Originally posted by 928 GTS
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi...
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Right. Ellen ole ihan väärässä niin lakiehdotus näyttäisi olevan elossa parlamentissa. Komission ehdotuksesta on laadittu valiokuntamietintö, joka käsitellään täysistunnossa parlamentin kannan muodostamiseksi. Mietinnön perusteella jäsenmaille jäisi edelleen oikeus vaatia rekisteröintiä omaan maahansa tietyillä ehdoilla ("vehicle holder has normal residence in the Member State and uses the vehicle essentially in the Member State of normal residence on a permanent basis, that is for at least 185 days each calendar year"). Mietinnön mukaan samaan aikaan toteutetaan rekisteritietojen vaihto maiden välillä ja kiinnitetään huomioita veronkiertoon. Paremmin asiaan perehtyneet kommentoikaa onko lakiesitys muuttunut. Sitten kun parlamentti on muodostanut kantansa asia menee neuvostoon.
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostAika huono veto.
Suomessa on hieman yli 50 000 maatilaa. Tukien myötä tapahtuu melkoinen tulonsiirto aika pienelle ihmisryhmälle joka vuosi.
Suomessa maatalouden tukijärjestelmä on vääristynyt jo pitkän aikaa kepun masinoimana. Enkä usko että edes maatalousyrittäjät ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa iso osa omista tuloista tulee paperilappujen täyttämisestä.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostMitä huonoa tuossa oli?
Suomessa on hieman yli 50 000 maatilaa. Tukien myötä tapahtuu melkoinen tulonsiirto aika pienelle ihmisryhmälle joka vuosi.
Suomessa maatalouden tukijärjestelmä on vääristynyt jo pitkän aikaa kepun masinoimana. Enkä usko että edes maatalousyrittäjät ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa iso osa omista tuloista tulee paperilappujen täyttämisestä.Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
Mord komission II
Comment
-
-
Tuli muuten mieleen kun sähköautojen seurannasta puhuttiin.
Jokaisessa sähköautossa, joka siihen iltalehdissäkin kohahduttaneen valtion tuen piiriin kuuluu, on tämänkaltainen seurantalaite. Seurantalaite kuului edellytyksiin.
Paska homma siinä on se että sivustossa oli joku bugi ja kuka tahansa pääsi näkemään käytännössä missä ne autot liikkuu. Joillekin ammattiryhmille varmaan ihan hyödyllistä dataa.
Sinänsä ei huoleta moinen. Autonromujahan siinä lähinnä seurataan. Kyllä google tietää missä henkilöt kulkee jo ilman autojakin.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
http://www.epicit.fi/blogi/live-oyj-...-edellakavija/
Nyt yritetään tälläistä ideaa
Berner TE:ssä: Mustaa laatikkoa ei ole pakko ottaa autoonsa – luvassa kuitenkin huonompaa palvelua
Tässä näkee, että on pakko saada, kun nyt puhutaan näin päin.
Myös tuohon mustaan boxiin, voisi laittaa sellainen eston, että puhelin ei toimi autossa, pitää olla jollain lailla kyketty autoon, että loppuu puhelimen räplääminenEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostKyllä google tietää missä henkilöt kulkee jo ilman autojakin.
Ja katsoa kuinka pirusti google tietää tekemisistäsi. Tuo ei ainakaan puhelimella näyttänyt sijainteja, mutta jostain nekin sai muistaakseni esille :think Siellä näky aamuiset koirankusetus lenkit, päivällä tehdyt kauppareissut jne. Vaikka puhelimessa ei ole edes gps päällä...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJos käyttää esim. Chromea ja androidia, niin voi huvikseen vilkasta: https://myactivity.google.com/myactivity
Ja katsoa kuinka pirusti google tietää tekemisistäsi. Tuo ei ainakaan puhelimella näyttänyt sijainteja, mutta jostain nekin sai muistaakseni esille :think Siellä näky aamuiset koirankusetus lenkit, päivällä tehdyt kauppareissut jne. Vaikka puhelimessa ei ole edes gps päällä...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSieltä voi myös kääntää ne pois päältä, jolloin siellä ei näy mitään aktiviteetteja. Eiköhän se google silti jotain dataa kerää, mutta kyllä sitä pystyy rajoittamaan.
Naputtelin alkuvuoden 2016 päivät ja mitään sijaintihistoriatietoja ei löytynyt, enkä usko että muiltakaan päiviltä viime vuosilta löytyy, kun en ole hyväksynyt niiden keräämistä. Kaikki mobiililaitteet androit/google-laitteita.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostParemmin asiaan perehtyneet kommentoikaa onko lakiesitys muuttunut. Sitten kun parlamentti on muodostanut kantansa asia menee neuvostoon.
Comment
-
-
Eipä tässä mitään uutta ollut.
Autojen seurannassa käytetyn mustan laatikon salat paljastuivat hakkereille Disobey-hakkeritapahtumassa viime viikolla.
Yksi viime viikon lopulla järjestetyn Disobey-hakkeritapahtuman kiinnostavimmista hankkeista oli Semel Oy:n autoseurantalaitteen eli "mustan laatikon" hakkerointiyritys.
Laitetta käyttävät jo työ- ja elinkeinoministeriön myöntämään energiatukeen oikeutetut sähköauton omistajat, joille laitteen käyttöönotto on ollut edellytys tuen maksamiselle. Se on myös yksi vaihtoehto autoihin asennettavaksi seurantalaitteeksi, jos sellaisten käyttöön päädyttäisiin mahdollisen tieverkoston yhtiöittämisen myötä.
Amerikkalaisen WirelessLinksin valmistamasta ja Semel Oy:n edustamasta seurantalaitteesta nousi kohu viikko sitten, kun kävi ilmi niiden vuotavan tiedot tuhansien autojen liikkeistä nettiin. Valmistajan mukaan kyse oli verkkopalvelun asetuksissa.
Semel antoi kaksi laitetta Disobeyhyn hakkereiden testattavaksi. Toiseen laitteeseen oli lupa tehdä modifikaatiota ja toinen säilyttää koskemattomana.
Mustien laatikoiden ympärillä oli aktiivisia hakkereita melkein koko kaksipäiväisen tapahtuman ajan. Yritykset keskittyivät laitteisto- ja signaalihakkerointiin, ja hakkerit pääsivät käsiksi piirien väliseen liikenteeseen ja pystyivät siitä kaapattujen laajojen “dumppejen” perusteella selvittämään kortissa käytetyn tiedonsiirtoprotokollan. Kävi ilmi, että laitteen sisäiset suojaukset oli toteutettu heikosti.
Jos murtautuja pääsee mustaan laatikkoon fyysisesti käsiksi, hän voi varastaa autoilijan henkilötiedot ja päästä käsiksi auton muihin järjestelmiin.
Disobeyn järjestäjät ovat välittäneet löydöksen yksityiskohdat Semel Oy:lle, joka on ilmoittanut ryhtyvänsä korjaaviin toimenpiteisiin.
Läpimurto tapahtui aivan Disobeyn viime hetkillä kahden päivän aktiivisen yrittämisen jälkeen. Selvitystyöhön osallistui suuri joukko hakkereita, jotka vuorottelivat urakassa.
Toinen mahdollinen hyökkäystapa, eli etäisku laitteen käyttämän 2g-mobiiliverkon kautta jäi pienemmälle tarkastelulle. Tämä edellyttäisi valetukiasemaa tai pääsyä operaattorin mobiiliverkkoon, eikä olisi kovin helposti toteutettavissa tosielämässä.
Monia kysymyksiä jäi edelleen auki. Sellainen on muun muassa se, onko laite päivitettävissä ohjelmallisesti 2g-verkon kautta ja onko valepäivitys mahdollinen hyökkäystapa.
Entä millaisia ajatuksia seurantalaitteen asentaminen autoon herättää?
– Se on tyhmä idea, kommentoi eräs hakkereista.
Videolla Risikko autojen paikannuslaitteista: ”Pidän niitä todella erikoisina”
Sisäministeri Risikko autojen paikannuslaitteista: ”Pidän niitä todella erikoisina”
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEipä tässä mitään uutta ollut.
