Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5:ia tarjolla paljon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2553
    • Kirkkonummi

    E34 M5:ia tarjolla paljon?

    Säästöpossua lihotellessa (& lainaa paetessa) haetaan motivaatiota nettiauto.comin E34-tarjonnasta. Syksyllä ja alkutalvesta oli tarjolla useampi E34 540iA, nyt niitä on 8 kpl joista kaksi tekniikanvaihtoa ja liian moni farmari-mallinen (tavoitteena 540iA sedan). Mutta E34 M5:ia on myynnissä keskellä talvea 17kpl! Totta kai sitä valmistettiin pidempään, mutta onko näitä sitten tuotu tänne Härmä-loskaan parin viime vuoden aikana ns. enemmänkin? Onko M5-huuma taittumassa vai vaihtavatko kaikki E34-omistajat seuraavaan mallisarjaan -> E39? Tuontiguruilta kommentteja?

    Hinnoista ei oikein osaa kommentoida, 80-luvun lopusta saisi yksilöitä alle 10 k€:n, mutta -93:nen kustantaisi jo 19k€.. Mutta joka tapauksessa, kun minä olin nuori ja E34 M5 uusi, niin ko. vekottimesta luettiin lähinnä TM:n sivuilta. Näin ne ajat muuttuvat!
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Petteri75
    Mutta joka tapauksessa, kun minä olin nuori ja E34 M5 uusi, niin ko. vekottimesta luettiin lähinnä TM:n sivuilta. Näin ne ajat muuttuvat!
    Tästä syystä varmaan on niitä autoja paljon tarjolla. Muutamien viime vuosien aikana niitä on tuotu paljon, kun kerran ovat "halpoja" ja tarjonta Saksassa entiseen Suomen tarjontaan verrattuna laajaa. Sitten kun sillä nuoruuden unelma-autolla on ajettu jonkun aikaa, menee varmaankin suurin hohto ohi.

    Ja sitten onkin aika vaihtaa taloudellisesti kannattavampaan autoon. Noin 15 vuoden ja 200 tkm jälkeen vikoja alkaa ilmetä (alustassa, moottorissa ja voimansiirron puolella erikoisosia) ja lisäksi monella voi tulla perheenlisäystä (=tarve farkulle) eikä kulutuskaan varmaan päivittäisessä ajossa ole pienimmästä päästä.
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • juppis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 172

      #3
      E34 M5 3,6:sen entisenä omistajana voin sanoa, että ei noihin kyllä kyllästymään pääse. Itselläni oli muinoin oikeasti ihan helvetin siisti ja varusteltu yksilö. Myyntiin pistin sen hetken mielijohteesta. Kyllähän se 98okt bensaa höri noin 18l/100km kun ei isompia reissuja tullut ajeltua. Ja aina takaraivossa oli kuitenkin pieni pelko siitä, että joku isompi osa poikii. Ei poikinut eikä ollut vikojakaan. Eli kyllähän noi on vielä tehty kestää. Eri laisia on nämä nykyiset autot. Eli katsotaan nyt uutta M5:stakin niin ei siellä enään sama laatu ole kuin vanhoissa. (saatika sitten e39 M5) Ennen nuo tehtiin käsityönä ja tako prosessi oli salattua puhaa. Jokainen auto myös koeajettiin vähintään 40km lenkki ennen tehtaalta lähtöä. Materiaaleissa ei laskettu samanlaisia massatuotanto erien halpuus laskelmia kuin nykypäivänä. Voin jopa rohkeasti tälläkin foorumilla sanoa, että bemareissa on tullut laatu alas kuin lehmän häntä! No ennenkuin joku finniposkinen e36m3 teini alkaa kirjoittelemaan raivoissaan viiden vuoden autoilukokemuksellaan vasta väitettä niin kerrottakoot hänelle, että samoin tuo laatu on laskenut kaikilla saksanmaan "kansanauto" merkeillä. Eli se on kaikki mielestäni osa tätä kuluttaja yhteiskuntaa. "Ostetaan uusi M5 ja ajetaan sillä vuosi jonka jälkeen mennään vaihdetaan auto Land Roveriin". Eli tehtaat ei tee OIKEILLE asiakkailleen enään kuin parin vuoden autoja. Me muut saamme ne sitten joskun kaukana tehtaan takuista ja Hongkong osilla kasattuina, jotka muuten hienosti kestivät juuri tuon laskelmoidun ajan. No siinä nyt oli hieman karrikoiden sanottu esimerkki, mutta iso osa tuosta pitää paikkansa.
      Nykypäivänä taitaa tuosta auton vaihdostakin olla tullut jonkin sortin trendi nuoremmille kuljettajille. Eli onhan se uusi käytetty kuitenkin aina itselle uusi.

      Comment

      • konsumies
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1046
        • Turkkussesss

        #4
        Pakko kysyä Petteri mikä tämän homman pointti on?

        Jos on motivaatio-ongelmia niin aja vaikka Tampereelle ja koeaja Controlin e34 540 (myynnissä nettiautossa joku 9000 €). Alkaa ihmeellisesti motivaatio löytyä.
        Autoa läheltä patsastelleena niin siinä on hyvä ja hyvin huollettu peli.
        Varsinkin tuon valopäivityksen jälkeen se on tosi nätti ja toimiva.

        Jos haluat käyttää seuraavan puoli vuotta taas hämmästelyyn, niin käytä.
        Ei herneitä, faktaa on vaan se että kyllä hyviä autoja myynnissä on.

        M5sia kieltämättä on oudon paljon myynnissä, itse pidän 540stä parempana vaihtoehtona- kyllä V8 on messevä kone

        Kiitos ja anteeksi
        Seat Leon Cupra ST
        F20 116d
        e87 116i

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2553
          • Kirkkonummi

          #5
          Ei mennyt palkokasveja ylähengitysteihin

          Jos kohtuullisen näköisiä M5:ia alkaa olemaan tarjolla 8-12k€:n hintaan, niin siinä alkaa kitsastellessakin kuola valumaan. Tähän asti vain kuvittelin, että M5:nen on harvinainen peli E34-ikäisenäkin ja hinnanmuodostus on sen verran korkeammalla, että E34 540iA olisi parempi vaihtoehto. Joko jotain on jäänyt huomaamatta, tai sitten talven aikana on tapahtunut jotain. Tosin nyt noita M5-vaunuja onkin tarjolla vain 15 kpl. Mobilessa & Autoscoutissa vähänkään parempien yksiöiden hinnat eivät kuitenkaan ole ihan vielä mitään erikoistarjoustasoa.

          Lisäksi ihmetyttää hiukan farmareiden (Touring) suuri suosio, niitä olisi nyt valittavissa paljonkin, V8:illa automaatin tai manuaalin kera ja parikin M5-farmaria. Mikä siinä jatkokatossa niin kivaa on??

          Hyviä 540iA-yksilöitä voi olla myynnissä, mutta ei niin paljoa kuin esim. syksyllä. Itse asiassa, tuolloin oli parikin kiinnostavaa, mutta kun tuli kiinnostuttua ja testattua se Eesti-bemaris-pamahtis-kivilles -yksilö, alkoi säästäminen näyttää hiukan paremmalta vaihtoehdolta. Mikä näin jälkeenpäin ehkä olikin viisainta, ei tullut "höyrähdettyä" ja nyt sitten viimeistään lumien alkaessa sulamaan voi alkaa tekemään kestävämpiä rahoitussuunnitelmia. Loppujen lopuksi, eihän sitä oikeastaan tarvitsisi kuin autoliikkeen jossa olisi vaikka joku -90 M5 hyvässä kunnossa ja Aero menisi edes jollain kestettävällä hinnalla vaihdossa.

          Ehkä ydin on siinä, että 80/90-lukujen taitteen M5 alkaa olla noin 200tkm ajettuna samoissa hinnoissa kuin E34 540iA. Miksi näin, toivottavasti takana ei ole jotain kollektiivista kokemusta M5-ylläpidon yllättävästä kustannustasosta tms kivasta. Vaikka huhupuheiden mukaan kyse on 200+ km/h -autobahn-syöksyyn tehdystä pitkälle viritetystä urheiluvaunusta, niin käsintehty M-"legenda" kiinnostaa kuitenkin..vastoin järkeä.

          Vielä vähän aikaa, vielä ihan vähän..

          Oletan, että mainittu Control-yksilö on tämä? Näyttää siistiltä, mutta ainakin tässä vaiheessa hiukan liian paljon yli 200tkm.. Miksi vanteissa muuten pitää olla tuota "huulta" niin paljon?
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Miika Tissari
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1802
            • Varkaus

            #6
            Originally posted by Petteri75
            Ei mennyt palkokasveja ylähengitysteihin

            Jos kohtuullisen näköisiä M5:ia alkaa olemaan tarjolla 8-12k€:n hintaan, niin siinä alkaa kitsastellessakin kuola valumaan. Tähän asti vain kuvittelin, että M5:nen on harvinainen peli E34-ikäisenäkin ja hinnanmuodostus on sen verran korkeammalla, että E34 540iA olisi parempi vaihtoehto. Joko jotain on jäänyt huomaamatta, tai sitten talven aikana on tapahtunut jotain. Tosin nyt noita M5-vaunuja onkin tarjolla vain 15 kpl. Mobilessa & Autoscoutissa vähänkään parempien yksiöiden hinnat eivät kuitenkaan ole ihan vielä mitään erikoistarjoustasoa.

