Announcement

Collapse
No announcement yet.

kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

Originally posted by Ramzez View Post
    En edes ymmärrä, miksi tuosta suojatien ylittämisestä pitää tehdä niin iso numero. Isoin ongelma on yleensä se, että ihmiset eivät selvästi osoita mitä aikovat tehdä ja eivät tunnu osaavan myöskään seurata liikennettä. Jos itse olen jalan liikkeellä, niin etsin liikenteestä sellaisen välin, että voin suojatien ylittää kauheasti muita häiritsemättä. Jos sitten liikenne on paljon ruuhkaisempi, en siltikään hyppää suojatielle varomatta autoja, vaan osoitan autoilijoille selvästi, että aion nyt kävellä suojatien yli. Aina olen silloin saanut tietä. Ja tuo osoitus tapahtuu siis siten, että ollessani suojatien reunassa, otan toisen jalan ilmaan, ikään kuin sen merkiksi, että aion nyt tästä kävellä yli.
    +1
    Itse myös ylitän suojatien ripeästi, enkä kuten monet nykynuoret jotka valuvat tien yli kuin veltto paska. Voisin jopa väittää osan hidastelevan tarkoituksella.
    Tämä sama ryhmä myös on niitä punaisia päin kävelijöitä jotka on kuin euroopan omistajia kun saavat tulpata autoja kulkien veltosti ja väliinpitämättömästi autojen edessä.
    Prätkällä oli tapana vetää tollasten törkeästi punaisia päin kävelijöiden ohi maksimikiihdytyksellä kyynärpää kontaktilla. Sillon tuli velttoihinkin vauhtia.
    Aprilia RSV4

Comment

• Paha Arkkitehti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 836
      • World

Originally posted by peto2 View Post
      Jos kävellen lähtee liikkeelle.. kerkee odottamaan.
      Originally posted by Laku View Post
      Samaa mieltä. Viherpipertäjienkin pitäisi ymmärtää, että jatkuva jarruttelu, kiihdyttely ja tyhjäkäynti saastuttaa enemmän eli maailma pelastuu
      Heheh asenteet taas kohillaan. Silläkin uhalla että menee kakat tuulettimeen; minä taas en ymmärrä että miten on niin vaikeaa avata ne silmät, ottaa järki käteen ja havainnoida jo pitkältä niitä suojateitä. Kai tässä tullaan siihen ajotaitoon mitä kaikilla ei vain ole, ei sillä parannettavaa varmasti itselläkin.. Ei tarvii jarrutella, pysähdellä ja kiihdytellä kun ees vähän ennakoi, ihan kun ne suojatiet ja jalankulkijat tippuis eteen jostain taivaalta.

Comment

• Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4029
        • Imatra

Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
        Heheh asenteet taas kohillaan. Silläkin uhalla että menee kakat tuulettimeen; minä taas en ymmärrä että miten on niin vaikeaa avata ne silmät, ottaa järki käteen ja havainnoida jo pitkältä niitä suojateitä. Kai tässä tullaan siihen ajotaitoon mitä kaikilla ei vain ole, ei sillä parannettavaa varmasti itselläkin.. Ei tarvii jarrutella, pysähdellä ja kiihdytellä kun ees vähän ennakoi, ihan kun ne suojatiet ja jalankulkijat tippuis eteen jostain taivaalta.
        Eipä nuo kaikki jalankulkijat uskalla lähteä liikkeelle jos pitkän matkan päässä hiljentää vauhtia. Pitää pysähtyä ihan siihen suojatien eteen että uskalletaan liikkua.
        Luukku auki ja risut kyytiin

Comment

• Mikiis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 906
          • Oulu

Originally posted by Tomba87 View Post
          Eipä nuo kaikki jalankulkijat uskalla lähteä liikkeelle jos pitkän matkan päässä hiljentää vauhtia. Pitää pysähtyä ihan siihen suojatien eteen että uskalletaan liikkua.
          Miksiköhän? Johtuiskohan peto2, ja laku tyylisten kuskien takia
          F11 530d -11
          E91 -06 320d
          x2 Tuikut
          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

Comment

• peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

hyvä vaan.. vähemmän niitä uskalikkoja jotka menee yli katsomatta
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17546
              • Turku

Oletko kuullut termistä kieli poskessa?

