Sitä voi alkaa peiliin vilkuilemaan mikäli on tullut tehtyä huonot sopimukset, sama homma se on joka alalla. Kaikki vaan eivät itke omia mokiansa naurettavia tekstiviestikampanjoita myöten.
Ja sinäkö olet sitä mieltä että "normiduunarit" ne sopimukset tekevät?
Voi HUOH...
Ei nyt juurikaan kiinnosta tää alinomainen rahtari vs. tavan autoilija -väittely, mutta nyt kun on ihan oikeita rahtareita paikalla, niin olisi yksi kysymys. Mihin rahtarit on unohtanut vanhan tavan ohittaa yhdistelmä? Eli vielä muutama vuosi sitten hommahan toimi siten, että ajaessani rekan takana väläytin pitkiä kysyäkseni rekkamieheltä onko OK ohittaa? Rekkakuski vastasi vilkulla oikealle, jos oli OK tai vasemmalle, jos ei OK. Nykyään rekkamiehet eivät tunnu muistavan tätä vanhaa tapaa.
Ja sinäkö olet sitä mieltä että "normiduunarit" ne sopimukset tekevät?
Voi HUOH...
Voi HUOH itsellesi. Normiduunarin kohdalla kyse on alan valitsemista ja siitä, minkälaiseen työsopimukseen nimensä suostuu laittamaan. Vapaassa markkinataloudessa on paha syyttää ketään muuta kuin itseään.
Currently: Bumming rides
Previously: BMW E91 325iA M-Sport, BMW 330iA M-Sport II, Mini Cooper S '02, E36 328i M-Sport, E46 318i M-Sport, E30 325ix, E36 325i BLU-3, E32 730iA
Tuota tuota, asiahan nyt on näin että tieverkko on yhteistä omaisuutta ja siellä on jokaisella oikeus liikkua haluamaansa vauhtia. Nopeusrajoitus on ohjeellinen maksimi, saa ajaa myös hiljaisempaa vauhtia.
Mielestäni on varsin hyvä, että kuskit jotka eivät katso kykenevänsä ajamaan 100km/h tai 80km/h, ajavat sitten sitä omaa vauhtiaan. Kyllä niistä ohi aina pääsee, oli alla uusi M5, Fiat 127 tai raskas yhdistelmä.
Mielestäni jos keli on normaali "kuiva tie" ja ei voi ajaa rajoitusten mukaan, niin silloin on parempi jäädä kotiin ja vaikka rasvata narua.
Vaikka itse ajan ylinopeutta ja muutenkin "reippaasti", niin silti olen sitä mieltä että jokainen ajaa omaa nopeuttaan. Ei se 70v papparainen uskalla ajaa 60km/h lujempaa, joka on mielestäni hyvä. Vai maksaisitko sinä hänen taksinsa kerran viikossa tapahtuvaa kauppamatkaa varten?
Edelleen, aina pääsee ohi, liikenne on yhteispeliä, maltti on valttia. jne jne jne
Hehhi! hassua kerrakseen
tulin just töistä kotia vaasan motaria niin eiköhän siinä 3 autoa rupee ottamaan kisa 8km matkalla,kun ajan ohituskaistaa about 130km/h...mikähän ihmisiä nois bemareis vituttaa...ja ensimmäisiin liikennevaloihin päästessä nähtiin taas se surullisen kuuluisa sormimerkki
ja ihmiset väittää jotta bemaristit on kusipäitä....
BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
Lieneekö muilla lyhyempi muisti vai missä vika, mutta kyllä itse ainakin muistan, kuinka paljon ensimmäiset ajokerrat liikenteessä saati sitten motarinopeuksissa jännittivät. Näiden ihan aloittelijoiden lisäksi liikenteessä on paljon "uusaloittelijoita", kuten leskeksi jääneitä mummoja, jotka perivät miehensä auton ja ajavat ensimmäistä kertaa 30 vuoteen. Olen iloinen, etteivät kaikki heti aja ihan täyttä nopeutta.
Tietysti voitte tehdä jonkun hasardiohituksen ja heilutella fingeriä näille, niin unohtavat mokomat vässykät haaveet ajamisesta heti alkuunsa. Tiet olkoot jatkossa vain niille, jotka ovat syntyjään kimiräikkösiä. Tietysti jos tiet eivät ole enää yhteisiä, niin eivät niistä kauaa kaikki suostu maksamaankaan.. Varautukaa tietulleihin, maantiekiitäjät.
