Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    Originally posted by nullzwei View Post
    Unohdit linkin tuohon lehtijuttuun.
    Ei se kyllä tuo juttu tainnut olla, mutta mielenkiintoinen artikkeli, pitää raumalla poiketessa käydä ihan paikanpäällä katsomassa jälkiä.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by nullzwei View Post
      Tehdyt työt alkanevat tuottaa tulosta :think

      Kauppalehden autokeskustelusta poimittua:

      > Tiemaksujen seurantaan näyttää tulevan ns takaportti
      > niille jotka eivät halua seurantalaitetta.
      >
      > Autovero korvataan siis uudella tiemaksulla, joka
      > määritetään seurantalaitteella 2 centtiä / kilometri
      > tai vaihtoehtoisesti ilman seurantalaitetta
      > seuraavasti:
      >
      > Uudet ja uudehkot autot 50,- / kk
      > Yli 10 v autot 30,- kk
      >
      > Auton omistaja saa siis valita, haluaako
      > seurantalaitteen vai kiinteän kuukausimaksun.


      Korostan että tieto EI ole varma.
      Silkkaa spekulaatiota vailla mitään faktaa. Sieltä löytyy muiltakin keskustelijoilta n+1 mielipidettä miten verotus hoidetaan.

      Ei varmaan tullut kenellekkään yllätyksenä, että "hieman" lobbausta on tuon seurantajärjestelmän taustalla: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005039193.html Onneksi sentään joku hallituksessakin vastustaa tätä kyttäysjärjestelmää: "Nyt tuli kova ukaasi – hallituspuolueesta: "Kyttäysperusteinen tieverohanke on kelvoton" http://www.talouselama.fi/uutiset/ny...lvoton-6612254
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Ardi00
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2011
        • 1518
        • Spain/Valencia

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kyllä sitä maksetaan sielläkin, jos saatte hallitukseen yhtä järkevää porukkaa kun tännekkin. Jos se laite tulee pakolliseksi, niin eipä sitä ilman paljon ajella. Ei mahda tuolla 325 poliisia karkuun päästä. Siellä taitaa vielä ainakin olla viisaampaa porukkaa asioista päättämässä kun meillä. Berner:llä on ainakin kova yritys saada pikatahdilla väylien yhtiöitettäminen ja tuo järjestelmä pystyy. Kaiken pitäisi olla valmista 1.1.2018.

        Piiri pieni pyörii Suomessa, Sipilän kaveri on toimari Aplicom:ssa, joka on yksi ehdokkaista tuota mustaa laatikkoa valmistamaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...50111_uu.shtml. Eipä ole toinenkaan suomalaisfirma paljon parempi sitä on epäilty määräävän markkina-aseman väärinkäytöstä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...50111_uu.shtml Saisi joku toimittaja selvitellä kaikki nämä kytkötket.
        No poliittisestihan espanja on aivan kusessa, mutta kumminkin autoilun päälle ymmärretään. Ei ole kyllä vielä ollu tarvetta päästä poliisia karkuun, mutta saa nähdä. Suurin osa poliisi autoista on kyllä citroen picassoja . Eriasia sitten "highway" poliisit ja helikopterit mitkä valvovat isoja väyliä.
        e36 Fijigrün 328i
        e46 Stalhgrau 325ci

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          kalla fakta

          Technical rules on electronic tolling


          Electronic Pricing and Payment


          Links to national electronic EETS registers

          -> http://www.trafi.fi/en/road/eets

          Rekisteröidyt EETS-palveluntarjoajat Suomessa
          Trafi toimii rekisteröintiviranomaisena Suomessa. Hakemuksia EETS-palveluntarjoajien rekisteröintiä varten ei ole tullut.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Ton gps kikkareen vois liittää autoihin joissa sähköinen kaasuläppä, gps kerran seuraa missä ajat niin samalla rajoittaisi ajamisen sallittuun maksimi nopeuteen kullakin tie osuudella.
            Kellään ei olisi mahdollisuutta ajaa ylinopeutta, eikö silloin myös liikenteen vaarantamisesta vähenisi, siihen tällä nykyisellään sakko järjestelmälläkin pyritään, eikö?
            Ongelma on tietenkin että Kukaan ei voisi saada sakkoa ylinopeudesta.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Tonton View Post
              Ton gps kikkareen vois liittää autoihin joissa sähköinen kaasuläppä, gps kerran seuraa missä ajat niin samalla rajoittaisi ajamisen sallittuun maksimi nopeuteen kullakin tie osuudella.
              Kellään ei olisi mahdollisuutta ajaa ylinopeutta, eikö silloin myös liikenteen vaarantamisesta vähenisi, siihen tällä nykyisellään sakko järjestelmälläkin pyritään, eikö?
              Ongelma on tietenkin että Kukaan ei voisi saada sakkoa ylinopeudesta.
              Eihän se liikenneturvallisuuden parantaminen mikään peruste sakoille ole ollutkaan. Rahan kerääminen tässäkin on takana. Sakkojen tuplamainen törmäsi perustuslakiin "Valtion tulojen kasvattaminen ei kelpaa sakkojen kaksinkertaistamisen perusteeksi, perustuslakivaliokunta linjasi perjantaina.". Suomessahan tuo järjestelmä toimisi niin, että sakot lähettäisiin automaattisesti kotiin. Eikä vaadi kovin kummoisia toimia tuollainen muutos, kun sijaintitieto on jo järjestelmässä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Originally posted by HTK12 View Post
                Silkkaa spekulaatiota vailla mitään faktaa. Sieltä löytyy muiltakin keskustelijoilta n+1 mielipidettä miten verotus hoidetaan.

                Ei varmaan tullut kenellekkään yllätyksenä, että "hieman" lobbausta on tuon seurantajärjestelmän taustalla: [url]http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005039193.html
                On ne kovia poikia noissa iltapuluissa kun ne lobbaa jopa Pariisin ilmastosopparin, EU:n strategiat, asetukset ja direktiivit nurin simsalabim.

                Paljonkos tuo musta laatikko maksaa? Tonni huudettu!
                Kunkas kauan tuota hienomekaanista himmeliä asennetaan? Työpäivä huudettu!
                Moneenko autoon tuo pitäisi Suomessa asentaa? Kaksi miljoonaa huudettu!
                Voiko ajoneuvoa käyttää jos ei ole laatikkoa asennettu? EI! huudettu!

                Laskutehtävä: Montako sertifioitua asentajaa "aplikomin" tulee haastatella/rekrytoida/kouluttaa/sertifioida jotta laitteet on asennettu
                -viikossa
                -kuukaudessa
                -vuodessa
                ilman reklamaatioita

                Ilman laitetta ajoneuvo lienee käyttökiellossa.

                Uskon siis maksulappuihin.

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  Hauska nähdä kyllä miten tämä kehittyy, ja mitä tämä uudistus tulee tekemään ns syrjäkylän asuntojen hinnoille, mistä ihmiset kulkevat töihin päivittäin, esim 50km siivu.
                  Nytkun ollaan monen hienon uudistuksen äärellä mm mp vero, joka tulee tappamaan alaa taatusti suomen kokoisessa maassa.
                  saataisikohan esim kikyllä elvytettyä tätä alaa?
                  Eikä kyllä sen puoleen miten ihmeessä yhtäkkiä autoilua voitaisiin "halventaa" kun taitaa nytkin miljoonia mennä muuhun kun tieverkoston ylläpitoon, toki "tieverkkon ylläpitokin" toki voi sisällyttää esim hieman Ylen toimintaa.
                  Ja mitä kaikkea siihen tulevaisuudessa tuleekaan kuulumaan.....

                  löytyi tämmönen ihana kuva, ja vielä joku uskoo että autoilu tulee halpenemaan

                  Last edited by Eepo; 11-01-2017, 08:24.
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Joku lanka on tuossa rahastuksessa täysin hukassa, hyvin lyhyellä aikavälillä 6 miljardia muutettu 8 miljardin potiksi ja lisää pitää saada. Kehityksen kun ottaa esille, on helposti nähtävissä ettei veroa pelkästään enää korottamalla pottia saada kasvamaan, rahaa ei yksinkertaisesti enää ole mistä lisää veroa maksettaisiin.

                    Liika on liikaa, mutta eiköhän joku gps-sondi vielä saada kun ainakin maalla eläkeläiset pystyy vielä lääkkeissä tinkimään.

