Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by arben View Post
    Onko tietoa mistä ne ovat yleensä vuotaneet? Ilmeisemmin hyvin harvinaista,tyyliin 1% ei mene läpi testistä.
    Ei kyllä ole itsellä tilastoja tuosta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1120
      • suomi

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Ei kyllä ole itsellä tilastoja tuosta.
      Näin merkkari sanos mulle,toki uutta imaria ei tullut vielä,jospa ensi viikolla saisi auton takas.

      Comment

      • Vmatti
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 329
        • Espoo

        #18
        Oma Siebener tarina EGR episodiin:

        Auto hyytyi kuin lennosta - tehot hävisi, ei mitään varoitusvaloja mittaristossa.
        Totaalinen stop.

        Käryn hajua kapiiniin - nopeasti ulos ja konepelti auki.
        Muovikäryn haju muttei liekkejä.
        Siinähän ihmettelin ja arvasinkin jo että tää on se "EGR juttu"
        Soitto vakuutusyhtiön tieturvapalveluun ja hinurin pyyntö.

        Hinuri tuli 30min kuluessa ja bemmi lavetille.
        Pyysin viemään suoraan Bavaria Laakkoselle Espoosen (nykyinen Hedinautomotive).
        Tämä tapahtui siis lauantaina 26.11.2022.

        Maanantai aamuna 29.11.2022 klo 7.15 olin jo Olarissa varaamassa suorahuolto numerolappua, jotta saan varmasti auton heti tutkinnan alle.
        Parissa tunnissa olikin jo selvä, että EGR:hän se ja imusarjaan polttanut jo reiän. Eli goodwillin piikkiin.
        Osat tilaukseen jne..
        Vaihtoautomyynnistä sijausauto alle, koska huollon sijaisautoa ei ollu saatavilla.

        Samaisen viikon perjantaina soitelllaan ja sanotaan, että moottorista kuuluukin outoa ääntä.
        Vaatii lisätutkimusta. Endoskooppia, kannen irroittamista jne..

        Odotellaan parisen viikkoa ja tulee soitto 8.12.2022 : moottori on vioittunut. Sylintereissä nro x, y, z on jotakin outoa.
        Laitetaan menemään Goodwill pyyntö asiasta tehtaalle.
        Tule hakemaan huollon sijaisauto odotusajaksi.

        Taas odotellaan parisen viikkoa kunnes tulee soitto:
        BMW vastaa Goodwill huutoon ja lupaa toimittaa "tehdas uuden" moottorin tehtaalta.
        Kaikki menee 100% tehtaan piikkiin asennuksineen - kustannusarvio noin 22.000€

        Hyvä näin - kenen vika se korvaa. Hyvä sääntö.

        Tilanne tätä kirjoitettaessa 14.1.2023.
        Moottori N57 on saapunut Espooseen ja ensi viikolla kaiketi asennus.

        Summary tähän asti:
        • Ei sinällään yllätys että EGR on ongelma - ei ainoastaan bemmeissä
        • Kampanjat on päällä ja vaihtoja suoritetaan
        • Kuulemma uusi eurooppalainen "luotettava" EGR valmistaja löytynyt ja kampanjat jatkuu --> toivotaan että tällä ongelmat ratkeaa
        • BMW tiedostaa ongelman ja vastaa huutoomme. 4 vuotta menny mutta kuitenkin.
        • Bavaria Laakkonen Espoo toiminut "kykynsä" mukaan
        • Turbot tarkistettu - kunnossa on. Ei tarvetta vaihtoon.

        Odotukset:
        • Siebener on kunnossa piakkoin ja toimii "vähintään" yhtä hyvin ennenkin
        • Toivottavasti koneen vaihdosta ei aiheudu uusia ongelmia
        • "Tehdasuusi" kone --> kuulostaa hyvälle.

        Foorumille?
        - mitä tulee huomioida?

        PS. Kiitos zakspeedille ammattimaisesta konsultoinnista !!!
        F01 740D xDrive Individual LCI
        Kawasaki H2SX SE

        Exät:
        F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
        Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

        "Trust your instincts, be yourself"

        Comment

        • Vmatti
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 329
          • Espoo

          #19
          No niin - bemmi saatu takaisin tänään liikenteeseen uudella koneella ja muilla kilkkeillä. Ai että tuntuu hyvälle - melkein 2kk siihen menikin.
          Onneks lasku oli 0€ ja sijaisauto oli kokoajan käytössä.

