Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ovlov
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 171
    • Tre/Jvi

    Kannattaa pitää mielessä, että pyöräilijä riskeeraa oman terveytensä ruuhkassa pujottelemalla. Harvemmin olen kuullut tapauksesta, jossa ruukassa matelevan auton perään olisi ajanu pyörä niin lujaa, että auton kuljettaja olisi loukkaantunut. Yleensä ei autoilijoilta ole millään tasolla pois, jos pyörät menevät ruuhkassa ohitse. Itseasiassa se nopeutta koko letkan kulkua, koska pyörät on sieltä väleistä jo pois. Myös harvemmin olen nähnyt, että valoissa pyörä menee välistä jonon keulille ja jää valoihin miettimään, kun vihreä vaihtuu. Vaan pyörä on mennyt jo aikaa risteyksestä yli ennekuin ensimmäinen perustason suomalainen autoilija kerkeää asiaan reagoimaan.

    Kaahaamista päiväkotien tai muiden alueiden läheisyydessä, jossa on pimeitä risteyksiä ja mahdollisuus, että sieltä tulee jalankulkijoita tai polkupyöräiliöitä eteen en suvaitse. Se on suorastaan tyhmyyttä, mutta multa ei ole pois, jos joku vetää pyörällä monikaistaisella tiellä ihan niin lujaa kuin haluaa. Ja jos sitä pyörän ääntä pelästyy niin paljon, että pitää tehdä jotain paniikkijarrutuksia tai kummallisia suunnanmuutoksia, on paras viedä kortti pois ja lopettaa ajaminen kokonaan.

    Ja lopuksi tiedoksi ennenkuin ruvetaan syyllistämään, niin en harrasta pyörällä liikenteen seassa pujottelua, en kiusaa autoilijoita vaan pidän niihin huomattavan etäisyyden ihan oman turvallisuuteni vuoksi enkä ole äänivirttänyt pyörää, koska kypärän sisälle kantautuva ilmavirtauksesta johtuva humina riittää.
    E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

    Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      Originally posted by dieseljussi
      Totta kai se on helvetin tyhmää, mutta sokeat, kuurot ja koheltajat ovat aina liikenteessä siinä missä hirvet ja humalaisetkin. Pitää vain pyrkiä toimimaan niin, että minimoi vaarat omalta osin. Kumma, että tämä toimii kaikkialla muualla, paitsi liikenteessä. Vai miten käy jos huomaat, että joku on merellä ilman pelastusliivejä? Käyt kaatamassa veneen? Entä jos joku kävelee peltikatolla ilman valjaita? Kaadat öljyä pellille?

      Totta, olikin sen verran hyviä vertaus kohteita, että vetää ihan mietteliääksi. Itse olisin ehkä kuitenkin hakenut vertauskuvaa seuraavanlaisesta skenariosta;

      Yleinen uimaranta jossa paljon aikuisia ja lapsia. Joku päättää vetää rantaa pitkin kaasu pohjassa vesijetillä.

      Katolla keikkuminen on jokaisen omalla vastuulla, ja tietty työnanatajan, että virallinen varustus ja turvamääritykset ovat kohdillaan. Sieltä jos tippuu, niin satuttaa vain itseään ja omaisiaan henkisesti. Tietty jos katon reunuksen alla on niin paljon ihmisiä, että katolta putoaminen 100% varmuudella aiheuttaa omien vammojen lisäksi jollekkin toiselle vamman/kuoleman putoamalla päälle. Silloin voidaan taas miettiä, miksi tämä kyseinen henkilö oli näin välinpitämätön muita kohtaan ja omalla toiminnallaan, joka yleisesti käsitetään vääräksi, aiheutti myös muille vahinkoa.

      Mutta tämä nyt on vaan taas minun mielipiteeni.
      Last edited by reekoon; 19-10-2011, 13:40.
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • smeagul
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 334
        • Salo

        Originally posted by reekoon View Post
        Totta, olikin sen verran hyviä vertaus kohteita, että vetää ihan mietteliääksi. Itse olisin ehkä kuitenkin hakenut vertauskuvaa seuraavanlaisesta skenariosta;

        Yleinen uimaranta jossa paljon aikuisia ja lapsia. Joku päättää vetää rantaa pitkin kaasu pohjassa vesijetillä.
        Eiköhän dieseljussi yrittänyt näillä vertauksilla kommentoida sinun tapaasi tahallaan yrittää kaataa nopeammin etenevää motoristia ruuhkassa. Jos sua tosiaan noin kovin harmittaa, että joku etenee ruuhkassa nopeammin kuin sinä, niin ehkä olisi aika katsoa peiliin ja miettiä vähän niitä omia asenteita.

        Originally posted by Ovlov View Post
        Kannattaa pitää mielessä, että pyöräilijä riskeeraa oman terveytensä ruuhkassa pujottelemalla. Harvemmin olen kuullut tapauksesta, jossa ruukassa matelevan auton perään olisi ajanu pyörä niin lujaa, että auton kuljettaja olisi loukkaantunut. Yleensä ei autoilijoilta ole millään tasolla pois, jos pyörät menevät ruuhkassa ohitse. Itseasiassa se nopeutta koko letkan kulkua, koska pyörät on sieltä väleistä jo pois. Myös harvemmin olen nähnyt, että valoissa pyörä menee välistä jonon keulille ja jää valoihin miettimään, kun vihreä vaihtuu. Vaan pyörä on mennyt jo aikaa risteyksestä yli ennekuin ensimmäinen perustason suomalainen autoilija kerkeää asiaan reagoimaan.

