Vanhan viestiketju täynnä, tässä uusi jatkoksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset osa 2
Collapse
X
-
Virittelen diagnostiikkaläppäriä kuntoon. Tyhjän Windows 10:n päälle asentelin netistä suurehkolla vaivalla löytämäni ISTA standalone v4.39.20 paketin. Kokoa sillä oli noin 120 gigaa, joten toivoin, että siinä olisi suurin osa tarvittavista kamoista valmiiksi mukana.
Paketissa oli asennusohjelma, joka kai toimi. ISTA käynnistyy, mutta jos haluaisin valita auton mallin VIN-koodin mukaan, niin se VIN ei koskaan kelpaa. Mallin ja speksit käsin valitsemalla pääsee eteenpäin, mutta auton tietoja ei kuitenkaan näy alasivuilla (vaikka juuri syötin suurimman osan niistä manuaalisesti) ja mitään korjausdokumentaatiota, räjäytyskuvia tai sähkökaavioita ei löydy niiden alasivujen alta, jotka voi valita (eli eivät ole harmaana). Minulta varmaan puuttuu asennuksesta jotain dataa, mutta mitähän se mahtaisi olla?
Enet-kaapeli löytää jonkun järkevähkön kuuloisen IP:n (169.254.103.143 eikä esim. 169.254.1.1 tms), joka näkyy sekä isäntäkoneen että virtuaalikoneen verkkoadapterin tiedoissa. Luulen, että se siis toimii. Kun pyydän ISTAa hakemaan F20-sarjan autostani tiedot suoraan, se ei löydä mitään yhteyksiä eikä tietenkään löydä autoa. Kokeilin kahta eri enet-yhteyttä asetuksista, direct connection ja se toinen verkon kautta kulkeva. Ei eroa näillä. Parhaimmillaan sain tyhjän VCI-listan ja urputusta, että tsekkaa yhteys ja että PAD-moodi on päällä. Jälkimmäistä varten piti mukamas painella kolme kertaa s&s-nappia, mutta en nyt huomannut mitään tapahtuneen siitäkään.
Vaikea haarukoida ongelmia, kun ei ole referenssiasennusta, jotta tietäisi miten kaiken pitäisi toimia silloin kun ne toimivat. Vikaa voi olla koko lataamassani ista-paketissa, sen asennuksessa, Windowin asetuksissa, istan konfiguraatiossa, Windows-rekisterin arvoissa tai missä vaan.
-
-
Olethan laittanut autosta virrat päälle? Tuo kertomasi virheherja tullee jos autossa ei ole virtaa laitettu päälle.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostVirittelen diagnostiikkaläppäriä kuntoon. Tyhjän Windows 10:n päälle asentelin netistä suurehkolla vaivalla löytämäni ISTA standalone v4.39.20 paketin. Kokoa sillä oli noin 120 gigaa, joten toivoin, että siinä olisi suurin osa tarvittavista kamoista valmiiksi mukana.
Paketissa oli asennusohjelma, joka kai toimi. ISTA käynnistyy, mutta jos haluaisin valita auton mallin VIN-koodin mukaan, niin se VIN ei koskaan kelpaa. Mallin ja speksit käsin valitsemalla pääsee eteenpäin, mutta auton tietoja ei kuitenkaan näy alasivuilla (vaikka juuri syötin suurimman osan niistä manuaalisesti) ja mitään korjausdokumentaatiota, räjäytyskuvia tai sähkökaavioita ei löydy niiden alasivujen alta, jotka voi valita (eli eivät ole harmaana). Minulta varmaan puuttuu asennuksesta jotain dataa, mutta mitähän se mahtaisi olla?
