Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nürburgringille?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    #76
    Tarttis kai sitten olla sellaset kamerat joita kukaan ei voi huomata jos kuvata aikoo. Videoita tuntuu ainakin tulevan nettiin melkoista tahtia siihen nähden että ei saa kuvata. Ja luulis netissä pyörivien videoiden olevan parasta mahdollista mainosta rataa ylläpitävälle taholle.

    Originally posted by 928 GTS View Post
    Normaalit perus Vectrat ja C-sarjan MB:t on niin löysiä alustaltaan, että niissä meinaa iskeä merisairaus.
    Vuokra-Alfassa en huomannut hirveesti tuota ongelmaa, mutta tietysti vauhtikin oli mitä oli.

    Originally posted by 928 GTS View Post
    No ensi vuonna vihdoinkin omalla...
    Siis 928 GTS:kö?
    Last edited by Petri.Kekkonen; 18-06-2007, 14:40.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • 928 GTS
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1559
      • Helsinki

      #77
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Tarttis kai sitten olla sellaset kamerat joita kukaan ei voi huomata jos kuvata aikoo. Videoita tuntuu ainakin tulevan nettiin melkoista tahtia siihen nähden että ei saa kuvata. Ja luulis netissä pyörivien videoiden olevan parasta mahdollista mainosta rataa ylläpitävälle taholle.
      Ne on hyvää mainosta mutta ajaessa videoiden ottaminen tuppaa aiheuttamaan monilla yliyrittämistä ja pahimpia tapauksia radan pyörittäjät saa sitten etsiä syvältä lähimetsistä. Muutenkin parhaalla kierroksilla ollut kai kuusi autoa ja pari pyörää yhteensä kaiteissa. Muutamat autoista katollaan. Jotkut näistä oli varmasti vuokra-autoja joiden kohtaloa saa vuokraaja selitellä lentokentällä pitkään.

      Vuokra-Alfassa en huomannut hirveesti tuota ongelmaa, mutta tietysti vauhtikin oli mitä oli.
      Etenkin perus 1.8i Vectra oli aivan kamala. Jokaisessa pitkässä mutkassa souti kamalasti vaikka rattiin ei edes koskenut kesken mutkan. Jarrut kyllä kesti yllättävän hyvin. Mikä kertookin vauhdista kaiken tarpeellisen.

      Siis 928 GTS:kö?
      Sillä, tai no pitää katsoa. On tossa yksi 928 S4 myös kiikarissa joka sopisi tekniikan puolesta paremmin radalle ja jättäisi muutenkin lievästi viilatun GTS:n kun seisomaan. Omistaja ei vaan suostu myymään vaikka ei voi sillä ajaa kun kesälomilla muutaman viikon vuodessa.
      -92 928 GTS
      -98 550 Maranello

      Comment

      • Balle
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3413
        • UKI, Suomen New York

        #78
        Originally posted by jeps View Post
        Joo, ens kesänä täytyy kyl käydä tuolla heittää pari kiekkaa
        Onko se nyt varmaa, ettei siellä saksan punasilla vientikilvillä saa ajaa?
        Säännöissä lukee että ei saa mutta itse olin siellä viime kesällä meidän uudella farkulla (alle 1000km mittarissa...) ja kysyin vielä että pääsenkö tällä radalle. No problem!!

        Ja oli siis punapäiset kilvet:

        Possuja ja Bemareita

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          #79
          Punapäätyisellä vientikilvellä varustetussa autossahan on katsastus ja vakuutukset voimassa joten mitään estettä ei näin ollen pitäis olla.
          Saksassa poliisikin vahvisti asian että periaatteessa rinnastettavissa normikilvissä olevaan autoon, sillä erotuksella että vientikilpiset/siirtokilpiset saavat pysäyttää ilman mitään varsinaista syytä.(kuten myös ulkomaisessa rekisterissä olevat ajoneuvot.)
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #80
            Originally posted by zanta View Post
            Punapäätyisellä vientikilvellä varustetussa autossahan on katsastus ja vakuutukset voimassa joten mitään estettä ei näin ollen pitäis olla.
            Saksassa poliisikin vahvisti asian että periaatteessa rinnastettavissa normikilvissä olevaan autoon, sillä erotuksella että vientikilpiset/siirtokilpiset saavat pysäyttää ilman mitään varsinaista syytä.(kuten myös ulkomaisessa rekisterissä olevat ajoneuvot.)
            Periaatteessa joo, mutta 'ringiltä taas sanovat että tälläisillä ei saa heidän radallaan ajaa.. En tiedä onko heillä sinänsä oikeutta kieltää radalle menemistä kun se on vain yleinen tie jossa on tietullit? Ja taas näköjään osa portilla partioivista kavereista on sitä mieltä että saa ajaa. Helppoa.
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • Balle
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3413
              • UKI, Suomen New York

              #81
              Originally posted by eeki View Post
              Periaatteessa joo, mutta 'ringiltä taas sanovat että tälläisillä ei saa heidän radallaan ajaa.. En tiedä onko heillä sinänsä oikeutta kieltää radalle menemistä kun se on vain yleinen tie jossa on tietullit? Ja taas näköjään osa portilla partioivista kavereista on sitä mieltä että saa ajaa. Helppoa.
              Mä kysyin itseasiassa oikein sieltä konttoorin puolelta mistä se lippukin ostettiin. Tokaisivat vain että jos on vakuutuksissa niin saa mennä...
              Possuja ja Bemareita

              Comment

              • PekkaR
                Newbiemmer
                • Jul 2006
                • 23

                #82
                Mallisuoritus... 7.43min

                Comment

                • maph
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 113

                  #83
                  Originally posted by zanta View Post
                  Punapäätyisellä vientikilvellä varustetussa autossahan on katsastus ja vakuutukset voimassa joten mitään estettä ei näin ollen pitäis olla.
                  Punapäätyisillä vientikilvillä pääsee ajamaan Ringille. Ajelin niillä siellä viimeksi 2005. Saksassa on vielä erikseen punaiset siirtokilvet (?), joilla ei radalle ole asiaa. Muistelisin hämärästi, että radan lähtöalueella on jopa kuva minkälaisilla kilvillä ei pääse ajamaan ja kyllähän ratatikettiä ostaessa asian vielä voi varmistaa.

