Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Originally posted by Kal.ju View Post
    No itselle ei ole vielä kukaan tullut valittamaan/avautumaan vasemmalla kaistalla ajamisesta. Tilaa annan heti jos on nopeampi perseessä kiinni ja palaan sitten heti takaisin vasemmalle kaistalle.
    Ei siinä mitään väärää ole, jos oikea kaista sen sijaan on tyhjä niin sitä pitää käyttää. Sitä ei TLL määrittele mikä on esim. moottoritiellä "tyhjä kaista" metreissä. Järkeä käyttämällähän tuokin onnistuu, eikä siis mitenkään provosoivasti sua kohtaan kirjoitettu, vaan ihan yleisesti ottaen.
    Toivottavasti kuitenkin vaihdat kaistaa _ennen_ kuin nopeampi on perseessä kiinni?

Lähinnä se ihmetyttää kun tuolla jatkuvasti vaihdellaan kaistaa vaikka hyvin näkee että edessä on rekka/karavaanari/peräkärry ja sitten tulee niitä paniikkijarrutuksia kun ruvetaan vaihtamaan kaistaa eikä tajuta peiliin katsoa. Luulisi että kaistoilla ravaamisestakin jotain sanktiota voisi jakaa.
    Näitä tilanteita tulee kyllä, ei ihmiset osaa ollenkaan ennakoida

Nojoo itselläkin samanlaisia kokemuksia. Eli aluksi roikutaan perässä ja sitten lähetään oikealta ohittamaan, tajuamatta että mun edessä on se hidastelija. Sitten tulee taas hassu tilanne kun ei siinä olekkaan sitten tilaa tulla takaisin vasemmalle kaistalle kun oikealla on joku hitaampi ajoneuvo ja taas jarrut huutaa.
    Tää on ihan helvetin ärsyttävää. Pariin otteeseen kans viimeaikoina kolmostietä lauantaina keskellä päivää posottaneena oikealla kaistalla on 500m päässä pari rekkaa, eikä ketään muuta, vasen kaista laahaa 105km/h kun siellä on joku 'vähän' hitaampi lähtenyt rekkoja ohittamaan, ja jonoa sen perässä vas. kaistalla kymmenittäin autoja. Ennenkuin olin päässyt itse rekkojen kohdille oli oikealta puolelta ohittanut kuusi autoa ja tunkenut väkisin sitten jonnekin väliin vasemmalle kaistalle, näinollen hidastaen kaikkien muiden matkaa.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2877
      • Akaa / Toijala

Originally posted by Supra^ View Post
      eikä siis mitenkään provosoivasti sua kohtaan kirjoitettu, vaan ihan yleisesti ottaen.
      Toivottavasti kuitenkin vaihdat kaistaa _ennen_ kuin nopeampi on perseessä kiinni?
      Juu en minä tässä provosoitunut.
      Joo tilaa annan heti kun huomaan että nopeampi lähestyy, tosin harva tuolla ajaa 30km/h yli jotta ohi pääsisi.

Comment

• deeque
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 473
        • Suomi

Luultavasti olen itse tänään, ainakin vastaantulijan mielestä.

Ohitin traktorin tuplakeltaisilla, vastaantulijoilla ohituskaista ja yksi auto tulossa vastaan, joka tuskin olisi sitä ohituskaistaa tarvinnut mihinkään.

Vastaantulijaan matkaa reilu sata metriä kun lähdin traktoria ohittamaan ja palasin omalle kaistalle ennen kuin auto oli kohdalla ja eiköhän sitä kolmen kaistan alueella oltaisi kaikki kolme mahduttu rinnakkain...

Silti jumalaton valojen välkytys ja nyrkin puinti, koska ohitin 50km/h ajavan traktorin 100km/h-alueella, jossa vähäinen liikenne, kuivat tiet ja hyvä näkyvyys.