Enet-kaapeli löytää jonkun järkevähkön kuuloisen IP:n (169.254.103.143 eikä esim. 169.254.1.1 tms), joka näkyy sekä isäntäkoneen että virtuaalikoneen verkkoadapterin tiedoissa. Luulen, että se siis toimii. Kun pyydän ISTAa hakemaan F20-sarjan autostani tiedot suoraan, se ei löydä mitään yhteyksiä eikä tietenkään löydä autoa. Kokeilin kahta eri enet-yhteyttä asetuksista, direct connection ja se toinen verkon kautta kulkeva. Ei eroa näillä. Parhaimmillaan sain tyhjän VCI-listan ja urputusta, että tsekkaa yhteys ja että PAD-moodi on päällä. Jälkimmäistä varten piti mukamas painella kolme kertaa s&s-nappia, mutta en nyt huomannut mitään tapahtuneen siitäkään.
Vaikea haarukoida ongelmia, kun ei ole referenssiasennusta, jotta tietäisi miten kaiken pitäisi toimia silloin kun ne toimivat. Vikaa voi olla koko lataamassani ista-paketissa, sen asennuksessa, Windowin asetuksissa, istan konfiguraatiossa, Windows-rekisterin arvoissa tai missä vaan.
Kolme S&S painallusta on uudempiin, joissa se aktivoi diagnostiikkatilan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostVikaa voi olla koko lataamassani ista-paketissa, sen asennuksessa, Windowin asetuksissa, istan konfiguraatiossa, Windows-rekisterin arvoissa tai missä vaan.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostOlethan laittanut autosta virrat päälle? Tuo kertomasi virheherja tullee jos autossa ei ole virtaa laitettu päälle.
Virrat oli päällä joo.
Originally posted by HTK12 View PostJos ISTA näyttää auton IP:n (näin ymmärsin), niin silloin se ENET kaapeli toimii. Eihän koneella ole kolmannen osapuolen palomuuria/viruksentorjuntaa?
Kolme S&S painallusta on uudempiin, joissa se aktivoi diagnostiikkatilan.
Ihan puhdas win10 -asennus virtuaalikoneessa. Varmaan jotain Microsoftin omia virusohjelmia päällä, eikös niissä nykyisin tule jotain suojauksia ihan vakionankin?
Onko F20 MY17 "uusi"?
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostIhan puhdas win10 -asennus virtuaalikoneessa. Varmaan jotain Microsoftin omia virusohjelmia päällä, eikös niissä nykyisin tule jotain suojauksia ihan vakionankin?
Onko F20 MY17 "uusi"?
Uudemmilla viittasin G-sarjaan. Ei ole tuota vielä F-sarjassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostVirittelen diagnostiikkaläppäriä kuntoon. Tyhjän Windows 10:n päälle asentelin netistä suurehkolla vaivalla löytämäni ISTA standalone v4.39.20 paketin. Kokoa sillä oli noin 120 gigaa, joten toivoin, että siinä olisi suurin osa tarvittavista kamoista valmiiksi mukana.
.K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMiksi virtuaalikoneessa? Hidastaa vaan ja lisää haastetta tälläisiin tilanteisiin. Toki mac/unix/linux kohdalla ainut vaihtoehto, muuten ajaisin kyllä natiivina. Kyllähän win10 on defender, joka voi vaikuttaa. Kun kyseessä on virtuaalikone, niin oletettavasti hostilla on myös jonkinlainen palomuuri käytössä?
Mäpä etsin, miten tuon windowsin palomuurit yms. saa pois päältä. Niitä ei tuossa tarvita, kun koneelle ei anneta edes verkkoa.
Miksi virtuaalikone? Samalla koneella on läjä muitakin diagnostiikkasoftia ja jokaiselle on oma WinXP/Win7/Win10 -asennus. Samaten snapshotit ovat ihan godsend, kun näiden ei-niin-kovin virallisten asennuspakettien kanssa puljeeraa. Palauttaa vaan tyhjän windowsin, kun asennus menee pieleen. Samaten diagnostiikkakoneen voi siirtää toiselle läppärille / duplikoida talliin/kotiin tarvittaessa, kun virtuaalikoneita voi exportata ja importata. Lisäksi virtuaalikoneelle voi määrätä helposti, että mihin sillä on verkkoyhteys, jos minnekään, kun jotkut softat ovat tarkkoja siitä, etteivät saa päästä "soittamaan kotiin". Natiivi-Windowsiin ei voi luottaa oikeastaan missään asiassa. Virtuaalikoneista johtuvia ongelmia tasan nolla viimeisen vuosikymmenen aikana. Suosittelen vahvasti.
