Miten kannattaa tuoda auto Euroopasta

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

    #61
    Siis eikö illalla ja öisin bussit ja junat kulje Euroopassa?
    Last edited by tsbmw; 15-12-2005, 23:35.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #62
      Originally posted by tsbmw
      Siis eikö illalla ja öisin bussit ja junat kulje Euroopassa?
      tiiä noin pienissä maissa? No jokainen tyylillään,onnea matkaan.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #63
        Originally posted by tsbmw
        Ebaylla meinasin, ostaa sieltä saksalaisetkin ja kaikkee muuta kamaa on tullu hankittua...

        No siis kait ny lentokentältä linja-autoja kulkee ja mitään vuokra-autoja en maksa!

        Ne keltaset kilvet maksaa - jos en hommaa ja ajan vaan (Suomessa oon ajannu ilman kilpiäkin ja tuurilla...)

        Joo siis Via Baltica menee autossa nukkuessa ja jos seuraa tulee niin "kurssipuukko rulaa" eli sitä kautta tuun.
        (Pariisissa Montmatren metsässä oli semmonen "ottelu" kun koitti tulla autoon jossa vaimon kaa nukuttiin, oltiin vastakkain kuunvalossa ja repäsin I... hm., mutta kaveri lähti karkuun)
        joo, mihin olet menossa? hahnin metsästä pääset bussilla frankfurtiin minne on 100km ja joka maksaa jo puolet vuokraauton hinnasta. siitä jos pitää mennä vielä pitkällekin, niin tulee jo kalliimmaks kuin vuokra-auto. autossa voit vielä nukkuakin, vaikka voi tulla vilu talvella. ilman kilpia EI TODELLAKAAN kannata lähteä yrittään! (tulee tosi pahat sanktiot jos jäät kiinni ja motarilla kun aiheutat kolarin niin huh huh) minä ajoin myyjän kilvillä kerran suomeen ja lähetin ne postissa saksaan takas ja ne lähetti minulle paperit kirjeessä suomeen.

        taidat olla pelkkä trolli? no aina kai sitä unelmoida saa.

        jos oletetaan että yksin olet menossa, niin halvimmalla pääset kun menet ryanilla hahniin josta vuokraat halvimman auton ja ajat jonnekin pohjoiseen päin mistä ostat auton. jos 30e haluat säästää hotellissa niin voit toki nukkua makuupussissa autossa. ostat auton ja laitat keltapäiset kilvet n.80e ja ajat superfastille rostockiin. sieltä autopaikka autoliiton jäsenelle 58e ja lepotuolipaikka 75e

        toinen vaihtoehto on että ostat suoraan auton hampurista tai berliinistä mihin pääset halvalla vaikka blue1 lennolla ja pyydät myyjää vaikka hakemaan kentältä. jos auton pohjoisesta ostat niin hahniin ei kannata lentää, vaikka halvalla saiskin lennon.
        Last edited by bemu2000; 16-12-2005, 02:38.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Jaksu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 753
          • Kempele

          #64
          Originally posted by tsbmw
          Ne keltaset kilvet maksaa - jos en hommaa ja ajan vaan (Suomessa oon ajannu ilman kilpiäkin ja tuurilla...)
          Tuo ei todellakaan kannata. Muistaakseni Juhiksella on kokemusta tuosta mitä käy kun ajaa ilman kilpiä / vanhentuneilla kilvillä!

          Jos auton hakubudjetti on noin matala, niin kannattaa tosissan harkita koko reissua!
          xdrive

          Comment

          • Jaksu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 753
            • Kempele

            #65
            Originally posted by tsbmw
            Jos matkakulut lasketaan ALV:hen ja verojuttuihin niin miksi maksaa?
            Siis, täh? Mistä sinä nyt ton jutun oot kiskonut? Auton ostohinta ulkomailla ja matkakustannukset eivät vaikuta auton arvoon / verotukseen. Vai meneekö minulla nyt jotain ohi ?!?
            xdrive

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              #66
              Järkeviä perusteita erityisesti jos huomioi aikakustannuksen + matkan jälkeisen väsymyksen.

              Vastausta vaille on vielä kysymys miten tosiasiassa auton hankintakustannus lasketaan?
              - Todelliset kulut + tullin arvio kuittien oikeellisuudesta ja kattavuudesta?
              - Tullin hankintakulutaulukosta mukaan liitettävä osuus?

