Onnea vaan palautetulle ajokortille..sitä onnea nimenomaan suomen liikenteessä tarvitaan.
Jostain tuli luettua mikä on ajokiellon pituus ei-törkeässä rattijuopumuksessa...että se olisi vähintään 1 kuukausi (Korostan että en itse ole kärähtänyt ratista)
Voiko sellanen olla edes mahdollista(toki suomessa voi) että rattijuopumuksesta selviäisi kuukauden ajokiellolla...? Kun tollanen 4 rikesakkoa ylinopeudesta kahteen vuoteen niin puhutaan heti 5-8 viikon ajokiellosta.
Nykyäänhän minimimäärä ajokieltoa mitä annetaan on se kuukausi. Sitten tietty törkeät ratit ja liikenneturvallisuuden rikkomiset erikseen. Mutta alle kuukaudella ei selviä millään.
e34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100
jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Kaverilla oli kesällä tulos vain hieman päälle 0.5‰ ja kortti hylllyllä 3kk. Jos nyt en pahasti väärin muista niin puhallustulos oli tosiaan 0.54‰ Päiväsakkojen määrä tosin taisi olla siellä aivan minimissä.
BMW E36 328i Touring -97 SAAB 9000 2.3T CSE -98 SAAB 900 T16 2dr -88
Kaverilla oli kesällä tulos vain hieman päälle 0.5‰ ja kortti hylllyllä 3kk. Jos nyt en pahasti väärin muista niin puhallustulos oli tosiaan 0.54‰ Päiväsakkojen määrä tosin taisi olla siellä aivan minimissä.
Mutta mun mielestä jos ratti tulee,niin saa ollakkin kortti pois ja kauan, oli se sitten 1.5% tai 0.51%. Kyllä sen aamullakin tuntee ja tietää vieläkö edellispäivä painaa päälle. Ja ihan sama vaikka kuinka tuntee olevansa ajokuntoinen.
Mutta mun mielestä jos ratti tulee,niin saa ollakkin kortti pois ja kauan, oli se sitten 1.5% tai 0.51%. Kyllä sen aamullakin tuntee ja tietää vieläkö edellispäivä painaa päälle. Ja ihan sama vaikka kuinka tuntee olevansa ajokuntoinen.
Onko sekin sama onko nopeutta 50-alueella 51km/h vai 150km/h? Ihmeellinen logiikka sulla..
Onko sekin sama onko nopeutta 50-alueella 51km/h vai 150km/h? Ihmeellinen logiikka sulla..
Ei kai se sama ole, mutta ratti on aina ratti, oli se sitä vähän tai paljon... omassa kirjassa se ratin ajanut on jossain mulkun ja kastemadon välissä.
Mieto ylitys oli silläkin kun juuri veteli lumikoneella 6-vuotiaan kylmäksi kerrostalon pihalla, ei ainakaan mun mielessäni hyvitä mitään tuo mieto ylitys.
Totta toikin on, mutta jos 40 alueella ajat 50 niin todennäköisyys kolariin aika paljon pienempi kuin jos ajat 150, sama pätee tuossa jos ajat 0,55 promillen humalassa taikka sitten 1,5, vai mites?:think
Totta toikin on, mutta jos 40 alueella ajat 50 niin todennäköisyys kolariin aika paljon pienempi kuin jos ajat 150, sama pätee tuossa jos ajat 0,55 promillen humalassa taikka sitten 1,5, vai mites?:think
Jep, onneksi rangaistuksen ei tarvitse korreloida mahdollisen onnettomuuden todennäköisyyden kanssa.
Missä vaiheessa oon sanonut että oikein ajaa ylinopeutta ? :think
Mutta rattijuoppo on aina rattijuoppo. Jos puhallat yli 0,5% niin siihen on täytynyt juoda jotain jo vähän enemmän ja sillon reagointi kyky on kevyesti eri.
Ja en todellakaan sano että ylinopeus on hyvä juttu, taajama-alueella ylinopeutta ajavat saisivat kyllä kanssa vähän mietti ajojaan,tuskin se ketään ajassa pelastaa jos ajaa 50km/h alueella 60km/h tai 70 km/h.
