Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Phaedrus
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1888
    • Helsinki

    Originally posted by 928 GTS View Post
    Koko homman pointti on se ettei lähinnä Malta, Tanska ja Suomi suostuneet autoveron poistoon. EU haluaa yhtenäiset markkinat jossa autoja voidaan viedä maasta toiseen ilman, että autovero sotkee asiaa. Koska verotus on jokaisen jäsenmaan oma asia kunhan se ei ole syrjivästi hoidettu niin Komissio ei pysty tekemään sille mitään. Se mille EU pystyy on enemmistöpäätösten teko tietyissä muissa asioissa joista yksi on tämä yhteisrekisteri. Isot automaat ajaa sen enemmistöpäätöksellä läpi ja Suomi joutuu sen ottamaan käyttöön vaikka kuinka tekisi mieli rimpuilla vastaan. Jos homma ei toimi tiettyyn päivään mennessä kutsuu EU tuomioistuin taas vaihteeksi. Eli Suomi saa aivan vapaasti pitää autoveron voimassa mutta sen tuotolta vedetään matto VM:n virkamiesten jalkojen alta muiden maiden tekemällä päätöksellä. Tiettävästi asia etenee EU:ssa mutta mitään suoraa linkkiä ei siitä ole antaa.
    Mielenkiintoista (myös 02-viesti). Muutoksella olisi verotuksellisesti niin merkittävät seuraukset, että pidän hyvin outona jos sitä mikään taho ei nosta sitä julkiseen keskusteluun. Ettei vaan olisi niin, että asia on hautautunut kohdatessaan voimakasta vastustusta jäsenmaiden tahoilta? Suomi, Tanska ja Malta ei ole mikään voimakolmikko, mutta niiden kannan jyrääminen ei ole läpihuutojuttu. Tuoreita lähteitä kaivattaisiin.

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      K
      V
      C-552/15
      Last edited by nullzwei; 13-01-2017, 18:01.

      Comment

      • Phaedrus
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1888
        • Helsinki

        Originally posted by nullzwei View Post
        Right. Ellen ole ihan väärässä niin lakiehdotus näyttäisi olevan elossa parlamentissa. Komission ehdotuksesta on laadittu valiokuntamietintö, joka käsitellään täysistunnossa parlamentin kannan muodostamiseksi. Mietinnön perusteella jäsenmaille jäisi edelleen oikeus vaatia rekisteröintiä omaan maahansa tietyillä ehdoilla ("vehicle holder has normal residence in the Member State and uses the vehicle essentially in the Member State of normal residence on a permanent basis, that is for at least 185 days each calendar year"). Mietinnön mukaan samaan aikaan toteutetaan rekisteritietojen vaihto maiden välillä ja kiinnitetään huomioita veronkiertoon. Paremmin asiaan perehtyneet kommentoikaa onko lakiesitys muuttunut. Sitten kun parlamentti on muodostanut kantansa asia menee neuvostoon.

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 562
          • Espoo

          Originally posted by jani View Post
          Aika huono veto.
          Mitä huonoa tuossa oli?

          Suomessa on hieman yli 50 000 maatilaa. Tukien myötä tapahtuu melkoinen tulonsiirto aika pienelle ihmisryhmälle joka vuosi.

          Suomessa maatalouden tukijärjestelmä on vääristynyt jo pitkän aikaa kepun masinoimana. Enkä usko että edes maatalousyrittäjät ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa iso osa omista tuloista tulee paperilappujen täyttämisestä.

          Comment

          • PatarautaE34
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 183

            Originally posted by hietase View Post
            Mitä huonoa tuossa oli?

            Suomessa on hieman yli 50 000 maatilaa. Tukien myötä tapahtuu melkoinen tulonsiirto aika pienelle ihmisryhmälle joka vuosi.

