Originally posted by Esko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Omalla autolla lomalle Eurooppaan
Collapse
X
-
Originally posted by bemu2000 View Postjoo, tuli muuten siitä kamerasakostakin sitten karhukirje samoilta kulmilta. en maksanut vieläkään sakotusraja 11km/h ja ylinopeus 12km/h sakkoa 94e.
En tosin itse ollut koko autossa jotein pistin kiiston menemään...
Edit: Aijoo, tämä tapahtui Suomessa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kiitos kaikille vastauksista, liittyen tuohon kännykällä navigointiin.
Nyt tuli vastaan ongelma, kun lähdin tuota käyttämään. Jostain syystä offlinenä tuo hässäkkä ei löydä kaupunkeja eikä osaa pirtää karttoja. Onlinenä toimii.
Miten tuo laite oikein toimii? Ottaako se onlinenä yhteyden nettiin ja alkaa sitten vasta piirtämään? Miten tuota nyt pitäis käyttää ettei tule reissulta hirmuista laskua?
Osaiskos joku neuvoa?
Joo olis se tietty helpompaa ottaa imukuppinavi mukaan, mutta kun se pitäis käydä ostamassa jne... Kun tuollainen kännykkä jo löytyy tuollaisella ominaisuudella, niin tekis mieli nyt sitä sitten käyttää.sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by Ändi View PostKiitos kaikille vastauksista, liittyen tuohon kännykällä navigointiin.
Nyt tuli vastaan ongelma, kun lähdin tuota käyttämään. Jostain syystä offlinenä tuo hässäkkä ei löydä kaupunkeja eikä osaa pirtää karttoja. Onlinenä toimii.
Miten tuo laite oikein toimii? Ottaako se onlinenä yhteyden nettiin ja alkaa sitten vasta piirtämään? Miten tuota nyt pitäis käyttää ettei tule reissulta hirmuista laskua?
Osaiskos joku neuvoa?
Joo olis se tietty helpompaa ottaa imukuppinavi mukaan, mutta kun se pitäis käydä ostamassa jne... Kun tuollainen kännykkä jo löytyy tuollaisella ominaisuudella, niin tekis mieli nyt sitä sitten käyttää.
Comment
-
-
Originally posted by Ändi View PostOnko kellään kokemuksia puhelimen navin käytöstä ulkomailla?
Offline-tilan toimivuudesta ei valitettavasti ole mulla juurikaan kokemusta lukuunottamatta Rooman reissun alkua jolloin Sonera oli blokannut koko ulkomaan datan mun liittymästä. Silloin selvisi, että ilman A-GPS:ää sijainnin löytäminen voi olla tuskallisen hidasta ja koko navi oli ainakin talojen välissä huonossa GPS-peitossa liikuttaessa käytännössä käyttökelvoton.Last edited by Petri.Kekkonen; 22-06-2011, 11:14.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postentäs kun tulee puhelu kesken navigoinnin jossain tiukassa tilanteessa? navigointi ei katkea?
Originally posted by bemu2000 View Postkännykän ikkuna telineistä ei ole kokemuksia, mutta tuskin tukevuudeltaan samaa tasoa mitä uusien navien?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post... silti se ei ole kunnon navi missä on TMC palvelut ym. oikean navin näyttö on lisäksi korkeampi, niin tuumia ei voi verrata puhelimen näyttöön.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOn kokemusta aika paljon. Nokia Maps näyttää koko ajan näytössä paljonko dataa se siirtää joten ylläreitä ei pitäisi tulla jos vaan tajuaa kattoa tuota lukemaa ja lataa kartat etukäteen kotona. A-GPS ei itsessään paljoakaan dataa siirrä. Silti mulle on tapahtunut tilanteita joissa dataa on siirtynyt yllättäen megatavu tai kaksikin, enkä tiedä mikä tämän aiheutti. Jos omaan laskuun menee niin silloin tietysti tuokin maksaa sillä 0,12e / alkava 50 kt hinnalla turhan paljon. Ei tätä kuitenkaan ole useasti sattunut, joten minusta Nokia Maps:iä voi käyttää aika turvallisin mielin myös online-tilassa kunhan vain katsoo sitä näytön datansiirtomäärää välillä ja tiedostaa tuon datan hinnan ulkomailla. Mulla data on mennyt firman laskuun joten ei pienet datansiirrot sinänsä ole koskaan harmittaneet.
Offline-tilan toimivuudesta ei valitettavasti ole mulla juurikaan kokemusta lukuunottamatta Rooman reissun alkua jolloin Sonera oli blokannut koko ulkomaan datan mun liittymästä. Silloin selvisi, että ilman A-GPS:ää sijainnin löytäminen voi olla tuskallisen hidasta ja koko navi oli ainakin talojen välissä huonossa GPS-peitossa liikuttaessa käytännössä käyttökelvoton.
Kokemuksia on jonkunverran vanhemmista nokia-maps versioista. Nämä perustuvat siihen ja saattaa olla, että nykyisin ongelmat on jo ratkaistu. Offline-tilassa osoitteiden löytäminen on todella heikkoa. Eli käytännössä on pakko pitää online tilassa, jotta osoite löytyy. Myöskin a-gps on pakko olla päällä, jotta yhteys satelliitteihin säilyy tai ylipäätään löytyy. Niin ja kartat täytyy tietysti latailla etukäteen muistikortille kaikista alueista, missä aikoo liikkua.f22 220i
Comment
-
-
Itellä käytössä N8 omalla telineellä jossa joko pysty- tai vaaka-asento ja navina mion tv-virittimellä oleva malli (yllättävän hyvin muuten sujuu tv:n katselu ajellessa) niin kyllä tuo noksun navi melkeinpä päihittää sen navigointitouhuissa.. mutta uusimmat kalleimmat navit tietysti asia erikseen. Mutta jos pitäis valita joku satkun perus tom tom tai tuo N8 niin ehdottomasti valitsisin N8 navigointiin.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostItellä käytössä N8 omalla telineellä jossa joko pysty- tai vaaka-asento ja navina mion tv-virittimellä oleva malli (yllättävän hyvin muuten sujuu tv:n katselu ajellessa) niin kyllä tuo noksun navi melkeinpä päihittää sen navigointitouhuissa.. mutta uusimmat kalleimmat navit tietysti asia erikseen. Mutta jos pitäis valita joku satkun perus tom tom tai tuo N8 niin ehdottomasti valitsisin N8 navigointiin.
myös euroopan reissulle? :think
edit: varmasti toimii kivasti satunnaisessa navigoinnissa suomessa, mutta entä sitten kun sen pitäisi olla jatkuvassa käytössä vaikkapa saksassa ja mielellään liikennetiedotteet käytössä? on noita nokialaisen naveja tullut itsekin joskus käytettyä suomessa, kun on ajellut sellasella autolla, missä ei ole navia.Last edited by bemu2000; 23-06-2011, 00:11.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postaikamoista säätämistä tuntuu olevan ja kun lasketaan kännykän autolaturi, kunnollinen teline ja vielä huonosti kirkkaassa valossa näkyvä näyttö yhteen, niin onko enää muutamaa kymppiä järkeä säästää ja olla ostamatta oikeaa navia?
Originally posted by bemu2000 View Post... jatkuvassa käytössä vaikkapa saksassa ja mielellään liikennetiedotteet käytössä?Last edited by Petri.Kekkonen; 23-06-2011, 13:10.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNiin, toisaalta taas joillain ihmisillä on se telineet ja autolaturit jo valmiina ihan muutakin kuin navigointikäyttöä varten. Mutta onhan se selvä että rahaa se maksaa jos niitä ekan kerran ostaa. Itellä ei kuitenkaan tulis edes mieleen ostaa mitään hinnat alkaen naviakaan, joten se ois sitten taas joku 299-399e sijoitus jos navin ostais. Vaikka puhelimen kanssa navigoidessa on muutaman kerran meinannut hiukka harmittaa niin ei noi pari hyvin niukalti käyttämääni irtonaviakaan ole kovin korkeita pisteitä omalla skaalallani saaneet.
Kuten jo yllä totesinkin, liikennetiedotteet kyllä toimii Nokia Mapsissä mikäli käyttä sitä online-tilassa. Mikä nyt on lomareissulla tuota jatkuvaa käyttöä, mulla on ulkomailla on kokemusta noin 8-9kk ajan ajelusta Nokia Mapsin kanssa, ja kuten sanottu voin suositella sitä varauksin siinä tapauksessa, että ei halua ostaa erillistä navia (dataliikennettä tulee väistämättä jonkinverran koska offline-tilassa käyttö ei ehkä ole oikeasti mukavaa tai mahdollista ja joskus on ollut satunnaista sekoilua vähän turhan paljon). Eli minusta tässä pätee sama kuin monessa muussakin, ostamalla erikoistuneen laitteen (eli maksamalla lisää) saa parempaa toimintaa johonkin rajaan asti. Jos navin käyttö on itselle tärkeää niin tietysti kannattaa ostaa sitä varten tehty laite, mahdollisimman hyvä, eikä ehkä sitä 99e tarjousmallia. Mutta perille kyllä löytää Nokia Mapsilläkin.
kerrotko mitä puutteita on esim. Navigonin isompi näyttöisessä 40 sarjassa ihan vaan navigointi käytössä? oman kokemuksen perusteella aivan älyttömän hyvä laite ja hintaa 100-150e. en voi käsittää kuka ei haluaisi ostaa oikeaa kunnollista navia, jos vähänkin on tarvetta. jos navia käyttää vaan navigointiin, niin eikai sen tarvi olla parhailla varusteilla, mitä ei sitten tarvi?
dataliikenne on ulkomailla niin tajuttoman kallista, että ei mitään järkeä käyttää, vai paljonko esim. 6-8 tuntia päivässä kännykän kautta navi käyttää dataa?
se on totta, että hyvä teline ja autolaturi jos on jo valmiina, niin kyllä kai sitä kännykän navillakin pärjää, jos ei tarvi puhua puhelimessa. silti voi kysyä, että miksi kiduttaa itseään ongelmilla. navi saa olla vaikka ympäri vuorokauden siinä lasissa kiinni ja voi puhua samalla luuri korvalla, niin kuin normaalisti. oikean navin näyttö näkyy myös kirkkaassa valossa ja sitten "yötilassa" ei häikäise. ei tarvi kännykän kirkkauksien kanssa leikkiä.
täytyy kyllä kysyä, että onko sulla kokemuksia oikean uudehkon navin käytöstä, mistä löytyy kaistaopastukset ym. ?
edit:
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postkerrotko mitä puutteita on esim. Navigonin isompi näyttöisessä 40 sarjassa ihan vaan navigointi käytössä?
Originally posted by bemu2000 View Postdataliikenne on ulkomailla niin tajuttoman kallista, että ei mitään järkeä käyttää, vai paljonko esim. 6-8 tuntia päivässä kännykän kautta navi käyttää dataa?
Itsellä on ollut tapana kuitenkin käyttää muutakin 3G-dataa myös ulkomailla liikkuessa, joten kokonaisdatankäytöstä navigoingi on ollut ihan murto-osa. Jos ei ulkomailla käytä yhtään dataa niin onhan koko älypuhelimen käytöltä aika paljon pohja pois mun mielestä. Mutta tietysti ymmärrän että omaan laskuun jos kaikki menee niin haluaa tietää täsmälleen miten paljon dataa siirtyy ettei tule ylläreitä laskuissa. Ja siinä suhteessa Nokia Maps on minusta aika hyvä että datan määrä näkyy koko ajan näytössä. Tilanne on siis parempi kuin mitä esim. iPhonessa jo käyttää GoogleMaps:iä (ei kokemusta mutta kaverin kertomukseen uskoen).
Originally posted by bemu2000 View Post... ja voi puhua samalla luuri korvalla, niin kuin normaalisti.
Originally posted by bemu2000 View Postoikean navin näyttö näkyy myös kirkkaassa valossa ja sitten "yötilassa" ei häikäise.
Originally posted by bemu2000 View Posttäytyy kyllä kysyä, että onko sulla kokemuksia oikean uudehkon navin käytöstä, mistä löytyy kaistaopastukset ym. ?
Originally posted by bemu2000 View PostLast edited by Petri.Kekkonen; 24-06-2011, 10:56.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEnpä ole käyttänyt ko. laitetta, enkä juuri muitakaan uusimpia naveja, vaan paria vanhempaa vain ja hyvin vähän niitäkin.
