Ei ota mopoista. Miten saisit kilven ja naaman etukameralla otettua ?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Monesti oon ihmetelly että miten helkkarissa kameratolpasta voi saada sakot. Näkeehän ne ny sokeakin ja niitä ennenhän on kyltit että kohta on tolppa. Kortti pitäa ottaa kaikilta pois jotka ei näe niitä tolppia;-)
Monesti oon ihmetelly että miten helkkarissa kameratolpasta voi saada sakot. Näkeehän ne ny sokeakin ja niitä ennenhän on kyltit että kohta on tolppa. Kortti pitäa ottaa kaikilta pois jotka ei näe niitä tolppia;-)
Ei jokaista tolppaa ennen ole kylttejä. Myös eilen Treeltä Turkuun ajaessa kun oli pimeetä ja märkää, niin kyllä ne tolpat sinne pimeyteen katoaa. Erityisesti silloin kun tulee vastaantulevaa liikennettä.
Olempa joskus yöllä ajanut pikkuräpsyn tolpalle,kun yksinkertaisesti lyhyillä valoilla ei kerennyt reagoida asiaan. Vastaantulija ja Puskuri-Palle,niin thats it. Ja 88@80.
Ja voisin luopua kortistani erittäin mielelläni,mutta vain jos saan vastikkeeksi 24/7-autonkuljettajan.
Olempa joskus yöllä ajanut pikkuräpsyn tolpalle,kun yksinkertaisesti lyhyillä valoilla ei kerennyt reagoida asiaan. Vastaantulija ja Puskuri-Palle,niin thats it. Ja 88@80.
Juurikin edellä kuvatuissa olosuhteissa riski ajaa kameraan on erityisen suuri, varsinkin jos ei tunne ennalta kameroiden sijainteja (eikä ole navigaattoria varoittamassa). Viime aikoina olen suhannut paljon Treen ja Jyväskylän väliä, jossa noita peltipoliiseja on ja alkuun oli tosi vaikea ennakoida, missä mikäkin kamera on. Varsinkin pimeällä osa kameroista on sijoitettu siten, että ne edeltävät katuvalaistusta, jolloin peltipoliisi jää hyvin siihen katuvalon varjoon. Jos vielä tuli vastaantulevaa liikennettä, on kameran havaitseminen tien laidasta erityisen haastavaa.
Toinen haaste tulee siitä, että jos sattuukin ajamaan tutulla tiellä, niin joskus sitä saattaa olla sen verran ajatuksissaan, ettei muista hidastaa kameran kohdalla ja sitten tuleekin räpsy. Itse olen vielä välttynyt kamerasakoilta, enkä nykyisellään juuri ylinopeuttakaan aja, mutta erityisesti silloin kun rajoitus laskee, eikä siihen heti osaakaan reagoida, voisi olla mahdollista ajaa kameraan.
Kolmas seikka koskee sitten liikuteltavia kamerayksikköjä. Nämä lienevät suurin riesa PK-seudulla, mutta niitä on aika vaikea ennakoida, ellei tajua, että siinä tien viereen pysäköidyssä pakettiautossa voi olla kamera takalasissa.
juurikin noin, kun yllä on mainittu. ei niitä pimeällä näe. jos itse ajan sellasta tietä, missä on tolppia, eikä tie ole tuttu, niin ajelen aika rajotusten mukaan. ja useimmiten nuo tolpat on asennettu oikein "lypsykoneiksi". 100km/h rajotus muuttuu 60 ja heti perään tolppa. koskaan ei ole tolppaa, kun muuttuu 60 rajotus 80, tai sataseen. tuossahan pitää jarruttamalla jarruttaa, taikk lipua jo kilometrin ennakkoon moottorijarruttamalla, että vauhti laskee tarpeeks. mua ei paljon viherpiiperrys kiinnosta, mutta ei tollanen ainakaan ympäristöä säästä, että joudutaan jarrutteleen tolppien kohdalla ja sitten taas kiihdyttää normaaliin matkavauhtiin.
Onhan tuo summa vähän kohtuuttoman tuntuinen mutta toisaalta taas ihan kirpaisee varmaan samallalailla kun perus duunarilla se 200e sakko.
Ja oma mokahan tuo on niin tällöin saisi vastata teoistaan eikä vinkua aiheesta.. Rekka meni sitä ja tätä ja just vaihtu 80km/h rajoitus.. Tuossa pätkällä ei ole ensinnäkään talvella 100 rajotus vaan 80 koko matkalla tietyöhön saakka.. Muuttais ruottiin vaan niinku uhkaa, rasittava äijä
Onhan tuo summa vähän kohtuuttoman tuntuinen mutta toisaalta taas ihan kirpaisee varmaan samallalailla kun perus duunarilla se 200e sakko.
