Taitaa olla homma putkessa. Lisäinfona tuli mieleen LOMAN ja AUTONHAUN YHDISTÄMINEN. Siis ostan auton Rooman läheltä valmiiksi. Lennot vaimon kanssa sinne yht 100€ kun tilaa ajoissa. Auto alle ja kiertämään pari viikkoa Italiaa:
- Saako 2 viikon ajolupaa Italiaan / Saksaan?
- Saako rekisterissä olevan auton rekisteröityä Italiassa omiin nimiin (voinhan vaikka tehdä muuttoilmoituksen Italiaan tarvittaessa)?
- Tuntuu hullulta mennä noinkin kauas jos sieltä tarttee heti lähteä pois.
- Itseasiassa voisi jättää sinne kakkosauton omaan rekisteriin kakkosasunnon osoitteen mukaan ja paikalliseen seisontavakuutukseen johonkin säilöön, semmoinen "halpaferrari" Sillä olisi kiva kesäisin ajella pitkinpoikin Eurooppaa... eikä tarvitsis kesäautosta koskaan maksaa autoveroa...
Varmaan tämänkin joku pykälä estää?
noinko pian sulla unohtui aikaisemmat jutut? lueppa noi aikaisemmat postaukset läpi siitä italiasta tuonnista... tosin voisit mennä sinne yrittämään tuota hommaa ja infota meitä sitten miten sait kilvet
noinko pian sulla unohtui aikaisemmat jutut? lueppa noi aikaisemmat postaukset läpi siitä italiasta tuonnista... tosin voisit mennä sinne yrittämään tuota hommaa ja infota meitä sitten miten sait kilvet
Tässä ne aikaisemmat pääosin... Tuulilasin juttua en lukenut.:
Originally posted by bemu2000
"jos joku tietää miten saa helposti kilvet italiassa millä voi ajaa saksan läpi satamaan, niin kertokoon heti. olen kuullut että on todella hankalaa ja kallista. mistään ei ole selkeitä neuvoja tullut."
"Tottakai saa, siinä voi vaan vierähtää pari viikkoa ja suosittelen paikallisen käyttöä konsulttina."
Jos ostan kesäksi auton nyt niin onhan tässä aikaa muuhunkin kuin helppoon ratkaisuun, luulisi kilpien parissa kuukaudessa internetin avulla selviävän Suomesta käsin? Laitoin kyselyn asiasta Italian suurlähetystöön, saa nähdä kauan vastauksen tuleminen kestää... ja sisältö
Periaatteessa varmaan saa, mutta käytännössä: Saako parin viikon tai jatkuvat kilvet nimiinsä Italiaan tai Saksaan?
Saksaan et voi ainakaan rekisteröidä autoa, ellei sulla ole kirjat siellä. Italiasta en tiedä, lahjomalla varmaan siellä on kaikki mahdollista. Berlusconilta saa lisätietoa.
Saksaan et voi jättää autoas kesää odottamaan johonkin parkkiin, koska jos autossa ei ole voimassaolevia kilpiä, niin lappuliisa/poliisi lyö siihen tarran lasiin, että sen hinataan kk kuluessa varikolle ja sieltä sen saa hakea sitten xxx-summaa vastaan pois. Mikäli autossa on kilvet, mutta auto näyttää siltä, ettei sitä käytetä jatkuvasti, se saa saman käsittelyn kuin kilvetön. Varikkosäilytys voi maksaa kymmeniä euroja päivässä ja hinauksesta pitää maksaa välillä parikin sataa, joten ihan halpaa lystiä se ei ole. Italian käytännöstä en tiedä, mutta voisin kuvitella, että pikkumafiosot purkaa sen sun autos parin yön jälkeen, joten seuraavana kesänä voit käydä istuskelemassa sun hienossa raakakorissa Napolin päätorilla
Kuten Juhis ja muut kirjoitti, niin auton omistaja on periaatteessa se, jolla on auton paperit tallessa. Jos pelkäät ostavas varastetun auton, niin interpolilta selviää onko auto kateissaoleva ja jos saat Saksassa autoon vientikilvet, niin silloin omistussuhteissa ei ole mitään epäselvää. Tulli voi haluta kauppakirjat viimesen omistajan ja sun väliltä, mutta usein se ei ole mahdollista ja silloin on helpointa tehdä kauppakirja, jossa jättää välijobbarit pois ja myyjä taikka vaikka joku kaveris kirjottaa "Im Auftrag" ja nimensä, eli hän toimii ikään kuin viimeisen rekisteriin merkityn omistajan puolesta kauppakirjan allekirjottajana. Suomen tulli ei vieläkään tiedä miten autokauppaa Saksassa tehdään ja vaatii dokumentteja, joita ei ole mahdollista aina saada. Moniko sakujobbari suostuu antamaan sulle kopiot omasta kauppakirjastaan, jossa näkyy sen vessan hyvityshinta, kun se on ostettu sisään? EI KUKAAN!!!!!!
Aikasemmin kyselit jostain kauppojen vanhenemisesta. Taisit sekottaa muuttoautojuttuun, jossa muuttoauton saa tuoda 3v välein, jotta karenssi ehtii loppua. Tuontiautoissa sitä ei ole ja voit hakea uuden tuontiauton vaikka joka päivä. Tässä nyt ei sitten oteta kantaa verottajan suhtautumiseen luovotusvoittojen/jobbauksen suhteen. Omaa käyttöä tarkoitan.
Mun mielestä tää topicci saavuttaa jo järjettömiä piirteitä rahan säästämisessä. Tulee mieleen ne verokonsulttien neuvot siitä, että jossain menee se raja, jossa verosuunnittelusta alkaa olla enemmän haittaa monimutkasuutensa vuoksi, kuin mitä siitä enää saadaan taloudellista hyötyä. Ehkä sunkin pitäisi nyt unohtaa tää autojuttu pariks kuukaudeks ja tehdä duunillas pari tonttua säästöön ja käyttää niitä rahoja sitten auton hakemiseen niin kuin muutkin tekee.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
ei näköjään ollutkaan tässä topicissa enempää juttua italiasta tuonnista... nää lähes kaikki jutut kuitenkin löytyy haulla. tässä esim. jotain kommenttia italiasta. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43044 jos nyt rupeat kerta oikeasti selvittämään sitä italiasta tuontia, niin ilmoittele tänne kanssa jos onnistut helposti saamaan siirtokilvet sieltä.
...
3. Et voi tilata kilpiä ennakkoon. Auton pitää olla paikan päällä punaisia kilpiä auton papereiden kanssa haettaessa.
Kilpipajoja löytyy kyllä aina rekisteröintitoimistojen vierestä.
4. Pyydä ensimmäisellä kerralla myyjä mukaan auttamaan kilpien hakemisessa.
Voit olla hieman pihalla muuten käytännöistä, jos et puhu ollenkaan saksaa.
Yleisen autosanaston opettelu auttaa varmasti, koska läheskään kaikki kauppiaat eivät englantia puhu.
Kauppakirjan voit tulostaa esim www.mobile.de sivustolta.
Just just, että kilpiä ei saa ennakkoon eli haittaa viikkohommaa jos ei viikonloppuna saa - vai saako punakilvet lauantaina?
Entä jos auto ei ole kivissä niin saako siihen punaiset kilvet siirtoajoon? Ei autoa ainakaan kilvittä saa mukanaan toimistolle ajaa - vai?
(Kauhea tauti tämä autokuume keväisin - alkaa jo syksyllä.)
Just just, että kilpiä ei saa ennakkoon eli haittaa viikkohommaa jos ei viikonloppuna saa - vai saako punakilvet lauantaina?
Entä jos auto ei ole kivissä niin saako siihen punaiset kilvet siirtoajoon? Ei autoa ainakaan kilvittä saa mukanaan toimistolle ajaa - vai?
harvasta paikasta saa lauantaina kilpiä... toimistolle voi auton ajella, kunhan on vakuutus tehty. auto saa olla poistettu rekisteristä, mutta tüv pitää olla voimassa, jos punaiset kilvet haluat.
Italian homma on kesken ja sen osalta kaveriperheen kanssa on tiirailtu:
1) Napolista vuokrattais yhestä pikkukylästä talo kuukaudeksi ja lennettäis sinne vuoroon eli jossain vaiheessa homma alkais pelaamaan.
2) Tarttis sinne auton omiin nimiin ja eiköhän sen säilytys jotenkin Italiaan talveksi onnistu - kellään kokemusta? Siis saako Suomalainen omistaa ja rekisteröidä auton johonkin Keski-Euroopan maahan auton pysyvästi?
