Ite kun ajelin Ranskan halki niin ihan Visalla pystyi maksamaan muistaakseni lähes aina.
EDIT: Jaki olikin jo tästä maininnut.
Näimpä! Tuli itsekkin todettua sama tossa joulukuussa eli kortti kelpaa vallan mainiosti niihin automaatteihin. Melkoinen kolikkorenki saa olla, jos kolikoilla meinaa Ranskan läpi ajaa
Näimpä! Tuli itsekkin todettua sama tossa joulukuussa eli kortti kelpaa vallan mainiosti niihin automaatteihin. Melkoinen kolikkorenki saa olla, jos kolikoilla meinaa Ranskan läpi ajaa
Viimekesänä tuli ranskanpuolella noin 1000km ajeltua. Taisi niihin tietulleihin tosiaan upota noin E91 tuhkakupillinen matkanvarrelta baareista/huoltiskoilta kertyneitä kolikoita Ainakin suurimmassa osassa tietulleista olisi käynyt korttikin, mutta kyllä sinne varmaan kolikoitakin kannattaa varata mukaan.
E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti E30 316 4d '89 E36 M3 Coupe '93 F30 318d '13
En tiedä pitääkö legenda paikkaansa, mutta esim Sveitsissä jos ajat muun kilpisellä autolla kuin sveitsin, niin sakot pitää maksaa samantien - Jos ei ole rahaa, niin matka jatkuu laitokselle?!
Saksassa sama homma ainakin vuonna 2004.
Bayernin Mastercardilla maksettiin koko poppoon sakot, samoista nopeuksista olisi Suomessa päässyt iltapäivälehtiin ja häkkiin
Reivipoliisit oli rentoja, mutta eipä ollut joustoa sitten yhtään.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia läpi, joten jos joku on jo maininnut tästä, niin hyvä niin.
Eli jos Ruotsin läpi ajo ei kiinnosta, ja aikataulu on tiukka, eikä äMmällä ajaminen ole se itseisarvo tässä casessa, niin kannattaa harkita myös suoraan paikanpäälle lentämistä ja vuokra-autoilua. Säästyy neljä vuorokautta turhissa matkustamisissa, auto on uusi ja jos auto hajoaa, niin hertsz toimittaa uuden paikan päälle. Lisäksi renkaat sun muut hilppeet on varmasti vaatimusten mukaiset.
Eli me ollaan lähdössä kesällä pariksi viikoksi tuonne keski-eurooppaan seikkailemaan, ja lennot saa kohtuu halvalla (jos hyvin bongaa ja ajoissa varaa niin kahden hengen lennot voi saada parilla satasella), vw passatin farkkuna saa esim Finnairin plussa-kortilla kahdeksi viikoksi (su-su) 690€ vapailla kilometreillä. Eli parhaimmillaan 900€ olet lentäen etelä-saksassa kaksi henkeä ja vapailla kilometreillä oleva huoleton auto alla. (katsoin tuon hinnan elo-sýyskuun vaihteeseen, jolloin keski-euroopassa on vielä lomasesonki, jos menet muulloin niin hinnat voi olla vielä halvempia.
Eli: jos vaikka superfastilla on kaksi henkeä + auto 600€ ja siihen vielä ne vuorokausien kykkimiset + syömiset/juomiset, niin mun mielestä tuo lento+auto on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Eli: jos vaikka superfastilla on kaksi henkeä + auto 600€ ja siihen vielä ne vuorokausien kykkimiset + syömiset/juomiset, niin mun mielestä tuo lento+auto on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Samoihin tuloksiin itekin tullut. Lyhyttä ja alueellisesti rajallista reissua varten ei kannata omalla autolla tuonne paljoa ajella, ei varsinkaan täältä Oulusta josta matkaa tulee väkisinkin paljon meni sitten Suomen tai Ruotsin halki. Eri asia on jos osaa ja haluaa nauttia matkailusta myös noilla "siirtymillä", tai on tarkoitus olla reissussa todella pitkään tai laajalla alueella. Saksaan nyt tietysti voi ajaa Etelä-Suomesta melko nopeastikin, mutta Välimerelle on täältä Oulusta vajaan viikon matka jos haluaa tehdä muutakin kuin istua autossa.
Jos Saksaan lähtee kitkoilla joiden nopeusluokka on auton huippunopeutta alhaisempi kannattaa laittaa kojetauluun asiasta kertova tarra. (Rengasliikkeistä niitä vissiin saa.)
Virkaintoinen Polizei voi vetää herneen nenään jos moinen uupuu...
Ei nyt ole loma-aika, mutta jos jollakulla on mielessä jotain katsomisen arvoisia paikkoja Grenoblen lähettyviltä, tai ylipäätään Rhône-Alpesin alueelta, niin ois kiva kuulla kun olis työreissua tonnepäin tulossa.
