Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huutokaupat.com bongailtua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zeta
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post

    Haloo, lähes 200tkm ajettu ja muutama kivenisku kaarien nurkilla kuuluu asiaan. Hiukan valkoista miranolia lohkeamiin ja hyvä tulee. Tuota kun rupaa häivyttämällä paikkamaalaamaan, tulee 90% varmuudella rumemmaksi.
    Haloo haloo, yli 20 000e auto eikä mikään 5000e romu. Ruosteet lähtevät leviämään ja valkoisessa autossa se ei ole kovin siisti juttu. Mutta kuten sanottu, ei se kaikkia varmasti haittaa mutta minua haittaa

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Kyllä se taitaa olla helpoin kun ottaa lasikuitukynän kauniiseen käteen ja hiukan rapsuttelee, sitten värikoodilla maalia, lakka ja myöhemmin jos nuukailla haluaa niin tasoittelee pintaa hiukan "myllytellen"
    Monesti kuvat kyllä kaunistaa, voihan se olla että saa osasta kohtia varautua muuhunkin jos on tarkka mies

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    https://huutokaupat.com/kohde/4982632/bmw-m135i-2014

    Kaarien maalaukseen menisi heti jos ostaisi. Omaan silmään nuo kivenhakkaamat pitäisi fiksata kuntoon, kaikki eivät välitä niistä kovaa ajoa vaan!


    Haloo, lähes 200tkm ajettu ja muutama kivenisku kaarien nurkilla kuuluu asiaan. Hiukan valkoista miranolia lohkeamiin ja hyvä tulee. Tuota kun rupaa häivyttämällä paikkamaalaamaan, tulee 90% varmuudella rumemmaksi.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied


    Kaarien maalaukseen menisi heti jos ostaisi. Omaan silmään nuo kivenhakkaamat pitäisi fiksata kuntoon, kaikki eivät välitä niistä kovaa ajoa vaan!

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Eiköhän siinä ole cold startin kondenssihöyryt mennyt sekaisin varsinaisen ongelman kanssa, katsastuslapussa on kyllä hylsy sinertävästä savusta. Smiidun laput myös hauskoja tuolla loppupään kuvissa, jos oikein ymmärsin niin jo silloin toukokuussa tulkittu että vaatisi alakerran remontin, mutta kuitenkin tehty 6k pikaremontti missä vain venavarren kumin vaihdettu ja toivottu että öljynsyönti loppuu siihen

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kertyy öljyä mutta savuttaa valkoista?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Sieltä vähän Sreten mallin remonttia jollekin iltapuhteeksi. https://huutokaupat.com/kohde/497901...it-kattoluukku

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    https://huutokaupat.com/kohde/4978993/bmw-523-ia-2005

    En muista, että olisin ennen nähnyt jonkun hinkanneen iDriven rullan muovin puhki.
    Siinä näyttää olevan valkoisen muovin päällä vain joku pinnoite, todennäköisesti joku nirhaissut ja pinnoite mennyt vialle ja alkanut irtoamaan. Sama juttu on yleinen monissa hopea/harmaa vaihdekepinnupeissa.

    Hitto että inhoan tuota soft touch muovipäällystettä, mitä löytyy esim. kuskin penkin sivusta.

    Millä poistelette noita? Sreten poisti niitä jollain appelsiinituoksulla, jos en väärin muista? Jonkun näin poistavan bensalla.

    Hyvillä öljyillä vedetty..
    Last edited by Jarger; 10-09-2024, 13:45.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    On siinä ALPINA ollut ajossa ja siinä käytössä, mihin on tehtykin !

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied


    En muista, että olisin ennen nähnyt jonkun hinkanneen iDriven rullan muovin puhki.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Sreten vastaa näin:

    Since this question keeps popping up, l'll address it here. If we are building the same engine as Alpina did, why are they falling in the first place and how can we prevent it from happening? Alpina used very tight piston to wall clearances 0.01-0.02 mm, stock N62 105°C thermostat and 5W30 oil. Disastrous recipe for a supercharged engine and in my opinion, that's why it ends up with scored cylinders.

    To achieve better emissions and fuel consumption, 105°C tstat was used, which means the engine will sometimes see temperatures as high as 110-115°C when under heavy load and when you have such tight clearances, thinner oil, well something has to give and damage occurs. If you look at the high-powered M engines of the same era, S85, S65, S62... they all run 10W60 oil which offers far superior protection under heavy loads and none of them run that insanely hot, they all have 79°C thermostats. Alpina did a good job by beefing up the bottom end on N62 when they developed H1 engine, but using stock N62 thermostat and thin oil on a 500hp supercharged engine with tight clearances... Well, here we are with a toilet plunger in our hands.

    When we put this engine together, we'll rock that 95°C thermostat and 5W50 oil. It will help long-term.

    As for the piston to wall clearance, since this is a used block that's worn, clearances will be on the loose side which goes in our favor.

    Samaa reseptiä voinee tarvita muidenkin kanssa.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Onks noista moottorit paskana vai millä ihmeellä saatu menemään +600tkm vai 60tkm per moottori syklillä
    Siinä linkatussa B5 on ainakin 18kilon moottoriremontista kuitit vuodelta 2014@265tkm. Se että onko nyt toka vai kolmas mosa menossa niin en tiedä

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Onks noista moottorit paskana vai millä ihmeellä saatu menemään +600tkm vai 60tkm per moottori syklillä

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Kumpaan?
    Kaippa molempiin, niissä kun sama Alpinan H1 -moottori.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by IiroU View Post

    Myynnissä on pitkään ollut. Sama homma sen erään E65 B7 kanssa. Ollut myynnissä pitkään eri myyjillä.

    Tarttis kaupanpäälisiksi saada N62 lohko ja uudet männät, suorittaa sama remppa kuin M539.
    Kumpaan?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