Originally posted by Arppa
View Post
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 5
Collapse
X
-
Originally posted by Rattiukko View Post
Transit paku ruostuu yleensä ennemmin kuin kone hajoaa.
Mutta ei päästy hinnasta yhteisymmärrykseen.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Auto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?
Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostAuto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?
Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostAuto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?
Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.
Comment
-
-
Originally posted by Kanerv4 View Post
Oliko tässä nyt kyse arvonalenemasta vai mistä? Kaikkihan ne tiputtaa arvoaan paitsi joku erikois Ferrari tms. Mazda on kyllä vähän väliinputoaja ollut aina, halvassa hintaluokassa kelpaa kyllä. Meillekin on useampaan kertaan tarjottu moista hybridi mazdaa mutta ei ole viitsinyt ottaa vaihdossa kun varastopäivät on enemmän mitä vaikka m3 bemarilla mikä on oikein hinnoiteltu, eli ei se kiinnosta suomalaisia ja noita autojamalleja on monia mitkä ovat varmasti erittäin hyviä ja toimivia mutta maantieteellisen sijainnin ja aivopesun takia ei noita oikein liian uutena kannata ottaa koska Skodalla Suomi ajaa. Surullista meinaan kyllä sellainen ishimura, vai nosimura edition on hieno auto ja varmastikin saa rahalle vastinetta mutta tuossa hintaluokassa kyllä kun katsoo myydyimpiä autoja niin ei Volvo xc60:lle ole voittajaa. Eli osta Volvo xc60 Dark plus Long range, niitä saa meinaan nyt halvemmalla Suomesta mitä maksaa ulkomailta tuoda ja tämä ilmiö on monessa suositussa mallissa sama.
Noita Mazda CX-60:iä on nyt kyllä kovasti tarjolla niin uusina kuin vähän käytettyinäkin ja kieltämättä ei ole aivan huonosti onnistunut muotoilultaan, ollenkaan. Mutta tuo markkinakatsaus on varmasti täysin totta, olisi mielenkiintoista tietää mitä jälleenmyyjät ja maahantuoja tekevät, jos tällaisella pienellä ja köyhällä automarkkinalla on esim. 10-15 kpl CX-60:iä ylitsevuotisina odottamassa myyntiään ja lisää pitäisi myydä. Muut ovat ns. kevyhybridejä (pl CX-80), siinäkin voisi pohtia mallistoa ja tällaisena aikana pysyttäytyminen vapaastihengittävässä, joskin 2.5-litraisessa koneessa on taas vähän..mazdamainen ratkaisu?
EDIT: Mazda CX-60:ia tarjolla Nettiautossa nyt n. 50kpl, 13kpl (26%) ajamatonta ja 4kpl 1000-5000km ajettuina esittelyautoina (vai "esittelyautoina), 55-67k€. Tässä markkinassa tämä tuntuu paljolta. Volvo XC60 vm 2022-> 540kpl, ajamattomia (tai 1-100km) 36kpl (~7%).BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post
Itse asiassa kyllä, arvonalenemasta. Tässä kohtaa haluaisi mielellään olla vapaa asuntolainasta ja se ei näköjään vain tapahdu itsestään, joten voi olla, että ajetaan tonniromulla min. vuosi ja katsotaan jos rahastosäästäminen toisi tarpeeksi pääomaa palata todella hyviin investointeihin, baijerilaisten peltilaatikoiden haalimiseen käytettyinä.
Noita Mazda CX-60:iä on nyt kyllä kovasti tarjolla niin uusina kuin vähän käytettyinäkin ja kieltämättä ei ole aivan huonosti onnistunut muotoilultaan, ollenkaan. Mutta tuo markkinakatsaus on varmasti täysin totta, olisi mielenkiintoista tietää mitä jälleenmyyjät ja maahantuoja tekevät, jos tällaisella pienellä ja köyhällä automarkkinalla on esim. 10-15 kpl CX-60:iä ylitsevuotisina odottamassa myyntiään ja lisää pitäisi myydä. Muut ovat ns. kevyhybridejä (pl CX-80), siinäkin voisi pohtia mallistoa ja tällaisena aikana pysyttäytyminen vapaastihengittävässä, joskin 2.5-litraisessa koneessa on taas vähän..mazdamainen ratkaisu?