Jumalauta joutaisin varmaan linnaan tuosta hyvästä

Comment

• Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7508
          • Kotona

Originally posted by deeque View Post
          Luultavasti olen itse tänään, ainakin vastaantulijan mielestä.
          Minäkin tunnustan olleeni eilen: ajoin rekkaa vastaan pitkät päällä. Puolustukseksi pienellä pimeällä tiellä ei ollut 15km tullut auton autoa vastaan ja jotenkin vain oli turtunut pitkiin... vasta rekan valojen väläytys herätti uinuvan munakuskin!
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

Comment

• tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1493
            • Ilvola

On aikasta huono omatunto ja myös -!
            Tulin rampista oikealle kaistalle ja samaa vauhtia ajoin kuin muut - mutta kun siinä oli semmonen 20m väli eri kaistoilla ajavilla ja kun tiesin et M5 ei oo ongelmia repästä niin...
            Peilistä näytti vasemmalla kaistalla olleen sokkitunnelma kun hidasti sinne jonoon.
            Kellekkään en vaaraa aiheuttanut, mutta yllätys vissiin oli liikaa!
            Last edited by tsbmw; 30-09-2011, 19:58.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

Comment

• Ovlov
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 171
              • Tre/Jvi

Tuosta moottoritielle liittymisessä vituttaa suuresti, kun jokku oikein tähtää siihen kylkeen. Ajan yleensä motaria pitkin vakkari päällä, joka on rajoitus + 8 km/h todellista nopeutta. Joskus tulee sellaisia tilanteita, että yli 200 metriä on edessä ja takana tilaa. Sitte tulee auto ramppia pitkin motarille, kiihdyttää tasan samaan nopeuteen ja ajaa koko kiihdytyskaistan vierellä. Lopuksi kaistan päässä marttyyrijarrutus ja hirvittävä valoshow. Vasemmalla kaistalla on kyllä tilaa, mutta jonsei jumalauta pysty liittymään siihen motarille jostain muusta kohtaa, kun tasan siitä, missä se ainut auto menee, niin saa mun puolesta ajaa vaikka metsään. Jos on ahdasta, jonoa, lyhyt kiihdytyskaista, rekka tulossa, tms. niin sitten annan aina tilaa, jos se vain järkevästi on mahdollista.

Oma lukunsa on tämä ohituskaistakulttuuri. Vaikka edessä olevaan, ehkä mahdollisesti tulevaisuudessa ohitettavaan ajoneuvoon, on matkaa monta sataa metriä, niin sitä kaistaa pitää vaihtaa heti ohituskaista alussa ja kiihdyttää nopeutta +1 km/h. Yleensä en ohita oikealta, koska se on aina vähän yllättävä tilanne ohitettavalle, mutta noissa tapauksissa jatkan matkaani oikeaa kaistaa kyyrän ohi ja vaihdan vasta sitten kaistaa. Lähes aina apukuski toisesta autosta vahtaa päin ja suu käy, niinku ei olisi ikinä autoa nähnytkään. Sitte on näitä, jokka menee ohituskaistalla ohi, vaikka muuten ajetaan huomattavaa alinopeutta. Ajeltiin viikko sitten kaverin kanssa Tampereelta pohjoiseen päin 3-tietä ja perä edellä tuli vastaan musta ford. No tilaisuuden tulle se ohitettiin ja jatkettii matkaa vakkari päällä. Se jäi roikkumaan muutaman sadan metrin päähän ja veti ohituskaistalla ohi. Itse mentiin vakkari päällä samaa vauhtia myös ohituskaistalla. Kaista päättyi, niin fordis syttyy jarruvalot ja se tuli jälleen kerran perä edellä vastaan, joten taas se piti ohittaa. Sama toistui kolmesti, joten vähän alkoi sapettaa.

Sitten on vielä tämä perustamperelainen kulttuuri, jossa ajetaan kaksikaistaista tietä aina vierekkäin. On se kumma, kun kahdella autolla saadaan tie tukkoon. Eikö voi ajaa samalla kaistalla, jos ajaa täysin samaa nopeutta.

Tässä näitä ja lisää löytyy, mutta olkoon ny tällä kertaa. Ei tätäkään kukaan jaksa kuitenkaan lukea läpi
              E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

Comment

• wuoma
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 519
                • Espoo

Originally posted by Ovlov View Post
                Tuosta moottoritielle liittymisessä vituttaa suuresti, kun jokku oikein tähtää siihen kylkeen. Ajan yleensä motaria pitkin vakkari päällä, joka on rajoitus + 8 km/h todellista nopeutta. Joskus tulee sellaisia tilanteita, että yli 200 metriä on edessä ja takana tilaa. Sitte tulee auto ramppia pitkin motarille, kiihdyttää tasan samaan nopeuteen ja ajaa koko kiihdytyskaistan vierellä. Lopuksi kaistan päässä marttyyrijarrutus ja hirvittävä valoshow. Vasemmalla kaistalla on kyllä tilaa, mutta jonsei jumalauta pysty liittymään siihen motarille jostain muusta kohtaa, kun tasan siitä, missä se ainut auto menee, niin saa mun puolesta ajaa vaikka metsään. Jos on ahdasta, jonoa, lyhyt kiihdytyskaista, rekka tulossa, tms. niin sitten annan aina tilaa, jos se vain järkevästi on mahdollista.