              C) "Mikäli ajoneuvo on myyty vietäväksi yhteisöön, tullausarvona käytetään lähtökohtaisesti sen kauppa-arvoa eli sitä hintaa, joka siitä on tosiasiallisesti maksettu tai maksettava. Tosiasiallisesti maksettuun hintaan lisätään tullikoodeksissa tarkemmin säädetyt erät, kuten ajoneuvon kuljetus- ja vakuutuskustannukset sekä kuljetukseen liittyvät lastaus- ja käsittelykustannukset siihen paikkaan saakka, jossa tavara tuodaan yhteisön tullialueelle."

              Ehkä ymmärsin sanamuodon väärin ja mitään kuluja ei lisatä ostokuittiin, koska autohan on jo ostaessa yhteisön tullialueen sisällä, siis siirtokustannuksia ei lasketa?

              Olit NOPEAMPI eli vastaus on edellä, tämähän se periaatejuttu oli.
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                #67
                Vielä nousi uusi kysymys eteen:

                Kannattaako tuoda yksityisesti vai oman firman käyttöautoksi? Hakukulut saisi firman piikkiin samoin tullin ja verot. Jos ajaa vain työajot ko. autolla niin rahaa menee paljon vähemmän, firmassa autonhankinta, huollot ja bensat olisi kuluja ja km-korvaukset tuloina.

                Omat ajot sisältäen työmatkat ajaisi nykyisellä autolla jolloin autoetua ei muodostu. Saattaisi olla aika edullinen systeemi?
                Last edited by tsbmw; 16-12-2005, 13:01.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • olaus
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 685
                  • jyväskylä

                  #68
                  Originally posted by tsbmw
                  Vielä nousi uusi kysymys eteen:

                  Kannattaako tuoda yksityisesti vai oman firman käyttöautoksi? Hakukulut saisi firman piikkiin samoin tullin ja verot. Jos ajaa vain työajot ko. autolla niin rahaa menee paljon vähemmän, firmassa autonhankinta, huollot ja bensat olisi kuluja ja km-korvaukset tuloina.

                  Omat ajot sisältäen työmatkat ajaisi nykyisellä autolla jolloin autoetua ei muodostu. Saattaisi olla aika edullinen systeemi?

                  Jos ostat Saksasta autoliikkeestä auton firmallesi, niin saat siitä ALV:n pois paikanpäällä. ?

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #69
                    Tietääkseni Saksan VAT:a ei saa vanhasta autosta vähentää - jäljelläolevan arvon osaltakaan -eihän?

                    Tarkoitin sitä että jos firmani ostaa ja omistaa auton niin kulut lähtevät firman kassasta ja Suomessa perittävät verot ja maksut myös. Verotuksellisesti asiassa on eroa. Autoa käytän joko työsuhdeautona, jolloin maksan autoedusta tai pelkästään firman ajoihin ilman henkilökohtaista verovaikutusta?

                    Kyse on kannattaako firmani ostaa auto Saksasta?
                    Last edited by tsbmw; 16-12-2005, 15:19.
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19180
                      • -

                      #70
                      Originally posted by tsbmw
                      Järkeviä perusteita erityisesti jos huomioi aikakustannuksen + matkan jälkeisen väsymyksen.

                      Vastausta vaille on vielä kysymys miten tosiasiassa auton hankintakustannus lasketaan?
                      - Todelliset kulut + tullin arvio kuittien oikeellisuudesta ja kattavuudesta?
                      - Tullin hankintakulutaulukosta mukaan liitettävä osuus?

                      C) "Mikäli ajoneuvo on myyty vietäväksi yhteisöön, tullausarvona käytetään lähtökohtaisesti sen kauppa-arvoa eli sitä hintaa, joka siitä on tosiasiallisesti maksettu tai maksettava. Tosiasiallisesti maksettuun hintaan lisätään tullikoodeksissa tarkemmin säädetyt erät, kuten ajoneuvon kuljetus- ja vakuutuskustannukset sekä kuljetukseen liittyvät lastaus- ja käsittelykustannukset siihen paikkaan saakka, jossa tavara tuodaan yhteisön tullialueelle."