Maxda on aina kulkenut omia teitään kuten Subarukin, mutta kuten huomaat tien päällä niin marginaaliksi jää. Ei noista kenelläkään oikein ole kunnolla kokemusta paitsi niistä yksilöistä joissa jo ruoste loistaa ovien alareunoissa, toki kun ruoste näkyy niin hintaluokka on silloin Suomalaiselle ostajalle sopiva ja tyyppiviaksi luetellaan täällä ruosteinen takaluukku 13 vuotta vanhassa autossa... Toki jos haluaa pelata varmasti niin osta Toyota. 10-15 luokassa perusbensa tai se pikkuhybridi niin ei tartte metsään mennä minkään kanssa ja ainoa mitä voi hävitä on sijoitettu summa mikä on uuden auton arvonalenema vuodessa. Mutta ei se autokanta tuolla ajattelulla uusiudu ikinä, joidenkin ne uudetkin täytyy ostaa.Last edited by Kanerv4; 19-03-2025, 10:46.
Comment
-
-
Voisi ajankuluksi kirjoittaa muutaman rivin viimeisimmästä hankinnasta...
Heti kättelyssä sanon, että hankin tilavan käyttöauton, en harrastetta joten itse jutussa ei mitään jännittävää tule olemaan.
Viitisen vuotta sitten lopahti oma into harrastaa autojen kanssa siihen malliin, että myin silloisen amerikan ihmeen pois ja hankin vähän käytetyn vm: -12 honda civic 1.8 bensan kovalla askilla käyttöautoksi.
Isoimmat hankinnat oli uudet kesä- ja talvirenkaat, kun molemmat oli ajettu loppuun, kesäkumit olikin jo sakkorenkaat.
Tämän jälkeen isoin remontti oli jarrulevyt ja palat joka kulmaan.
Kun nämä oli hoidettu, niin loppuaika ajeltiin vain vuosihuoltoja tehden, eli öljyt kerran vuoteen, suodattimia, apulaiteremmi, jäähdytinnesteet kertaalleen (jonka tilasin Englannista, kun lähempää en tätä valmista ainetta löytänyt tilattavasti, johon ei lisätty vettä ollenkaan) ja uusi akku.
Yhden ainoan kerran auto ei juurikin tuon akun vuoksi käynnistynyt, mutta muuten joka ikinen kerta, kuin palmun alta ja vei aina varmasti perille ja takaisin, pienellä kulutuksella.
Miinuspuolena helvetinmoinen rengasmelu ja kehnot penkit.
No uudelle kylälle muutto teki sen, että ajelut sukulaisten ja muutaman niiden harvan ystävän luo vaati nyt ajelua useamman satakilometriä/suunta, joten alkoi tuntumaan siltä, että uusi kuljetin pitäisi löytää ja extra kuljetus kapasiteetti ei olisi pahitteeksi.
isompaa sedania, citymaasturia ja farkkua tuli sitten katseltua monen monta kuukautta ja erimerkkejä tulikin katseltua sieltä täältä ja varmaan parinkymmenen auton historiatkin tarkistettua, kun ostohousun lahkeet alkoi olemaan jo jaloissa.
Allekirjoittaneella ei tähän päivään mennessä ole ollut samaa merkkiä koskaan kahta kertaa omistuksessa ja tällä linjalla pysyttiin nytkin.
Nyt tuli katseltua mm: muutamaa korean ihmettä, mazdaa Japanista, ford mondeota, opel insigniaa, välillä Alfa Romeo Giuliaa haaveillen, mutta viimeisin vaatisi sitä harrasteintoa, mitä ei edellenkään ole.
Sitten Englannista jaguar, toki näitä silmäilin vain ohimennen, kun tosiaan harrastaa ei tehnyt enää mieli.
Sitten pikkuhiljaa katse alkoi suuntautumaan Ranskan ihmeisiin, eli DS, citroen, Renault ja Peugeot.
Luonnollisesti kaikki missä on öljyssä uiva jakoremmi skipattiin heti alkuun, kuten diesel muutenkin vaihtoehtona.
Samoin PSA-konsernin mallit mitkä oli pienillä 1.2l koneilla, kuin näistä en ole mitään hyvää kuullut tähän päivään mennessä.
Renaultilta kiinnostuksen kohteena oli kadjar, megane ja eniten kiinnostava malli eli talisman.
