Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4180

    Originally posted by 928 GTS View Post
    Jos kaatuu niin kaatuu kahteen asiaan.

    1. Jotkut persut ja demarit itkee, että M6 GC halpenee vähintään 130 000 euroa. Se kyrsii heitä niin järjettömän paljon, että esitystä pitää vastustaa vaikka siinä luvattaisiin 10 000e/vuosi jokaiselle puolueen jäsenkirjan omaavalle.

    2. Jotkut uudehkon auton juuri ostaneet valittaa, että kaluston arvosta häviää järkyttävä summa rahaa savuna ilmaan. Mitkään kilometrimaksun kompensaatiot ei riitä korvaavaan M6 GC:n 130 000 tuhannen euron autoveron katoamista yhdessä yössä. Itku siitä tulee ellei äly riitä viedä laitetta äkkiä ulos maasta.
    Ei kannattaisi persujen itkeä autoveron poistosta mitään, kun sillä teemalla ennen vaaleja ratsastivat, vai kääntyykö takki tässäkin asiassa.
    Sossut itkee joka asiasta, jokohan Rinne on kerennyt kommentoimaan että köyhät laitetaan maksamaan hyvätuloisien mersut ja bemarit...
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • 928 GTS
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1561
      • Helsinki

      Originally posted by bemmeri View Post
      jokohan Rinne on kerennyt kommentoimaan että köyhät laitetaan maksamaan hyvätuloisien mersut ja bemarit...
      Rinteen on syytä olla ihan hiljaa. Oli VM:änä kun 19.12.2014 tuli KHO:n Ferrari päätös. Ei saanut sitä koko Eduskunnan 2015 kevätkaudella siirrettyä käyttöön autoverolakiin vaikka asia olisi pitänyt olla kunnossa jo viimeistään tammikuussa. Tämä Bernerin esitys on 100x rankempi muutos.
      -92 928 GTS
      -98 550 Maranello

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        Ihmetyttää tämän päiväinen Ylen uutisointi/kirjoitus.

        Liekö toimittajan näkemys/kirjoitus vai onko asiassa jotain koukkuja vielä.

        Esityksen mukaan väyläyhtiön perimä, aluksi aikaan perustuva vuosimaksu olisi toiminnan alkuvaiheessa keskimäärin 539 euroa. Maksuun vaikuttaisivat autoilijan ajoneuvon päästöt,


        Eli nyt aluksi aikaan perustuva, viikko-, kuukausi-, tai vuosimaksu. Ok, mutta mitäs sitten lopuksi, tai kun tämä alkuvaihe on ohi? Tuleeko se seuranta vai mitä muuta tarjotaan?


        Toiminnan alkuvaiheessa maksut voisi olla keskimäärin 539€ vuodessa. Ok, no mitäs ne maksut on sitten parin-kolmen vuoden päästä?
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          "Niin mutta jos autovero poistuu, mitä käy autokaupalle, kukaan ei enää osta autoa". (Imho ei kovin looginen tämä uutinen)

          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6774
            • PK-seutu

            Originally posted by bemmeri View Post
            Ihmetyttää tämän päiväinen Ylen uutisointi/kirjoitus.

            Liekö toimittajan näkemys/kirjoitus vai onko asiassa jotain koukkuja vielä.

            Esityksen mukaan väyläyhtiön perimä, aluksi aikaan perustuva vuosimaksu olisi toiminnan alkuvaiheessa keskimäärin 539 euroa. Maksuun vaikuttaisivat autoilijan ajoneuvon päästöt,


            Eli nyt aluksi aikaan perustuva, viikko-, kuukausi-, tai vuosimaksu. Ok, mutta mitäs sitten lopuksi, tai kun tämä alkuvaihe on ohi? Tuleeko se seuranta vai mitä muuta tarjotaan?


            Toiminnan alkuvaiheessa maksut voisi olla keskimäärin 539€ vuodessa. Ok, no mitäs ne maksut on sitten parin-kolmen vuoden päästä?
            Eihän tuosta tiedä vielä mitään tarkkaa. 539€:n keskiarvo voi muuttua vaikka 350€ jänkhällä ja 750€ Tsadissa -tyyliseksi jaoksi, who knows? Jos 539€on keskiarvo niin mitkä on minimit ja maksimit?

            Samaten ei kannattane pidättää hengitystä siinä, että nouseeko vanhojen ja isompipäästöisten kulut. Aivan varmasti nousee. Nykyään voimassa olevat autoveroprosenttitaulukot jos ottaa vertailukohteeksi, niin rohkenen ennustaa, että uusi co2-ohjaus tulee olemaan kertaluokkaa jyrkempää. Eli onko 539€:n keskiarvo co2 mukaan jossain 100g päästävissä? Vähä-päästöiset on 50g päästäviä ja kaikkia yli 100g päästäviä kairataan pakaroiden väliin.....
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              15:57
              Originally posted by 3846702
              Kyllä aivan. Noin 25 miljoonaa joka ainoa kuukauden päivä. Yli 100 000/tunti. 1700/minuutti. 28/sekunti. Laskenta alkoi jo.