(Ei muuten päässyt Kimi ekalla inssistä läpi.. Mutta tuskin alinopeuden takia.)
Currently: Bumming rides
Previously: BMW E91 325iA M-Sport, BMW 330iA M-Sport II, Mini Cooper S '02, E36 328i M-Sport, E46 318i M-Sport, E30 325ix, E36 325i BLU-3, E32 730iA
"Päivä rekkakuskina" on kyl suositeltavaa kaikille. Itse oon kokeillu "vaan jakeluautoilla" jollaisia vissiin oikeet rekkakuskit dissaa teboilien kahvioissa, mutta jotain käsitystä maailmaan antaa tuokin.
Ei nyt juurikaan kiinnosta tää alinomainen rahtari vs. tavan autoilija -väittely, mutta nyt kun on ihan oikeita rahtareita paikalla, niin olisi yksi kysymys. Mihin rahtarit on unohtanut vanhan tavan ohittaa yhdistelmä? Eli vielä muutama vuosi sitten hommahan toimi siten, että ajaessani rekan takana väläytin pitkiä kysyäkseni rekkamieheltä onko OK ohittaa? Rekkakuski vastasi vilkulla oikealle, jos oli OK tai vasemmalle, jos ei OK. Nykyään rekkamiehet eivät tunnu muistavan tätä vanhaa tapaa.
Ei se tapa ole unohtunut.
Ite kyllä nakkelen vilkulla merkkiä, mutta yhä enemmän ja enemmän ihmiset ei vain tajua sen merkitystä.
Tai jos vilautan vasemmalle vilkkua,että älä mee ohi niin eiköhän sieltä lähetä ohittaan ja sit ollaan töötti pohjassa kun näytin merkkiä.
Tai jos näytät ohitusmerkkiä, mennään ohi mutta ei viittitä kiittää.
EDIT; niin ja mitä tulee tuohon,ettei uskalla enää/vielä ajaa rajoituksen mukaan, niin onko se niin vaikeata sitten koukata linkkupysäkille ja päästää kiireisemmät ohi?
Helevetin paljon näkee käytöstä,että mutkapätkillä ajetaan 60-70km/h ja sitten kun suora aukee ja ite lähtee rekalla pykältään ohi, niin löytyy se pedaali ja nopeus -> 100km/h ja mutkaan taas hiljenee.
Tosin...ite oon tuollaisesta soittanu poliiseja paikalle, kun on jo selkeesti tahallista käyttäytymistä.
Tosiaan tottahan on se, että se joka ajaa esim.80km/h alueella 60km/h ei ole se tien tukko vaan se tien tukko on se seuraava joka ajaa siinä perässä eikä mene ohi....:think Mutta tosiaan itseltäni kanssa kaikille rekkakuskeille propsit!!Ei liikaa tunnuta arvostavan kyseistä ammattia...
Tuota tuota, asiahan nyt on näin että tieverkko on yhteistä omaisuutta ja siellä on jokaisella oikeus liikkua haluamaansa vauhtia. Nopeusrajoitus on ohjeellinen maksimi, saa ajaa myös hiljaisempaa vauhtia.
Ja pientä kärjistystä loppuun. Ammatikseen ajavien on turha alkaa itkemään "minun täytyy aina ja iänkaikkisesti saada ajaa 89km/h, oli tilanne ja paikka mikä tahansa."
Perkele! Siellä ajetaan kaikkien ehdoilla, jos joutuu joskus hidastelemaan tai odottamaan jonossa, ei sille mitään voi. Liikenne on yhteispeliä, jota on lähes mahdotonta ennakoida.
Ja sitten siihen "se on palkasta pois", "ei pääse kotiin nukkumaan" jne jne. Lisätään vielä samaan soppaan "diisseli maksaa kauheasti".
Tässä maassa on about vapaa markkinatalous, sopimukset kannattaisi tehdä niin että firma kannattaa. Sitä voi alkaa peiliin vilkuilemaan mikäli on tullut tehtyä huonot sopimukset, sama homma se on joka alalla. Kaikki vaan eivät itke omia mokiansa naurettavia tekstiviestikampanjoita myöten.
Juuri näin. E-kortti löytyy ja jonkin verran on kokemusta ajohommista. Ei about 10 vuotta sitten tarvinnu kaahata ketään hengiltä jonkin keikan takia! Tiiä sitten onko nykyään niin kireät aikataulut, mutta se ei silti oikeuta ketään vaarantamaan toisen elämää. Asiallisiakin kuskeja varmasti löytyy, mutta ei niihin kovin usein tuolla tien päällä törmää.