                      Ehkä ymmärsin sanamuodon väärin ja mitään kuluja ei lisatä ostokuittiin, koska autohan on jo ostaessa yhteisön tullialueen sisällä, siis siirtokustannuksia ei lasketa?

                      Olit NOPEAMPI eli vastaus on edellä, tämähän se periaatejuttu oli.
                      Siis ei EU:n sisältä tuoduista autoista tarvitse mitään tullia maksaa! Vain EU:n ulkopuolelta, esim. USA:sta tuoduista autoista. Jos tuot Saksasta, niin pelkkä autovero maksetaan, jos auto halutaan rekisteröidä käyttöön Suomessa. Jos tuot pihamaan koristeeksi, niin sitäkään ei tarvitse maksaa. Autoveroon auton hankintahinnalla ei ole merkitystä.

                      Jos ostat auton yrityksen nimiin, voi Saksan ALV:n vähentää ostohetkellä Saksassa. Mutta mitä järkeä siinä on, koska vero pitäisi maksaa Suomessa. Jollet sitten meinaa luistaa veron maksussa. Ja verokanta on Saksassa 16% ja Suomessa 22%, joten kalliimmaksi tulee. Ja veron vähentäminen onnistuu luonnollisesti vain, jos käytetyssä autossa autossa on vielä vähennettävää veroa jäljellä. Eli auto on ollut pelkästään yrityskäytössä, ei yksityisiä omistajia välissä. Saksalaisissa myynti-ilmoituksissa mainitaan yleensä, onko autossa jäljellä vähennettävää veroa vai ei.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1495
                        • Ilvola

                        #71
                        Onko onnistunnu niin että maksaa sulkutilille esim. PayPal:lla ja myyjä ajaa auton korvausta vastaan lautalle - Hangosta vaan hakee?
                        (Sika säkissä sydeemi?)
                        Last edited by tsbmw; 16-12-2005, 18:54.
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #72
                          Originally posted by tsbmw
                          Onko onnistunnu niin että maksaa sulkutilille esim. PayPal:lla ja myyjä ajaa auton korvausta vastaan lautalle - Hangosta vaan hakee?
                          (Sika säkissä sydeemi?)
                          No mietippäs nyt ite asiaa. Jos ostat auton Rostockista ja siellä myyjä vie sen satamaan, niin selviät ehkä 50 eurolla. Jos auto on jossain Leipzigissa, niin tuskin ketään tekee sitä edes 300 eurosta.

                          Jos maksat myyjälle pyydetyn hinnan ja heität vaikka topon päälle, niin sillä varmaan jo günther suostuu menettämään sunnuntaivapaansa, asui hän sitten missä päin tahansa.

                          Jos meinaat ostaa autos ebaystä, niin kysy nyt ekana myyjältä mitä se tahtoo ylimäärästä mahd. vientipapareista ja roudauksesta.
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • tsbmw
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 1495
                            • Ilvola

                            #73
                            Mitä on roudaus saksaksi?
                            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                            - E28 528i, 528i+, M5

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              #74
                              vähän myöhässä:
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              • tsbmw
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 1495
                                • Ilvola

                                #75
                                Juu mutta väärässä olet, just käänsin enkusta saksaksi (kun en osaa kieltä) http://babelfish.altavista.com/tr
                                Jos hommasta tulee mitään niin laitan tietoa

                                PS. Teille kokeneille saattaa kaikki olla selvää, mutta tässä topicissa on asiaa.
                                Kiitokset osallistujille - tosin vieläkään en ole saanut vastausta siihen miten hankintakustannukset lasketaan, kuittien mukaan vai tullin taulukkohommana eli kannattaako haussa säästää vai ei? On sanottu etteivät vaikuta, mutta autoverolaskurissa semmoinen kohta on:


                                Ehkä on liian paljon kysymyksiä, mutta kun tuo autokuume iski...

                                Lisäksi himottavat superautot 1970-l joiden osalta ei ennakkopäätöksiä ole... ja verot heiluvat 1000 - 4000€. Jos auto maksaa 2500€ niin vero?
                                Last edited by tsbmw; 16-12-2005, 22:39.
                                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                                - E28 528i, 528i+, M5

                                Comment

                                Working...
                                X