Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Laku View PostMiten olette käyneet työssä ja hoitaneet muut menonne ilman korttia?
Sitten menin vielä 1päivän liian aikaisin hakemaan korttia takaisin ja vielä väärältä asemalta, kyllä hävetti kun läksin kyttäaseman pihalta autolla pois
Seuraavana päivän sitten sama setti oikealle asemalle, kyllä tuntu ihanalta saada se pirun muovilätkä takas lompakkoon
Comment
-
-
Tuossa viime vuoden lopulla oli 4 kuukautta kortti pois.Niin 2 kuukautta tuli varovasti ajeltua,ja kun tieto tuli sen jälkeen että minimi ajokiellolla pääsen niin olin 2 kuukautta ajamatta ollenkaan.Koska puolen vuoden minimistä alunperin uhkailivat,niin olihan tuo kuin lottovoitto päästä mun tuurilla minimillä. Mutta suosittelen tosiaan ajamaan ennemmin vaikka emännän nimissä olevalla autolla tai jonkun muun nimissä,jos ajaa pitää.Koska ainakin täällä sinivuokoilla piipittää tai ainakin kertoo aika nopiaan vaikka vaan vastaan ajaessa että auton omistaja on ajokiellossa joten kyllähän pysäytetyksi normaalia useammin joutui.Tietty eriasia ehtiikö/kiinnostaako poliiseja aina tarkistella kuka ajaa.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMiten olette käyneet työssä ja hoitaneet muut menonne ilman korttia?
Vituttipa muuten aika helvetin ankarasti olla tuon kuukaudenkin ilman korttia. Olin jo niin tottunut siihen auton suomaan vapauteen, että kyllä vitutti kun kaikkeen kulkemiseen tarvitsi jonkun kuskin, kun julkiset eivät toimineet. Eipä tullut sinä aikana paljoa käytyä juuri missään.Last edited by Ramzez; 06-03-2011, 13:34.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEipä tullut sinä aikana paljoa käytyä juuri missään.
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostItse hommasin skootterin kun oli kesä - tuli jälkeenpäin vasta mieleen että kun se kulki edellisen omistajan jäljiltä sen verta reippaasti mopoksi (~80km/h) ja jos poliisi olisi halunnut ottaa tyypit niin voi viddu sitä sanktion määrää kun laite olisikin luokiteltu moottoripyöräksi :think
Minä olen ollut siinä luulossa, että ajokielto tarkoittaa myös mopoja ja traktoreita yms. Olenko ihan hakoteillä ? :thinkHyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostMinä olen ollut siinä luulossa, että ajokielto tarkoittaa myös mopoja ja traktoreita yms. Olenko ihan hakoteillä ? :think
Edit: Se kai lienee syy miksi liikenteessä näkee silloin tällöin varttuneempia "Pekkoja" skootterin selässä.Last edited by Anselmo H; 06-03-2011, 16:16.F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostMinä olen ollut siinä luulossa, että ajokielto tarkoittaa myös mopoja ja traktoreita yms. Olenko ihan hakoteillä ? :thinkG22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
-
Originally posted by IKa View PostKun ikää on tarpeeksi, niin edustaa sitä sukupolvea jolle mopolla-ajoikeus on annettu pelkän iän perusteella. Tällä tavoin hankittua ajo-oikeutta ei menetä vaikka autokortti lähtisikin.
Comment
-
-
Originally posted by Kadunvaltaaja View PostMopolla / skootterilla saa liikennöidä vapaasti vaikka kortti olisi hyllyllä.
Edit: Se kai lienee syy miksi liikenteessä näkee silloin tällöin varttuneempia "Pekkoja" skootterin selässä.E91 320
Ex.E36 /// M3
Kawasaki Ninja ZX-10R
ex. E46 330xd
ex. E34 520i
ex. E30 318
Comment
-
-
Originally posted by timeport View PostJos on syntynyt ennen vuotta -85 niin sitten saa ajella mopoetilla vaikka kortti lähtis mutta jälkeen -85 et saa enää laillisesti ajaa koska olet joutunut suorittamaan kortin.
Jos vaikka törttöilee sillä mopolla oikeen kunnolla,vai tuleekos siitä aina vaan sakot ?Bmw F11 520dA Touring -12
EX:Bmw E61 530dA -04
EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
EX:BMW E46 320d Touring -04
EX:Bmw E39 525iA Touring -02
EX:Bmw E46 320d Touring -03
EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94
Comment
-
-
Originally posted by Römpsä View PostVoikos -85 tai ennen sitä syntyneiltä sit mitenkään muuten kieltää sitä mopolla ajamista ?:think
Jos vaikka törttöilee sillä mopolla oikeen kunnolla,vai tuleekos siitä aina vaan sakot ?
Sitä ennen syntyneitä ei voi estää ajelemasta (laillisella) mopolla. Mopoautoa toi ei koske eli se vaatii aina voimassa olevan ajokortin.
Tosiaan jos kortti menee ja meinaa ajella niin ei kannata ajaa omiin nimiin rekisteröidyllä autolla/prätkällä kun monessa poliisiautossa (ainakin pk-seudulla) on vehkeet jotka skannaa kilven perusteella automaattisesti tietoja myös omistajasta. Tosin voin kertoa että sääntöjen mukaan ajamalla on pk-seudulla todella pieni riski jäädä kiinni kortitta ajamisesta... (isot pojat kerto)
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSellainen kysymys tuli mieleeni korttinsa menettäneille: Miten olette käyneet työssä ja hoitaneet muut menonne ilman korttia? Ajaneet vaan vai julkisilla, taksilla tai kaverin kyydillä? Itselläni ei ole menetykseen varaa, työssä käytän omaa autoa, muita menoja on paljon ja vähän korvessakin asun julkisilla liikkumiseen (=aikaa ½h automatkaan voi mennä 2h). Eikä mulla ole lähellä ihmisiä, joita voisi jatkuvasti vaivata kyydin suhteen eli työttömiä kavereita naapurissa .
Hommasin toisen auton jonka laitoin sitten Mutsin nimiin ettei tule oman nimen puolesta pysäytettyäPorsche
Comment
-
-
Originally posted by Jebbunen View Postviimeksi kun oli 3kk kortti pois niin ajelin "pakolliset ajot" oikeastaan vain..
Hommasin toisen auton jonka laitoin sitten Mutsin nimiin ettei tule oman nimen puolesta pysäytettyäBMW 325i Cabriolet -90
Comment
-
Comment