Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 5

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5213
    • Paimio

    #46
    Onkos noita pikkubensakoneisia edes automaatilla ollut?

    2.0. dieselissä Getragin tuplakytkin ja bensaversiossa vissiin Fordin oma 4 lovinen automaatti. Kaipa getrag ainakin hyvin pelittää...tuosta fordin omasta en oikein osaa sanoa, mutta en muistaakseni mitään pahaa muista kuulleeni.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16649
      • Asikkala

      #47
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Jep, ei varmaan kovin uusi tai tuollainen "tonni-koneinen" ole hakusessa. Tulisi kuitenkin vain perheen kakkosautoksi.

      Mites noi vanhemman pään 1.6 tai 1.8 bensakoneet? Ja mites näissä automaatit pelittää? Jo sattuisi tuollaisesta vähän ajettu "helmi" löytymään?
      1.8 bensa manuaali idioottivarma peli, tutulla perheellä oli vm. -06varmaan 10 v, öljynvaihdolla menee pitkälle, taitaa olla ketjukone.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10161
        • KVLA

        #48
        Originally posted by jr66 View Post

        1.8 bensa manuaali idioottivarma peli, tutulla perheellä oli vm. -06varmaan 10 v, öljynvaihdolla menee pitkälle, taitaa olla ketjukone.
        Hyvä tietää

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10161
          • KVLA

          #49
          Ford S-Max vm.2007 2.0 bensa, manuaali aj. 237tkm. Uhka vai mahdollusuus? Tyyppivikoja tai hekkousia?

          Nuoremmalla pojalla ihme hinku näihin Fordeihin.

          Vuosimalli korjattu. Näppihäiriö....
          Last edited by Heguli 31; 09-10-2025, 15:22.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16649
            • Asikkala

            #50
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Ford S-Max vm.2000 2.0 bensa, manuaali aj. 237tkm. Uhka vai mahdollusuus? Tyyppivikoja tai hekkousia?

            Nuoremmalla pojalla ihme hinku näihin Fordeihin.
            Ikää 25 vuotta, mitä se autolle tekee ? Onkohan tuo 2.0 samaa perhettä kuin 1.8 ?

            Comment

            • Rattiukko
              BTCF Member
              • Nov 2022
              • 806
              • Uusimaa

              #51
              Vuoden 2000 S-Max, ei sellaista ole olemassakaan... Diesel versiolla näyttäisi pääsevän ainakin 360tkm https://www.youtube.com/watch?v=GpWTfRC27IM
              Jampalla on S-maxista jotain videoita.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10161
                • KVLA

                #52
                Näppis virhe. Oikea vm. on 2007
                Last edited by Heguli 31; 09-10-2025, 16:23.

                Comment

                • asse21
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1262
                  • Tampere

                  #53
                  Ymmärtäisin ettei se 2.0 bensa ole kovin kestävä. Ainakin jos katsoo niitä enemmän, niin kaikissa motti hajalla, syö öljyä tms.
                  ei siis omakohtaista kokemusta.
                  E39 523i
                  i3

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10161
                    • KVLA

                    #54
                    Äsken jannun kanssa soiteltiin. Oli tuon mennyt ostamaan ja vieläpä paikalliselta Kamux:lta. Nyt alkoi vähän pelottamaan...

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5386
                      • Pirkkala

                      #55
                      Minusta tuo on ihan duratec moottori. Sehän on mazda sukuinen moottori enkä mä sitä ihan huononakaan pidä.
                      Mäntäperäinen öljynsyönti on tyypillistä mutta ei ne litrakaupalla yleensä vie.

                      Netti kyllä kertoo millanen mylly ford duratec on
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10161
                        • KVLA

                        #56
                        Illalla hieman vielä googlettelin noista Fordin koneista, niin aika hulestuttavia oli koneen öljynkulutus tarinat. Jopa 2,5l/1000km. Eli 25l menisi öljyä "kympin" öljyvaihto välein. Männänrenkaista tuo kulutus pääasialliseti ilmeisesti johtuisi. Eli nyky trendien mukaisesti öljyrenkaat "pikeentyy" jumiin.