                  - m

                  Comment

                  • skaffa
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 92
                    • Hesa

                    #84
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Olet ostanut itselle ton dataloggerin? Voitko kertoo millaisia kierrosaikoja olet yleensä ajellut? Mulle varmaan riittää jos Nokian SportsTrackerillä kellottelis, vaikkei sillon ehkä saa hirveen helposti mitään mutkanopeuksia mäpättyä kartalle. Mutta eipä ole kyllä mitään aikaa tarkoitus lähtee hakemaan. Kiinnostaishan tuo silti meneekö paljonkin yli/alle 12 minuuttia.
                    Itsellä on vain OBD2 liiäntäinen sydeemi, mutta tuon linkin systeemin on kiihtyvyysantureilla ja GPS:llä oleva, jota eräs tuttava käyttää.

                    Alle 12 min, jopa "kampaaja-autolla"! Omalla n.9:15 hyvällä kelillä, maltilla ja jos ei ole ruuhkaa.

                    Tosin kiekkoja n.50 takana. Ensimmäiset 15-20 menee aivan opetteluun ja pelon voittamiseen!

                    Skaffa
                    e60, 530d, 311hp, 693Nm, Silber Grau

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7397
                      • Oulu

                      #85
                      Pistetääs tähän nyt tolla kännykän SportsTracker-softalla tallennetut statistiikat mun tänä kesänä ainoksi jääneestä turistikierroksesta ringillä niin pääsee kokeneemmat ringin kiertäjät nauramaan:



                      Tuo nopeuskäyrä piti siis kasata Photoshopissa useammasta ruutukaappauksesta jotta siihen sais vähän lisää tarkkuutta. Ois kyllä erittäin kiva päästä näkemään vastaavia kokeneemmilta kuskeilta. Ja myös saada plotattua tuo nopeustieto kartalle siten että näkee mutkanopeuksia, suoranopeuksia jne. Korkeuskäyrästä (vaikka lieneekin tarkkuudeltaan aika suuntaa antava) näkee että ei ole ihme jos ajaessa tuntuu olevan melkoista mäkeä.

                      Originally posted by skaffa View Post
                      Alle 12 min, jopa "kampaaja-autolla"!
                      Eipä siis mennyt, mutta aina voi keksiä hyviä selityksiä liian löysistä Nankangeista, muusta liikenteestä, nopeusrajoituksista kahdessa eri kohdassa rataa, yms. Ilman noita nopeusrajoituksia ja liikennettä ois varmaan suunnilleen siihen 12 minuuttin mennytkin, mutta tuskin sen alle.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 09-09-2007, 09:13.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        #86
                        Laitanpa tähän vielä pari kuvaakin:




                        Tälläsella kun vielä joskus pääsis tuota rataa ajamaan, niin en tiedä voisko paljoa parempaa ajokokemusta toivoa. Tuo ratin vinous vaan vähän kummastuttaa kun renkaat näyttäs olevan melko suorassa...? Ja huomaattehan kameran paikan turvakaaressa.





                        Onkohan tää mun perheauto sittenkin liian korkea minkäänlaiseen mutka-ajoon?




                        Ruotsalainen E46 M3 ja jarruja ilmeisesti päivitelty isommiksi Porschen satuloin, vanteina 18" OZ:n Ultraleggerat ja renkaina Michelin Pilot Sport Cup. Kerrankin semmoista tuunausta jota itsekin haluis tehdä jos olis ensin kunnon auto.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 09-09-2007, 09:16.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • ramppo
                          Newbiemmer
                          • Aug 2008
                          • 8

                          #87
                          Nürburgringille ajamaan!

                          Terve,

                          Kyselen onko ketään kiinnostunut lähtemään Nürburgringille ajamaan huhtikuussa 1-5 päivä.

                          E90post (kansainvälinen bmw sivusto) ja siellä tarkemmin e90post UK järjestää vuosittain Nürburgring ajopäiviä minne tulee BMW porukkaa ympäri eurooppa itse oli viime toukokuussa kyseisellä reissulla ja voin taata että se on ikimuistoinen.

                          Viimeksi oli ainoa suomesta ja sen takia kyselenkin olisiko muita hulluja jotka olis kiinnostuneita lähtemään?

                          Ramppo

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #88
                            Out of sheer interest: mitäs ne veloittaa radankiertämisestä? Normaalistihan tuolla saa useamman satasen menemään ratamaksuihin jos parikin täyspainoista päivää viettää karusellissa.
                            Mikäli siellä pääsee jollain nimellisellä maksulla pari päivää viettämään, niin se on kaikki kotiin päin matkakustannuksista (jotka on joka tapauksessa toista tonnia).
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #89
                              Aiemmat lätinät samasta asiasta
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #90
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                No tuohan nyt ei vastannut kysymykseen että "mitä e90post -tapahtumassa veloitetaan radan kiertämisestä".
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