Eipä silti, huonompaan suuntaa on mennyt yleisestikin ajokulttuuri Suomessa koko sen ajan, mitä olen autoa ajanut (15 v.).
mikähän siinä on että moni kuski ei ymmärrä pysähtymis lätkää vaan ajaa työmaa-alueella jossa on 50 nopeusrajoitus hirveätä kyytiä ohitse vaan. itse toiminut liikenten ohjaajana työmaalla jossa toinen kaista koko aika tukossa työkoneen takia ja porukka vaan painelee välillä kohti pysähtymis merkkiä ilman mitään pelkoa vaikka toisesta suunnasta on juuri tulossa toinen auto.
Hälytysajoa ajaessa (joko paloautolla tai ambulanssilla) huomaa myöskin hyvin ihmisten erilaiset reaktiot takaa tulevan kiirehtivän ajoneuvon havaitessaan. Osa painaa keskimmäisen pedaalin pohjaan välittömästi joka aiheuttaa hälytysajoneuvon kuljettajalle ylimääräistä päänvaivaa/vaaratilanteita ja osa sitten antaa taas tietä todella asiallisesti ilman mitään panikointeja. Toki hälytysajossa tulee noudattaa äärimmäistä varovaisuutta poikettaessa liikennesäännöistä ja myös ennakoinnilla on suuri merkitys ajon onnistumisen kannalta. Toisaalta onnettomuuspaikalla ollessa yleensä tuntuu sen ensimmäisenkin paloauton tuleminen kestävän luvattoman kauan. Mikäli matkalla sattuu kolahtamaan niin yleensä korvaavan pelastusyksikön saaminen onnettomuuspaikalle kestää vielä kauemmin.
Maltti on valttia liikenteessä, ei se hälytysajoneuvo välttämättä syö vaikkei siinä edessä panikoikaan, päin vastoin
Omalle kohdalle ei onneksi ole näitä onnettomuuksia hälytysajossa sattunut, oman aseman porukalle kuitenkin vuosien saatossa pari ei-niin-kevyttä osumaa on sattunut. Peltiä saa uutta, ihmishenkiä tunnetusti ei.
Liikenteenohjaus on toinen taiteenlaji, jossa saa koko ajan olla valppaana, kaikki eivät todellakaan tiedä, mitä se 30-lätkä ja pysäytyskilpi tarkoittaa kanta- ja moottoriteillä.
muistan kun joskus kuljin pidempää työmatkaa kuin nykyinen 300m ja mielestäni todella ystävällisiä rekkakuskeja tuolla välillä oli.. esim. lumipyry kelillä rekkakuski ajaa sen 60-65km/h ja takana on 300m tuiske niin ettei mitään näe -> ohittaminen täysin mahdotonta ilman rekkakuskin apuja ja lähes aina ohi päästiin vilkkumerkkien avulla ja aina vilautin hätävilkkuja kiitokseksi.. itselle ainakin sain hyvän mielen monena aamuna..
se on kyllä yksi asia että jos meinaa jäädä rekkojen jalkoihin niin vois omatoimisesti kiikuttaa kortin nimismiehelle ja ilmottaa ettei tarvii korttia enää.. ei ole kuin C kortti mutta voisin veikata että missä tahansa henkilöautossa on paremmat ajo-ominaisuudet kun kuorma-autossa tai rekassa eli kenenkä tahansa pitäis pystyä olemaan poissa rekkojen jaloista ja jos ei pysty nii kortti pois.. esim. olimme menossa alastarolle nitrokuninkaita katsomaan ja vähän pori-tampere tien ylityksen jälkeen kiikoisissa saavutimme rekan ja jokainen joka on ajanut väliä kiikoinen - äetsä tietää että ohittaminen on aika hankalaa vaikka tie onkin hyvässsä kunnossa.. ajoimme rekan perässä muutaman kilometrin n. 95 mittarinopeutta ja levikkeellä oli joku korolla ja tietenkin sen piti tuupata siihen rekan eteen ja kas kummaa nopeus putosi 80km/h mittarinopeuteen = n. 73km/h kymmenkunta kilometriä siinä köröteltiin ja kun päästiin ohi rekasta ja korollaa ohitettiin niin kyllä teki mieli nostaa kesoo pystyyn
Comment