Yritetäänköhän tuossa tarkoittaa että auto ei ollut varastettu? En oikein muuten ymmärrä lausetta...
Näissä huipputehoikkaissa sähkäreissä voisi olla joku tehorajoitusohjelmisto nuoremmille/kokemattomille kuljettajille. Vaikka sormenjälkitunnistimella...
Ihan järjettömiä vehkeitähän nuo on antaa kokemattoman käsiin.
Tosin uutinen ei kerro millaista nopeutta sälli on tuolla painellut...mutta eikös näissä tesloissa (ainakin teslamiesten mukaan) pitäisi olla niin hyvät automaatiot että ei pysty kenenkään yli ainakaan norminopeuksilla ajamaan?
Uhri on mennyt lähes ohjaamoon ja tuulilasista läpi. "ei varmaan paljoakaan ylinopeutta" Ei mitään järkiä kuljettajan päässä ainakaan tilannenopeuden suhteen.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Eipä tarvitse ihmetellä, jos yllättäen Teslan latausluukku on auki. Joku on vaan hankkinut Flipper Zero laitteen ja pitää omasta mielestään hauskaa. Taitaa perustua siihen, että on jossain kerran kopioitu 433MHz(?) taajuudella pelaava vakio avauskoodi. Kaveri, joka tämän demosi, kertoi, ettei kuulemma vielä(!) ole muita ominaisuuksia laitteessa.
En jaksa tutkia onko tätä jo puitu aikoinaan kun linkillä jo hieman ikää, mutta konffailin uutta Taycania huvikseen ja mietin kun lisävarusteena saa uusiin (ja retrofitattua vanhoihin) uuden 22kW sisäisen laturin. Vanhasta laturista oli tällaista juttua:
“Six out of ten Porsche Taycan” ever delivered have a problem with battery management that affects and damages battery cells, requires replacement of cells and batteries, and is causing vehicle fires, according to a source working at Porsche’s headquarters in Zuffenhausen, Germany. Porsche is reportedly hiding the problem from customers and authorities and quietly replacing […]
Eli Taycanin (aiemman version) onboard charger olisi siis huono/halpis, joka ei ole riittävän fiksu hallitsemaan latausta ja aiheuttaa akkuongelmia, joita Porsche väitetysti peittelee ja korjailee salaa. Audi käyttää E-tron GT:ssä eri laturia ja siinä ei ilmeisesti ole samaa akkuongelmaa. Jännä kun ongelma tulee lähinnä pienen tehon latauksissa (alle 7,5kW), eli käytännössä kotona tai työpaikoilla olevilla latausasemilla.
Tuossa on ilmeisesti ongelmana kennojännitteen mittauksen puute tms. jolloin laturin teholla ei ole vaikutusta ylilataamiseen, jos piuha on tarpeeksi kauan seinässä.
Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Täällä just pähkäilen tuon EV6:n kanssa. Joko GT-line tai GT, nelikkona isolla akulla. Tarjoukset jo sain molemmista, mutta en vielä edes arvioitua toimitusaikaa. Hämärä mielikuva kuitenkin että GT-linen saisi vielä tämän vuoden puolella, mutta GT:stä ei mitään käryä. Hintaerohan noilla on lopulta varusteineen vain muutama tonni. GT:stä tosin muksut saattaisivat tuumata että pappa on tullut hulluksi
Nonniih, pappa tilas ton pikkukoneisen (325hp), eli GT-linen isolla akulla, nelikkona. Toimitusaika-arvio vuoden loppuun.
Eilen tuli ilmoitus että 13.7 olisi maassa ja loppukuusta luovutus. Pitkät ovat toimitusajat, 15kk.
An Australian bank from 2025 will ban personal loans for brand new petrol or diesel-powered cars. So far this year, electric cars have a minuscule 1.6 per cent market share even with Teslas included.
Kieltämättä aika tyyristä alkaa olemaan sähkö. Alkaa menemään ajelut jo kohta 1:1 fossiilisten kanssa, ellei sitten satu olemaan 10v määräaikainen soppari vanhoilla hinnoilla.
