Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 5
Collapse
X
-
Omassa duratecissä öljynkulutus oli niin pientä että vaikutti ainoastaan päästöihin kylmällä moottorilla mutta muuten pelas eikä antureita tai kattia tarvinnu vaihtaa. Silloin kun ei kuluttanut öljyä niin päästöt kylmällä moottorilla oli lähempänä nollaa kuin raja-arvoa ja sen jälkeen kun öljyä alkoi kulumaan niin kylmällä moottorilla rimaa hipoen läpi
👍 1 -
Onkos hajua, kuinka näissä tuo lisääntynyt ö-kulutus vaikuttaa mm. labdojen toimintaan/kestoon?
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMulla oli kakkosautona vanha -01 mondeo 1.8 duratec koneella ja se ei halunnu mun omistusaikana kun öljynvaihtoo, öljyä vei ehkä 2-3l kymppitonnille. Ajettu oli jotain 330tkm siinä kohtaa.
eikä ollu kovin janonen.
Jos on yksilö jota ei oo pilattu liian huonolla huollolla niin minä henkilökohtasesti jopa annan lievän suosituksen ko. Perheen koneille.
Eikö muka edes koiranluita menny?
Mulla ollut kanssa kakkosautona 6v ajan vastaavanlainen kehonsiirtäjä 125hv 1.8duratecillä, ostaessa oli 180tkm ja nykyään melkein 300tkm, jossain 250tkm kohdalla alkoi öljy maistumaan hänelle mutta ei kovin paljoa max-merkistä puoleenväliin 10tkm vaihtovälillä, 270tkm meni puola halki ja alko pätkimään kosteella ilmalla. Korissa ei viel näkyviä ruosteläiskiä ole. Tosi pienet kulut ja selkänojat kaadettuna tilava kontti myös hb-korisessa, esim. bemarin sporttisisusta ovipahveineen ym hilppeineen mahtuu kyytiin niin että saa peräluukun kiinni asti.
Itse ainakin suosittelen 2000-2008 fordeja bensa vaparilla jos on edullinen ja käytännöllinen liikkumisväline haussa. Hienoja ne ei ole ja huippuvarusteltu on näissä sama asia kun bmw karvalakkina.
Leave a comment:
-
Nooh, työnnetään kädet saveen ja hypätään tyhjyyteen. Saas nähdä kuinka kamala yksilö sieltä tukee.
Tiedossa ollut alusta asti pari pikku juttua kyseisessä yksilössä aktiivisena olevaa. Harrastetaan sitten oikein kunnolla kaikkia merkkejä samaan aikaan.
👍 3Leave a comment:
-
Itse hieman noita XF joskus sillä silmällä katselin, tosin itse noita toisen sukupolven malleja...Originally posted by |foder| View PostUseita kuukausia myynyt toisen merkkistä harrastetta. Kysyntä ollut suht nolla, ei edes tyhmiä tonnin tarjouksia.
Nyt olisi kuitenkin tyrkyllä vaihdoss alkupään jggen XF 3,0L diiselinä. Ei mitän hajua tollasista. Vaikka ei olisikaan paras vihtoehto, saisi ainakin kalustoa pihalta liikkumaan ja kauan kaivattua pääomaa lompakkoon kotiutettua.
Millaisia kokemuksia muilla? Kuinka hyviä tai pahoja tollaset XF:t on oikeasti? Ostako niitä kukaan? Jos laittaa suoraan myyntiin ja myy taas vuoden eikä kysyntää olekaan?
Jännittäjä täällä terve.
2.0D vaivaa sama ketjuongelma kuin BMW:täkin... 3.0D pitäisi olla paljon parempi kone. Pätenee varmaan noihin vanhempiinkin.
Nopeana flippinä en kyllä oikein usko Jaggen toimivan...sen verran harvinainen on kuitenkin...tosin vannoutuneita Jaggemiehiä kyllä löytyy.
Jonkin verran saattanee noita vanhempia ruoste vaivata ja joskus vissiin mystiset sähköviat. Ei ole myöskään samanlaista vapaasti saatavilla olevaa diagnostiikka ohjelmistoa kuin ISTA tai INPA joten joutuu perustesterien kanssa painimaan.
Harmillisin ongelma lienee se että "vaihdekeppirulla" ei nouse ja sittenhän ei pääse autolla mihinkään vaikka muuten olisikin kunnossa. En tosin nyt muista mikä tuon aiheuttaa.
Leave a comment:
-
Jaguari varsinainen musta pekka. Leviää joko heti pihaan saapuessa rai tosiaankin saat kaupata toisen vuoden. Jos jännitystä ja pääomaa kaipaat, kättä päälle vaan
Leave a comment:
-
Useita kuukausia myynyt toisen merkkistä harrastetta. Kysyntä ollut suht nolla, ei edes tyhmiä tonnin tarjouksia.
Nyt olisi kuitenkin tyrkyllä vaihdoss alkupään jggen XF 3,0L diiselinä. Ei mitän hajua tollasista. Vaikka ei olisikaan paras vihtoehto, saisi ainakin kalustoa pihalta liikkumaan ja kauan kaivattua pääomaa lompakkoon kotiutettua.
Millaisia kokemuksia muilla? Kuinka hyviä tai pahoja tollaset XF:t on oikeasti? Ostako niitä kukaan? Jos laittaa suoraan myyntiin ja myy taas vuoden eikä kysyntää olekaan?
Jännittäjä täällä terve.
Leave a comment:
-
Mulla oli kakkosautona vanha -01 mondeo 1.8 duratec koneella ja se ei halunnu mun omistusaikana kun öljynvaihtoo, öljyä vei ehkä 2-3l kymppitonnille. Ajettu oli jotain 330tkm siinä kohtaa.
eikä ollu kovin janonen.
Jos on yksilö jota ei oo pilattu liian huonolla huollolla niin minä henkilökohtasesti jopa annan lievän suosituksen ko. Perheen koneille.
Leave a comment:
-
Illalla hieman vielä googlettelin noista Fordin koneista, niin aika hulestuttavia oli koneen öljynkulutus tarinat. Jopa 2,5l/1000km. Eli 25l menisi öljyä "kympin" öljyvaihto välein.
Männänrenkaista tuo kulutus pääasialliseti ilmeisesti johtuisi. Eli nyky trendien mukaisesti öljyrenkaat "pikeentyy" jumiin.
Valmistajalla on tietenkin suositruksia tuosta max öljyn kulutuksesta. Tarvii vielä tutkailla tarkemmin.
Leave a comment:
-
Minusta tuo on ihan duratec moottori. Sehän on mazda sukuinen moottori enkä mä sitä ihan huononakaan pidä.
Mäntäperäinen öljynsyönti on tyypillistä mutta ei ne litrakaupalla yleensä vie.
Netti kyllä kertoo millanen mylly ford duratec on
Leave a comment:
-
Äsken jannun kanssa soiteltiin. Oli tuon mennyt ostamaan ja vieläpä paikalliselta Kamux:lta.
Nyt alkoi vähän pelottamaan...
Leave a comment:
-
Ymmärtäisin ettei se 2.0 bensa ole kovin kestävä. Ainakin jos katsoo niitä enemmän, niin kaikissa motti hajalla, syö öljyä tms.
ei siis omakohtaista kokemusta.
Leave a comment:
Leave a comment: