Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3986
    • Suomi

    #31
    Originally posted by loyal View Post
    Eiköhän se BMW olisi siihen pystynyt Luulen että noi on verotus syistä johtuvia asioita. Veroluokka kun noidee jos tehot nousee ja silloin ei kukaan niitä osta.
    ALPINA on kuitenkin pikku paska BMW:n rinnalla. Tekee autoja lapsille ja lapsenmielisille. BMW tekee ne oikeat autot millä pitää kulkea paikasta toiseen mukavasti.
    En itse kyllä paskaksi menisi sanomaan... Niinku ALPINA:n toimitusjohtajakin sanoo niin heidän yrityksen ideana on näyttää kolikon toinen puoli ja tarjota luksusta ja suorituskykyä.
    Tässä lähinnä todella tyylikkäillä sisustoilla, nykyisillä ahdetuilla moottoreilla ja vielä sekin tosiasia että ALPINA ei paljoa välitä noista elektronisista 250km/t rajoituksista.
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3986
      • Suomi

      #32
      Originally posted by Juhaska View Post
      En itse kyllä paskaksi menisi sanomaan... Niinku ALPINA:n toimitusjohtajakin sanoo niin heidän yrityksen ideana on näyttää kolikon toinen puoli ja tarjota luksusta ja suorituskykyä.
      Tässä lähinnä todella tyylikkäillä sisustoilla, nykyisillä ahdetuilla moottoreilla ja vielä sekin tosiasia että ALPINA ei paljoa välitä noista elektronisista 250km/t rajoituksista.
      Ja täytyy vielä lisätä että jos ei henk.koh. kokemusta ole ALPINA malleista niin miten pystyy sanomaan että sillä ei olisi hyvä matkustaa paikasta A paikkaan B? Kun nämä ovat, kuitenkin niinku vakio bemarit (ei siis M divisioona) mutta vähän enemmän vielä siltikin.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #33
        Originally posted by loyal View Post
        Eiköhän se BMW olisi siihen pystynyt
        Voihan se niinkin olla, menivät vaan myöntämään etteivät siihen pysty. Tai kukatahansa osaa upottaa M30-padan E30 koriin mutta se että sen saa ajo-ominaisuuksiltaan hyväksi ei onnistu kaikilta, ei ilmeisesti edes BMW:ltä
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #34
          Originally posted by Juhaska View Post
          Jos saataisiin omistajien kokemuksia täällä Suomessa esim. huolloista, erillaisuudesta ja yleisestä käyttöön liittyvistä mielipiteistä niin tietäisi muutkin jotka mahdollisesti suunnittelee ALPINA pirssien hankintaa mitä on odotettavissa.:think
          No kaikki tekniikan/korin osat saat BMW-diileriltäsi, ainakin marmoritiskiseltä sellaiselta. Toimitusajat on vähän mitä on mutta kyllä ne sieltä kautta saa (esimerkkinä jotain venoja ja tiivisteitä E34-koriseen hirmuun, toimitusaika ~3 viikkoa).
          Huoltoon liittyvät asiat myös hoituvat ihan paikallisella BMW-huollolla, tai ainakin niiden pitäisi onnistua koska saavat tarvittavat tiedot itsellensä.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • JiiP
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1734
            • Tampere

            #35
            Juhaska:

            BiTurbon käyttökokemuksia.. hyvä ohituskiihtyvyys? Hiukan turboviivettä siinä ehkä on, tai ainakin E39 M5 tuntui vetävän tappavan tasaisesti, kun tuossa tulee siellä ylärekisterissä potku. Nää on kyllä nyt aika mutua kun ei ole kesän jälkeen tullut omalla ajettua. Käyttöautona ollut 240TD '81 joten kaikki tuntuu tuon jälkeen raketeilta. Huolloista sen verran että, aivan varmasti on kalliimpaa huoltaminen kuin jonkun perusbemarin, mutta taas toisaalta M sarjaan verrattuna ei välttämättä mitenkään ihmeellisen hintaista. Tekniikaltaan ALPINAt kun yleensä perustuu johonkin peruskoneeseen, niin osa osista käy ihan BMW perustuotantomalleista. Omasta räppänästä ei ole mitään ALPINA spesifistä mennyt rikki joten ei ole joutunut kokeilemaan osa tilauksen toimivuutta. Mutta huhu liikkuu, että kannattaa ihan ALPINAlta tilata suoraan ne osat. Ainoaksi autoksi en ainakaan vanhempaa ALPINAa menisi ostamaan, ehkä juuri huoltojen takia.

            Tullin toiminnasta.. meni se mullakin merkkaan siihen verolappuun, että eikös tää oo BMW. Sanoin sitten, että ei oo mutta laita mitä tykkäät siihen. Tullin papereilla kun ei onneksi ole mitään tekemistä auton rekisteröinnin kanssa.

            Ja kun noista E30+M30 on ollut puhetta niin B6S on semmoinen auto minkä kaikista eniten haluaisin ALPINAn mallistosta omistaa. Tää BiTurbo on tämmönen väliaikainen ratkaisu.. Noita B6S kun ei ole myynnissä liian tiheään.
            Official member of BTCF-Sauna Team
            E46 316i -03
            Ex:
            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #36
              Originally posted by JiiP View Post
              Mutta huhu liikkuu, että kannattaa ihan ALPINAlta tilata suoraan ne osat.
              Kyllä, suosittelen ainakin tätä toimintamallia. Just toissapäivänä Auto-Kaaren myyjä Seinäjoella kerto että ovat odotelleet asiakkaan tilaamia ALPINA-vanteiden kansilätkiä 3 kuukautta ja vastaavasti kun kysäisin yhden Softline 8x17 hintaa, oli Suomen ohjehinta jotain ~550 eur, tehtaalta noin 350 eur

              Itse hommasin tuossa uudet jouset ja iskarit tohon B3een suoraan tehtaalta, hintaa tuli toimituksineen noin 1500 eur, toimitus kolmessa päivässä kotiovelle kun rahat olivat menneet perille. Palvelu ainakin pelas ja oli nopeaa sekä erittäin kohteliasta, lisäksi ihan kivan näköinen emäntä näkyin olevan tuo frau Vera jonka kanssa kauppaa käytiin
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • bimmerfanatic
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 402
                • somero

                #37
                Jos saataisiin omistajien kokemuksia täällä Suomessa esim. huolloista, erillaisuudesta ja yleisestä käyttöön liittyvistä mielipiteistä niin tietäisi muutkin jotka mahdollisesti suunnittelee ALPINA pirssien hankintaa mitä on odotettavissa.:think[/QUOTE]


                Varaosia voi tilata sekä suoraan tehtaalta että ihan bmw liikkeestä tai jopa kl-varaosilta. Ajo-ominaisuuksista sen verran että itse olen omalla b3:lla ajanut 250km/h (suljetulla alueella) ja ihan mukavasti meni, ei tarvinnut pelätä että mihin seuraasta pompusta lähdetään.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #38
                  Originally posted by JiiP View Post
                  Huolloista sen verran että, aivan varmasti on kalliimpaa huoltaminen kuin jonkun perusbemarin, mutta taas toisaalta M sarjaan verrattuna ei välttämättä mitenkään ihmeellisen hintaista. Tekniikaltaan ALPINAt kun yleensä perustuu johonkin peruskoneeseen, niin osa osista käy ihan BMW perustuotantomalleista. Omasta räppänästä ei ole mitään ALPINA spesifistä mennyt rikki joten ei ole joutunut kokeilemaan osa tilauksen toimivuutta. Mutta huhu liikkuu, että kannattaa ihan ALPINAlta tilata suoraan ne osat. Ainoaksi autoksi en ainakaan vanhempaa ALPINAa menisi ostamaan, ehkä juuri huoltojen takia.

                  Ja kun noista E30+M30 on ollut puhetta niin B6S on semmoinen auto minkä kaikista eniten haluaisin ALPINAn mallistosta omistaa. Tää BiTurbo on tämmönen väliaikainen ratkaisu.. Noita B6S kun ei ole myynnissä liian tiheään.
                  ALPINA- ja BMW Motorsport-malleja jos jotenkin vertaillaan keskenään/tavallisiin malleihin, niin näissä erikoisosissahan nuo erot tulevat selvästi esiin. Jos osa sopii kaikkiin samankorisiin hinta halpa. Jos osa on ALPINA- tai Motorsport-osa, hinta yleensä suht suolainen. Jokaisen tällaista "erikoisautoa" ostavan pitäisi jo ostotilanteessa olla hyvin selvillä siitä, että huoltaminen sitten maksaa.