Originally posted by HTK12 View PostUudemmilla viittasin G-sarjaan. Ei ole tuota vielä F-sarjassa.
Ok, hyvä tietää.
Originally posted by ark28 View PostKaveri tappeli just tuon saman version kanssa (en nyt muista mitä kaikkea ongelmaa oli), mutta lopulta asensi sen 4.32.15 standalone:n ja sitten lähti toimimaan. Se paketti siis todistetusti toimii.
Pistin tuon 4.32.15:n jo valmiiksi lataukseen. Räpellän vielä hetken tuolla uudemmalla versiolla, mutta voi hyvin olla, että uudemman version asennuspaketissa on jotain, minkä osaava voisikin fiksata, mutta tälleen kerran kymmenessä vuodessa istaa asentavana on helpompi löytää paketti, jonka joku on jo todennut laakista toimivaksi.
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostMäpä etsin, miten tuon windowsin palomuurit yms. saa pois päältä. Niitä ei tuossa tarvita, kun koneelle ei anneta edes verkkoa.
Miksi virtuaalikone? Samalla koneella on läjä muitakin diagnostiikkasoftia ja jokaiselle on oma WinXP/Win7/Win10 -asennus. Samaten snapshotit ovat ihan godsend, kun näiden ei-niin-kovin virallisten asennuspakettien kanssa puljeeraa. Palauttaa vaan tyhjän windowsin, kun asennus menee pieleen. Samaten diagnostiikkakoneen voi siirtää toiselle läppärille / duplikoida talliin/kotiin tarvittaessa, kun virtuaalikoneita voi exportata ja importata. Lisäksi virtuaalikoneelle voi määrätä helposti, että mihin sillä on verkkoyhteys, jos minnekään, kun jotkut softat ovat tarkkoja siitä, etteivät saa päästä "soittamaan kotiin". Natiivi-Windowsiin ei voi luottaa oikeastaan missään asiassa. Virtuaalikoneista johtuvia ongelmia tasan nolla viimeisen vuosikymmenen aikana. Suosittelen vahvasti.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHieman erikoinen heitto kyllä ettei natiivi windowsiin voisi luottaa missään asiassa. Noh jokainen tekee kuinka itse näkee parhaaksi.
Unix-parta ei oikein tule toimeen Windowsien kanssa... mutta se on jo eri topic. Takaisin tähän ketjuun ja tuo 4.32.15:n pakettihan sitten toimi laakista. Nyt saan auton tiedot, korjausohjeet ja muut esille sekä tunnistamalla auton livenä enetin yli että syöttämällä käsin vin:in vaikka kotisovalta. Ei suostunut myöskään asentumaan, ennen kuin laajensin ista-koneen levytilaa 300 gigaan. Edellinen asennus ei valitellut levytilasta, joten arvelen, että siitä paketista puuttui jotain, kun ei siitä saanut näkyviin juuri mitään.
Diagnostiikkapuoli avautui aika helpolla, kun leikin läppärin ja auton kanssa, mutta seuraavaksi pitää selvitellä, että miten auton konfigurointi onnistuu. Pitäisi selvitellä, mitä kaikkea voi tuossa autossa koodata päälle ja pois ja sitten tehdä se. Jotain ohjeita löysinkin, jotka olivat ihan viime vuosilta, mutta kuvat ja osa teksteistä olivat kuitenkin hiukan vanhemmasta istasta kuin tämä 4.32.
Lisäksi siinä mainittiin, että auto pitää olla ei pelkästään akkulaturissa vaan ihan virtalähteessä ISTA P:n käytön aikana? Liekö tarkoittanut, että silloin, jos flashataan esim. päivityksiä ohjausbokseille? Vai pitäiskö tuo ottaa tosissaan siinäkin tapauksessa, että haluaa pari bittiä toiseen asentoon?