              TIK-TAK-TIK-TAK-TIK-TAK-TIK-TAK-TIK-TAK-TIK-TAK-TIK-TAK-TIK-TAK...
              Eka kakssataa tonnia meni jo

              Comment

              • Haatainen
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 1452
                • Tampere

                Originally posted by Zoui View Post
                "Niin mutta jos autovero poistuu, mitä käy autokaupalle, kukaan ei enää osta autoa". (Imho ei kovin looginen tämä uutinen)

                http://www.iltalehti.fi/talous/20170...17691_ta.shtml
                Nyt vähän lähdekritiikkiä. Iltapaskojen ainoa juttu on repiä räväköitä otsikoita riippumatta sisällöstä tai sen todenperäisyydestä. En tuolta taholta voi odottaa loogisuutta, kuin korkeintaan vahingossa.
                Alla:
                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                Ennenkin on ollut autoja

                Comment

                • 599gtb
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 490
                  • Vantaa

                  Yhtä juttua en ymmärrä miksi ajoneuvoveroa ei poistetta kokonaan? Koska tämä maksu ajaa saman asian
                  ex bmw 540ia e34 1993
                  ex bmw e32 735i

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4180

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Eihän tuosta tiedä vielä mitään tarkkaa. 539€:n keskiarvo voi muuttua vaikka 350€ jänkhällä ja 750€ Tsadissa -tyyliseksi jaoksi, who knows? Jos 539€on keskiarvo niin mitkä on minimit ja maksimit?

                    Samaten ei kannattane pidättää hengitystä siinä, että nouseeko vanhojen ja isompipäästöisten kulut. Aivan varmasti nousee. Nykyään voimassa olevat autoveroprosenttitaulukot jos ottaa vertailukohteeksi, niin rohkenen ennustaa, että uusi co2-ohjaus tulee olemaan kertaluokkaa jyrkempää. Eli onko 539€:n keskiarvo co2 mukaan jossain 100g päästävissä? Vähä-päästöiset on 50g päästäviä ja kaikkia yli 100g päästäviä kairataan pakaroiden väliin.....
                    Hyvä huomio, tosiaan ei tullut mieleen että alueiden mukaan voisi porrastaa tuota maksua vaikka, autoissa ei olisikaan seurantaa. Esim. vakuutuksissa juurin näin menee hinnoittelu, postinumeron mukaan.

                    Jollenkin vanhalle harrasteautolle, jota rassaa/virittää yms. niin melkein se ja sama onko vero 500€ vai 900€ vuodessa, kun ei sillä ehkä koko vuotta aja, tai erotus menee jo takarenkaisiin pari kertaa kesässä. Toisaalta jos autoja useampi ajossa, niin rupeahaan tuollainen jo tuntumaan. :think
                    Prätkä ja vene vielä ehkä tulevinen veroineen, niin tuleepa harrastuksille käyttömaksuja/veroja.


                    En usko, että tässä vaiheessa olisi niin, että normaalin bensakäyttöisen octavian, avensiksen, tms. normaalin auton omistaja joutuisi maksamaan enempää kuin keskiarvo on esitetyssä maksussa. Noita normaaleja autoja on kuitenkin varmaan miljoona, eri ikäisiä tosin, mutta co2/kokonaismassat aika samoissa ollu 1995-2010(ehkä loppua kohti vähän laskevat).
                    Hauska olisi nähdä missä vaiheessa suomalaisten selkä katkeaa maksujen suhteen ja mitä sitten tapahtuisi, mutta nyt jo ollaan psykologisessa mielessä rajoilla kun keskimääräinen maksu saattaa nousta samaa samaa luokkaa kuin dieselvero nykyisin. Jossain oli että ajoneuvovero on noussut vuodesta 2013(?) vajaa 500milj€ ja sitä oltaisiin pikkuisen reilummin laskemassa uuden esityksen mukaan, niin olisiko sitten ajoneuvovero samaa luokkaa kuin viisi vuotta sitten. Eli joku 150-200€ keskimäärin? :think
                    Voipi vähän perähikiän mauria nieleskyttää kun laskuja rupeaa tippumaan ja tilanne valkeee. Tai kun joku pussihousu tottunu vaihtamaan anjoviksen uuteen parin vuoden välein ja hyvityshinta on niin "huono" vanhasta (vaikka väliraha saattaakin parhaassa tapauksessa pienentyä kun ei autoveroa ole).


                    Originally posted by 599gtb View Post
                    Yhtä juttua en ymmärrä miksi ajoneuvoveroa ei poistetta kokonaan? Koska tämä maksu ajaa saman asian
                    Samaa funtsin päivällä. Mutta esittäähän ne mp ja veneveroa, jota ajetaan samaan aikaan liikennekaaren kanssa, niin vastaavasti ajoneuvovero sitten voi jäädä, vaikka hieman pienempänä. Se on valtiolle rahaa se, käyttömaksut sitten liikennekaarelle jota käytetään tiestön ylläpitoon.
                    Käsittääkseni polttoaineverot, alvit, käyttövoimaverot, yms. menee edelleen "valtiolle" ja käyttömaksut vaan tälle uudelle liikennekaarelle. Voin olla väärässäkin.