                  Mitä taasen tulee tuohon ALPINA B6S:ään, niin viimekesänä oli hiuskarvan varassa, etteikö sellainen olisi saapunut Suomeen. E30-M3 oli ollut ostoslistalla jo jonkin ajan ja siinä sivussa tuli tietenkin tarkasteltua muitakin erikoisempia vaihtoehtoja. Kahtena viimeisimpänä vaihtoehtona olivat juurikin ALPINA B6 3,5S ja BMW M3 Sport Evolution. Voitte varmaan uskoa, että muutama uneton yö tuli vietettyä. B6 olisi ollut lopulta hankintaa ajatellen jopa yllättävän paljon halvempi, kuin Sport Evo, joten hinnastakaan homma ei jäänyt kiinni. Loppujenlopuksi ihan melkein mitättömiltä tuntuvat asiat vaikuttivat päätökseen. Ostinhan auton itselleni ja jos autossa olisi jotain asioita mistä en pidä, miksi hankkisin sellaisen. Jos tuollaisessa autossa on nahkasisustus, silloin myös PITÄÄ olla ilmastointi. Ehdokkaina olleissa (2kpl) B6:sissa molemmissa oli nahat, mutta ei kylmälaitetta. Ostamassani Sport Evossa sensijaan oli kangaspenkit, jotka ovat ilman ilmastointia 3x mukavemmat kuin nahat. Oma mielipiteeni vain on, että tällaiseen autoon ei kuulu nahkapenkit, piste.
                  Lisäksi, niinkin pieni yksityiskohta kuin kulutusmittari, sai verisuonet pullistelemaan päässäni. Siis ei helvetti, jos on varaa hankkia itselleen 265hv:n 3,5-litraisella koneella oleva erikoismalli, ei sellaisessa autossa mitään kulutusmittaria tarvita. Miksi ALPINA ei ole laittanut siihen M3:n tapaan moottoriöljyn lämpömittaria? OK, ALPINAsta löytyy kojetaulun keskeltä vasemman raitisilmasuuttimen paikalta lisämittari, joka kertoo myöskin moottoriöljyn lämpötilan, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että kulutusmittari on kyllä tällaisessa autossa ihan hanurista. Kas, kun eivät ole laittaneet mittaristoon samanlaista economy-valoa, kuin esim. Tojotassa. Tai tuulilasin yläreunaan tarraa, jossa lukee Saksaksi: Tarpeeton ja voimakas kiihdyttäminen/täyskaasuajo kuluttaa runsaasti polttoainetta.
                  Noh, nämä nyt tietenkin on vain mielipiteitä ja kaikilla ne on omansa. Mutta, pikku "puutteineen" ei ole mahdoton ajatus, että tuollainen B6S, joskus pihaan ilmestyisikin

                  Originally posted by nut View Post
                  Kyllä, suosittelen ainakin tätä toimintamallia. Just toissapäivänä Auto-Kaaren myyjä Seinäjoella kerto että ovat odotelleet asiakkaan tilaamia ALPINA-vanteiden kansilätkiä 3 kuukautta ja vastaavasti kun kysäisin yhden Softline 8x17 hintaa, oli Suomen ohjehinta jotain ~550 eur, tehtaalta noin 350 eur

                  Itse hommasin tuossa uudet jouset ja iskarit tohon B3een suoraan tehtaalta, hintaa tuli toimituksineen noin 1500 eur, toimitus kolmessa päivässä kotiovelle kun rahat olivat menneet perille. Palvelu ainakin pelas ja oli nopeaa sekä erittäin kohteliasta, lisäksi ihan kivan näköinen emäntä näkyin olevan tuo frau Vera jonka kanssa kauppaa käytiin
                  Olen sattuneesta syystä saanut seurata hyvinkin läheltä erilaisten ALPINA-mallien harrastamista ja tullut siihen tulokseen, että paras vaihtoehto on tilata suoraan tehtaalta---> Vähemmän välistävetäjiä ja tulee vähemmän väärinkäsityksiä. BMW-liikkeessä hyvin usein tietämys näistä ALPINA-malleista on surkea. Toiset työntekijät eivät ole kuulleetkaan ko. autosta mitään. Toiset peittävät tietämättömyytensä yhteen lauseeseen: "Meiltä ei ole mahdollista tilata niihin osia."
                  Last edited by T3; 07-04-2007, 10:51.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Juhaska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 3986
                    • Suomi

                    #39
                    Tuossa linkissä olisi muutama ALPINA pätkä



                    Joudutte todennäköisesti lataamaan koneelle että näkyy eli ensin see video ja sitten sieltä download.

