitenkin erittäin uudesta auton valmistajasta...
Ja joo tunnetusti myös heikko paikka F1x-sarjalaisissa nelikoissa, mutta ei vissiin sentään ihan noin heikko...
Niin, siis pointti tässä oli että orkkikset kesti 70 tkm, jonka jälkeen vaihdettiin samanlaiset tilalle. Niillä mentiin 55 tkm. Nyt vaihdettiin alle parannetut versiot vetareista, ja Teslan tiedon mukaan niissä ei ole ollut enää ongelmia.
Model S:ssä on tosi paljon mersun palikkaa alustassa. Vetareista en osaa sanoa, mutta todennäköisesti nekin. Tehdas käytti alkuun niitä ja totesi että kalliiksi tuli heillekin, ja etsivät sitten korvaavan tuotteen tilalle. En tiedä miten valmistaja olisi voinut realistisesti asiaa paremmin hoitaa.
Muutenhan tuota ei ole tarvinut kosksan juuri huoltaa tai korjata. Varsinaisia alustanosia ei ole vaihdettu ainuttakaan, eikä välyksiä ole. Pitää muistaa, että 100d akkupaketti painaa n. 800 kg ja voimaakin on kohtuullisesti.
Okei no hyvä että sentään jonkinmoista Goodwilliakin on tarjolla...
Tosin jos 2 vuotta ja 55tkm kestää vetarit niin se on jo aikas heikkoa...mutta eikös tämäkin ole ihan Teslalle tyypillistä? Alustan osat ovat selvästi heikompia kuin monissa muissa? Siellä näkyy se valmistuksen edullisuuden tavoittelu ja tietotaidon puute kun kyse on kuitenkin erittäin uudesta auton valmistajasta...
Ja joo tunnetusti myös heikko paikka F1x-sarjalaisissa nelikoissa, mutta ei vissiin sentään ihan noin heikko...
Heikko takuuaika Teslalla eikä edes mitään goodwilliä takuun umpeuduttua. Ai saikin goodwilliä vaikka takuu ummessa? No perseestä silti. Kaikki viat on tyypillistä Teslalle? Teslassa alustan osat ovat selvästi heikompia kuin monissa muissa? Kaikessa näkyy valmistuksen edullisuuden tavoittelu ja tietotaidon puute.
Kerrassaan laadukasta mutuilua taas kerran vaikka juuri oli puhetta tuosta, että voisi yrittää keskittyä faktapohjaiseen järkevään keskusteluun eikä siihen, että haetaan puoliväkisin vakuutteluja omille mielikuville merkin huonoudesta mutulla. Tiedoksi, että mm. Mercedes-Benz on ollut mukana rahoittamassa ja tukemassa Teslan alkutaipaleella 5 vuoden ajan minkä vuoksi Model S:istä löytyy paljon M-B osia ja vastapainoksi Teslan akkuosaamista on jaettu Daimler konsernin tuotteisiin. KVG.
Mitä tulee noihin vetareihin, niin vertailun vuoksi BMW käytti samoja etuvetareita F10/F11 xDrivessä oli se sitten 520d tai M550d. Järkeä tai ei, mutta kulutustavaraa ovat. Luulisi, että pitkän linjan autovalmistaja ei lähtisi edullisuuden tavoittelu linjalle tai vaivaisi tietotaidon puute miten lisääntynyt teho ja vääntö vaikuttaa osien kestävyyteen.
Omastakin Model S:stä etuvetarit on jo kertaalleen vaihdettu joskus aikoinaan, mutta nyt ovat kestäneet. Rasitusta tulee melkoisesti, jos miettii, että tehoa moottoreissa on yhteensä melkein 800hv ja vääntöä vajaa 1000Nm. Otat paikaltaan noita 3s 0-100 kiihdytyksiä reilusti, niin kyllä siinä vetarit ja renkaat kuluu. Uusia saa kaupasta.
Omastakin Model S:stä etuvetarit on jo kertaalleen vaihdettu joskus aikoinaan, mutta nyt ovat kestäneet. Rasitusta tulee melkoisesti, jos miettii, että tehoa moottoreissa on yhteensä melkein 800hv ja vääntöä vajaa 1000Nm. Otat paikaltaan noita 3s 0-100 kiihdytyksiä reilusti, niin kyllä siinä vetarit ja renkaat kuluu. Uusia saa kaupasta.
Eli kallis auto on kallis myös vanhempana, ei mitään uutta siis. Uutena rasittaa hurja arvonlasku ja vanhempana kalliit varaosat olipa merkki mikä tahansa.
Eli kallis auto on kallis myös vanhempana, ei mitään uutta siis. Uutena rasittaa hurja arvonlasku ja vanhempana kalliit varaosat olipa merkki mikä tahansa.
Näin se tahtoo mennä. Samasta syystä jäi itsellä F10 M5 ostamatta. Rahat olisi riittänyt itse auton hankintaan, mutta kyseisessä autossa on ihan liikaa helvetin kalliita ”sulakkeita” rikkoutumaan, että ei kiitos. Onneksi omassa on vielä täysi tehdastakuu voimassa yli vuoden verran ja akku- ja voimansiirtotakuu pari vuotta.
Niin, siis pointti tässä oli että orkkikset kesti 70 tkm, jonka jälkeen vaihdettiin samanlaiset tilalle. Niillä mentiin 55 tkm. Nyt vaihdettiin alle parannetut versiot vetareista, ja Teslan tiedon mukaan niissä ei ole ollut enää ongelmia.
Model S:ssä on tosi paljon mersun palikkaa alustassa. Vetareista en osaa sanoa, mutta todennäköisesti nekin. Tehdas käytti alkuun niitä ja totesi että kalliiksi tuli heillekin, ja etsivät sitten korvaavan tuotteen tilalle. En tiedä miten valmistaja olisi voinut realistisesti asiaa paremmin hoitaa.
Muutenhan tuota ei ole tarvinut kosksan juuri huoltaa tai korjata. Varsinaisia alustanosia ei ole vaihdettu ainuttakaan, eikä välyksiä ole. Pitää muistaa, että 100d akkupaketti painaa n. 800 kg ja voimaakin on kohtuullisesti.
Varmaankin tosiaan suurin syy noihin ongelmiin on että on käytetty ns. normiauton vetareita mitkä sitten onkin vähän turhan kovilla huomattavasti painavammassa ja tehokkaammassa autossa. Ja takuulla myös ajotapa vaikuttaa paljon. Jos kokoajan kiihdytellään maksimissa on vetaritkin kovilla.
Testien vähyys ennen tuotantoa on varmaankin tähän johtanut. Mikä toki on myös ihan ymmärrettävää uudelle valmistajalle jonka on pitänyt saada tuote nopeasti markkinoille. Sehän on Teslan ongelma ollutkin melkein joka mallin kanssa...ensimmäinen versio ainakin on ollut sutta ja sekundaa, kaikista selvimmin model 3...mutta onhan siihenkin reagoitu nopeasti, mutta toki moni muu valmistaja ei olisi heikkoa tuotetta päästänyt edes markkinoille.
No toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ja sitten on jo laatu kohdallaan.
Comment