Toki renun vaihtoehtojen historiaa selvittelin eri yksilöiden välillä, mutta yhdenkään luo ei päädytty renkaita potkimaan.
Lopulta jäljelle jäi PSA-konserni joista DS ja citroen mallistojen citymaasturit pyöri mielessä, kuten myös peugeot.
No lopulta löysin itseni katselemasta peugeot 508 yksilöitä ja henkilökohtaisesti minusta kyseinen malli on farkkuna yksi hienommista autoista, näistä "uusista" mitä tehtailta on ulos rullannut.
No sopiva yksilö löytyi, sopivan ajomatkan päästä ja pari viikkoa sitten perjantaina päädyin paikanpäälle potkimaan renkaita.
Tiesin jo paikalle mennessä, että pösö tulee olemaan hilajisempi auto ja paremmilla penkeillä, kuin pieni hondani oli, vaikka en tuohon mennessä ollut kyseisen mallin kyydissä ollut, kuin kerran taksissa ja sekin vain lyhyen matkaa.
No autohan oli siisti, yhdeltä omistajalta ja asianmukaisesti huollettu, toki monet seikat viittasi siihen, että auto oli ajanut edellisellä omistajalla kakkos-auton virkaa ja se oli nähnyt enemmän kaupunkiajoa, kuin maantietä...
Välirahasta ja hondan hyvityksestä käytiin pieni vääntö ja lopulta kaupat lyötiin lukkoon.
Eli kyseessä on vuosimallia -20 oleva peugeot 508 SW allure, eli keskinmäisellä varustetasolla oleva yksilö, alle 80t-km mittarissa ja moottorina 1.6l puretech 180hv bensa ja tämän jatkeena kahdeksanvaihteinen automaatti.
Vaihtoehtona oli myös GT-line varustuksella oleva yksilö, mutta tuumailin itsekseni, että puoliakaan sen varusteista en tule käyttämään tai edes tarvitsemaan, kuten en tähänkään asti, joten köykäsempi varustelu sai riittää.
Vaikka autossa ei isommin käyttö näy, vaatii se siitä huolimatta vähän huoltoa.
Etujarrupalat menee vaihtoon, samoin käynnistysakku, jonka varauskyky on vähän yli 50% ja tämä tuo varmasti ongelmia, varsinkin talvella ja pakkasilla.
Syksyllä myös talvirenkaat menee vaihtoon, kesärenkaat autossa oli ihan uudet.
Kontin suojaverho on hukkunut autosta, merkkarilta kyseinen rätti 476€ ja kiitos tuurilla löytämäni osanumeron tilasin vähän käytetyn verhon lopulta Hollannista 124€ rahteineen.
No miltä Ranskan ihme tuntuu tienpäällä?
Moni joka on isoilla ranskiksilla ajellut tietää, että parhaillaan ne ovat juurikin tuolla maantiellä ja niin on tämäkin yksilö.
Mikään rakettia auto ei ole, mutta ohituskiihtyvyys on ihan ok tasolla, samoin kulutus ja ajomukavuus.
Myös kahdeksanvaihteinen loota toimii todella hienosti ja pitää aina sopivan vaihteen päällä, sen hetkiseen ajonopeuteen.
Eikä vedä jo 60km/h vauhdissa isoimmalla pykälällä, kuten jotkut autoistani teki.
120km/h moottorietie vauhdeissakin kierrokset on alle 2000rpm ja ajomelu on siedettävä.
Mielenkiinnolla odottelen, että mitä talvi tuo tuoreelle pösön omistajalle tullessaan, mutta moni malli on ollut mainettaan parempia, mitä tutuilla noita on ollut.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Audin Q2 ajellut hetkittäin.
Ohjaus tunnottomampi kuin bemarin sähkönen ohjaus. Toisaalta tollanen korkeampi auto on enemmän mukavuuspainotteinen korkeine renkaineen. Ihan kiva ns kruisailla, ei mikään mutkapätkäpyssy.
Pellin alla kahdenlitran ahdettu bensa, joka jättää paljon toivomisen varaa. Suorittaa tasaisesti varsin hyvin muttei saa aikaan minkäänlaista vedon tunnetta. Ohjelmaa mietitään, josko alkaisi löytymään eloa laiskoilla hevosilla.
Siusta on omaan makuun todella kiva. Sporttipenkit hyvät istua, tukee kivasti. Pitkää matkaa en ole ajanut, mitenhän mahtaa selkävammaisen käydä.