Autojen seurannassa käytetyn mustan laatikon salat paljastuivat hakkereille Disobey-hakkeritapahtumassa viime viikolla.
Yksi viime viikon lopulla järjestetyn Disobey-hakkeritapahtuman kiinnostavimmista hankkeista oli Semel Oy:n autoseurantalaitteen eli "mustan laatikon" hakkerointiyritys.
Laitetta käyttävät jo työ- ja elinkeinoministeriön myöntämään energiatukeen oikeutetut sähköauton omistajat, joille laitteen käyttöönotto on ollut edellytys tuen maksamiselle. Se on myös yksi vaihtoehto autoihin asennettavaksi seurantalaitteeksi, jos sellaisten käyttöön päädyttäisiin mahdollisen tieverkoston yhtiöittämisen myötä.
Amerikkalaisen WirelessLinksin valmistamasta ja Semel Oy:n edustamasta seurantalaitteesta nousi kohu viikko sitten, kun kävi ilmi niiden vuotavan tiedot tuhansien autojen liikkeistä nettiin. Valmistajan mukaan kyse oli verkkopalvelun asetuksissa.
Semel antoi kaksi laitetta Disobeyhyn hakkereiden testattavaksi. Toiseen laitteeseen oli lupa tehdä modifikaatiota ja toinen säilyttää koskemattomana.
Mustien laatikoiden ympärillä oli aktiivisia hakkereita melkein koko kaksipäiväisen tapahtuman ajan. Yritykset keskittyivät laitteisto- ja signaalihakkerointiin, ja hakkerit pääsivät käsiksi piirien väliseen liikenteeseen ja pystyivät siitä kaapattujen laajojen “dumppejen” perusteella selvittämään kortissa käytetyn tiedonsiirtoprotokollan. Kävi ilmi, että laitteen sisäiset suojaukset oli toteutettu heikosti.
Jos murtautuja pääsee mustaan laatikkoon fyysisesti käsiksi, hän voi varastaa autoilijan henkilötiedot ja päästä käsiksi auton muihin järjestelmiin.
Disobeyn järjestäjät ovat välittäneet löydöksen yksityiskohdat Semel Oy:lle, joka on ilmoittanut ryhtyvänsä korjaaviin toimenpiteisiin.
Läpimurto tapahtui aivan Disobeyn viime hetkillä kahden päivän aktiivisen yrittämisen jälkeen. Selvitystyöhön osallistui suuri joukko hakkereita, jotka vuorottelivat urakassa.
Toinen mahdollinen hyökkäystapa, eli etäisku laitteen käyttämän 2g-mobiiliverkon kautta jäi pienemmälle tarkastelulle. Tämä edellyttäisi valetukiasemaa tai pääsyä operaattorin mobiiliverkkoon, eikä olisi kovin helposti toteutettavissa tosielämässä.
Monia kysymyksiä jäi edelleen auki. Sellainen on muun muassa se, onko laite päivitettävissä ohjelmallisesti 2g-verkon kautta ja onko valepäivitys mahdollinen hyökkäystapa.
Entä millaisia ajatuksia seurantalaitteen asentaminen autoon herättää?
– Se on tyhmä idea, kommentoi eräs hakkereista.
Videolla Risikko autojen paikannuslaitteista: ”Pidän niitä todella erikoisina”
Sisäministeri Risikko autojen paikannuslaitteista: ”Pidän niitä todella erikoisina”
Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostMitä huonoa tuossa oli?
Suomessa on hieman yli 50 000 maatilaa. Tukien myötä tapahtuu melkoinen tulonsiirto aika pienelle ihmisryhmälle joka vuosi.
Suomessa maatalouden tukijärjestelmä on vääristynyt jo pitkän aikaa kepun masinoimana. Enkä usko että edes maatalousyrittäjät ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa iso osa omista tuloista tulee paperilappujen täyttämisestä.
Ja itseasiaan... Kuinkahan monta huippu asiantuntijaa ja turhaa projektipäällikköä tarvitaan tulevaisuudessa pyörittämään tätä isoveli-systeemiäF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Comment