Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omalla autolla lomalle Eurooppaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ite kun ajelin Ranskan halki niin ihan Visalla pystyi maksamaan muistaakseni lähes aina.

    EDIT: Jaki olikin jo tästä maininnut.
    Näimpä! Tuli itsekkin todettua sama tossa joulukuussa eli kortti kelpaa vallan mainiosti niihin automaatteihin. Melkoinen kolikkorenki saa olla, jos kolikoilla meinaa Ranskan läpi ajaa

    Comment

    • Samee
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 888
      • Valkeakoski

      Originally posted by Esko View Post
      Näimpä! Tuli itsekkin todettua sama tossa joulukuussa eli kortti kelpaa vallan mainiosti niihin automaatteihin. Melkoinen kolikkorenki saa olla, jos kolikoilla meinaa Ranskan läpi ajaa
      Viimekesänä tuli ranskanpuolella noin 1000km ajeltua. Taisi niihin tietulleihin tosiaan upota noin E91 tuhkakupillinen matkanvarrelta baareista/huoltiskoilta kertyneitä kolikoita Ainakin suurimmassa osassa tietulleista olisi käynyt korttikin, mutta kyllä sinne varmaan kolikoitakin kannattaa varata mukaan.
      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
      E30 316 4d '89
      E36 M3 Coupe '93
      F30 318d '13

      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17837
        • PKS

        Originally posted by K2Ri View Post
        En tiedä pitääkö legenda paikkaansa, mutta esim Sveitsissä jos ajat muun kilpisellä autolla kuin sveitsin, niin sakot pitää maksaa samantien - Jos ei ole rahaa, niin matka jatkuu laitokselle?!
        Saksassa sama homma ainakin vuonna 2004.

        Bayernin Mastercardilla maksettiin koko poppoon sakot, samoista nopeuksista olisi Suomessa päässyt iltapäivälehtiin ja häkkiin

        Reivipoliisit oli rentoja, mutta eipä ollut joustoa sitten yhtään.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by Rockwell View Post
          Ajankohta olisi elokuun viimeinen ja syyskuun eka viikko. Ei kai silloin ilmat vielä hirveän huonot ole. Milloin güntherit ovat itse lomalla?
          Originally posted by Rockwell View Post
          Ruotsin läpi ajo ei kyllä kiinnosta yhtään.

          Meitä on lähdössä matkalle kaksi. Eli hätätilassa sitä vaikka nukkuu touringin kontissa.

          Nyt olisi samalla tarkoitus käydä Itävalta, Sveitsi, Luxenburg, Ranskassa ja Hollanti pikaisesti katsomassa.
          Originally posted by Rockwell View Post

          Mitäs muita vaihtoehtoja on suoraan Saksaan?
          En jaksanut lukea kaikkia vastauksia läpi, joten jos joku on jo maininnut tästä, niin hyvä niin.

          Eli jos Ruotsin läpi ajo ei kiinnosta, ja aikataulu on tiukka, eikä äMmällä ajaminen ole se itseisarvo tässä casessa, niin kannattaa harkita myös suoraan paikanpäälle lentämistä ja vuokra-autoilua. Säästyy neljä vuorokautta turhissa matkustamisissa, auto on uusi ja jos auto hajoaa, niin hertsz toimittaa uuden paikan päälle. Lisäksi renkaat sun muut hilppeet on varmasti vaatimusten mukaiset.

          Eli me ollaan lähdössä kesällä pariksi viikoksi tuonne keski-eurooppaan seikkailemaan, ja lennot saa kohtuu halvalla (jos hyvin bongaa ja ajoissa varaa niin kahden hengen lennot voi saada parilla satasella), vw passatin farkkuna saa esim Finnairin plussa-kortilla kahdeksi viikoksi (su-su) 690€ vapailla kilometreillä. Eli parhaimmillaan 900€ olet lentäen etelä-saksassa kaksi henkeä ja vapailla kilometreillä oleva huoleton auto alla. (katsoin tuon hinnan elo-sýyskuun vaihteeseen, jolloin keski-euroopassa on vielä lomasesonki, jos menet muulloin niin hinnat voi olla vielä halvempia.

          Eli: jos vaikka superfastilla on kaksi henkeä + auto 600€ ja siihen vielä ne vuorokausien kykkimiset + syömiset/juomiset, niin mun mielestä tuo lento+auto on ihan varteenotettava vaihtoehto.

          Että sellasta.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            Originally posted by BeamR View Post
            Eli: jos vaikka superfastilla on kaksi henkeä + auto 600€ ja siihen vielä ne vuorokausien kykkimiset + syömiset/juomiset, niin mun mielestä tuo lento+auto on ihan varteenotettava vaihtoehto.
            Samoihin tuloksiin itekin tullut. Lyhyttä ja alueellisesti rajallista reissua varten ei kannata omalla autolla tuonne paljoa ajella, ei varsinkaan täältä Oulusta josta matkaa tulee väkisinkin paljon meni sitten Suomen tai Ruotsin halki. Eri asia on jos osaa ja haluaa nauttia matkailusta myös noilla "siirtymillä", tai on tarkoitus olla reissussa todella pitkään tai laajalla alueella. Saksaan nyt tietysti voi ajaa Etelä-Suomesta melko nopeastikin, mutta Välimerelle on täältä Oulusta vajaan viikon matka jos haluaa tehdä muutakin kuin istua autossa.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • puokh72
              Newbiemmer
              • Aug 2008
              • 18

              Jos Saksaan lähtee kitkoilla joiden nopeusluokka on auton huippunopeutta alhaisempi kannattaa laittaa kojetauluun asiasta kertova tarra. (Rengasliikkeistä niitä vissiin saa.)
              Virkaintoinen Polizei voi vetää herneen nenään jos moinen uupuu...
              435i xDrive Cabriolet -15 & Mercedes GLS 400 -16

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                Ei nyt ole loma-aika, mutta jos jollakulla on mielessä jotain katsomisen arvoisia paikkoja Grenoblen lähettyviltä, tai ylipäätään Rhône-Alpesin alueelta, niin ois kiva kuulla kun olis työreissua tonnepäin tulossa.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Messier
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 624
                  • Savo

                  Ensi kesän reissun suunnittelu käynnissä joten.

                  Tukholma-Odense-Nurburing n.1600km
                  Ajaako tätä 2:ssa päivässä?

                  Aamulla pari kieppiä Nordsleifellä ja illaksi Zurichin nurkille n.500km?

                  Nimes-Nancy-Hamburg-Malmö-Tukholma n.2600km
                  Ajaako 4:ssä päivässä?

                  Zurich-Stelvion laakso-Nizza, onkin sitten rauhallisempaa etenemistä
                  On vaan tuonne alpeille siirtymät niin pitkät.
                  G05 X5 45e
                  KM9 ///M1000XR

                  Ex:
                  F10 ///M5
                  K49 S1000XR
                  E90 ///M3
                  E46 ///M3

                  Comment

                  • Tuiske
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1441
                    • Lempäälä

                    Originally posted by Messier View Post
                    Tukholma-Odense-Nurburing n.1600km
                    Ajaako tätä 2:ssa päivässä?
                    Ajaa.

                    Originally posted by Messier View Post
                    Nimes-Nancy-Hamburg-Malmö-Tukholma n.2600km
                    Ajaako 4:ssä päivässä?
                    Ajaa. Toissakesänä ajettiin yhteensoittoon Pariisista johonkin keskelle ruotsia johon olikin sitten pakko jäädä autoon nukkuun pariks tunniks että pysty jatkaan matkaa Kahdella kuskilla siis.

                    Originally posted by Messier View Post
                    Zurich-Stelvion laakso-Nizza, onkin sitten rauhallisempaa etenemistä
                    On vaan tuonne alpeille siirtymät niin pitkät.
                    Tuolle välille kannattaa varata sitten aikaa. Maisemat upeita verrattuna saksan autobahnoihin Stelvion lähellä on Italian puolella Livigno niminen verovapaa kaupunki jossa kannattaa myös poiketa. Kohtuu edullista elektroniikkaa, merkkivaatteita ja viinaa ainakin. Tuolta lähtiessä ei sitten kannata ajaa Sveitsin kautta tai voi tulla sanomista ostoksista

                    ..nii ja bensakin on halpaa että ylimääräsiä matkakuluja ei juuri tuosta mutkasta kerry

                    Last edited by Tuiske; 12-01-2011, 13:10.
                    Corvette C4 LT4 TURBO
                    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7518
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Tuiske View Post
                      Ajaa.

                      Ajamiset riippuu kuskista/-eista.

                      Saksassa tommonen 1000 km pätkä on helppo päivätaival jos ei satu pahimpia ruuhkia. Useamman kerran on ajettu Munchenistä Hampuriin Frankfurtin kautta tai suoraan Rostockiin saman päivän aikana. 1 kuski/auto... Ja Liikkeelle on lähdetty vasta iltapäivällä.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        Originally posted by Messier View Post
                        Tukholma-Odense-Nurburing n.1600km
                        Ajaako tätä 2:ssa päivässä?
                        En ole ajanut Odensen kautta itse, mutta uskoisin että varmasti ajaa jos ei satu jotain poikkeuksellisia ruuhkia kohdalle eikä ole tarkoitus katsella paikkoja isommin tai ole pieniä lapsia mukana (no lapsetkin tietysti menee hyvin jos on tottuneita automatkailijiota).