            Suomessa maatalouden tukijärjestelmä on vääristynyt jo pitkän aikaa kepun masinoimana. Enkä usko että edes maatalousyrittäjät ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa iso osa omista tuloista tulee paperilappujen täyttämisestä.
            Kannattaakin itse kukin miettiä, miksi suomalainen maanviljelijä on joutunut taloudelliseen kurimukseen? Lähes olemattomien tuottajahintojen ja ilman tukia, olisi tilojen ja navettojen ovet pantu säppiin aikapäiviä sitten koko maassa, ja olisi jäljellä vain muutama suurtilakolhooseja renkejä orjuuttamassa. Nyt jo hirvittää ruuan alati kasvava tuonti ulkomailta, samalla maaseudun autioituessa ja ruuan omavaraisuusasteen huvetessa, mites sitten käy hintojen? Nyt jo kaupataan kovaa vauhtia maamme tieverkostoa väyläyhtiön osinkoina ulkomaille, kuten kävi Carunan. Perkele, kyllä kuolemantuomio pitäisi palauttaa valtiopetoksesta/maanpetturuudesta! Ja vainajalle sakot.
            Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
            Mord komission II

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3029
              • Sjundeå

              Tuli muuten mieleen kun sähköautojen seurannasta puhuttiin.

              Jokaisessa sähköautossa, joka siihen iltalehdissäkin kohahduttaneen valtion tuen piiriin kuuluu, on tämänkaltainen seurantalaite. Seurantalaite kuului edellytyksiin.

              Paska homma siinä on se että sivustossa oli joku bugi ja kuka tahansa pääsi näkemään käytännössä missä ne autot liikkuu. Joillekin ammattiryhmille varmaan ihan hyödyllistä dataa.


              Sinänsä ei huoleta moinen. Autonromujahan siinä lähinnä seurataan. Kyllä google tietää missä henkilöt kulkee jo ilman autojakin.
              Last edited by GameOver; 13-01-2017, 21:35. Reason: pari asiapointtia
              -25 Toyota Proace City Verso
              -23 Nissan Leaf

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6221
                • Helsinki

                http://www.epicit.fi/blogi/live-oyj-...-edellakavija/



                Nyt yritetään tälläistä ideaa
                Berner TE:ssä: Mustaa laatikkoa ei ole pakko ottaa autoonsa – luvassa kuitenkin huonompaa palvelua
                http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/ar...lvelua/6262420
                Tässä näkee, että on pakko saada, kun nyt puhutaan näin päin.
                Myös tuohon mustaan boxiin, voisi laittaa sellainen eston, että puhelin ei toimi autossa, pitää olla jollain lailla kyketty autoon, että loppuu puhelimen räplääminen
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11177
                  • Oulu

                  Originally posted by GameOver View Post
                  Kyllä google tietää missä henkilöt kulkee jo ilman autojakin.
                  Jos käyttää esim. Chromea ja androidia, niin voi huvikseen vilkasta: https://myactivity.google.com/myactivity

                  Ja katsoa kuinka pirusti google tietää tekemisistäsi. Tuo ei ainakaan puhelimella näyttänyt sijainteja, mutta jostain nekin sai muistaakseni esille :think Siellä näky aamuiset koirankusetus lenkit, päivällä tehdyt kauppareissut jne. Vaikka puhelimessa ei ole edes gps päällä...

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Jos käyttää esim. Chromea ja androidia, niin voi huvikseen vilkasta: https://myactivity.google.com/myactivity

                    Ja katsoa kuinka pirusti google tietää tekemisistäsi. Tuo ei ainakaan puhelimella näyttänyt sijainteja, mutta jostain nekin sai muistaakseni esille :think Siellä näky aamuiset koirankusetus lenkit, päivällä tehdyt kauppareissut jne. Vaikka puhelimessa ei ole edes gps päällä...
                    Sieltä voi myös kääntää ne pois päältä, jolloin siellä ei näy mitään aktiviteetteja. Eiköhän se google silti jotain dataa kerää, mutta kyllä sitä pystyy rajoittamaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Sieltä voi myös kääntää ne pois päältä, jolloin siellä ei näy mitään aktiviteetteja. Eiköhän se google silti jotain dataa kerää, mutta kyllä sitä pystyy rajoittamaan.
                      Juuri näin.
                      Naputtelin alkuvuoden 2016 päivät ja mitään sijaintihistoriatietoja ei löytynyt, enkä usko että muiltakaan päiviltä viime vuosilta löytyy, kun en ole hyväksynyt niiden keräämistä. Kaikki mobiililaitteet androit/google-laitteita.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Phaedrus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1888
                        • Helsinki

                        Originally posted by Phaedrus View Post
                        Paremmin asiaan perehtyneet kommentoikaa onko lakiesitys muuttunut. Sitten kun parlamentti on muodostanut kantansa asia menee neuvostoon.
                        Tässä vielä linkki mietinnössä ehdotetuista muutoksista niille, joita asia kiinnostaa (suomenkielinen, muutokset lihavoitu, ks. erit. 1. artiklan kohdat 3 a ja b).