          Ei ainakaan mitään ulkopuolisesti havaittavia lisävaurioita ole tullut remontin aikana kuten naarmuja maalipintaan jne. Siinä mielessä hyvin hoidettu.
          Moottorimekaanikon kanssa käytiin yhdessä tekemiset karkealla tasolla.

          Ja onneksi tuo uusi BorgWarnerin EGR on nyt jo asennettuna - toivottavasti ei tarvitse enää ikinä pelleillä noiden ja niiden aiheuttamien vaurioiden kanssa.
          Onhan toi ihan erilainen fyysisestikin.
          En tiedä mitä kaikkia softia oli päivitetty, mutta ainakin iDriven näyttö oli saksankielellä

          Muutama sekalainen räpsy:










          Last edited by Vmatti; 20-01-2023, 18:41.
          F01 740D xDrive Individual LCI
          Kawasaki H2SX SE

          Exät:
          F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
          Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

          "Trust your instincts, be yourself"

          Comment

          • awd-69
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 229
            • Sawo

            #20
            Soitin Kuopion ex Laakkoselle kampanjasta. Sanottiin, että tuo auto tänne niin tutkitaan ekaksi, kiitin kohteliaasti ja totesin, että ei käy.
            En aja 160km pelkkään tarkistukseen.

            Kysyi, olenko saanut postissa kirjeen takaisinkutsusta, ei ole näkynyt, sitä nyt odotellessa...

            Miksi siis tutkia, jos näihin on kaikkiin tarkoitus vaihtaa ne osat?
            Last edited by awd-69; 22-01-2023, 18:35.
            F10 530d xdrive LCI

            EX: E90 320d xdrive LCI

            Comment

            • MarkM
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 109
              • Kirkkonummi

              #21
              Originally posted by awd-69 View Post
              Soitin Kuopion ex Laakkoselle kampanjasta. Sanottiin, että tuo auto tänne niin tutkitaan ekaksi, kiitin kohteliaasti ja totesin, että ei käy.
              En aja 160km pelkkään tarkistukseen.

              Kysyi, olenko saanut postissa kirjeen takaisinkutsusta, ei ole näkynyt, sitä nyt odotellessa...

              Miksi siis tutkia, jos näihin on kaikkiin tarkoitus vaihtaa ne osat?
              Ei kai ne kaikkiin vaihda jos ei ole vuotoja. Ei ainakaan omaani vaihdettu, testattiin vain ja ei ollut vuotoja niin jätettiin vanha osa paikalleen.

              Tämä siis Espoon Laakkosella (vai mikä Hedin automotive se nykyään on).
              Tesla MY LR -22
              i3 94Ah -18
              ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
              ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
              ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
              ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
              ex: e87 116i -05

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7045
                • Forssa

                #22
                Eli kosaanilla sulattaa pikku reijän imusarjaan niin varmasti vaihtavat ja paljon osia.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2160
                  • Vantaa

                  #23
                  Ois kiva nähdä tehtaan ohje tähän. Minulla kyllä koko homma vaihtui uuteen, vaikka vanhassa ei mitään vikaa ollut. Edellisen kerran vaihdettu reipas vuosi sitten jäähy ja egr.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Nipea
                    BTCF Hallitus
                    • Aug 2017
                    • 285
                    • Pks

                    #24
                    Originally posted by awd-69 View Post
                    Soitin Kuopion ex Laakkoselle kampanjasta. Sanottiin, että tuo auto tänne niin tutkitaan ekaksi, kiitin kohteliaasti ja totesin, että ei käy.
                    En aja 160km pelkkään tarkistukseen.

                    Kysyi, olenko saanut postissa kirjeen takaisinkutsusta, ei ole näkynyt, sitä nyt odotellessa...

                    Miksi siis tutkia, jos näihin on kaikkiin tarkoitus vaihtaa ne osat?

