Mulla oli kakkosautona vanha -01 mondeo 1.8 duratec koneella ja se ei halunnu mun omistusaikana kun öljynvaihtoo, öljyä vei ehkä 2-3l kymppitonnille. Ajettu oli jotain 330tkm siinä kohtaa.
eikä ollu kovin janonen.
Jos on yksilö jota ei oo pilattu liian huonolla huollolla niin minä henkilökohtasesti jopa annan lievän suosituksen ko. Perheen koneille.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 5
Collapse
X
-
Illalla hieman vielä googlettelin noista Fordin koneista, niin aika hulestuttavia oli koneen öljynkulutus tarinat. Jopa 2,5l/1000km. Eli 25l menisi öljyä "kympin" öljyvaihto välein.
Männänrenkaista tuo kulutus pääasialliseti ilmeisesti johtuisi. Eli nyky trendien mukaisesti öljyrenkaat "pikeentyy" jumiin.
Valmistajalla on tietenkin suositruksia tuosta max öljyn kulutuksesta. Tarvii vielä tutkailla tarkemmin.
Leave a comment:
-
Minusta tuo on ihan duratec moottori. Sehän on mazda sukuinen moottori enkä mä sitä ihan huononakaan pidä.
Mäntäperäinen öljynsyönti on tyypillistä mutta ei ne litrakaupalla yleensä vie.
Netti kyllä kertoo millanen mylly ford duratec on
Leave a comment:
-
Äsken jannun kanssa soiteltiin. Oli tuon mennyt ostamaan ja vieläpä paikalliselta Kamux:lta.
Nyt alkoi vähän pelottamaan...
Leave a comment:
-
Ymmärtäisin ettei se 2.0 bensa ole kovin kestävä. Ainakin jos katsoo niitä enemmän, niin kaikissa motti hajalla, syö öljyä tms.
ei siis omakohtaista kokemusta.
Leave a comment:
-
Vuoden 2000 S-Max, ei sellaista ole olemassakaan... Diesel versiolla näyttäisi pääsevän ainakin 360tkm https://www.youtube.com/watch?v=GpWTfRC27IM
Jampalla on S-maxista jotain videoita.
Leave a comment:
-
Ikää 25 vuotta, mitä se autolle tekee ? Onkohan tuo 2.0 samaa perhettä kuin 1.8 ?Originally posted by Heguli 31 View PostFord S-Max vm.2000 2.0 bensa, manuaali aj. 237tkm. Uhka vai mahdollusuus? Tyyppivikoja tai hekkousia?
Nuoremmalla pojalla ihme hinku näihin Fordeihin.
Leave a comment:
-
1.8 bensa manuaali idioottivarma peli, tutulla perheellä oli vm. -06varmaan 10 v, öljynvaihdolla menee pitkälle, taitaa olla ketjukone.Originally posted by Heguli 31 View PostJep, ei varmaan kovin uusi tai tuollainen "tonni-koneinen" ole hakusessa. Tulisi kuitenkin vain perheen kakkosautoksi.
Mites noi vanhemman pään 1.6 tai 1.8 bensakoneet? Ja mites näissä automaatit pelittää? Jo sattuisi tuollaisesta vähän ajettu "helmi" löytymään?
Leave a comment:
-
Onkos noita pikkubensakoneisia edes automaatilla ollut?
2.0. dieselissä Getragin tuplakytkin ja bensaversiossa vissiin Fordin oma 4 lovinen automaatti. Kaipa getrag ainakin hyvin pelittää...tuosta fordin omasta en oikein osaa sanoa, mutta en muistaakseni mitään pahaa muista kuulleeni.
Leave a comment:
-
Jep, ei varmaan kovin uusi tai tuollainen "tonni-koneinen" ole hakusessa. Tulisi kuitenkin vain perheen kakkosautoksi.
Mites noi vanhemman pään 1.6 tai 1.8 bensakoneet? Ja mites näissä automaatit pelittää? Jo sattuisi tuollaisesta vähän ajettu "helmi" löytymään?
Leave a comment:
-
Riippunee moottorivaihtoehdoista. Joissain koneissahan on se öljyssä uiva jakohihna ja jos sinne menee vahingossa laittamaan väärää öljyä niin katastrofi iskee ja nopeasti. Muutenkin taitaa olla hyvin tarkka noista huoltoväleistä joten jos on vähänkin pitkäksi menneet voi olla ongelmia tiedossa.Originally posted by Heguli 31 View PostFord C-max uhka vai mahdollisuus? Tyyppiviat tms. Bensa ja diiseli versiot? Googlesta löytyy tarinaa, mutta onko täällä henk.kohtaisia kokemuksia. Pojalle iski tila-auton tarve, niin olisiko heittää jotain fiksumpaa tuossa kokoluokassa? Itse suosittelin bensa veriota, koska ajot olisi pääasiassa lyhyempää ajoa.
Leave a comment:
-
Ford C-max uhka vai mahdollisuus? Tyyppiviat tms. Bensa ja diiseli versiot? Googlesta löytyy tarinaa, mutta onko täällä henk.kohtaisia kokemuksia. Pojalle iski tila-auton tarve, niin olisiko heittää jotain fiksumpaa tuossa kokoluokassa? Itse suosittelin bensa veriota, koska ajot olisi pääasiassa lyhyempää ajoa.Last edited by Heguli 31; 15-09-2025, 09:46.
Leave a comment:
Leave a comment: