En ole reagoinut enkä aio reagoida kutsuihin mitenkään. Poliisi ei laita hakua päälle rikesakon vuoksi .
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tuostahan tulee vaan se varotus/huomautus. Harmittaa jos joutuu tolpan kohdalla ajaa liian hiljaa. Mää kerään noita lappuja.
Mulle tuli kyllä rikesakko. Itse yritän välttää noita ja Paraistentien tolpat toki osaan ulkoa (talvella tullut uusia vuosia sitten asennettujen lisäksi), mutta syyskussa oli paku tienposkessa...
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ongelmaksi tahtoo muodostua se, että jos kamerasijainnit kielletään, niin niitä ei enää virallisesti tueta. Esimerkiksi TomTom luopuu nyt kamerasijaintien päivityksestä Ranskassa kokonaan ja sijaintien päivitys jää täysin yksityisten ihmisten harteille.
Korjatkaa jos olen väärässä mutta ainakin evo magazinessa kirjoiteltiin ranskan käytännöstä kolumnissa ja siinä mainittiin että kamerasijainnit on poistettu ja tilalle on laitettu hieman laveammin "danger zone" merkinnät. Eli koirat huutaa ja karavaani kulkee
Miten se menee noissa kameran ottamissa kuvissa, onko mulla oikeus saada se kuva itselle? vaan vain oikeus nähdä vilaukselta..? Jyväskylän poliisissa väittivät että ei ole kun oikeus nähdä ja näyttivät muutaman sekunnin vilauksena pari kertaa sitä kuvaa.. Jos on todellakin oikeus saada kuvat itsella niin todellakin tilaan jokaisen kirjekuoressa kotiin, niitä nyt on pitkälle toista kymmentä sakkoon tai huomautukseen johtanutta mitkä on meikäläsen omistamista tai ajamista ajoneuvoista otettu.. Kiusa se on pienikin, jos kerran on varaa lähettää kirjallinen huomautus kolmenkilometrin ylityksestä, niin todellakin haluan myös kuvan siitä kirjeenä kotiin..
Miten se menee noissa kameran ottamissa kuvissa, onko mulla oikeus saada se kuva itselle? vaan vain oikeus nähdä vilaukselta..? Jyväskylän poliisissa väittivät että ei ole kun oikeus nähdä ja näyttivät muutaman sekunnin vilauksena pari kertaa sitä kuvaa.. Jos on todellakin oikeus saada kuvat itsella niin todellakin tilaan jokaisen kirjekuoressa kotiin, niitä nyt on pitkälle toista kymmentä sakkoon tai huomautukseen johtanutta mitkä on meikäläsen omistamista tai ajamista ajoneuvoista otettu.. Kiusa se on pienikin, jos kerran on varaa lähettää kirjallinen huomautus kolmenkilometrin ylityksestä, niin todellakin haluan myös kuvan siitä kirjeenä kotiin..
Tolla varmaan vois lähteä liikenteeseen, tiedä sitten mitä tuumaavat, onko rekisteri sitten autoista tms..:
www.Poliisi.fi:
" Automaattivalvonnalla ja siihen liittyvällä esitutkinnalla kertyvistä tiedoista pidetään automaattivalvontarekisteriä."
www.tietosuoja.fi:
"Henkilötietolaki on säädetty yksityisyyden suojan varmistamiseksi henkilötietojen käsittelyssä. Lain keskeisenä ajatuksena on, että jokaisella on oikeus saada tietää itseään koskevien henkilötietojen käsittelystä. Henkilötietolain valvontajärjestelmä perustuu pitkälti rekisteröidyn mahdollisuuteen selvittää, mitä tietoja hänestä on kerätty ja talletettu sekä mahdollisuuteen tarvittaessa saattaa asia tutkittavaksi."
(En tiedä meneeko oikeaan topiciin, mutta jonkin verran aiheesta kuitenkin.)
Onko kellään kokemuksia mistään simppeleistä kameravaroitinlaitteista? Ei ole tarvetta navigoinnille eikä suurille näytöille, kunhan siihen voisi esim. USB:n kautta päivittää kameratietokannan ja se sitten ajaessa antaisi jonkin äänihälytyksen kameran lähellä. Sen kun saisi vielä kytkettyä auton sähköihin niin että lähtee käyntiin kun virrat lyö päälle, niin ominaisuudet olisikin kasassa.
Netissä search antaa tulokseksi vain sellaisia malleja, jotka toimivat jonkin maksullisen ulkomaisen tietokannan perusteella ja Suomen kattavuus on aina arpapeliä. Tietty jos joku tällainen on osoittautunut toimivaksi, niin kelvannee myös. Myös kännykkäsoftia on tullut katseltua, mutta se vaatii sitten aina kännykän virittelyä, softan käynnistämisen ja virtajohtojen kiinnittämisiä.
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Netissä search antaa tulokseksi vain sellaisia malleja, jotka toimivat jonkin maksullisen ulkomaisen tietokannan perusteella ja Suomen kattavuus on aina arpapeliä.
Laittakaapa joku viisas sitten navisoftalinkki, joka varoittelee tolpista ja sopii Windows-puhelimiin.
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Anroidille mainio apsi: TELKKÄ
Softa pyörii taustalla => näyttö pimeenä => puhelinta ei tarvitse roikottaa johdon nokassa.
Hälyttää myös vain tolpista jotka on ajosuunnassasi
Comment