Millonkohan näiden japskiautojen hypekupla haihtuu..
Pari vuotta taaksepäin ja saman menopelin olisi saanut ainakin puolta halvemmalla.
Ei haihdu koskaan, jenkkimarkkinat vetää kaiken mitä on tarjolla. Ostin joskus 2012 itelleni JZA80 vapariautomaatti supran kolmella tonnilla, nykyään vastaava on arvoltaan pari-kolmekymmentä tonnia. Siinä on taas yks sellanen auto, jonka arvoa en ymmärrä vaikka se olis omassa tallissa
Ei haihdu koskaan, jenkkimarkkinat vetää kaiken mitä on tarjolla. Ostin joskus 2012 itelleni JZA80 vapariautomaatti supran kolmella tonnilla, nykyään vastaava on arvoltaan pari-kolmekymmentä tonnia. Siinä on taas yks sellanen auto, jonka arvoa en ymmärrä vaikka se olis omassa tallissa
Katoin että miten on 300 hv tehoa 2.0 TSI Golfissa, mutta unohtunu vain mainita että on Golf R. Varmaan harvemmin näin uusia tarjolla näillä kilsoilla.
Kuinka legit juttu tälläinen Classic data arviointi oikeasti on? Nopealla vilkaisulla pari juttua herättää itsessäni ainakin kysymyksiä.
Linkin auto saanut kuntoluokan 2. ”Yleisinä havaintoina” mainittu mm.:
- Ei ”virityksiä”, autossa kuitenkin komeilee aftermarket kartiosuodatin.
- Maalipinta vaikuttaa hyvältä (räntäsateessa tarkistaminen oli mahdotonta)
Tuossa myös mainitaan että ”lyhyessä tarkastuksessa ei tarkasteta kuntoa”. Onko tästä olemassa myös joku pidemmän kaavan versio missä auto tutkitaan läpikotaisin?
Mulla on yksi kokemus auton ulkopuolisen tahon suorittamasta auton kuntotarkastuksesta ja se oli sigun M5 museotarkastus. Olen kuullut, että niissäkin tarkastuksissa on eroja ja paljon riippuu tarkastajista, mutta omalla kohdallani tarkastajia oli kolme kappaletta auton kimpussa ja sitä syynäiltiin taukoamatta n. 1,5h ajan. Sanoisin, että aika tarkan ja todenmukaisen arvion autostani sain ja pidän sitä lappua aika hyvänä dokumenttina myös mahdollisessa jälleenmyyntitilanteessa jos sellaisen aika joskus koittaa.
Kuinka legit juttu tälläinen Classic data arviointi oikeasti on? Nopealla vilkaisulla pari juttua herättää itsessäni ainakin kysymyksiä.
Linkin auto saanut kuntoluokan 2. ”Yleisinä havaintoina” mainittu mm.:
- Ei ”virityksiä”, autossa kuitenkin komeilee aftermarket kartiosuodatin.
- Maalipinta vaikuttaa hyvältä (räntäsateessa tarkistaminen oli mahdotonta)
Tuossa myös mainitaan että ”lyhyessä tarkastuksessa ei tarkasteta kuntoa”. Onko tästä olemassa myös joku pidemmän kaavan versio missä auto tutkitaan läpikotaisin?
Mulla on yksi kokemus auton ulkopuolisen tahon suorittamasta auton kuntotarkastuksesta ja se oli sigun M5 museotarkastus. Olen kuullut, että niissäkin tarkastuksissa on eroja ja paljon riippuu tarkastajista, mutta omalla kohdallani tarkastajia oli kolme kappaletta auton kimpussa ja sitä syynäiltiin taukoamatta n. 1,5h ajan. Sanoisin, että aika tarkan ja todenmukaisen arvion autostani sain ja pidän sitä lappua aika hyvänä dokumenttina myös mahdollisessa jälleenmyyntitilanteessa jos sellaisen aika joskus koittaa.
Kyllä nuo ovat ihan ok tarkastuskia, esim Lähitapiola edellyttää tuollaistalyhyttä tarkastusta, jos museoajoneuvon vakuutusarvo ylittää 30 t€. Arvonmääritys tehdään minusta suomessa tehdyn tarkastuksen pohjalta saksassa, eli arvonmääritys pohjautunee laajempaan kattaukseen hintadataa.
Kuinka legit juttu tälläinen Classic data arviointi oikeasti on? Nopealla vilkaisulla pari juttua herättää itsessäni ainakin kysymyksiä.
Linkin auto saanut kuntoluokan 2. ”Yleisinä havaintoina” mainittu mm.:
- Ei ”virityksiä”, autossa kuitenkin komeilee aftermarket kartiosuodatin.
- Maalipinta vaikuttaa hyvältä (räntäsateessa tarkistaminen oli mahdotonta)
Tuossa myös mainitaan että ”lyhyessä tarkastuksessa ei tarkasteta kuntoa”. Onko tästä olemassa myös joku pidemmän kaavan versio missä auto tutkitaan läpikotaisin?
Mulla on yksi kokemus auton ulkopuolisen tahon suorittamasta auton kuntotarkastuksesta ja se oli sigun M5 museotarkastus. Olen kuullut, että niissäkin tarkastuksissa on eroja ja paljon riippuu tarkastajista, mutta omalla kohdallani tarkastajia oli kolme kappaletta auton kimpussa ja sitä syynäiltiin taukoamatta n. 1,5h ajan. Sanoisin, että aika tarkan ja todenmukaisen arvion autostani sain ja pidän sitä lappua aika hyvänä dokumenttina myös mahdollisessa jälleenmyyntitilanteessa jos sellaisen aika joskus koittaa.
En kovin isoa arvoa anna niiden hinta-arvioille, olen nähnyt poskettomia arvioita eikä autot liiku Suomessa kuin n. puolikkaalla hinnalla... Tokihan se aina on yksilöllistä...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Noi classic datan arviot tarjoaa IMO lähinnä huumoriarvoa Suomessa, varsinkin peilatessa tuohon majurin kommenttiin, josta olen absoluuttisesti samaa mieltä. Oma näkemys siitä on, että toimii lähinnä kuusinumeroisissa keräilyautoissa. Heitetään esimerkiksi joku Ferrari 250 GT vaikkapa tai Maserati Mexico tms.
Comment