                    Erityisesti haluaisin että kiinnitätte huomiota näihin kahteen pätkään: ALPINA B6 vs bmw m6 ja sitten J Clarkson bmw ALPINA (e39) b10.
                    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                    Comment

                    • Touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1310
                      • Järvenpää

                      #40
                      BMW-liikkeessä hyvin usein tietämys näistä ALPINA-malleista on surkea. Toiset työntekijät eivät ole kuulleetkaan ko. autosta mitään. Toiset peittävät tietämättömyytensä yhteen lauseeseen: "Meiltä ei ole mahdollista tilata niihin osia."[/QUOTE]

                      Laakkoselta ei saa mitään apua näihin vanhempiin/harvinaisempiin autoihin.

                      Joskus ALPINAan takaspoileria metsästin ja vastaus oli melko tyly. Rupesi myyjä vaan kehumaan kuinka tuhottoman kallis osa tuokin voisi olla, mutta ei viitsinyt sitä edes selvittää.

                      Onneksi sattui kaveri olemaan töissä BMW-suomella ja sitä kautta tuli hankittua tuo oikein kohtuullisella hinnalla.

                      E21 323i:n kanssa myös samanlaisia kokemuksia Laakkosesta.

                      Onneksi tältä suunnalta löytyy myös tuo Metro-auto airport, niin ei tarvitse enää Laakkosella asioida.
                      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                      Comment

                      • Juhaska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 3986
                        • Suomi

                        #41
                        Jos kerran etelässä ei tahdo löytyä osia tuollaiseen ja tilaus ajat on mitä on niin miten sitten täällä lapissa!?

                        Se olisi sitten suoraan tehtaalta tai sitten Saksan reissulla, kun sellainen tulee. Alkaa sitten etsimään vara-osaa.:think

                        Kyllähän seuraava auto voi melko vahvasti olla ALPINA tai joku M-motorsport malli... Mutta jatkaa nyt oluen juomista.
                        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                        Comment

                        • AlpinaB12
                          Newbiemmer
                          • Sep 2006
                          • 17

                          #42
                          Miten te olette tilanneet noita ALPINAn palikoita suoraan tehtaalta? Viimeksi kun sieltä kyselin, niin vastasivat, etteivät tee kauppaa yksityisten kanssa, vaan kaikki tilaukset on hoidettava BMW-kauppiaan kautta.

                          Comment

                          • huru-ukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 4052
                            • Inkoo/Portimao

                            #43
                            Originally posted by AlpinaB12 View Post
                            Miten te olette tilanneet noita ALPINAn palikoita suoraan tehtaalta? Viimeksi kun sieltä kyselin, niin vastasivat, etteivät tee kauppaa yksityisten kanssa, vaan kaikki tilaukset on hoidettava BMW-kauppiaan kautta.
                            Jos pystyy identifioimaan sen tosiasian,että on ALPINAn omistaja,tehdas toimittaa kyllä kaiken tarpeellisen.Nut'in pirssin olemassaolo Suomessa on tehtaan kirjoissa ja sieltä sain ystävällistä palvelua mm. katsastukseen tarpeellisista muutostodistuksista!
                            "Lojaali" ei ilmeisesti tiedä ALPINA-autoista mitään ja mielipiteet ovat sen mukaiset(eli kannattaisi olla hetki lapsenmielinen ja kokeilla?)...Tosiasia on,että esim. B3 3,2 oli merkittävästi helpompi/parempi ajaa kuin nämä vastaavakoriset ämmät! Ja vaikka niitä hevosteluvoimia ei paperilla villisti olekaan,kulku on raisua,sillä ALPINOISSA ei ole rajoitinta hillitsemässä 250km/h kohdalle...
                            Verotus on yksinkertaista ja noudattelee esim. B3 3,2:sessa lähtökohta-auton (BMW 328) ja vastaavan ikäisen M3/3,2:sen välimaastoa!
                            Kieltämättä B8 kiehtoo,ei alkuperäisenä,vaan kehiteltynä mallina.Hinnat vain pysyvät taivaissa (coupe Pariisissa 35000€ ja cabrio Saksassa saman verran,muita korimalleja saa "puoleen hintaan"...)!

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              #44
                              Huru, missäs hinnoissa nämä E36 farkut, ns. oikealla koneella, pyörivät tällä hetkellä, siis 4.4l V8:na?
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              • Rockwell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 1713
                                • Helsinki

                                #45
                                Onhan mobilessa tälläkin hetkellä 2x farkku B8 4.6 myynnissä. Väärän värisiä vaan tosin
                                BMW F31 330d M-Sport -13
                                ex. BMW F21 116i -13
                                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                                ex. BMW 316g -99
                                ex. BMW M5 Touring -92
                                ex. BMW 535i -91
                                ex. BMW M5 -91
                                ex. BMW 325i Touring -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