Sporttipaketin sisustan valosomisteet on tyylikkäät, tuo erilaisuutta hyvällä tavalla.
Varusteissa sitten onkin haastetta. Jälkikäteen vaikea saada päivitettyä lisää. Mm. puuttuva navi ärsyttää. Ei vaan löydy tietäjää, mitä purkkeja pitää vaihtaa tai koodata. Tottunut ns helppoon päivitettävyyteen bemarimaailmassa niin vähän ärsyttää että audeissa näyttäisi olevan todella kankeaa sen suhteen tai sitten en vaan ole löytänyt oikeita kontakteja. Myöskin mukavuusvarusteiden koodaamattomuus ärsyttää, autolock liikkeelle lähdettäessä ei ole kytkettävissä pois päältä pysyvästi.
Jos audin ostaa, kannattaa ostaa suoraan sellainen yksilö, missä haluamansa varusteet.
E: ajomelu varsin maltillinen. Tän ajan koneet ovat audilla varsin ruman kuuloisia ja se roklotus kuuluu sisälle joissain tilanteissa hieman ärsyttävästi.
Käyttikseksi oikein näppärän pieni, kuitenkin riittävästi tilaa (ei lapsiperheille). Kääntösäde varsin pienehkö nelivetoiseksi. Tää vielä vähän ajettu että aika näyttää kuinka kestävä tällainen on, varsinkin perus dsg laatikon ongelmia odotellessa.Last edited by |foder|; 18-05-2025, 14:20.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostAudin Q2 ajellut hetkittäin.
Ohjaus tunnottomampi kuin bemarin sähkönen ohjaus. Toisaalta tollanen korkeampi auto on enemmän mukavuuspainotteinen korkeine renkaineen. Ihan kiva ns kruisailla, ei mikään mutkapätkäpyssy.
Pellin alla kahdenlitran ahdettu bensa, joka jättää paljon toivomisen varaa. Suorittaa tasaisesti varsin hyvin muttei saa aikaan minkäänlaista vedon tunnetta. Ohjelmaa mietitään, josko alkaisi löytymään eloa laiskoilla hevosilla.
Siusta on omaan makuun todella kiva. Sporttipenkit hyvät istua, tukee kivasti. Pitkää matkaa en ole ajanut, mitenhän mahtaa selkävammaisen käydä.
Sporttipaketin sisustan valosomisteet on tyylikkäät, tuo erilaisuutta hyvällä tavalla.
Varusteissa sitten onkin haastetta. Jälkikäteen vaikea saada päivitettyä lisää. Mm. puuttuva navi ärsyttää. Ei vaan löydy tietäjää, mitä purkkeja pitää vaihtaa tai koodata. Tottunut ns helppoon päivitettävyyteen bemarimaailmassa niin vähän ärsyttää että audeissa näyttäisi olevan todella kankeaa sen suhteen tai sitten en vaan ole löytänyt oikeita kontakteja. Myöskin mukavuusvarusteiden koodaamattomuus ärsyttää, autolock liikkeelle lähdettäessä ei ole kytkettävissä pois päältä pysyvästi.
Jos audin ostaa, kannattaa ostaa suoraan sellainen yksilö, missä haluamansa varusteet.
E: ajomelu varsin maltillinen. Tän ajan koneet ovat audilla varsin ruman kuuloisia ja se roklotus kuuluu sisälle joissain tilanteissa hieman ärsyttävästi.
Käyttikseksi oikein näppärän pieni, kuitenkin riittävästi tilaa (ei lapsiperheille). Kääntösäde varsin pienehkö nelivetoiseksi. Tää vielä vähän ajettu että aika näyttää kuinka kestävä tällainen on, varsinkin perus dsg laatikon ongelmia odotellessa.
Nyt en puhu mahdollisesti iskevistä ketju tai öljynsyöntiprobleemista.
Minkähän tehonen versio kyseessä? ja vieläkö nuo on sitä ea888 perhettä?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Oikein muistettuna 196-198hp.
Parhaimmat menot löytyy vasta korkeilla kierroksilla, kun ohjaimet haluaa pitää kierrokset alhaalla lähellä tonnia, tuntuu laiskalta kun ei vaan ole alhaalla oikein mitään. Tästä syystä suurimman osan manuaalipuolella että edes jotenkin ns kiva.