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostUnix-parta ei oikein tule toimeen Windowsien kanssa... mutta se on jo eri topic. Takaisin tähän ketjuun ja tuo 4.32.15:n pakettihan sitten toimi laakista. Nyt saan auton tiedot, korjausohjeet ja muut esille sekä tunnistamalla auton livenä enetin yli että syöttämällä käsin vin:in vaikka kotisovalta. Ei suostunut myöskään asentumaan, ennen kuin laajensin ista-koneen levytilaa 300 gigaan. Edellinen asennus ei valitellut levytilasta, joten arvelen, että siitä paketista puuttui jotain, kun ei siitä saanut näkyviin juuri mitään.
Diagnostiikkapuoli avautui aika helpolla, kun leikin läppärin ja auton kanssa, mutta seuraavaksi pitää selvitellä, että miten auton konfigurointi onnistuu. Pitäisi selvitellä, mitä kaikkea voi tuossa autossa koodata päälle ja pois ja sitten tehdä se. Jotain ohjeita löysinkin, jotka olivat ihan viime vuosilta, mutta kuvat ja osa teksteistä olivat kuitenkin hiukan vanhemmasta istasta kuin tämä 4.32.
Lisäksi siinä mainittiin, että auto pitää olla ei pelkästään akkulaturissa vaan ihan virtalähteessä ISTA P:n käytön aikana? Liekö tarkoittanut, että silloin, jos flashataan esim. päivityksiä ohjausbokseille? Vai pitäiskö tuo ottaa tosissaan siinäkin tapauksessa, että haluaa pari bittiä toiseen asentoon?
F koppasten kanssa ei tee ISTA P:llä mitään. Se on E koppasten juttuja. F ja G koreissa homma hoituu E-sys:llä tai Ista+:lla, jos satut löytämään version jossa koodauspuoli toimii.
E-sys ei sitten toimi virtuaalikoneessa mitenkään. Ohjelma haistelee jollakin tavalla että minkälaisessa ympäristössä sitä yritetään käynnistää ja ei suostu käynnistymään jos havaitsee VM:n. En tosin ole vielä koittanut KVM virtuaalikonetta tohon.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostF koppasten kanssa ei tee ISTA P:llä mitään. Se on E koppasten juttuja. F ja G koreissa homma hoituu E-sys:llä tai Ista+:lla, jos satut löytämään version jossa koodauspuoli toimii.
Käsitin, että ISTA+ sisältää, muun muassa ja ainakin jollain tasolla, entiset ISTA D:t ja ISTA P:t? En tiedä, miksi ISTA P:tä pitäisi kutsua, jos kyseessä on ISTA+:n sisältämä "ISTA P", mutta sitä koodausosiota yritin tarkoittaa. Ainakin mulla näkyi jotain koodaukseen liittyviä valikoita yms., kun selailin istaa.
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostLisäksi siinä mainittiin, että auto pitää olla ei pelkästään akkulaturissa vaan ihan virtalähteessä ISTA P:n käytön aikana? Liekö tarkoittanut, että silloin, jos flashataan esim. päivityksiä ohjausbokseille? Vai pitäiskö tuo ottaa tosissaan siinäkin tapauksessa, että haluaa pari bittiä toiseen asentoon?
Kunhan pidät huolen siitä että akkujännite ei kyykkää liian alas niin ihan sama missä se on kiinni. Käytännössä pitkään kestävissä operaatioissa pitää olla 50A laturi, normaaleissa akkulatureissa on ehkä 10A max teho, ei riitä, virta loppuu pitkän ohjelmoinnin aikana, tulee ongelmia.
Comment
-
-
RheingoldUSA ohjelmat
Ostin Rheingoldusa:sta ISTA-P:n ja ISTA-D:N vuonna 2018.
Yritin asentaa niitä uudelleen läppärille mutta homma tökkäsi productkeyhin.
Yritin sitten netistä etsiä tuotetukea, mutta sitä ei oikein löytynyt.
Onko kenelläkään havaintoa koko firmasta, onko se enään toiminnassa lainkaan ?
:think
Comment
-
Comment