                    Näkeepä tarkemmin huomenna.
                    Last edited by bemmeri; 18-01-2017, 16:19.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6221
                      • Helsinki

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      .
                      Hauska olisi nähdä missä vaiheessa suomalaisten selkä katkeaa maksujen suhteen ja mitä sitten tapahtuisi, mutta nyt jo ollaan psykologisessa mielessä rajoilla kun keskimääräinen maksu saattaa nousta samaa samaa luokkaa kuin dieselvero nykyisin.
                      Mä oon valmis alkaa mellakoimaa tarvittaessa, koska onhan tää hölmöä, että dokaaminen, huumeet on halvempaa, pienemmät sakko tuomiot, siinä missä väkivalta rikokset, myös ryöstöt jne..
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        Olipa taitava taktinen veto LVM:lla. Sopivasti "vuosivat" jutun YLE:on...

                        Nyt lukevat somea silmä tarkkana, viimeiset viilaukset pystytään tekemään vielä ennen huomista julkaisua, lisäksi haetaan sopivat vastaukset keskusteluissa heränneisiin kipukohtiin. Pahimmat ärrimurritkin on huomiseen mennessä laantuneet.

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7099
                          • Forssa

                          Ajoneuvovero ja bensavero alenee yhteensä n. 750milj€.
                          Taasen aikaperusteisesti kerättäisiin n.1,2miljrd€.
                          Eli käytetyn/vanhan auton omistaja maksaisi reilusti enemmän kuin nyt.

                          Eriasia sitten autoveron poistuminen. Jos ostaa uuden auton, saa hyötyä tästä. Kuitenkin suomessa erittäin paljon sellaisia kuin minä. Ei varaa hakea uutta kaupasta. Pakko siis ostaa sellainen, mihin on varaa.
                          Suuremmat käyttömaksut taasen syövät mahdollista säästöön jäävää osuutta palkasta. Jolloin kestää entistä pidempään säästää rahaa edes uuden auton käsirahaan.

                          Toki jos suomi on pullollaan varakkaita ja tämän muutoksen myötä ostettaisiin kymmenkertainen määrä uusia autoja kuin viime vuonna, olis muutos hyvä.
                          Kuitenkin karu totuus on että alkuun ostetaan uusia autoja hurmiossa halvan hinnan, alkukiiman laannuttua autokauppa käy edellen nihkeästi kuten nyt. Taas täytyy keksiä keinoja autoilijoiden piinaksi ja kas, meillähän oli tässä tää musta boksi. Sekin maksu lisätään jjo sillon olemassa olevien maksujen lisäksi. Tietenkin, ei kai lypsylehmää lopettaa kannata.

                          Ja nyt hurmiossa hurrataan bensan olematonta halpenemista.
                          Joka vuosi bensan hinta on noussut ja niin tulee käymään jatkossakin.
                          Näin bensan hinta kipuaa takaisin siihen mistä halpuutettiin ja siitä yli.

                          Kuka tässä hurraa ja kuinka kauan?
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6774
                            • PK-seutu

                            Originally posted by nullzwei View Post
                            Olipa taitava taktinen veto LVM:lla. Sopivasti "vuosivat" jutun YLE:on...

                            Nyt lukevat somea silmä tarkkana, viimeiset viilaukset pystytään tekemään vielä ennen huomista julkaisua, lisäksi haetaan sopivat vastaukset keskusteluissa heränneisiin kipukohtiin. Pahimmat ärrimurritkin on huomiseen mennessä laantuneet.
                            Myöskin ovela, tai sitten pikemminkin hukkuvan viimeinen hätähuuto:


                            Autokauppa on seis. Sitä itseään jo aimo läjä housuissa.
                            S65, S85, H1, N63TU, IB1

                            Comment

                            • JiPe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2548
                              • Kuopio

                              Mielenkiintoisia lukemia on esityksestä.

                              Keskimäärin autoilija säästäisi:
                              polttoainekuluissa 62e
                              ajoneuvoverossa 180e

                              Lisäkuluja tulisi:
                              540e

                              Eli melkein dieselveron verran lisää maksettavaa omalla kohdalla.

                              "Liikenneverkkoyhtiön tulee olla valtion budjetin kannalta neutraali muutos.."
                              Noh, käyttäjälle ei kovin neutraalilta kuulosta. :think
                              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4996
                                • Forssa

                                Itsensä huijaamista kuvitella että lopputulos olisi se että säästäisit rahaa. Suomen kansalaiset antavat vuosittain rahaa valtiolle ja jos se ei nytkään riitä vaan velkaannumme aina vaan lisää niin millä ihmeellä se tilanne voisi parantua jos se Suomen kansalainen antaakin vähemmän?
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