Jännä tuo sun logiikka että kännissä ajavia puolustat.:think
Missä vaiheessa oon sanonut että oikein ajaa ylinopeutta ? :think
Mutta rattijuoppo on aina rattijuoppo. Jos puhallat yli 0,5% niin siihen on täytynyt juoda jotain jo vähän enemmän ja sillon reagointi kyky on kevyesti eri.
Ja en todellakaan sano että ylinopeus on hyvä juttu, taajama-alueella ylinopeutta ajavat saisivat kyllä kanssa vähän mietti ajojaan,tuskin se ketään ajassa pelastaa jos ajaa 50km/h alueella 60km/h tai 70 km/h.
Jännä tuo sun logiikka että kännissä ajavia puolustat.:think
Et sanonut mitään ylinopeudesta, lue uudestaan, minä sanoin - kyse on vertauksesta.
En puolusta mitään, mutta kyllä siinä on iso ero onko ylitystä 1‰ tai 100km/h tai 1km/h tai 0.01‰. Toinen noista voi olla vahinko ja toinen ei. En hyväksy rattijuoppoutta, mutta ei pidä lähtemään keulimaan tässäkään asiassa.
Et sanonut mitään ylinopeudesta, lue uudestaan, minä sanoin - kyse on vertauksesta.
En puolusta mitään, mutta kyllä siinä on iso ero onko ylitystä 1‰ tai 100km/h tai 1km/h tai 0.01‰. Toinen noista voi olla vahinko ja toinen ei. En hyväksy rattijuoppoutta, mutta ei pidä lähtemään keulimaan tässäkään asiassa.
Ylinopeutta ajaa tahallaan,kännissä ajaa tahallaan. Yksikään ratti ei ole mun mielestä vahinko. Ite en ole ikinä ajanut vahingossa kännissä (enkä kyllä tahallaankaan).
viimetalvena tuli täräytettyä 108km/h keskinopeudella 40 rajotusalueella. sakkoa 1400e ja kortti pois 4kk.
joku varmaan ihmettelee, että kuka hullu kaahaa 40 alueella tollasta vauhtia. no minä, kun en tiennyt, että siellä oli 40 rajotus. kyseessä siis metsäautotie, missä ei ole asutusta, tai oikein mitään muutakaan elämää. taajama-alueelta alkaa ja jatkuu kymmeniä kilsoja keskellä mettää. siinä taajama-alueelta lähdin valoista pikkasen sutien ja poliisihan se kiinnitti het huomion ajotyyliini. jostain aika kaukaa lähti seuraan, kun en kiinnittänyt mitään huomiota. jonkun 5 kilsan jälkeen ihmettelin, että kuka tulee perseeseen kiinni. no poliisithan ne siellä.
jotain kertoo sekin, ettei poliistikaan tienneet mikä rajotus alueella oli. joutuiva ajeleen tien molempiin päihin monia kilsoja tarkistaan mikä on rajotus. 40:hän se sitten lopulta oli.
valitin tästä vielä sitten oikeudessa, että onko tuomittava samalla tavalla, kun jos kaahaisin kaupunkialueella samaa vauhtia? vastaus oli kutakuinki, että kyllä. törkeä ylinopeus, vai mikä liikenteenvaarantaminen se nyt olikaan. ihan samat sanktiot, kun kaupungissa kaahailis.
noo, onneks se on jo takanapäin ja sanktiot kärsitty. pikkujutuista suuret haitat. ei kannata keskellä metsääkään kaahailla.
Tuo sakkosumma ei oikein sano mitään, kun riippuu tuloista. Montako päiväsakkoa?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Lievää ylimielisyyttä haistettavissa noista Römpsän posteista. Olen parempi kuin muut, en tee virheitä yms...
Me kaikki olemme epätäydellisiä ja kuolevaisia ja erehtyväisiä ja tehdään virheitä jossain kohti elämää. Tärkeintä on että niistä oppii.
En ole ylimielinen. Oon ite ylinopeuden takia kortin menettänyt ja virheistä oppinut. Siinä vaiheessa kun kännissä ajamisen takia menettää läheisen se muuten hieman muuttaa käsitystä siitä asiasta.
Comment