Oma lukunsa on tämä ohituskaistakulttuuri. Vaikka edessä olevaan, ehkä mahdollisesti tulevaisuudessa ohitettavaan ajoneuvoon, on matkaa monta sataa metriä, niin sitä kaistaa pitää vaihtaa heti ohituskaista alussa ja kiihdyttää nopeutta +1 km/h. Yleensä en ohita oikealta, koska se on aina vähän yllättävä tilanne ohitettavalle, mutta noissa tapauksissa jatkan matkaani oikeaa kaistaa kyyrän ohi ja vaihdan vasta sitten kaistaa. Lähes aina apukuski toisesta autosta vahtaa päin ja suu käy, niinku ei olisi ikinä autoa nähnytkään. Sitte on näitä, jokka menee ohituskaistalla ohi, vaikka muuten ajetaan huomattavaa alinopeutta. Ajeltiin viikko sitten kaverin kanssa Tampereelta pohjoiseen päin 3-tietä ja perä edellä tuli vastaan musta ford. No tilaisuuden tulle se ohitettiin ja jatkettii matkaa vakkari päällä. Se jäi roikkumaan muutaman sadan metrin päähän ja veti ohituskaistalla ohi. Itse mentiin vakkari päällä samaa vauhtia myös ohituskaistalla. Kaista päättyi, niin fordis syttyy jarruvalot ja se tuli jälleen kerran perä edellä vastaan, joten taas se piti ohittaa. Sama toistui kolmesti, joten vähän alkoi sapettaa.

Sitten on vielä tämä perustamperelainen kulttuuri, jossa ajetaan kaksikaistaista tietä aina vierekkäin. On se kumma, kun kahdella autolla saadaan tie tukkoon. Eikö voi ajaa samalla kaistalla, jos ajaa täysin samaa nopeutta.

Tässä näitä ja lisää löytyy, mutta olkoon ny tällä kertaa. Ei tätäkään kukaan jaksa kuitenkaan lukea läpi
                Kylläpä oli hyvää tekstiä, olisin voinut kirjoittaa joka sanan itsekin

Aiheeseen: päivän munakuski olin minä, aamulla työmatkalla liityttyäni Kehä 2:lta Turunväylälle Helsingin suuntaan, vaihdoin vasemmalle kaistalle epähuomiossa takaa vauhdilla tulevan uuden Audin eteen. Valoshow käynnistyi takana ihan oikeutetusti ja yritin kättä nostamalla ilmaista ymmärtäneeni mokani
                M6 E63

Comment

• MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7515
                  • Jyväshyvä

Originally posted by wuoma View Post
                  Aiheeseen: päivän munakuski olin minä, aamulla työmatkalla liityttyäni Kehä 2:lta Turunväylälle Helsingin suuntaan, vaihdoin vasemmalle kaistalle epähuomiossa takaa vauhdilla tulevan uuden Audin eteen. Valoshow käynnistyi takana ihan oikeutetusti ja yritin kättä nostamalla ilmaista ymmärtäneeni mokani
                  Hatunnosto sille joka myötää myös joskus kämmäävänsä ;-)
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• mulletti
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2587
                    • Jyväskylä - Bra | bar base beach

Otetaas tuohon viimeseen kappaleeseen kantaa. Ooppeli yritti tulla kyljestä sisään, jarrutusjäljetkin suoraan meidän kaistaa kohti ja matkustajat jotain jäätäviä huumehörhöjä, ei hirveästi uskaltanut jäädä selvittelee.
                    E28 - E30

HUNAJATA HUNAJATA

Comment

• Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

Hah, nyt löytyi kyllä sellainen toope tänään Pori-Tre-tiellä, että ei vastaavaa ole ennen näkynyt

Ajelin kohti Tamperetta ja huomaan letkan tulevan vastaan. Jaahas, joku vaalea tuore Nissani lähtee ohittamaan. Tämä ohitti, ohitti ja ohitti, kunnes aloin itsekin jo ihmettelemään, että vedä nyt hyvä mies jo johonkin väliin, kun kohta tulee keulaan.
                      Eipä siinä, jouduin melkein pysähtymään ja mitä tekee Nissan-kuski: vilkuttelee vaan pitkiä

