Announcement

Collapse
No announcement yet.

kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

Originally posted by |RealDeal| View Post
    Mitäs veikkaatte tuomioksi, 100/141 kameraan Ohitus tilanne kyseessä, suora tie sekä päiväs aikaan ja muille ei aiheutunut vaaraa :think
    kortti lähtee ainakin, ja päälle sakkoa. voi olla että sut saatetaan tuomita viikoksi kellariin kahleisiin selvinpäin katteleen kun Lassi-s ryyppää. paskoja vitsejä, matti nykäsen yllätysten yö kasettia repeatilla ja ruoaksi ainoastaan tabascoa alakautta.

hoiii kuka heitti valtee kanalla
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

Comment

• |RealDeal|
      Banned
      • Sep 2011
      • 99
      • Tallinna & Pohjois-savo/Middle of nowhere

Originally posted by LASSI-S View Post
      kortti lähtee ainakin, ja päälle sakkoa. voi olla että sut saatetaan tuomita viikoksi kellariin kahleisiin selvinpäin katteleen kun Lassi-s ryyppää. paskoja vitsejä, matti nykäsen yllätysten yö kasettia repeatilla ja ruoaksi ainoastaan tabascoa alakautta.

hoiii kuka heitti valtee kanalla
      Mites jos on toisen EU maan ajokortti? :think
      viekö ne senkin?

Mulla siis Eestiläinen ajokortti suomalaisen lisäksi, sain sen silloin kun muutin Tallinnaan kun kävin näyttämässä suomalaista korttia. Silloin oli helpompi asioida polizein kanssa täällä kun oli paikallinen läpyskä

Comment

• Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

Mites jos on toisen EU maan ajokortti? :think
        viekö ne senkin?

Mulla siis Eestiläinen ajokortti suomalaisen lisäksi, sain sen silloin kun muutin Tallinnaan kun kävin näyttämässä suomalaista korttia. Silloin oli helpompi asioida polizein kanssa täällä kun oli paikallinen läpyskä

Anna vaan suomen kortti niille

Veikkaisin parin kk keissiä.. Riippuen tietysti onko sulla aiempaa historiaa kyseisellä saralla..

Comment

• |RealDeal|
          Banned
          • Sep 2011
          • 99

Originally posted by Eetu View Post
          Anna vaan suomen kortti niille

Veikkaisin parin kk keissiä.. Riippuen tietysti onko sulla aiempaa historiaa kyseisellä saralla..
          Mut mitkä on jälki-seuraamukset mikäli jään tolla toisella kortillla ajamisesta kiinni, koska ajo-oikeus on menetetty Suomessa
          Eka kerta pariin vuoteen kun tulee sakkoja edes :think

Comment

• Eetu
            Banned
            • Oct 2008
            • 2843

Mut mitkä on jälki-seuraamukset mikäli jään tolla toisella kortillla ajamisesta kiinni, koska ajo-oikeus on menetetty Suomessa
            Eka kerta pariin vuoteen kun tulee sakkoja edes :think

Ei hirveesti sakkoa ja ajokieltoa lisää vanhan päälle 1.5 kertasena.

Comment

• |RealDeal|
              Banned
              • Sep 2011
              • 99

Ei hirveesti sakkoa ja ajokieltoa lisää vanhan päälle 1.5 kertasena.
              Eikö tuu vuosi ajokieltoa vähintään? :think

Comment

• Eetu
                Banned
                • Oct 2008
                • 2843

Eikö tuu vuosi ajokieltoa vähintään? :think

Ei, jos saat vaikka kuukauden ja käryät, niin jos sulla on vaikka vielä 2 viikkoa vanhaa jäljellä, tulee sulle 6vk vielä sen lisäksi, eli 1,5 kertasena.

Comment

• krimmu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 102
                  • Turku

kortti lähtee - ehkä?

Noniin, ajoin epähuomiossa kameraan niin että välähti.

80 rajoitus ja nopeutta oli n. 92-94, eli rikesakkoa taitaa olla luvassa. MUTTA nämähän ovatkin neljännet sakot kahden vuoden sisään.

Kysynkin nyt, onko jollain varmaa tietoa seuraavasta asiasta:

Kun ilmoitus rikesakosta tulee, ajattelin laittaa jonkun toverin nimen (kaverin suostumuksella tietysti) ajajaksi. En halua menettää korttia.

Joutuuko kaveri käymään poliisiasemalla asian takia vai maksaako hän vain kiltisti laskun, joka hänelle sitten ohjataan?

Mä nimittäin joskus olen ajanut muiden autolla kameraan, sakko ohjattiin minulle, maksoin sen ja homma oli ok. Ei tullut soittoja tai kutsuja poliisiasemalle.

Joutuuko siis rikesakon takia menemään asemalle?

Onko se muuten kuukausi, jonka ajaksi kortti hyllylle lähtee, jos lähtee? kahdet rikesakot (nämä tuoreet mukaanlukien) ja kahdet päiväsakot on kontolla 24kk sisään.