Eikä pelkästään ajelut. Ensi talvena ei varmaan uskalla kotona pitää yli 10C sisälämpötiloja että on varaa maksaa laskut. Ja nyt kävyt talteen ennen lumia, jotta saa jouluksi lapsille käpylehmät pukin konttiin.
Tässä tapahtuu juuri se, mistä jokunen vuosi sitten kirjoitin. Tämmöisessä tilanteessa omakotiasujalla on aika paljon suurempia murheita, kun auton lataamisen hinta.
Pörssisähköllä tuon meidän patteriauton 450 kilometrin lataamisen hinta vaihtelee 0,5 sentin ja 35 euron välillä. Pääasiassa sitä toki ladataan vain halvimpina öinä, kun ei ole tarvetta jatkuvalle lataamiselle. Saa sitä kautta painotettua myös kulutusta halvimmille tunneille ja sen myötä painettua kuukauden hintaleskiarvoa alaspäin.
Siinä kohtaa, kun itse pääsin määräaikaisesta sopparista eroon, ei omakotitaloihin ollut enää tarjolla muuta kuin huonoja ja tosi huonoja sopimuksia. Sen vuoksi sitä ollaan vähän jumissa tuon pörssin kanssa mutta koitetaan vaikuttaa siihen parhaamme mukaan.
Kerrostalokaksiossahan se on oikeestaan ihan se ja sama, onko kuukauden sähkölasku 50€ vai 150€. Sataseen ei pitäisi aikuisen ihmisen talouden kaatua. Tuolla taidetaan monessa omakotitalossa miettiä tällä hetkellä, että ”Mitäs me tehdään sit kun yhden talvikuukauden sähkölasku onkin 500€ sijasta 1500€? Tai 2500€?”
-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Tässä tapahtuu juuri se, mistä jokunen vuosi sitten kirjoitin. Tämmöisessä tilanteessa omakotiasujalla on aika paljon suurempia murheita, kun auton lataamisen hinta.
Pörssisähköllä tuon meidän patteriauton 450 kilometrin lataamisen hinta vaihtelee 0,5 sentin ja 35 euron välillä. Pääasiassa sitä toki ladataan vain halvimpina öinä, kun ei ole tarvetta jatkuvalle lataamiselle. Saa sitä kautta painotettua myös kulutusta halvimmille tunneille ja sen myötä painettua kuukauden hintaleskiarvoa alaspäin.
Siinä kohtaa, kun itse pääsin määräaikaisesta sopparista eroon, ei omakotitaloihin ollut enää tarjolla muuta kuin huonoja ja tosi huonoja sopimuksia. Sen vuoksi sitä ollaan vähän jumissa tuon pörssin kanssa mutta koitetaan vaikuttaa siihen parhaamme mukaan.
Kerrostalokaksiossahan se on oikeestaan ihan se ja sama, onko kuukauden sähkölasku 50€ vai 150€. Sataseen ei pitäisi aikuisen ihmisen talouden kaatua. Tuolla taidetaan monessa omakotitalossa miettiä tällä hetkellä, että ”Mitäs me tehdään sit kun yhden talvikuukauden sähkölasku onkin 500€ sijasta 1500€? Tai 2500€?”
Ilmeisesti esim. Helenillä tuo sopparin rikkominen on joko 50 tai 200e, sopimuksesta riippuen(?) joten joskus sen kanssa ois ehkä vaan sama pistää peli poikki. Mutta jokainen osaa näissä olla jälkiviisas, harvalle nää tulee ajanhetkellä mieleen.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Ilmeisesti esim. Helenillä tuo sopparin rikkominen on joko 50 tai 200e, sopimuksesta riippuen(?) joten joskus sen kanssa ois ehkä vaan sama pistää peli poikki. Mutta jokainen osaa näissä olla jälkiviisas, harvalle nää tulee ajanhetkellä mieleen.
Työkaveri tosiaan Helenin kanssa tekikin näin. Fortum ei ollut ”diilituulella” vaan totesivat, että määräaikaisia ei pureta.
Kai siitäkin olisi joillain kikkakolmosilla voinut mitätöidä sen sopparin…
-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment