Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5:ia tarjolla paljon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2553
    • Kirkkonummi

    No, kotiin tuli vakuutuskirja jossa oli WBS-alkuinen sarjanro ja sen viimeisten numeroiden (GD63274) mukaan kyseessä olisi 08/92 valmistettu 3.8, eli ensimmäisiä. Jos joku saa irti tuosta vielä enemmän tietoa, niin olisin kovasti kiitollinen YV:stä..

    Mistä sen koneen tunnistaa heti 3.8:ksi?
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      Originally posted by Petteri75
      No, kotiin tuli vakuutuskirja jossa oli WBS-alkuinen sarjanro ja sen viimeisten numeroiden (GD63274) mukaan kyseessä olisi 08/92 valmistettu 3.8, eli ensimmäisiä. Jos joku saa irti tuosta vielä enemmän tietoa, niin olisin kovasti kiitollinen YV:stä..

      Mistä sen koneen tunnistaa heti 3.8:ksi?
      3.8:
      3.6:

      [edit]
      Täällä tää homma menee ihan pelotteluksi, ja vaikka monella onkin ollut ämvitkan kanssa huonoja kokemuksia, muistetaan ensin tutkia ennenkuin hutkitaan, säästyy paljon hermoja. Toivotaan että auto on priima niin ei tartte ruveta saabistiksi taas!
      Last edited by eeki; 24-05-2006, 12:26.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Miksi autoa ei voinut ajaa takaisin? Vähän oudolta tuntuu, vai pistikö välittäjä tulemaan samantien ison kasan autoja. No, tapansa toimia kullakin, mitäpä minä siitä väittelemään.

        Mikään johto ei sula vanhuuttaan, kyseessä on yleensä silloin oikosulku. Miksi ja missä, en osaa sanoa, mutta vähän oudolta tuntuu. Joku puola kenties oikosulussa? Paha sanoa kun ei edes tiedä tarkemmin mistä se johto on sulanut. Kyseessä on siis tosiaan suorasytkä, joten sytkäjohtoja EI ole. Puolat tulevat suoraan kiinni sytytystulppiin.

        Itselläni on aika perusnegatiivinen asenne näissä toisten autojen kohdalla, joten ei kannata vielä saada halvausta kun pelotellaan rikkinäisistä osista, ei siellä välttämättä mitään vakavampaa ole. Omien autojen kohdalla onkin ollut aina "no kyl se hyvä varmaan on" -asenne mutta ei siitä enempää

        bayerman: Onko kyseessä peräti tämä EPDM:n ruosteeton-touring jonka koneella ei tehnyt enää mitään?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          Originally posted by Cell
          bayerman: Onko kyseessä peräti tämä EPDM:n ruosteeton-touring jonka koneella ei tehnyt enää mitään?
          Ei kuulemma ole sama, vaan joku totaalisen räjähtänyt yksilö...
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2553
            • Kirkkonummi

            Tuli taas soiteltua Tampereen suuntaan korjaajalle; auto käy OK, johtosarja on vaihdettu mutta pitää vielä viimeistellä, uskoo auton olevan noudettavissa klo16 mennessä. Toivottavasti, sillä itse olen tuohon aikaan jo matkalla..

            Kyllähän kumi vanhetessaan kovettuu jne, mutta luulisi noin sikamaisen kalliin vekottimen pitävän sisällään ns. pitkäikäisempi ratkaisuja?

            EDIT: Tuli katsottua vanhoja maileja; auto "löytyi" 20.3. ja jos se tänään nyt tulisi, niin odotusaikaa olisi ollut 2kk. Paljon / vähän? Kenelle oli se Alpina B10 löytynyt ½vuoden etsinnän jälkeen.. Tai se Lotus Omega parin vuoden takaa, mitä oli etsitty ilmeisesti vuosissa laskettava aika ja jonka Stevecon työntekijä mälläsi satamakaiteeseen..

            EDIT2: Junalippu varattu..
            Last edited by Petteri75; 24-05-2006, 14:40.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • konsumies
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1046
              • Turkkussesss

              Noh, mä ajattelin olla kuitenkin tämän ketjun ensimmäinen joka onnittelee Petteriä loistavasta valinnasta - tervetuloa ja -menoa BMW:n ihmeelliseen maailmaan.
              Hyvää kannattaa odottaa aina !

              Pieni miinus tosta hakijasta...olet sen verran täällä foorumillakin häröillyt että olisit vaikka Juhiksen tai Hasardin pyytänyt hakemaan...

              Joka tapauksessa kuminpoltonkäryistä kesää ja lämmintä pesää!

              Ja laitahan showroomiin tuo katiska kun olet sen saanut kuvauskuntoon
              Seat Leon Cupra ST
              F20 116d
              e87 116i

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 460
                • Helsinki

                Onniteltu on jo muutamaankin otteeseen, mutta vielä kerran onnea! Tuollaisia pikkumurheitahan on odotettavissa näissä vanhoissa autoissa (kuten omassanikin).. kunhan pääsen ihastelemaan Petterin menopeliä niin taatusti alkaa harmittamaan miksen sittenkin hankkinut aitoa e34 äMmää vaan tyydyin matalaviritteiseen perhekatiskaan
                Toivottavasti sitkeä odottelu palkitaan mainiolla autolla!
                Last edited by Kajakki; 24-05-2006, 17:22.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Rockwell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 1713
                  • Helsinki

                  Kaikki odottavat jännittyneenä Petterin viestiä Tampereen matkan jälkeen.

                  Onnittelen vasta kun on onniteltavaa.
                  BMW F31 330d M-Sport -13
                  ex. BMW F21 116i -13
                  ex. BMW 540i(g) Touring -01
                  ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                  ex. BMW 316g -99
                  ex. BMW M5 Touring -92
                  ex. BMW 535i -91
                  ex. BMW M5 -91
                  ex. BMW 325i Touring -90

                  Comment

                  • Jaghaath
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1273
                    • Helsinki

                    Originally posted by Rockwell
                    Kaikki odottavat jännittyneenä Petterin viestiä Tampereen matkan jälkeen.

                    Onnittelen vasta kun on onniteltavaa.
                    Kerran sitä on itsekkin tullu ajeltua vastaan kyseistä herraa 150km ja oharithan se teki Sormet ristissä Petterin puolesta

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      Originally posted by Jaghaath
                      Kerran sitä on itsekkin tullu ajeltua vastaan kyseistä herraa 150km ja oharithan se teki Sormet ristissä Petterin puolesta
                      Jep, ja kunhan Petteri pääsee kotimatkalle (toivottavasti sillä ämmällä) niin kestäisi edes perille ..ja toivotaan ettei ole mitään 'tein sen itse vaikka kaupasta olisi saanut oikeankin osan' -patentteja ole.
                      Kaikille jobbareille sattuu paskaa käteen joskus, toisille tarkoituksella toisille vahingossa, toisille harvoin, toisille usein ja joillekkin ei lähes koskaan.

                      Mutta Hasardi taikka Juhis on ne joille minä uskaltaisin mielummin autoni haun luottaa kuin W:lle
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        Mitenköhän Tampereen reissu on mennyt?
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2553
                          • Kirkkonummi

                          M5 kotona

                          M5 on ruudussa. Koneen pitäisi olla 3.8, mutta vuosimalli yms onkin sitten auki; realOEM sanoo 08/92 mutta Tommi W:n mielestä se on 12/93. Ajomäärä 128600 mutta mutta MUTTA - huoltokirja on "kadonnut" jonnekin, tulee sitten postissa kunhan huoltaja (Treen Käyttöauto) sen jostain löytää. Saksalaisessa rekisteriotteessa on otenro 2, eli toivottavasti kertoo omistajien vähäisyydestä..kertoohan..jookosta. .

                          Kunhan saan jostain build sheetin jostain niin laitan tarkemman varusteluettelon. Autossa EI ole sähköpenkkejä, mutta vaalea nahkasisustus kuitenkin; myös keskikonsoli ja kojelaudan alaosa nahkaverhoiltu = extended leather. Kuljettajan penkki oli tietenkin kulunein, mutta onneksi ulommainen sivutuki ei ollut repeillyt tms. En tiedä mitä valopaketti tarkoittaa, mutta ainakin C-pilareissa oli lamput. Suksiluukusta en ole varma, jotain saranoita näytti takapenkin keskinojan takana olevan. Cruise löytyy ja ennen kaikkea toimii - äärimmäisen tarpeellinen varuste. Washerautomatik (???) ja 2-toiminen kattoluukku ovat myös kiinni vekottimessa. Nürburgring-paketin mukana on sitten äärileveät uranlöytimet takana ja EDC-kytkin edessä. Itse iskareiden pitäisi olla OK, tai ainakin auton tuoja Tommi W. muisteli niiden olevan iskaritestissä jotain 80% luokkaa.

                          Kännyssä on muutama suttuinen otos mutta ei autokaan kiillä, TRE-HKI -linjalla satoi.. Onneksi oli muutamia kohta, että sai sitten "kuivatella" autoa.. Pellissä ei näy suurempia kolhuja, mutta konepellin etureunassa on kyllä tasaisesti kiveniskemää, itse asiassa sen verran että taloustilanteen kohentuessa voisi olla asiaa maalarille.

                          Ensitunnelmia? Vekotin on hiukan erilaisempi kuin olen tottunut Saabien kanssa. Hirveän lyhyet välitykset, kierroksia pitää tosissaan käyttää jos haluaa valoista edetä = työlästä. Itse käytin 4-vaihdetta 60 km/h:n vauhdissa ongelmitta.. Urat löytyvät tiestä vaivatta, käytös tuntui välillä melkein väkivaltaiselta; pahimmissa asfaltti-ojissa joutui tosissaan olemaan hereillä - tämä yhdistettynä puuskittaiseen tuuleen ei tehnyt hyvää suoraan kulkemiselle.

                          Auto on mukava ajaa kunhan tieurat ovat kohtuulliset, itse asiassa kovasti mukava. OK, rengasmelu on tietenkin omaa luokkaansa ja kun vauhtia alkaa olemaan se 160 km/h, niin tuultakin saa kuunnella. Mutta ajoasento oli mukava vaikka ratin korkeutta ei saanutkaan säädettyä (vain etäisyys). Itse asiassa, ehkä mukavimpia ajokokemuksia tähän asti. Alustakaan ei tuntunut mitenkään kovalta tai epämukavalta - vain tukevalta. No, ehkä se 1700 kg:n omamassa tasaa kulkua..

                          Kutvosen mörinää ei liiemmin kuulu, varsinkaan suuremmissa nopeuksissa. Totta kai moottori pitää ääntä, mutta se on kovasti vaimeaa..sisälle. Aluksi ihmetteli miksi mitään ei tapahdu vaikka kaasu kävi melkein pohjassa mutta se korjautui 4000 kierroksen jälkeen Lämmöt pysyivät lukemissaan erittäin hyvin, ei minkäänlaista vaeltelua tai "äkkilämpöjä". Joka tapauksessa, turbojen jälkeen täytyy hiukan totutella tuollaiseen viritettyyn vapariin.