            Lisäksi ihmetyttää hiukan farmareiden (Touring) suuri suosio, niitä olisi nyt valittavissa paljonkin, V8:illa automaatin tai manuaalin kera ja parikin M5-farmaria. Mikä siinä jatkokatossa niin kivaa on??

            Hyviä 540iA-yksilöitä voi olla myynnissä, mutta ei niin paljoa kuin esim. syksyllä. Itse asiassa, tuolloin oli parikin kiinnostavaa, mutta kun tuli kiinnostuttua ja testattua se Eesti-bemaris-pamahtis-kivilles -yksilö, alkoi säästäminen näyttää hiukan paremmalta vaihtoehdolta. Mikä näin jälkeenpäin ehkä olikin viisainta, ei tullut "höyrähdettyä" ja nyt sitten viimeistään lumien alkaessa sulamaan voi alkaa tekemään kestävämpiä rahoitussuunnitelmia. Loppujen lopuksi, eihän sitä oikeastaan tarvitsisi kuin autoliikkeen jossa olisi vaikka joku -90 M5 hyvässä kunnossa ja Aero menisi edes jollain kestettävällä hinnalla vaihdossa.

            Ehkä ydin on siinä, että 80/90-lukujen taitteen M5 alkaa olla noin 200tkm ajettuna samoissa hinnoissa kuin E34 540iA. Miksi näin, toivottavasti takana ei ole jotain kollektiivista kokemusta M5-ylläpidon yllättävästä kustannustasosta tms kivasta. Vaikka huhupuheiden mukaan kyse on 200+ km/h -autobahn-syöksyyn tehdystä pitkälle viritetystä urheiluvaunusta, niin käsintehty M-"legenda" kiinnostaa kuitenkin..vastoin järkeä.

            Vielä vähän aikaa, vielä ihan vähän..

            Oletan, että mainittu Control-yksilö on tämä? Näyttää siistiltä, mutta ainakin tässä vaiheessa hiukan liian paljon yli 200tkm.. Miksi vanteissa muuten pitää olla tuota "huulta" niin paljon?
            E34:sista M5 ainoa järkevä ostos. Motorsport autot ainakin säilyttää arvoaan muita paremmin ja löytyy hyvin varusteita vakiona. Tuskin 10 vuoden päästä enää 10000€:lla tuommosta edes saa. Monia ehkä pelottaa tuo tekniikan kestävyys, mutta ainakin itse ajattelin että jos rjähtää niin sitten korjataan...
            E28 ///M-tech V8 -83
            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

            Comment

            • Riedle
              BTCF Member
              • Dec 2003
              • 440
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by Petteri75
              Mobilessa & Autoscoutissa vähänkään parempien yksiöiden hinnat eivät kuitenkaan ole ihan vielä mitään erikoistarjoustasoa.
              (Meinasit varmaan "yksilöiden".) Eikä tule olemaankaan. Kyllä noidenkin, oikeasti hyvänkuntoisten, arvo vain nousee koko ajan kun ne kaikki romut menee siellä sulattamoon.
              Z3 Coupé 2.8
              Pajero Pinin
              BMW Cruise Bike

              Comment

              • konsumies
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1046
                • Turkkussesss

                #8
                Oletan, että mainittu Control-yksilö on tämä? Näyttää siistiltä, mutta ainakin tässä vaiheessa hiukan liian paljon yli 200tkm.. Miksi vanteissa muuten pitää olla tuota "huulta" niin paljon? [/QUOTE]

                Tuohan se.
                Itse 2 kpl ko. mallia omistaneena ja übertyytyväisenä kehoittaisin vaan tekemään kovia päätöksiä.
                Jos ei tuota laatikkotyyppivikaa ota huomioon niin 540 iA on kyllä täydellinen pirssi.
                Pitää muistaa että keskustellaan yli 10 vuotta vanhasta autosta jonka hinta-/laatusuhde alkaa olla kohdillaan.
                Toki ämmä on ämmä vaikka voissa paistaisi mutta on tuo V8 vaan aika veijari sekin. Ja lastutuksella saa mukavasti alavääntöä turhille kierroksille...