Jos jonkun olisi pitänyt vilkutella valoja ja mesota, niin eiköhän se jumalauta tuossa tilanteessa pitäisi olla minä
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

Comment

• GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3026
                        • Sjundeå

Originally posted by Rockford View Post
                        Hah, nyt löytyi kyllä sellainen toope tänään Pori-Tre-tiellä, että ei vastaavaa ole ennen näkynyt

Ajelin kohti Tamperetta ja huomaan letkan tulevan vastaan. Jaahas, joku vaalea tuore Nissani lähtee ohittamaan. Tämä ohitti, ohitti ja ohitti, kunnes aloin itsekin jo ihmettelemään, että vedä nyt hyvä mies jo johonkin väliin, kun kohta tulee keulaan.
                        Eipä siinä, jouduin melkein pysähtymään ja mitä tekee Nissan-kuski: vilkuttelee vaan pitkiä

Jos jonkun olisi pitänyt vilkutella valoja ja mesota, niin eiköhän se jumalauta tuossa tilanteessa pitäisi olla minä
                        Tämä on pakko pistää käsikirjotuksen jatkoksi elokuvaan "Rockford - This is my life"

Ite oon huomannu, että porilaiset on hulluja.

Vaimo oli tuossa perjantaina porissa sukulaisissa. Oli sitten kääntymässä erään risteyksen yli vasemmalle, niin huoltoaseman pihasta lähti Corolla kumit savuten oikein yrittäen osua mesen takanurkkaan... Alta kerkesi onneksi pois. Mutta sen oon huomannu, että porissa vastaavia riittää...

Anoppi (syntyjään porilainen) kiteyttikin paikallisten liikennementaliteetin hyvin: "Jos vaan on saumaa saada itelleen uus puskuri, niin sitten vaikka rajotinta vasten, kunhan keretään osumaan"

Ei oo tarkotus yleistää, mutta harvemmin oon vastaavaan ilmiöön törmänny missään muualla...

Mehän tossa oltiin varmaan niitä munakuskeja, kun ei tajuttu tyhjässä risteyksessä väistää ketään...

Muttajoo. Aiempaan aiheeseen. Itelläkin on kyllä tapana heilauttaa kättä anteeksipyynnönomaisesti, jos olen töpeksinyt liikenteessä...
                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2148
                          • L a h t i

Originally posted by GameOver View Post

Muttajoo. Aiempaan aiheeseen. Itelläkin on kyllä tapana heilauttaa kättä anteeksipyynnönomaisesti, jos olen töpeksinyt liikenteessä...
                          Mikäs vitun bemaristi sä luulet tollasen jälkeen luulet olevas ?

Comment

• GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

Originally posted by -challenger- View Post
                            Mikäs vitun bemaristi sä luulet tollasen jälkeen luulet olevas ?
                            Diesel-Sebringin ratissa pitää osata olla nöyrä... Moisella kikkareella tullu tässä liikuttua.
                            -22 Lexus ES300h
                            -08 Subaru Impreza

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• Mystinen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1206
                              • Kehä3

Pitäis ehdottaa uutta tosi-tv:tä "Rokkarin elämää - Kun elämä potkii munille" Jatka Rockford vaan kirjottelua, vaikka ei sais toisen koettelemuksille nauraa niin väkisin joutuu repeilee

Vaparien virittäminen on säälittävää
                              350hp/480Nm@0,666bar
                              xxxhp/670Nm@1,6bar
                              - Mystinen.Fi -
                              -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

Comment

• Haatainen
                                BTCF Member
                                • Jul 2009
                                • 1451
                                • Tampere

Mikä ttu niitä satakuntalaisia oikeen vaivaa

Raumalta ajelin Tampereelle vesisateessa 12tietä jossain sielä tuntuvasti puolen välin tällä puolen. Perä edellä tuli vastaan joku punainen kasikytäluvun mersu satasen alueella varmaan seittemääkymppiä. Ohitin, niin heitti pitkät päälle kiihdytti perään ja tuli seuraavaan rekan ohitukseen (varmaan kymmenisen minuuttia) ihan paksissa kiinni. Mikähän sitäkin vaivasi lie, muttei se siitä rekasta ohi päässyt taustapeilin kantamalla.
                                Alla:
                                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                                E24 635Csi -84 Polaris metallic

Ennenkin on ollut autoja

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