Ajaa. Toissakesänä ajettiin yhteensoittoon Pariisista johonkin keskelle ruotsia johon olikin sitten pakko jäädä autoon nukkuun pariks tunniks että pysty jatkaan matkaa Kahdella kuskilla siis.
Zurich-Stelvion laakso-Nizza, onkin sitten rauhallisempaa etenemistä
On vaan tuonne alpeille siirtymät niin pitkät.
Tuolle välille kannattaa varata sitten aikaa. Maisemat upeita verrattuna saksan autobahnoihin Stelvion lähellä on Italian puolella Livigno niminen verovapaa kaupunki jossa kannattaa myös poiketa. Kohtuu edullista elektroniikkaa, merkkivaatteita ja viinaa ainakin. Tuolta lähtiessä ei sitten kannata ajaa Sveitsin kautta tai voi tulla sanomista ostoksista
..nii ja bensakin on halpaa että ylimääräsiä matkakuluja ei juuri tuosta mutkasta kerry
Saksassa tommonen 1000 km pätkä on helppo päivätaival jos ei satu pahimpia ruuhkia. Useamman kerran on ajettu Munchenistä Hampuriin Frankfurtin kautta tai suoraan Rostockiin saman päivän aikana. 1 kuski/auto... Ja Liikkeelle on lähdetty vasta iltapäivällä.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Tukholma-Odense-Nurburing n.1600km
Ajaako tätä 2:ssa päivässä?
En ole ajanut Odensen kautta itse, mutta uskoisin että varmasti ajaa jos ei satu jotain poikkeuksellisia ruuhkia kohdalle eikä ole tarkoitus katsella paikkoja isommin tai ole pieniä lapsia mukana (no lapsetkin tietysti menee hyvin jos on tottuneita automatkailijiota).
Aamulla pari kieppiä Nordsleifellä ja illaksi Zurichin nurkille n.500km?
Kannattaa huomioida että rata ei ehkä ole turistiajoon auki kuin illasta. Näin tilanne ainakin on ollut muistaakseni pari kertaa kun mä olen siellä käynyt. Webbisivuiltahan tuosta varmaan löytyy parhaiten tietoa.
Varmasti ajaa tuonkin jos ei jotain poikkeuksellista ole. Ajeliin joskus lapsi mukana tuolta samalta suunnalta lähtien pohjoiseen ihan kohtuullisia päivämatkoja vain ja Dijonin kohdalla oltiin ainoa yö Ranskassa. Seuraava yöpaikka oli Trier:in lähellä Saksassa. En muista paljonko siitä on Hampuriin matkaa, mutta luulisin että Puttgardenin lauttarannan tuntumaan ehtii päivässä kyllä. Ja siitä ajaa Tukholmaan iltalautalle hyvin.
Ranskassa on joskus ruuhkia loma-aikaan moottoriteillä, mutta yleensä kun ite olen ollut liikenteessä niin on ollut hyvin tilaa ja matka edennyt aika lailla 140 km/h nopeutta.
Parin viikon päästä alppireissu edessä, tosin koneella...
Mutta mahdollisesti 12.5 autolla...En tiedä onko järkeä mennä autolla, kun muut ovat pyörillä, mutta kait sekin täytyy kokea.
Toivotaan vielä ettei työt paina liikaa päälle, niin reissun voi toteuttaa...
Vielä kun osais päättää, että meneekö 540:llä vai 525:lla.
Parin viikon päästä alppireissu edessä, tosin koneella...
Mutta mahdollisesti 12.5 autolla...En tiedä onko järkeä mennä autolla, kun muut ovat pyörillä, mutta kait sekin täytyy kokea.
Toivotaan vielä ettei työt paina liikaa päälle, niin reissun voi toteuttaa...
Vielä kun osais päättää, että meneekö 540:llä vai 525:lla.
Öö no ehkä kuiten 540
Itekin keväällä lähössä pyörällä kiertään eurooppaa, kattelin vaan että melkeempä ois halvempaa mennä autolla... polttoainetta palaa ehkä jopa vähemmän 530i:llä kuin tonnisella Hondalla
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Zurich-Stelvion laakso-Nizza, onkin sitten rauhallisempaa etenemistä
On vaan tuonne alpeille siirtymät niin pitkät.
Siihen aikaan kun ei vielä oltu niin hysteerisiä nopeusrajoitusten suhteen, niin Moottori-lehden toimittaja ajoi jonkun matkakertomuksensa mukaan Tukholmasta Roomaan 18 tunnissa (eikä tainnut silloin vielä edes olla siltaa Tanskan salmissa).
Laitat nuotteihin tempomerkinnäksi "Presto" niin jää noilla aikatauluilla todella hyvin luppoaikaa muuhunkin. Totuuden nimissä pitää kyllä sanoa, että ruuhkat/lumisateet saattavat ryssiä hyvätkin aikataulut melko perusteellisesti.
Comment