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Kyllä, aivan, viimeinen päivitys vuoden 2016 loppupuolella
                          PE 549.287v01-00

                          edit. Kyseessä on yksi lanka osana suurta kokonaisuutta.
                          Last edited by nullzwei; 14-01-2017, 12:34.

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            Eipä tässä mitään uutta ollut.



                            Autojen seurannassa käytetyn mustan laatikon salat paljastuivat hakkereille Disobey-hakkeritapahtumassa viime viikolla.
                            Yksi viime viikon lopulla järjestetyn Disobey-hakkeritapahtuman kiinnostavimmista hankkeista oli Semel Oy:n autoseurantalaitteen eli "mustan laatikon" hakkerointiyritys.

                            Laitetta käyttävät jo työ- ja elinkeinoministeriön myöntämään energiatukeen oikeutetut sähköauton omistajat, joille laitteen käyttöönotto on ollut edellytys tuen maksamiselle. Se on myös yksi vaihtoehto autoihin asennettavaksi seurantalaitteeksi, jos sellaisten käyttöön päädyttäisiin mahdollisen tieverkoston yhtiöittämisen myötä.

                            Amerikkalaisen WirelessLinksin valmistamasta ja Semel Oy:n edustamasta seurantalaitteesta nousi kohu viikko sitten, kun kävi ilmi niiden vuotavan tiedot tuhansien autojen liikkeistä nettiin. Valmistajan mukaan kyse oli verkkopalvelun asetuksissa.

                            Semel antoi kaksi laitetta Disobeyhyn hakkereiden testattavaksi. Toiseen laitteeseen oli lupa tehdä modifikaatiota ja toinen säilyttää koskemattomana.

                            Mustien laatikoiden ympärillä oli aktiivisia hakkereita melkein koko kaksipäiväisen tapahtuman ajan. Yritykset keskittyivät laitteisto- ja signaalihakkerointiin, ja hakkerit pääsivät käsiksi piirien väliseen liikenteeseen ja pystyivät siitä kaapattujen laajojen “dumppejen” perusteella selvittämään kortissa käytetyn tiedonsiirtoprotokollan. Kävi ilmi, että laitteen sisäiset suojaukset oli toteutettu heikosti.

                            Jos murtautuja pääsee mustaan laatikkoon fyysisesti käsiksi, hän voi varastaa autoilijan henkilötiedot ja päästä käsiksi auton muihin järjestelmiin.

                            Disobeyn järjestäjät ovat välittäneet löydöksen yksityiskohdat Semel Oy:lle, joka on ilmoittanut ryhtyvänsä korjaaviin toimenpiteisiin.

                            Läpimurto tapahtui aivan Disobeyn viime hetkillä kahden päivän aktiivisen yrittämisen jälkeen. Selvitystyöhön osallistui suuri joukko hakkereita, jotka vuorottelivat urakassa.

                            Toinen mahdollinen hyökkäystapa, eli etäisku laitteen käyttämän 2g-mobiiliverkon kautta jäi pienemmälle tarkastelulle. Tämä edellyttäisi valetukiasemaa tai pääsyä operaattorin mobiiliverkkoon, eikä olisi kovin helposti toteutettavissa tosielämässä.

                            Monia kysymyksiä jäi edelleen auki. Sellainen on muun muassa se, onko laite päivitettävissä ohjelmallisesti 2g-verkon kautta ja onko valepäivitys mahdollinen hyökkäystapa.

                            Entä millaisia ajatuksia seurantalaitteen asentaminen autoon herättää?

                            – Se on tyhmä idea, kommentoi eräs hakkereista.
                            Videolla Risikko autojen paikannuslaitteista: ”Pidän niitä todella erikoisina”
                            Sisäministeri Risikko autojen paikannuslaitteista: ”Pidän niitä todella erikoisina”
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3113

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Eipä tässä mitään uutta ollut.



                              Autojen seurannassa käytetyn mustan laatikon salat paljastuivat hakkereille Disobey-hakkeritapahtumassa viime viikolla.
                              Yksi viime viikon lopulla järjestetyn Disobey-hakkeritapahtuman kiinnostavimmista hankkeista oli Semel Oy:n autoseurantalaitteen eli "mustan laatikon" hakkerointiyritys.

