Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5:ia tarjolla paljon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi_r
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1655
    • Nurmijärvi

    Originally posted by sippis
    haluaisin jotain pientä kommenttia tuosta hinnasta minkä laitoin että maksaisitteko tuosta ton verran ja jos ette niin miksi?
    3.8:n nopeudenrajoitus ei ole toteutettu lastulla, vaan sähkömoottorilla joka liikuttaa kaasuvivuston tukipistettä nopeuden kasvaessa liian suureksi. Rajoitin poistetaan minuutin työnä irroittamalla vaijerinpidike. Sinun autossasi tuo näyttää vieläpä olevan kiinni, joten vihjatut 270-280 todelliset nopeudet tasaisella johtunevat sitten esim. rikkonaisesta rajoittimen sähkömoottorista?

    Mitä muuten tulee autoon, niin pre-facelift-maski, alustavian selvittämättömyys, välinpitämättömyys huoltokuittien sisällöstä (käytä vaikka babelfishiä, jos ei lederhosen taitu), sekä myyntikuvissa esiintyminen riisutuilla vanteilla ovat selkeitä miinuksia. Maski nyt on makuasia, mutta nuo muut seikat eivät viestitä harrastajamaista suhtautumista. E34 M5 kuitenkin on jo harrastepeli-iässä, ja niissä voi olla huolettoman käytön jälkeen paljonkin tekkaa.
    M3 Cabrio Individual
    530d GT xDrive
    GL420 CDI
    ZX-12R

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      Originally posted by sippis
      haluaisin jotain pientä kommenttia tuosta hinnasta minkä laitoin että maksaisitteko tuosta ton verran ja jos ette niin miksi?

      tämä kaikki vaan sen takia että saadaan hinta kohdalleen ja ämmälle uusi tyytyväinen omistaja
      No, kun kerta kommentteja kaipaat.
      Se, että kerrot suoraan autossa olevan vikaa on minusta tietyllä tavalla plussa = et yritä sumuttaa. Eikö kuitenkin tuo 350 euron vika kannattaisi laitattaa kuntoon ennen myyntiä. Vai voiko siellä olla viella jotain paljon kalliimpaa?
      Se, että olet vaihtamassa halpaan? käyttöautoon (mikä sana, argh) viittaa vaikeuteen ylläpitää tuollaista.
      Toisaalta eihän tuo ole sinulla kauaa ollut, joten ei kai siinä nyt paljoa voi olla sinun jäljiltä laittamista.
      Joku jo kommentoikin tuota saksanhistoriaa: koska auto on ollut vain vajaa vuoden Suomessa ,jos olisin ostamassa, itseäni ainakin kiinnostaisi kovasti tuo Saksan-historia: kuitit, sisältö, päivämäärät jne..
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • sippis
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 47

        Originally posted by jussi_r
        3.8:n nopeudenrajoitus ei ole toteutettu lastulla, vaan sähkömoottorilla joka liikuttaa kaasuvivuston tukipistettä nopeuden kasvaessa liian suureksi. Rajoitin poistetaan minuutin työnä irroittamalla vaijerinpidike. Sinun autossasi tuo näyttää vieläpä olevan kiinni, joten vihjatut 270-280 todelliset nopeudet tasaisella johtunevat sitten esim. rikkonaisesta rajoittimen sähkömoottorista?

        Mitä muuten tulee autoon, niin pre-facelift-maski, alustavian selvittämättömyys, välinpitämättömyys huoltokuittien sisällöstä (käytä vaikka babelfishiä, jos ei lederhosen taitu), sekä myyntikuvissa esiintyminen riisutuilla vanteilla ovat selkeitä miinuksia. Maski nyt on makuasia, mutta nuo muut seikat eivät viestitä harrastajamaista suhtautumista. E34 M5 kuitenkin on jo harrastepeli-iässä, ja niissä voi olla huolettoman käytön jälkeen paljonkin tekkaa.
        ei ainakaan tietokone herjaa että olisi mikään sähkömoottori rikki mutta silti se kyllä kulkee yli 270km/h.alustavika on selvillä!!ja tottakai se korjataan jos ostaja sen vaatii niinkuin todennäköisesti vaatiikin.

        Comment

        • sippis
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 47

          Originally posted by jaki
          No, kun kerta kommentteja kaipaat.
          Se, että kerrot suoraan autossa olevan vikaa on minusta tietyllä tavalla plussa = et yritä sumuttaa. Eikö kuitenkin tuo 350 euron vika kannattaisi laitattaa kuntoon ennen myyntiä. Vai voiko siellä olla viella jotain paljon kalliimpaa?
          Se, että olet vaihtamassa halpaan? käyttöautoon (mikä sana, argh) viittaa vaikeuteen ylläpitää tuollaista.
          Toisaalta eihän tuo ole sinulla kauaa ollut, joten ei kai siinä nyt paljoa voi olla sinun jäljiltä laittamista.
          Joku jo kommentoikin tuota saksanhistoriaa: koska auto on ollut vain vajaa vuoden Suomessa ,jos olisin ostamassa, itseäni ainakin kiinnostaisi kovasti tuo Saksan-historia: kuitit, sisältö, päivämäärät jne..
          ei se sen kalliimpi vika pitäisi olla.merkkiliikkeen huollossa kävin sen kanssa ja kertoivat että jos sen osan vaihtaa ni alkaa pelit toimimaan.eihän mulla mitään vaikeuksia ole tuota biiliä pitää ja pitäisinkin mielelläni ellei mamma ahdistaisi ostamaan jotain "normaalia perheautoa" kun on tuossa 2viikon ikäinen poika.ei laittamista kyllä ole oikeestaan mitään!etuakselistostakin olen vaihtanut ainakin puolet kaikista mahdollisista tangoista kun oli semmonen vika että jarruttaessa täristä ja jarrulevythän siitä oli silloin kierot
          sinnekkin upposi yksi 500e nii ettei huomannutkaan.tartteekin laittaa se tieto tonne nettiautoon.

          Comment

          • jussi_r
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1655
            • Nurmijärvi

            Originally posted by sippis
            tartteekin laittaa se tieto tonne nettiautoon.
            Korjaa samalla se miten Nürburgring-paketti kirjoitetaan. Pakettiin muuten kuuluu säädettävän EDC:n lisäksi paksumpi vakaaja, sekä taakse 9" leveät vanteet. Noista sun kuvista en oikein saa hahmotettua tuuman leveyseroa etu- ja takavanteiden välille. Livenä sen kyllä näkisi onko vai ei.

            Huippunopeuden rajoitin siinä on edelleen moottorikuvan perusteella kiinni, ja mikään esittämäsi ei muutenkaan tue lastutusta. Sinänsä en kyllä tiedä onko Vmaxin poisto ja lastutus muutenkaan mikään hyvä myyntiargumentti.
            M3 Cabrio Individual
            530d GT xDrive
            GL420 CDI
            ZX-12R

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by nullzwei
              lapplandsbrenner
              Tätä sanaa olisin kaivannut muutama kuukausi sitten, mutta kyllä ne ymmärsi kun kyselin tikkuja kokoajan niiltä...

              Comment

              • sippis
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 47

                Originally posted by jussi_r
                Korjaa samalla se miten Nürburgring-paketti kirjoitetaan. Pakettiin muuten kuuluu säädettävän EDC:n lisäksi paksumpi vakaaja, sekä taakse 9" leveät vanteet. Noista sun kuvista en oikein saa hahmotettua tuuman leveyseroa etu- ja takavanteiden välille. Livenä sen kyllä näkisi onko vai ei.

                Huippunopeuden rajoitin siinä on edelleen moottorikuvan perusteella kiinni, ja mikään esittämäsi ei muutenkaan tue lastutusta. Sinänsä en kyllä tiedä onko Vmaxin poisto ja lastutus muutenkaan mikään hyvä myyntiargumentti.
                no perskele sitähän mä hainkin että miten se kirjotetaan mut enpä löytänyt enkä viittiny sitten alkaa kauheesti muotoilla omaa sanaa siitä joten laitoin sen sitten noin.vanteissa ei ole sitä tuuman leveys eroa mun mielestä mikä on hiukan outoa.eikös Nürburgring pakettiin kuulu myös jotenkin vahvistettu etupää?jostain kuulin semmosta?!no eihän se ole mikään hyvä myyntiargumentti mutta toiset tykkää ja toiset ei

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  Originally posted by sippis
                  etuakselistostakin olen vaihtanut ainakin puolet kaikista mahdollisista tangoista kun oli semmonen vika että jarruttaessa täristä ja jarrulevythän siitä oli silloin kierot
                  sinnekkin upposi yksi 500e nii ettei huomannutkaan.tartteekin laittaa se tieto tonne nettiautoon.
                  Pitääkös täällä alkaa pitämään "miten teen myynti-ilmoituksen" kurssia?
                  Tuo etuakselistoremppahan on oikein hyvä argumentti. Sehän nyt ilman muuta kannattaa mainita. Sitten teetät sen 350:n rempan pois. Ja ylipäätään kaikki mainitsemisen arvoiset rempat mitä viime aikoina on tehty. Ja luonnollisestihan kaikki kuitit ko hommista.
                  Nythän ilmo näyttää jo ihan erilaiselta
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • sippis
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 47

                    Originally posted by jaki
                    Pitääkös täällä alkaa pitämään "miten teen myynti-ilmoituksen" kurssia?
                    Tuo etuakselistoremppahan on oikein hyvä argumentti. Sehän nyt ilman muuta kannattaa mainita. Sitten teetät sen 350:n rempan pois. Ja ylipäätään kaikki mainitsemisen arvoiset rempat mitä viime aikoina on tehty. Ja luonnollisestihan kaikki kuitit ko hommista.
                    Nythän ilmo näyttää jo ihan erilaiselta
                    joo ei tästä sellainen "kurssi" pitänyt tulla mutta paljon on taas viisaampi....sitä vaan unohtelee kaikkea eikä ajattele kunnolla ku tekee ilmoitusta. mäkin kirjoitin ilmoituksen kahteen kertaan ku ekalla kerralla meni joku persiilleen ni siinä sit tuli kauhee vitutus ja kiire saada se ilmoitus näkyviin nyt täytyykin alkaa sitten korjaamaan sitä parempaan suuntaan.

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      Originally posted by sippis
                      no sen vian korjaus maksaa 350e jotan sen voi vaikka ottaa sitten hinnasta pois!joku pieni palikka sieltä on jostain hajonnut.oisko ollu joku kiihtyvyys tunnistin.....en sano varmaks mut hinta sille osalle oli ainakin 350e.kalibroivat alustan merkkiliikkeessä uudestaan jonka jälkeen se toimi pari kuukautta ilman mitään ongelmaa mut sitten alkoi taas oireilla ja nyt se sitten toimii millon sitä huvittaa
                      Hei, tästä operaatiosta haluan kuulla lisää...Itsellä kans tuo EDC alusta ja mielestäni se ei toimi kuten pitää.

                      Eli paljon hintaa tollasella "kalibroinnilla", mitä se käytännössä on ja pystyykö kaikki merkkiliikkeet sen tekee? Ja selviääkö tässä juuri jos joku kiihtyvyysanturi tai vastaava on rikki?

                      Ei kai tässä nyt kuitenkaan ole kyse peräntason säädöstä, jonka kuka tahansa pystyy itse tekemään?

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • Leba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2101
                        • Espoo

                        Originally posted by -Markus-
                        Hei, tästä operaatiosta haluan kuulla lisää...Itsellä kans tuo EDC alusta ja mielestäni se ei toimi kuten pitää.

                        Eli paljon hintaa tollasella "kalibroinnilla", mitä se käytännössä on ja pystyykö kaikki merkkiliikkeet sen tekee? Ja selviääkö tässä juuri jos joku kiihtyvyysanturi tai vastaava on rikki?

                        Ei kai tässä nyt kuitenkaan ole kyse peräntason säädöstä, jonka kuka tahansa pystyy itse tekemään?
                        Testeristä näkee, toimiiko anturit vai ei. Jos EDC kontrolli boksi paskana, niin pitäisi herjata check controllissa. Mullakin oli ongelmia tuon EDC:n kanssa, mutta ne poistu pelkillä vikakoodien nollauksilla ja toiminu nyt puolisen vuotta ilman ongelmia. Mulla vaan se jännä juttu, että jos oli enemmän kuin -5'c astetta pakkasta, niin edc ei menny päälle kylmänä, mutta kun auto lämpesi ja sen käynnisti uudellee, niin oli edc:kin päällä
                        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                        Comment

                        • sippis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 47

                          Originally posted by -Markus-
                          Hei, tästä operaatiosta haluan kuulla lisää...Itsellä kans tuo EDC alusta ja mielestäni se ei toimi kuten pitää.

                          Eli paljon hintaa tollasella "kalibroinnilla", mitä se käytännössä on ja pystyykö kaikki merkkiliikkeet sen tekee? Ja selviääkö tässä juuri jos joku kiihtyvyysanturi tai vastaava on rikki?

                          Ei kai tässä nyt kuitenkaan ole kyse peräntason säädöstä, jonka kuka tahansa pystyy itse tekemään?

                          kalibroinnista ne otti sen testerin tuntivelotuksen mukaan muistaakseni.....jotain 70e maksoi koko homma.juu selviää jos anturit on hajalla.mulle kirjoittivat oikeen laskuunkin sen mikä on rikki ja osan varaosa numeron.ei ole siis kyse peräntaso säätimistä.

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            Jep, täytyypä käydä kyselee paikalliselta ko. operaatiosta.

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              Originally posted by KFZ-Koenig

                              Naja lange Rede, kurz Sinn. Trotz allem hoff ich wirklich, dass Du diesmal ein echtes Sahnestück für kleines Geld gefunden hast und keinen Schleuder wieder
                              Sieht nicht so aus, der typ hat sich nicht mehr gemeldet seit das ende der auktion. War also vieleicht ein Sahnestueck, der er aber nicht fuer diesen preis wolte abgeben. So ist das leben.

                              Eli, myyjä ei ole vastaannut maileihin, joten todennäköisesti ei halua myydä auto siihen hintaan. Kiva kiva.

                              EDIT: Kyllä myyjä ottikin vihdoinkin yhteyttä, joten kontaktini menee hakemaan auto lähi aikoinaan :-)
                              Last edited by EPDM; 17-06-2006, 21:46.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                Originally posted by EPDM
                                Sieht nicht so aus, der typ hat sich nicht mehr gemeldet seit das ende der auktion. War also vieleicht ein Sahnestueck, der er aber nicht fuer diesen preis wolte abgeben. So ist das leben.

                                Eli, myyjä ei ole vastaannut maileihin, joten todennäköisesti ei halua myydä auto siihen hintaan. Kiva kiva.
                                Kehne Ahnung wer wen verarscht hat...
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