                    Monissa malleissa on tehtaalla asennettu sellanen vähä parempi malli joka ei tyylii vuoda ja niitä ei ole vaihdettukkaan. Coolerin kyljessä on tarra missä on vuosiluku ja maa, jos lukee germany nii ei tartte lähtee vaihtamaan, joku muu maa jos siinä lukee nii suosittelen tarkastuttamaan.
                    Jos tarra on kulunut ja mitään selkoa saa, kannattaa tarkastaa, sekä nytkun olet tiedustellut asiaa on auton tiedot tiedossa niin varmasti on merkintä että kieltäytynyt näyttämästä, jos kosahtaa nii omasta pussista menee.
                    E38 728 -96

                    Comment

                    • awd-69
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 229
                      • Sawo

                      #25
                      Unohtui mainita, että autoon jo vaihdettu aiemmin egr-cooler -18 ja -21 imusarja, cooler ja itse egr. Koreans oli valmistaja tässä viimeisessä tapauksessa.
                      F10 530d xdrive LCI

                      EX: E90 320d xdrive LCI

                      Comment

                      • Nipea
                        BTCF Hallitus
                        • Aug 2017
                        • 285
                        • Pks

                        #26
                        Originally posted by awd-69 View Post
                        Unohtui mainita, että autoon jo vaihdettu aiemmin egr-cooler -18 ja -21 imusarja, cooler ja itse egr. Koreans oli valmistaja tässä viimeisessä tapauksessa.

                        Tuolla mallilla suosittelen tarkastuttamaan sen.
                        E38 728 -96

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          #27
                          Originally posted by awd-69 View Post
                          Unohtui mainita, että autoon jo vaihdettu aiemmin egr-cooler -18 ja -21 imusarja, cooler ja itse egr. Koreans oli valmistaja tässä viimeisessä tapauksessa.
                          Tulet saamaan ajallaan kirjeen vielä yhdestä kuulerin/venttiilin vaihdosta. Toki sen voi tehdä aiemminkin jos kampanja on jo tehtaan puolelta avattu autollesi valmiiksi.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • awd-69
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 229
                            • Sawo

                            #28
                            Kuopion liikkeen kanssa oli puhe, että palataan asiaan jos/kun kirje saapuu...
                            Tämmöinen siis olisi autoon tarjolla: 0011640600
                            F10 530d xdrive LCI

                            EX: E90 320d xdrive LCI

                            Comment

                            • Kiitoksinen Setämies
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2021
                              • 35
                              • Varsinais-Suomi

                              #29
                              Voisko tämä liittyä DPF-polton savutukseen konehuoneesta?

                              Tämä kampanja koskee näköjään omaakin kärryä. Mahtaakohan liittyä DPF:n savutusongelmaan, jonka syytä on etsitty kissojen ja koirien kanssa jo parin vuoden ajan. Milloin venttiilikopan halkeama, maantiesuola(!), aiemman EGR-kampanjan yhteydessä jäänyt irrotusöljy, varsinaisen öljykorkin vuoto ja whatnot. Kohta varmaan keijukaisten leirinuotio.

                              No, fakta on, että savua tulee jo tosi paljon, vrt. rasvainen pihvi palaa grillissä. Ja käry on kitkerän öljyinen tai bituminen. Savutustilanne syntyy, kun DPF-poltto jää kesken, kun ajomatka päättyy. Tai silloin sen ainakin havaitsee, maantiellä savu todennäköisesti menee ilmanvirran mukana niin, ettei sitä näe. Käryä kyllä tulee silloinkin.

                              Savutus loppuu jos lähtee uudestaan ajamaan sen verran pitkän lenkin, että DPF-poltto voi käydä loppuun. Muuten savua tulee noin puolen tunnin verran, kun auto on pysäköity.

                              Kun seisoo auton edessä ja katsoo perään päin, savun lähtöpaikka on jossain öljykorkin vasemmalla puolella. Kohdassa on niin paljon putkia ja letkuja, että paremmin vuotokohtaa ei näe. Mistään ihan auton alta se ei mielestäni tule, vaan jostain keskivaiheilta tai yläosasta, pystysuunnassa.

                              Mitään epänormaaleja lämmönnousuja itse koneessa ei ole, eikä ainakaan mitään varoitusvaloja tms. tule, kun savutusta ilmenee.

                              Varmaan pöljä kysymys, mutta sitä vaan fundeeraan, että voisko liittyä jotenkin EGR:n cooleriin tms…?
                              535d xDrive -2013

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2160
                                • Vantaa

                                #30
                                Siis konetilasta nousee savu? Tuskin egr jäähyyn liittyy, ei se ulospäin vuoda.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