                        Originally posted by Messier View Post
                        Aamulla pari kieppiä Nordsleifellä ja illaksi Zurichin nurkille n.500km?
                        Kannattaa huomioida että rata ei ehkä ole turistiajoon auki kuin illasta. Näin tilanne ainakin on ollut muistaakseni pari kertaa kun mä olen siellä käynyt. Webbisivuiltahan tuosta varmaan löytyy parhaiten tietoa.

                        Originally posted by Messier View Post
                        Nimes-Nancy-Hamburg-Malmö-Tukholma n.2600km
                        Ajaako 4:ssä päivässä?
                        Varmasti ajaa tuonkin jos ei jotain poikkeuksellista ole. Ajeliin joskus lapsi mukana tuolta samalta suunnalta lähtien pohjoiseen ihan kohtuullisia päivämatkoja vain ja Dijonin kohdalla oltiin ainoa yö Ranskassa. Seuraava yöpaikka oli Trier:in lähellä Saksassa. En muista paljonko siitä on Hampuriin matkaa, mutta luulisin että Puttgardenin lauttarannan tuntumaan ehtii päivässä kyllä. Ja siitä ajaa Tukholmaan iltalautalle hyvin.

                        Ranskassa on joskus ruuhkia loma-aikaan moottoriteillä, mutta yleensä kun ite olen ollut liikenteessä niin on ollut hyvin tilaa ja matka edennyt aika lailla 140 km/h nopeutta.

                        Originally posted by Messier View Post
                        Zurich-Stelvion laakso-Nizza, onkin sitten rauhallisempaa etenemistä
                        On vaan tuonne alpeille siirtymät niin pitkät.
                        Ja Alpeilla sitten taas lyhyetkin siirtymät on hitaita koska pienemmät tiet on älyttömän mutkaisia ja keskinopeudet jää äkkiä johonki 60 km/h tasoon.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 12-01-2011, 13:39.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • S4Driver
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 572
                          • Kaukana

                          Aamulla pari kieppiä Nordsleifellä

                          Onnistuu vain vapaina viikonloppuina.

                          Comment

                          • asse21
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2005
                            • 1234
                            • Tampere

                            Parin viikon päästä alppireissu edessä, tosin koneella...
                            Mutta mahdollisesti 12.5 autolla...En tiedä onko järkeä mennä autolla, kun muut ovat pyörillä, mutta kait sekin täytyy kokea.
                            Toivotaan vielä ettei työt paina liikaa päälle, niin reissun voi toteuttaa...
                            Vielä kun osais päättää, että meneekö 540:llä vai 525:lla.
                            E39 525i touring
                            E39 523i
                            i3

                            Comment

                            • zanta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 2908
                              • Oulu

                              Originally posted by asse21 View Post
                              Parin viikon päästä alppireissu edessä, tosin koneella...
                              Mutta mahdollisesti 12.5 autolla...En tiedä onko järkeä mennä autolla, kun muut ovat pyörillä, mutta kait sekin täytyy kokea.
                              Toivotaan vielä ettei työt paina liikaa päälle, niin reissun voi toteuttaa...
                              Vielä kun osais päättää, että meneekö 540:llä vai 525:lla.
                              Öö no ehkä kuiten 540
                              Itekin keväällä lähössä pyörällä kiertään eurooppaa, kattelin vaan että melkeempä ois halvempaa mennä autolla... polttoainetta palaa ehkä jopa vähemmän 530i:llä kuin tonnisella Hondalla
                              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                              eksälista:
                              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                              Comment

                              • dieseljussi
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 592
                                • Suomi

                                Originally posted by Messier View Post
                                Ensi kesän reissun suunnittelu käynnissä joten.

                                Tukholma-Odense-Nurburing n.1600km
                                Ajaako tätä 2:ssa päivässä?

                                Aamulla pari kieppiä Nordsleifellä ja illaksi Zurichin nurkille n.500km?

                                Nimes-Nancy-Hamburg-Malmö-Tukholma n.2600km
                                Ajaako 4:ssä päivässä?

                                Zurich-Stelvion laakso-Nizza, onkin sitten rauhallisempaa etenemistä
                                On vaan tuonne alpeille siirtymät niin pitkät.
                                Siihen aikaan kun ei vielä oltu niin hysteerisiä nopeusrajoitusten suhteen, niin Moottori-lehden toimittaja ajoi jonkun matkakertomuksensa mukaan Tukholmasta Roomaan 18 tunnissa (eikä tainnut silloin vielä edes olla siltaa Tanskan salmissa).
                                Laitat nuotteihin tempomerkinnäksi "Presto" niin jää noilla aikatauluilla todella hyvin luppoaikaa muuhunkin. Totuuden nimissä pitää kyllä sanoa, että ruuhkat/lumisateet saattavat ryssiä hyvätkin aikataulut melko perusteellisesti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