Eipä se asenteesta ja ajotaidosta mitään kerro. Veikkaan, että olen aika paljon kovempi ennakoija kuin useimmat täällä. Usein ajelen lähiöstä keskustaan koskematta kertaakaan jarruun ja sama esim. välillä Hki-Tku. Jälkimmäinen viimeksi tänään.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17546
                • Turku

Originally posted by Mikiis View Post
                Miksiköhän? Johtuiskohan peto2, ja laku tyylisten kuskien takia
                Itse odottelen autojen aina menevän ohi juuri edellä mainitsemastani syystä. Kuten sigustakin näkee, olen varsin vihreä .
                Näillä mennään:

Comment

• Paha Arkkitehti
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 836
                  • World

Originally posted by Tomba87 View Post
                  Ei varmasti uskallakaan. Semmoisille olen näyttänyt merkkiä käyttämällä ajovaloja pois päältä tai räpsäyttämällä pitkiä. Sillä menee yleensä juuri se viesti perille että olen havainnut hänet. Joskus on käynyt niin että jalankulkija viittilöi tämänkin jälkeen että mene vaan mutta se on mun mielestä ihan ok, jalankulkija voi luopua omasta "ajovuorostaan" jos siltä tuntuu. Varsinkaan jos takana ei ole pidempää jonoa niin sittenhän se jalankulkijakin pääsee ylittämään tien.

Oletko kuullut termistä kieli poskessa?

Eipä se asenteesta ja ajotaidosta mitään kerro. Veikkaan, että olen aika paljon kovempi ennakoija kuin useimmat täällä. Usein ajelen lähiöstä keskustaan koskematta kertaakaan jarruun ja sama esim. välillä Hki-Tku. Jälkimmäinen viimeksi tänään.
                  Olen joo siitä kuullut ja mietinkin että oliko vaan huulta mutta kun tämä minun ymmärtäminen on välillä hieman vajavaista. Mutta siitä olen eri mieltä että kertooko muihin tienkäyttäjiin suhtautuminen esim. suojateillä asenteista ja ajotaidosta. Omaa persettähän on ensimmäisenä ja aina helppo ajatella.

Comment

• Mikiis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 906
                    • Oulu

Itse odottelen autojen aina menevän ohi juuri edellä mainitsemastani syystä. Kuten sigustakin näkee, olen varsin vihreä .
                    F11 530d -11
                    E91 -06 320d
                    x2 Tuikut
                    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

Comment

• Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

Itse en enään meinaa uskaltaa pysähtyä suojatien kohdalla jos on kaksi kaistaa.
                      Kun se vierestä tuleva pyyhkäisee kävelijän päälle niin on vähän tylyä...

Comment

• Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6938
                        • N/A

Omalla kohdallani toimin niin että jos autoja on menossa odotan reilusti vuoroani koska kävelijän on helpompi pysähtyä kun auton. Odotan reilusti kauempana suojatien laidasta että se on selvä merkki autokuskille. Kun autot ovat menneet, ylitän tien. Harvoin on niin kiire että pitäisi justiinsa juosta siihen autojen eteen suojatielle.
                        Autolla jos ajelen ja näen että joku arpoo suojatien laidassa uskaltaako lähteä ylitse hiljennän selvästi ja näytän kädellä vielä että ala kävellä, yleensä viesti menee hyvin perille.

Comment

• Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17546
                          • Turku

Originally posted by Antti O View Post
                          Omalla kohdallani toimin niin että jos autoja on menossa odotan reilusti vuoroani koska kävelijän on helpompi pysähtyä kun auton. Odotan reilusti kauempana suojatien laidasta että se on selvä merkki autokuskille. Kun autot ovat menneet, ylitän tien. Harvoin on niin kiire että pitäisi justiinsa juosta siihen autojen eteen suojatielle.
                          Autolla jos ajelen ja näen että joku arpoo suojatien laidassa uskaltaako lähteä ylitse hiljennän selvästi ja näytän kädellä vielä että ala kävellä, yleensä viesti menee hyvin perille.
                          Toimintatapa ja ajattelumalli käy yksiin omani kanssa !
                          Näillä mennään:

Comment

• mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5202
                            • Stadi

Originally posted by Antti O View Post
                            +1 juurikin näin. Ja kun antaa tilaa, tulee yleensä kiitoskin moikkauksen muodossa.
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

Pysähdyttekö myös henkilöautolla odottamaan kolmion takaa tulevaa rekkaa, koska henkilöauton on helpompi pysähtyä kuin rekan?

Comment

• rgaweer
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1671
                                • Vantaa

Originally posted by brainsurgery View Post
                                Pysähdyttekö myös henkilöautolla odottamaan kolmion takaa tulevaa rekkaa, koska henkilöauton on helpompi pysähtyä kuin rekan?
                                Aika kaukaa haettua Kävelijän pysähtyminen kävelytiellä käy hiukan nopeammin ja riskittä vrt auto esim. 80kmh alueella.

Toki jos rekka tulee eteen niin en ala raivoamaan koska ymmärrän että isolla yhdistelmällä kestää kääntyminen ja kiihdytys yllättävän kauan.
                                E34 x2, E12 x2, E30
                                E28 520i -82 & 520iA -86
                                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