Ei eläminen siellä ole kalliimpaa - päivastoin ja ADSL yhteydellä voi hommia tehdä mistä vain. Jatkossa olisi kiva kakkoskämppä jossain etelämpänä talviaikaan.
Se toinen homma on sitten menossa eli jahka saan Suomeen niin helpottaa...
Saksan reissu tulee viikolla niin onko jotain mitä kannattaa samalla hommata peräkonttiin tuomisiksi (auto on E28/528i):
1) Arkiviiniä nyt ainakin saa kaikista supermarketeista - ihan hanapakkausia ja kait omaan käyttöön ainakin 150l saa tuoda, onko oikeasti mitään oikeusasteissa todettua rajaa viineille? Mistä kannattaa ostaa, Saksasta, Puolasta, Latviasta, Liettuasta vai Virosta? Vai kannattaako poiketa jollekkin paikalliselle viinitilalle Reininlaaksossa tai pohjoisissa jokilaaksoissa? Reitti Munhen - Suomi.
2) Autoon kesärenkaat - saman kait ne tuolla maksaa?
3) Tietenkin elektroniikka olisi 20% halvempaa, mutta aikaa hakuun ei oikein ole...
4) Missä bensa halvinta?
Aikatauluista riippuen Rostoc - Hanko tai Tallinna - Helsinki.
Saksan reissu tulee viikolla niin onko jotain mitä kannattaa samalla hommata peräkonttiin tuomisiksi (auto on E28/528i):
1) Arkiviiniä nyt ainakin saa kaikista supermarketeista - ihan hanapakkausia ja kait omaan käyttöön ainakin 150l saa tuoda, onko oikeasti mitään oikeusasteissa todettua rajaa viineille? Mistä kannattaa ostaa, Saksasta, Puolasta, Latviasta, Liettuasta vai Virosta? Vai kannattaako poiketa jollekkin paikalliselle viinitilalle Reininlaaksossa tai pohjoisissa jokilaaksoissa? Reitti Munhen - Suomi.
2) Autoon kesärenkaat - saman kait ne tuolla maksaa?
3) Tietenkin elektroniikka olisi 20% halvempaa, mutta aikaa hakuun ei oikein ole...
4) Missä bensa halvinta?
Aikatauluista riippuen Rostoc - Hanko tai Tallinna - Helsinki.
jos rostocista menet niin juomat kannattaa ostaa satamasta. renkaat ei saksan rengasliikkeissä mitään superhalpoja ole, verrattuna vaikka nettikauppoihin. mediamarketteja löytyy usein motarien varresta jos elektroniikkaa haluaa tiirailla. bensaa saa huoltoasemalta... halvinta varmaan jossain saudiarabiassa
jos rostocista menet niin juomat kannattaa ostaa satamasta.
Lähinnä vain jos kaljaa (saa tölkeissä) tai hanaviiniä on ostamassa. Viinat ja pullojuomat oli omien havaintojen mukaan läheisissä marketeissä jonkun verran halvempaa.
E84 BMW X1 2.0d XDrive
Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
ex: BMW E46 330CiA Individual
Lähinnä vain jos kaljaa (saa tölkeissä) tai hanaviiniä on ostamassa. Viinat ja pullojuomat oli omien havaintojen mukaan läheisissä marketeissä jonkun verran halvempaa.
joo, travemundessä taisi olla paremmat viinivalikoimat... en ole pitkään aikaan käyny tuolla rostokin liikkeessä. on se kuitenkin helpointa lastata kuorma suoraan satamakaupasta.
Ja satamassa on nettohinnat,saa varmaan marketeissakin kun pyytää!
Nyt kyllä sutii pahasti... nettohinnat? Kertokaan mikä kivi tähän kakkuun on leivottu?
A9 meinasin vetästä läpi, sattuuhan siihen kaupunkeja matkalle joissa voisi käväistä ostoksilla.
Jossain kaupoissa on kaksi hintaa tavallinen ja ns.nettopreiss jolloin ostokset on saksan alvin verran halvempia.täytyy täyttää joku lappu ja näyttää passi.Ilmeisesti kyseessä on joku eu ulkopuolelle meneville tarkoitettu helpotus.Mut eihän myyjä tiedä mihin oot matkalla.
Comment