                        Valmistajalla on tietenkin suositruksia tuosta max öljyn kulutuksesta. Tarvii vielä tutkailla tarkemmin.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5386
                          • Pirkkala

                          #57
                          Mulla oli kakkosautona vanha -01 mondeo 1.8 duratec koneella ja se ei halunnu mun omistusaikana kun öljynvaihtoo, öljyä vei ehkä 2-3l kymppitonnille. Ajettu oli jotain 330tkm siinä kohtaa.
                          eikä ollu kovin janonen.
                          Jos on yksilö jota ei oo pilattu liian huonolla huollolla niin minä henkilökohtasesti jopa annan lievän suosituksen ko. Perheen koneille.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7206
                            • Forssa

                            #58
                            Useita kuukausia myynyt toisen merkkistä harrastetta. Kysyntä ollut suht nolla, ei edes tyhmiä tonnin tarjouksia.
                            Nyt olisi kuitenkin tyrkyllä vaihdoss alkupään jggen XF 3,0L diiselinä. Ei mitän hajua tollasista. Vaikka ei olisikaan paras vihtoehto, saisi ainakin kalustoa pihalta liikkumaan ja kauan kaivattua pääomaa lompakkoon kotiutettua.

                            Millaisia kokemuksia muilla? Kuinka hyviä tai pahoja tollaset XF:t on oikeasti? Ostako niitä kukaan? Jos laittaa suoraan myyntiin ja myy taas vuoden eikä kysyntää olekaan?

                            Jännittäjä täällä terve.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3825
                              • Raisio

                              #59
                              Jaguari varsinainen musta pekka. Leviää joko heti pihaan saapuessa rai tosiaankin saat kaupata toisen vuoden. Jos jännitystä ja pääomaa kaipaat, kättä päälle vaan

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5213
                                • Paimio

                                #60
                                Originally posted by |foder| View Post
                                Useita kuukausia myynyt toisen merkkistä harrastetta. Kysyntä ollut suht nolla, ei edes tyhmiä tonnin tarjouksia.
                                Nyt olisi kuitenkin tyrkyllä vaihdoss alkupään jggen XF 3,0L diiselinä. Ei mitän hajua tollasista. Vaikka ei olisikaan paras vihtoehto, saisi ainakin kalustoa pihalta liikkumaan ja kauan kaivattua pääomaa lompakkoon kotiutettua.

                                Millaisia kokemuksia muilla? Kuinka hyviä tai pahoja tollaset XF:t on oikeasti? Ostako niitä kukaan? Jos laittaa suoraan myyntiin ja myy taas vuoden eikä kysyntää olekaan?

                                Jännittäjä täällä terve.
                                Itse hieman noita XF joskus sillä silmällä katselin, tosin itse noita toisen sukupolven malleja...
                                2.0D vaivaa sama ketjuongelma kuin BMW:täkin... 3.0D pitäisi olla paljon parempi kone. Pätenee varmaan noihin vanhempiinkin.

                                Nopeana flippinä en kyllä oikein usko Jaggen toimivan...sen verran harvinainen on kuitenkin...tosin vannoutuneita Jaggemiehiä kyllä löytyy.

                                Jonkin verran saattanee noita vanhempia ruoste vaivata ja joskus vissiin mystiset sähköviat. Ei ole myöskään samanlaista vapaasti saatavilla olevaa diagnostiikka ohjelmistoa kuin ISTA tai INPA joten joutuu perustesterien kanssa painimaan.

                                Harmillisin ongelma lienee se että "vaihdekeppirulla" ei nouse ja sittenhän ei pääse autolla mihinkään vaikka muuten olisikin kunnossa. En tosin nyt muista mikä tuon aiheuttaa.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X