Ja oma mokahan tuo on niin tällöin saisi vastata teoistaan eikä vinkua aiheesta.. Rekka meni sitä ja tätä ja just vaihtu 80km/h rajoitus.. Tuossa pätkällä ei ole ensinnäkään talvella 100 rajotus vaan 80 koko matkalla tietyöhön saakka.. Muuttais ruottiin vaan niinku uhkaa, rasittava äijä
Sama heppuhan sai tässä alle vuosi sitten joku +60000€ eli alle vuodessa +100t€. Radiossa aamulla tosta kuulin. Paras oli Epun jatko kun oli jutellut kummeli silvennoisen kanssa, kun joku ei niin köyhä, oli lapun menettänyt, niin oli todenneut poliisi sedille, etä oliko tää tässä ja tilannu helikopteri kyydin siihen itselleen.
Joo kyllä itseänikin ihmetyttää kiukuttelu aiheesta. Mielestäni suomalainen sakotuskäytäntö on tässä mielessä nimenomaan oikeudenmukainen. Jos menee päiväsakoille, niin sakot määräytyvät tulojen mukaan. Jos kyseinen herra olisi saanut esim. 3000€ sakon, niin eipä olisi hänen tuloillaan se tuntunut missään. Mutta jos sama sakko olisi napsahtanut normaalille keskituloiselle, niin tiukkaa olisi tehnyt seuraavat kuukaudet. Sakkojen sitominen tuloihin nimenomaan palvelee sitä tarkoitusta, että sakkojen vaikutus on kaikille sama, eikä suurituloiset pääse siitä yhtään helpommalla. Suhteellinen rangaistus on sama, vaikka absoluuttiset euromäärät ovatkin erisuuruiset.
Kyllä itse jos omaisin samanlaiset tulot niin olisin jo aikoja sitten vaihtanut kansalaisuutta, kyllä suomi on paska maa...
Työnteolla ei pääse rikastumaan muu kuin eduskunnan pukurunkkarit.
Minusta koko sakkojärjestelmä on aikansa elännyt ja toimii vain valtion rahakirstun keräysjärjestelmänä. Virhepistejärjestelmä olisi parempi ja mahdollisesti liikenteenvalvonnassa voitaisiin keskittyä enemmän esim. turvavälien valvontaan jne, kun ei tarvitsisi vain sitä sakkobudjettia ylinopeuksilla kartoittaa. Ajo-oikeuden menetys kun tuntuu jokaisella tulotasoon riippumatta, kyllä myös miljonäärit nauttivat varmasti sen uuden Porschen puikoissa olemisesta taksin käytön sijaan vapaa-ajallaan.
Törkeät tapaukset kuuluvat sitten aina oikeuden ratkottavaksi oli kyseessä törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen tai törkeä rattijuopumus.
Minusta koko sakkojärjestelmä on aikansa elännyt ja toimii vain valtion rahakirstun keräysjärjestelmänä. Virhepistejärjestelmä olisi parempi ja mahdollisesti liikenteenvalvonnassa voitaisiin keskittyä enemmän esim. turvavälien valvontaan
Samaa mieltä. Täällä pk-seudulla nuo turvavälit ovat usein muutaman metrin luokkaa RUUHKASSA satasen nopeudella.
Ramzezin vasemmistolainen ajattelutapa ottaa kyllä välillä rankasti tappiin. Ymmärrän logiikan siitä, että 3k€ ei miljonäärillä tunnu, mutta meillä on Suomessa paljon hyviä sanontoja. Yksi niistä: KOHTUU KAIKESSA. Ei minun arvomaailmaani ja moraaliini mahdu se, että tuollaisesta rikkeestä annettu rangaistus ole missään suhteessa tekoon.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ramzezin vasemmistolainen ajattelutapa ottaa kyllä välillä rankasti tappiin. Ymmärrän logiikan siitä, että 3k€ ei miljonäärillä tunnu, mutta meillä on Suomessa paljon hyviä sanontoja. Yksi niistä: KOHTUU KAIKESSA. Ei minun arvomaailmaani ja moraaliini mahdu se, että tuollaisesta rikkeestä annettu rangaistus ole missään suhteessa tekoon.
Arvostan sitä, että kerrot asiasi niin kuin ne näet, mutta mielestäni on perusteltua ajatella, että rangaistukset koskettavat jokaista samassa suhteessa. En välttämättä itsekään allekirjoita kyseisen keissin kohtuullisuutta sakkojen suhteen, mutta mielestäni olisi täysin typerää, että jokainen jantteri saisi samansuuruiset sakot (siis päiväsakot) töppäilyistään, koska se ei olisi missään suhteessa tasa-arvoista. Olisi täysi vitsi, jos joku varakkaampi kaveri saisi rauhassa hurjastella, kun sakko vastaa muutaman minuutin palkkaa ja sitten toinen henkilö saisi kuukausitolkulla kärvistellä sakkojensa vuoksi. Toivottavasti ymmärsit pointtini. Ei siinä ole mitään vasemmistolaista.
Comment