                              Laitetta käyttävät jo työ- ja elinkeinoministeriön myöntämään energiatukeen oikeutetut sähköauton omistajat, joille laitteen käyttöönotto on ollut edellytys tuen maksamiselle. Se on myös yksi vaihtoehto autoihin asennettavaksi seurantalaitteeksi, jos sellaisten käyttöön päädyttäisiin mahdollisen tieverkoston yhtiöittämisen myötä.

                              Amerikkalaisen WirelessLinksin valmistamasta ja Semel Oy:n edustamasta seurantalaitteesta nousi kohu viikko sitten, kun kävi ilmi niiden vuotavan tiedot tuhansien autojen liikkeistä nettiin. Valmistajan mukaan kyse oli verkkopalvelun asetuksissa.

                              Semel antoi kaksi laitetta Disobeyhyn hakkereiden testattavaksi. Toiseen laitteeseen oli lupa tehdä modifikaatiota ja toinen säilyttää koskemattomana.

                              Mustien laatikoiden ympärillä oli aktiivisia hakkereita melkein koko kaksipäiväisen tapahtuman ajan. Yritykset keskittyivät laitteisto- ja signaalihakkerointiin, ja hakkerit pääsivät käsiksi piirien väliseen liikenteeseen ja pystyivät siitä kaapattujen laajojen “dumppejen” perusteella selvittämään kortissa käytetyn tiedonsiirtoprotokollan. Kävi ilmi, että laitteen sisäiset suojaukset oli toteutettu heikosti.

                              Jos murtautuja pääsee mustaan laatikkoon fyysisesti käsiksi, hän voi varastaa autoilijan henkilötiedot ja päästä käsiksi auton muihin järjestelmiin.

                              Disobeyn järjestäjät ovat välittäneet löydöksen yksityiskohdat Semel Oy:lle, joka on ilmoittanut ryhtyvänsä korjaaviin toimenpiteisiin.

                              Läpimurto tapahtui aivan Disobeyn viime hetkillä kahden päivän aktiivisen yrittämisen jälkeen. Selvitystyöhön osallistui suuri joukko hakkereita, jotka vuorottelivat urakassa.

                              Toinen mahdollinen hyökkäystapa, eli etäisku laitteen käyttämän 2g-mobiiliverkon kautta jäi pienemmälle tarkastelulle. Tämä edellyttäisi valetukiasemaa tai pääsyä operaattorin mobiiliverkkoon, eikä olisi kovin helposti toteutettavissa tosielämässä.

                              Monia kysymyksiä jäi edelleen auki. Sellainen on muun muassa se, onko laite päivitettävissä ohjelmallisesti 2g-verkon kautta ja onko valepäivitys mahdollinen hyökkäystapa.

                              Entä millaisia ajatuksia seurantalaitteen asentaminen autoon herättää?

                              – Se on tyhmä idea, kommentoi eräs hakkereista.
                              Videolla Risikko autojen paikannuslaitteista: ”Pidän niitä todella erikoisina”
                              Sisäministeri Risikko autojen paikannuslaitteista: ”Pidän niitä todella erikoisina”
                              Vai tällaista se semel nykyään tekee. Olin joskus 80-luvun lopulla töissä ko firmassa Leppävirralla. Tuolloin tehtiin taksamittareita ja poliiseille keskinopeusmittauslaitteita sekä oheislaitteita edellisiin.
                              Kulkineet/projektit:

                              M2 F87
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • jani
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 5175
                                • Kuopio

                                Originally posted by hietase View Post
                                Mitä huonoa tuossa oli?

                                Suomessa on hieman yli 50 000 maatilaa. Tukien myötä tapahtuu melkoinen tulonsiirto aika pienelle ihmisryhmälle joka vuosi.

                                Suomessa maatalouden tukijärjestelmä on vääristynyt jo pitkän aikaa kepun masinoimana. Enkä usko että edes maatalousyrittäjät ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa iso osa omista tuloista tulee paperilappujen täyttämisestä.
                                Harmillisen moni näkee asian noin että maataloustuki = nettopalkkaa, mikä ei todellakaan ole totuus.'

                                Ja itseasiaan... Kuinkahan monta huippu asiantuntijaa ja turhaa projektipäällikköä tarvitaan tulevaisuudessa pyörittämään tätä isoveli-systeemiä
                                F33 435d Mineral-grau metallic
                                K40 K1200s sondermodell

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