                          Auto on hyvä ajaa, mitä kovempaa sen parempi. Oma pikaspurtti tuli tehtyä 4-vaihteella rajoittajalle, nopeutta taisi olla se 220..vai 200? Joka tapauksessa se vehje oli kuin kiskoilla. Muutenkaan ei mitään kolinoita, tutinoita, sivuääniä missään tilanteessa ja jarrutkin toimivat hienosti. Näin kotona istuessa ehkä yksi positiivinen kohta oli ohjaus - siinä ei ollut sitä väljää keskellä, mihin on tullut törmättyä melkein jokaisen E34:en kohdalla. Ehkä siihen on vaihdettu simpukka tai ajettu 128tkm, en tiedä..ohjautuntumasta pystyi nyt oikeasti puhumaan.

                          Tähän mennessä siis auto on ollut sellainen mikä pitikin..paitsi että sitä oikeanpuoleista ajovalon lasia ei oltukaan vaihdettu. Ja huoltokirjattomuus on kirvelevä puute, tästähän sitä tuli maksettuakin itsensä kipeäksi. Mitä tuojaan tulee, niin ehkä pitäisi olla puimatta asiaa julkisesti sen enempää ainakaan omalta kohdalta. Kun mitään ei voi sinänsä todistaa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan..

                          Joka tapauksessa, auto on nyt pihassa. Showroom-esittely saattaa hiukan viivästyä, mutta kyllä se jossain vaiheessa tulee
                          Last edited by Petteri75; 24-05-2006, 22:44.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • 325cabrio
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 153
                            • helsinki

                            koska viet auton rännärille?

                            Comment

                            • Rockwell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 1713
                              • Helsinki

                              Nyt voi onnitella!

                              Onneks olkoon. Tota oot varmaan odottanu ku pikku poika joulua!

                              Vähän epäilyttää noi kilsat. Koska toi 128tkm ton ikäsellä autolla joka on ollut saksassa on helvetin vähän. Voihan ne tietenkin olla oikeet.. Omassa on taulussa 204tkm ja penkki ihan hyvässä kunnossa.

                              Joo itellä oli kans suuri pettymys ku tuntuu että auto ei liiku mihinkään ilman että käyttää kierroksia. Muistikuvat M5 3.5l koneesta on paljon paljon positiivisemmat. Sisälle kuului kylmiä väreitä nostattava kutosen murina.
                              Pienillä kierroksilla toi 535i on paljon kivempi ajaa kun 3.8 M5. Onko tosiaan noin että kulku on noin tahmeaa?? Epäilen/toivon että asia ei olisi noin.

                              Omasta oli imuilman lämpöanturin johto irti. Vielä en ole päässyt kokeilemaan miten sen korjaaminen on vaikuttanut kulkuun.
                              BMW F31 330d M-Sport -13
                              ex. BMW F21 116i -13
                              ex. BMW 540i(g) Touring -01
                              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                              ex. BMW 316g -99
                              ex. BMW M5 Touring -92
                              ex. BMW 535i -91
                              ex. BMW M5 -91
                              ex. BMW 325i Touring -90

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                Originally posted by Petteri75
                                M5 on ruudussa. Koneen pitäisi olla 3.8, mutta vuosimalli yms onkin sitten auki; realOEM sanoo 08/92 mutta Tommi W:n mielestä se on 12/93. Ajomäärä 128600 mutta mutta MUTTA - huoltokirja on "kadonnut" jonnekin, tulee sitten postissa kunhan huoltaja (Treen Käyttöauto) sen jostain löytää. Saksalaisessa rekisteriotteessa on otenro 2, eli toivottavasti kertoo omistajien vähäisyydestä..kertoohan..jookosta..
                                Toivottavasti toi auto on hyvä ajaa, sillä mikään muu ei taidakaan pitää paikkaansa. Kadonnutta h-kirjaa saa yleensä odottaa vähintään hautaan asti ja otenumero 2 eli Ersatz etusivun yläreunassa tarkoittaa viittä-seitsemää omistajaa + nykyisen Briefin omistajamäärää. Sinuna juttelisin ämvitkan kanssa pienestä hinnanalennuksesta, jos todella olit ostamassa vähän ajettua.
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