                Nyt Petteri Saabin ajat puuta päin ja haet viisneljäkymmppiseniiaan pihalle, mars mars !
                Seat Leon Cupra ST
                F20 116d
                e87 116i

                Comment

                • mikko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1758
                  • kotona

                  #9
                  hmmm... alkoipa itseäkin kiinnostamaan toi linkin 540ia, vaikkakin autossa on hyppyritukka mallin valot, ainahan ne saa otettua pois...

                  mites vakuutusluokka verrattuna E32 750i? kun tietämäni nettikalkulaattori ei oikee pelitä...

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    540i

                    Minäkin liputan kyllä tuo n 540i:n puolesta.
                    Suorituskyky on "riittävä" ja käytännän ajettavuus on ämmää mukavampi, myös polttoainatalous on ämmää parempi, jos se nyt mitään merkitsee.

                    Mitä tulee siihen vanteiden "huuleen" ,edustaa e34 perinteistä takavetoa johon tuo leveä reuna vanteessa kuuluu, etuveto vanteet on erikseen!!!
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • juppis
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 172

                      #11
                      Jos tarjolla on hyväkuntoinen 540 ja yhtähyväkunt. M5, joista ämmä halvempi niin käyppäs koittaan ja valitte sitten vasta. Kyllähän tuo M5 on oikeasti ihan eri auto kuin 540. Ja sitäpaitsi tehty kestämään raskastakin käyttöä. Varsinkin tuo 3,6 kone on täydellinen luonteeltaan. Ottaa tosi herkästi kierroksia ja maukuu kuin kissa ylä kierroksilla. Toisin kuin 3,8 m5 ja 540, jotka ovat oikeasti hieman "rauhallisempia" koneita. Onhan niissäkin hieno alavääntö ja jopa parempi kuin 3,6, mutta kun antaa koneen jodlata niin silloin 3,6 on omiaan! Ja pakko mainita tässä yhteydessä tuo bemarin kutos koneen luonne ja ääni mistä merkki BMW on saanut paljon mainetta on juurikin M5:sessa parhaimmillaan!

                      Comment

                      • Eemeli
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1605
                        • pk-seutu

                        #12
                        540:iin on varmaankin saanut lukkoperän? Ja ämmässä se on varmaan vakiona?

                        540i manuaalina kiinnostaisi, mutta sitten melkein samalla se e39. Ei ihan yhtä hyvännäköinen (tai no, toi e34 V8 keula on kyllä ruma) mutta aika paljon nykyaikaisempi eikä hintaeroakaan ole enää hirveesti, tosin lukkoperän puuttuminen on tällaiselle sidewaysfanaatikolle jonkinlainen miinus

                        Comment

                        • juppis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 172

                          #13
                          sidewaysfanaatikolle


                          Repesin! :-)
                          Lukeudun itsekin tuohon kastiin!

                          En itekkään täysin ymmärrä mikä meni vikaan tuon e39 muotoilussa. Aiemmat ja nykyinen on mun mielestä paljon miellyttävämpiä silmälle! Vaikkakin m-sarja näyttää e39 lampaantaljassakin sudelta!

                          Comment

                          • Tappu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 825
                            • Tampere

                            #14
                            Control:in 540i on todellakin hyvä iskussa ja toimiva peli. Ite on tullut muutama reissu sillä ajettua, niin voin sanoa, että on kyllä hintansa väärtti.
                            AMG

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2553
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              Dodiin, ehkä tuli oltua liian hätäinen - nyt E34 M5:ia on vain 15 kpl myynnissä, hinnat 9 - 19k€. Joka tapauksessa tuo määrä tuntuu tämän maan autokantaan suhteutettuna kohtuullisen kovalta. Onko noita M5:ia sitten uitettu Suomeen viime vuosina enemmänkin? Ainakin muissa merkeissä taitaa eksotiikka-tuonti olla kohtuullisen korkealla tasolla, kun kerrankin saa "Saksan-namia"

                              M5:nen tulisi varmasti näillä ajomäärillä kysymykseen ihan hyvin, se vain aina arveluttaa kun huoltokirjaa ei löydy. Varsinkin kun katselee niitä 200 tkm ajettuja, niin ko. vihkoa arvostaisi kovasti. Eiköhän budjetti ja saatavuus (pari kohdetta on ehtinyt luisumaan näpeistä) ratkaise loppupeleissä kaiken.

                              Onkos raadilla muuten kokemusta seuraavista kiinnostuksen kohteista?
                              Porilainen M5, olisi se huoltokirjakin ja näyttää hyvältä?
                              Jyväskylän M5, -89 mutta kohtuullinen ajomäärä?
                              Lohtajan 540iA, -95 eli viimeistä vuosimallia ja näyttää kyllä hyvältä. Espoosta on vain Lohtajalle yli 500 km ajettavaa.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