A-GPS:n siirtämä datan määrähän riippuu siitä montako kertaa navigoinnin aloittaa. Ja datan siirtoon vaikuttaa se paljonko käyttää hakua ja kuinka tiheään hakee niitä liikennetietoja. Mun tapauksessa päivän aikana on siirtynyt muistaakseni yleensä korkeintaan muutamia satoja kilotavuja. Siitä tulee hintaa tuolla 0,12e alkava 50 kt hinnalla siis ehkä karkeasti noin euro päivässä. Kuten sanoinkin, on joskus harvoin sattunut dataa siirtymään reilusti enemmän, 1-2 Mt, vaikka tähän ei ole näennäisesti mitään järkevää syytä. Tästä tulee jo enemmän hintaa.
Itsellä on ollut tapana kuitenkin käyttää muutakin 3G-dataa myös ulkomailla liikkuessa, joten kokonaisdatankäytöstä navigoingi on ollut ihan murto-osa. Jos ei ulkomailla käytä yhtään dataa niin onhan koko älypuhelimen käytöltä aika paljon pohja pois mun mielestä. Mutta tietysti ymmärrän että omaan laskuun jos kaikki menee niin haluaa tietää täsmälleen miten paljon dataa siirtyy ettei tule ylläreitä laskuissa. Ja siinä suhteessa Nokia Maps on minusta aika hyvä että datan määrä näkyy koko ajan näytössä. Tilanne on siis parempi kuin mitä esim. iPhonessa jo käyttää GoogleMaps:iä (ei kokemusta mutta kaverin kertomukseen uskoen).
Ei ole kyllä autossa tapana ollut puhua luuri korvalla vaan käyttää BT-autosarjaa.
Hyvin on näkynyt autossa sisällä myös kännykän näyttö, riippuu tietysti puhelimesta. Yötila löytyy myös Nokia Maps:ista.
Ei ole, mutta onhan Nokia Mapsissa kaistanopastus ollut jo kai pari vuotta eli näyttää ja kertoo miten pitää ryhmittyä. Ei varmasti ole yhtä hyvä kaistaopastus kuin oikeissa naveissa, mutta on kuitenkin.
Jos nyt oisin lähdössä pitkälle reissulle Eurooppaan niin tottakai voisin ton hintasen navin ostaakin jos se kerran on pätevä laite. En siis suosittelekaan tässä kenellekään että jättää navin ostamatta, minusta aina kannattaa ostaa parhaat välineet kuhunkin hommaan jos siltä yhtään tuntuu, vaan lähinnä halusin sanoa että mun kokemuksen mukaan NokiaMaps:illä voi ajella myös ulkomailla ja löytää perille, jos ei syystä tai toisesta halua erillistä navia ostaa. Se mikä noissa aina vähän häiritsee on nämä: "Laitteen oston yhteydessä 24kk karttapäivitykset vain 17,90e.". Eli datan siirto ei maksa, mutta käyttö kuitenkin maksaa enemmän kuin laitteen hankintahinta.
suosittelen kyllä oikeasti tuota navigoinia, jos on vähänkin reissua euroopan suuntaan. mulla on pari vanhempaa tomtomia ollut, ja kyllähän tuo navigon on kaikin puolin aivan huippu laite niihin verrattuna. telinekin hieman eri tasoa, mitä noissa vanhemmissa oli. tosin vastaavasti uusimpia tomtomeja en ole testannut. jos hinnat olis alkaen jossain 300e luokassa, niin vois jo harkita jotain muuta, mutta kyllä tuohon satasen pintaan saa jo niin hyviä laitteita, että ei kännykän navilla kiinnosta eurooppaan lähteä säätämään
siis minkä käyttö maksaa enemmän kuin laitteen hankintahinta ja millä perusteella? parissa vuodessa ei tiet muutu niin paljoa, että sitä pitäis olla jatkuvasti päivittämässä. onhan se varmaan jonkun viiden vuoden välein jo hyvä päivittääkinLast edited by bemu2000; 24-06-2011, 14:46.
Comment
-
Comment