                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Minkälainen moderointi/sensurointi on kyseisellä keskustelualueella?
                      Sekä montakohan maksettua tai liikennekaarta lobbaavaa keskustelijaa hämmentää mukana...
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Guest's Avatar



                        "Valtion varat eivät riitä ylläpitämään ja kehittämään Suomen liikenneverkkoa". Eikö ole hullua että liikenteestä/autoilijoilta nyhdetyillä varoilla ei muka saada ylläpidettyä suomen tiestöä, vaikka kerätystä potista käytetään vain murto-osa tähän tarkoitukseen? Sehän ei tietystikään olisi ollenkaan outoa että autoilijoilta kerätystä veropotista ei käytettäisi euroakaan tiestön ylläpitoon Tää pernerin ajama asia on kyllä kaikessa surkuhupaisuudessa kans yhdenlainen paradoksi, että siinä olisi moni historian suuri filosofi ollut sanattomana..

                        Comment

                        • hawe
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 628
                          • Pornainen

                          Tällaista, jatkakaa
                          Attached Files

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            1. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005040617.html

                            2. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005034766.html

                            Perussuomalaisten kansanedustaja ja liikennevaliokunnan puheenjohtaja Ari Jalonen on valmis muutoksiin, kertoo Kokoomusta lähellä oleva Verkkouutiset.

                            Jalonen toteaa VU:lle, että ”tällä hetkellä on paljon väärää tietoa liikkeellä liikenneverkon rahoitusmalleista, jotka ovat vielä selvitettävinä”.

                            Suomeksi: tällä hetkellä trollit ja muut pellet levittävät paljon väärää tietoa vailla tietoa edes yksinkertaisista perustiedoista.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by nullzwei View Post
                              On ne kovia poikia noissa iltapuluissa kun ne lobbaa jopa Pariisin ilmastosopparin, EU:n strategiat, asetukset ja direktiivit nurin simsalabim.

                              Paljonkos tuo musta laatikko maksaa? Tonni huudettu!
                              Kunkas kauan tuota hienomekaanista himmeliä asennetaan? Työpäivä huudettu!
                              Moneenko autoon tuo pitäisi Suomessa asentaa? Kaksi miljoonaa huudettu!
                              Voiko ajoneuvoa käyttää jos ei ole laatikkoa asennettu? EI! huudettu!

                              Laskutehtävä: Montako sertifioitua asentajaa "aplikomin" tulee haastatella/rekrytoida/kouluttaa/sertifioida jotta laitteet on asennettu
                              -viikossa
                              -kuukaudessa
                              -vuodessa
                              ilman reklamaatioita

                              Ilman laitetta ajoneuvo lienee käyttökiellossa.

                              Uskon siis maksulappuihin.

                              On se kumma homma kun sinulle kelpaa vain sinun mielipidettäsi tukevat jutut. Muut on kaikki hölynpölyä. Tuossa lobbauksesta puhui tuloksellisuustarkastuspäällikkö Valtiontalouden tarkastusvirastosta. Hänkin on ilmeisesti niitä "iltapulun poikia"?

                              Uskotko vielä tuota soopaa? Otetaan nyt esimerkki

                              "Valtion varat eivät riitä ylläpitämään ja kehittämään Suomen liikenneverkkoa

                              Liikenneverkon kehittämishankkeessa on selvitetty voisiko valtion tie-, rata- ja vesiväyläverkon liikenneverkon ylläpidosta ja kehittämisestä vastata valtion erityistehtäväyhtiö. "

                              Varat kyllä riittää tieverkon kehittämiseeen, jos liikenteestä saatavat rahat käytettäisiin oikeasti siihen. Nythän käytetään joku ~2miljardia siitä autoilijoilta kerätystä 8 miljardista. Mihin tämä muka muuttuu kun se väyläyhtiöperustetaan? Edelleen valtio tarvitsee kassaan 6 miljardia autoilijoilta aivan muihin menoihin. Eli jäljelle jää se 2 miljardia, mutta nyt sille onkin useampi jakaja (operaattorit, väyläyhtiö..). Vai lisätäänkö autoilijoiden kuluja kenties muutomalla miljardilla, että sitä rahaa on myös väylien kehittämiseen?
                              Last edited by HTK12; 11-01-2017, 14:33.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