Arvostan apuanne ja hyviä mielipiteitä! Tulevaisuuteni on vaakalaudalla

Comment

• Eetu
                    Banned
                    • Oct 2008
                    • 2843

Originally posted by krimmu View Post
                    Noniin, ajoin epähuomiossa kameraan niin että välähti.

80 rajoitus ja nopeutta oli n. 92-94, eli rikesakkoa taitaa olla luvassa. MUTTA nämähän ovatkin neljännet sakot kahden vuoden sisään.

Kysynkin nyt, onko jollain varmaa tietoa seuraavasta asiasta:

Kun ilmoitus rikesakosta tulee, ajattelin laittaa jonkun toverin nimen (kaverin suostumuksella tietysti) ajajaksi. En halua menettää korttia.

Joutuuko kaveri käymään poliisiasemalla asian takia vai maksaako hän vain kiltisti laskun, joka hänelle sitten ohjataan?

Mä nimittäin joskus olen ajanut muiden autolla kameraan, sakko ohjattiin minulle, maksoin sen ja homma oli ok. Ei tullut soittoja tai kutsuja poliisiasemalle.

Joutuuko siis rikesakon takia menemään asemalle?

Onko se muuten kuukausi, jonka ajaksi kortti hyllylle lähtee, jos lähtee? kahdet rikesakot (nämä tuoreet mukaanlukien) ja kahdet päiväsakot on kontolla 24kk sisään.

Arvostan apuanne ja hyviä mielipiteitä! Tulevaisuuteni on vaakalaudalla

Riippuu päiväsakkojen määristä nykyään tuo ajokielto. Sitten jos 3v aikana kortin lähtöjä, niin ajokielto tulee 1.5 kertaisena. Itse olisin viimeksi päässyt 6 vk:lla, mutta kun oli aiempia ajokieltoja 3v sisällä, niin tuli 3vk vielä tuohon lisäksi.
                    Last edited by Eetu; 22-02-2012, 20:02.

Comment

• krimmu
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 102
                      • Turku

Riippuu päiväsakkojen määristä nykyään tuo ajokielto. Sitten jos 3v aikana kortin lähtöjä, niin ajokielto tulee 1.5 kertaisena. Itse olisin viimeksi päässyt ilman aiempaa historiaa 6 vk:lla, mutta kun oli aiempaa historiaa, niin tuli 3vk vielä tuohon lisäksi.
                      Okei kiitos tiedosta. Joo eli tosiaan mulla aiemmin on kolmet sakot, jotka kaikki nyt kahden vuoden sisään. Voiko olla, että vaikka mulla nyt 4 sakot on, niin kortti ei lähtiskään jos päiväsakkoja ei ole "tarpeeksi"?

Comment

• Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11077
                        • Oulu

Mulla oli suurinpiirtein sama homma ja 8:ksi viikoksi veivät. En kylläkään jaksanu tehdä poliisille selvitystä miksi näin on käyny, niin ois ehkä voinu päästä vähemmällä. Meinasin nimittäin lähettää niille postilaatikon täyteen goatsekuvia, mut aattelin että parempi jos en...

Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• TNT
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 3521

Riippuu päiväsakkojen määristä nykyään tuo ajokielto. Sitten jos 3v aikana kortin lähtöjä, niin ajokielto tulee 1.5 kertaisena. Itse olisin viimeksi päässyt 6 vk:lla, mutta kun oli aiempia ajokieltoja 3v sisällä, niin tuli 3vk vielä tuohon lisäksi.
                          Mikäs juttu tuo on? Onko lyhin ajokielto edelleen kuitenkin 6 viikkoa?
                          Joka toki paatuneille rikoksenuusijoille laitetaan heti kättelyssä 1,5 kertasena.
                          Originally posted by Jube
                          Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

Comment

• Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

Originally posted by TNT View Post
                            Mikäs juttu tuo on? Onko lyhin ajokielto edelleen kuitenkin 6 viikkoa?
                            Joka toki paatuneille rikoksenuusijoille laitetaan heti kättelyssä 1,5 kertasena.
                            lyhin on 4vk
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

Comment

• TNT
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 3521

--------
                              Originally posted by Jube
                              Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

Comment

• CarlosM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 4292
                                • Kouvola

Originally posted by krimmu View Post
                                Okei kiitos tiedosta. Joo eli tosiaan mulla aiemmin on kolmet sakot, jotka kaikki nyt kahden vuoden sisään. Voiko olla, että vaikka mulla nyt 4 sakot on, niin kortti ei lähtiskään jos päiväsakkoja ei ole "tarpeeksi"?
                                Kolmet sakot vuoden sisään tai neljät kahden vuoden sisään. Ajokiellon pituus määräytyy pahimman rikkeen mukaan. 4-8viikkoa, enempi olis jo suuri ihme jollei taustalla aiempia kortinlähtöjä, jos se nyt sitte nykysin jotain vaikuttaa. Joku vuosi taaksepäin aiemmilla kortin lähtemisillä ei ollu mitään väliä.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