Koneen roklotus kuuluu kylmänä kabiiniin, lämmettyä ei enää.
Kulutus pyörii kympin paremmalla puolella, mikä on mielestäni liikaa. Tottunut bemarimaisiin kulutuksiin, esim ykkösessä iso kone ja joskus poljettuna tasan kympin.
Tää ajettu reilusti alle 100tkm.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View Post
No lopulta löysin itseni katselemasta peugeot 508 yksilöitä ja henkilökohtaisesti minusta kyseinen malli on farkkuna yksi hienommista autoista, näistä "uusista" mitä tehtailta on ulos rullannut.
No sopiva yksilö löytyi, sopivan ajomatkan päästä ja pari viikkoa sitten perjantaina päädyin paikanpäälle potkimaan renkaita.
Tiesin jo paikalle mennessä, että pösö tulee olemaan hilajisempi auto ja paremmilla penkeillä, kuin pieni hondani oli, vaikka en tuohon mennessä ollut kyseisen mallin kyydissä ollut, kuin kerran taksissa ja sekin vain lyhyen matkaa.
No autohan oli siisti, yhdeltä omistajalta ja asianmukaisesti huollettu, toki monet seikat viittasi siihen, että auto oli ajanut edellisellä omistajalla kakkos-auton virkaa ja se oli nähnyt enemmän kaupunkiajoa, kuin maantietä...
Välirahasta ja hondan hyvityksestä käytiin pieni vääntö ja lopulta kaupat lyötiin lukkoon.
Eli kyseessä on vuosimallia -20 oleva peugeot 508 SW allure, eli keskinmäisellä varustetasolla oleva yksilö, alle 80t-km mittarissa ja moottorina 1.6l puretech 180hv bensa ja tämän jatkeena kahdeksanvaihteinen automaatti.
Vaihtoehtona oli myös GT-line varustuksella oleva yksilö, mutta tuumailin itsekseni, että puoliakaan sen varusteista en tule käyttämään tai edes tarvitsemaan, kuten en tähänkään asti, joten köykäsempi varustelu sai riittää.
Vaikka autossa ei isommin käyttö näy, vaatii se siitä huolimatta vähän huoltoa.
Etujarrupalat menee vaihtoon, samoin käynnistysakku, jonka varauskyky on vähän yli 50% ja tämä tuo varmasti ongelmia, varsinkin talvella ja pakkasilla.
Syksyllä myös talvirenkaat menee vaihtoon, kesärenkaat autossa oli ihan uudet.
Kontin suojaverho on hukkunut autosta, merkkarilta kyseinen rätti 476€ ja kiitos tuurilla löytämäni osanumeron tilasin vähän käytetyn verhon lopulta Hollannista 124€ rahteineen.
No miltä Ranskan ihme tuntuu tienpäällä?
Moni joka on isoilla ranskiksilla ajellut tietää, että parhaillaan ne ovat juurikin tuolla maantiellä ja niin on tämäkin yksilö.
Mikään rakettia auto ei ole, mutta ohituskiihtyvyys on ihan ok tasolla, samoin kulutus ja ajomukavuus.
Myös kahdeksanvaihteinen loota toimii todella hienosti ja pitää aina sopivan vaihteen päällä, sen hetkiseen ajonopeuteen.
Eikä vedä jo 60km/h vauhdissa isoimmalla pykälällä, kuten jotkut autoistani teki.
120km/h moottorietie vauhdeissakin kierrokset on alle 2000rpm ja ajomelu on siedettävä.
Mielenkiinnolla odottelen, että mitä talvi tuo tuoreelle pösön omistajalle tullessaan, mutta moni malli on ollut mainettaan parempia, mitä tutuilla noita on ollut.
Testimielessä kävin tankkaamassa auton, kun kilsoja oli ajettu n.800km, niin 42l meni bensaa tankkiin, eli auton 62l tankilla ajaa helposti toista tuhatta kilometriä ja tuo ajo ei ollut tehty edes millään eco-asetuksella ja tuohon sisältyi myös yli 40km kyläajoa.
Mielenkiintoista olisi testata niitä parhaita jakkaroita, mitkä tähän on saanut, mutta ei nuo vakiotkaan kyllä huonot ole, kun ilman kahvihampaan kolotuksia olisi voinut helposti ajaa yhtä kyytiä pitkät siirtymät.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Comment