        Kaahaamista päiväkotien tai muiden alueiden läheisyydessä, jossa on pimeitä risteyksiä ja mahdollisuus, että sieltä tulee jalankulkijoita tai polkupyöräiliöitä eteen en suvaitse. Se on suorastaan tyhmyyttä, mutta multa ei ole pois, jos joku vetää pyörällä monikaistaisella tiellä ihan niin lujaa kuin haluaa. Ja jos sitä pyörän ääntä pelästyy niin paljon, että pitää tehdä jotain paniikkijarrutuksia tai kummallisia suunnanmuutoksia, on paras viedä kortti pois ja lopettaa ajaminen kokonaan.
        Erittäin hyvin kirjoitettu.
        My BMW is using what your hybrid is saving

        E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
        ex E34 520i 24V -91

        Originally posted by Rockford
        Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          Vaaran aiheuttamisesta sivullisille voidaan olla montaa mieltä. Esimerkiksi vesiliikennerikollinen vaarantaa toilailullaan pelastushenkilökunnan hengen ja katolta hyppäävä voi pudota vaikka päiväkotilapsen päälle.
          Historia ei tunne ainakaan muutaman vuosikymmenen ajalta tapausta, että mp olisi saanut autoilijalta hengen pois, joskin noin kymmenkunta päinvastaista tapausta sattuu vuosittain. Riskit liittyvät lähinnä taajamissa sellaisiin tilanteisiin, joissa jalankulkija on vaarassa jäädä todella kovaa liikkuvan pyörän alle. Jopa polkupyörällä on tapettu jalankulkijoita.
          Ja ei: en kaahaa autolla enkä prätkällä (paitsi tietysti radalla), enkä myöskään sitä kenellekään suosittele.

          Comment

          • mixxis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2009
            • 1877
            • Jyväskylä / Uurainen

            hetki sitten oli taas mopopoikien turvallisuus uhattuna...

            kaksi pientä poikasta, yksi iso mopo, ja keulimisharjoitukset.

            Pojat tulivat "kaksi päällä" vastaan hiljakseen, yks kaks nykäs takapyörän varaan ja siitähän se tietysti lähti ja tuli minun kaistalle muutaman metrin päähän jossa sitten saatiin etupyöräkin tiehen. Pikku pikku jarrutteluja aiheutti.

            Onneksi paikalla oli pieni rajoitus (30 tai 40)...

            kyllä mullakin oli kevyt eturengas joskus, mtuta ei nyt sentään kaverin kanssa kahdestaan ja taajamaliikenteessä...
            ___________________________________
            __________________________________________________
            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



            [ Focus stw ]
            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              Näillä lainauksilla ko. nimimerkin tekstistä: "Koitin väistää eteen, mutta en kerennyt." "Teki mieli ajaa kylkeen."

              Jos liikenteessä tosiaan on ihmisiä, joilla on ajatuksia toisten tahallisesta vahingoittamisesta (ja jopa yrityksiä), niin mitä muita ne on kuin munakuskien A luokkaa?

              Sinällään olen samaa mieltä siitä, että splittaaminen yli 30km/h on perseestä ja 40km/h alueilla kaahaaminen vielä enemmän perseestä. Tuo ylläoleva vaan on vieläkin enemmän hanurista.

              Originally posted by icecold View Post
              Ja millä perusteella ?
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Originally posted by reekoon View Post
                Ja itse olet ilmeisesti yksi näistä kusipäistä kenen pitäisi ajaa se mopo 160Km/h seinään ilman kypärää?
                Ilmeisesti en, kun en harrasta mitään mainitsemiasi laittomuuksia. Toisaalta ei mun mieleeni kyllä autolla ajaessakaan tulisi yrittää muita tappaa - niin kuin sinulla käy ilmeisesti useinkin. Suosittelen siirtymään julkisiin kulkuneuvoihin jos ihan oikeasti luulet toimivasi fiksusti.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa



                  Opetelkaa ajamaan liikenne sääntöjen mukaan. Ajatella on eri asia kuin toteuttaa. Ilmeisesti olet kehityksessä vielä sillä tasolla, että koet vaikeaksi eroittaa nämä kaksi asiaa toisistaan.
                  Samaan lauseeseen haluaisin vielä sisällyttää toivomukseni näiden moottoripyörien pakollisesta vuosittaisesta katsastamisesta, sekä rajoituksista dB ja rakentamisien suhteen. Välillä näkee liikenteessä sellaisi MIG:llä kasaan tikattuja hirvityksiä, että koskaan ei voi tietää milloin siitä irtoo joku osa tuulilasiin.

                  Tämä oli vissiin se viime viikon voitta sitten?
                  Last edited by reekoon; 20-10-2011, 09:49.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • dieseljussi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 592
                    • Suomi

                    Originally posted by reekoon View Post

                    Tämä oli vissiin se viime viikon voitta sitten?
                    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011...05629_uu.shtml
                    Jos joku narkkari varastaisi BMW:n ja kaahaisi sillä, pitäisikö bemarit kieltää? Auttaisikohan se, jos kävisi yöllä potkimassa pellit lommoille? Jos ei, niin miksei?

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by reekoon View Post
                      Samaan lauseeseen haluaisin vielä sisällyttää toivomukseni näiden moottoripyörien pakollisesta vuosittaisesta katsastamisesta, sekä rajoituksista dB ja rakentamisien suhteen. Välillä näkee liikenteessä sellaisi MIG:llä kasaan tikattuja hirvityksiä, että koskaan ei voi tietää milloin siitä irtoo joku osa tuulilasiin.
                      Muuten nyt en asiaan puutu mutta eipä tuo ämmän putki yhtään sen laillisempi ole joten paha sitä on muiltakaan vaatia
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • S^X
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 933
                        • Muurame

                        Tää nyt lähtee totaalisesti raiteiltaan topickin aiheesta mutta onneksi MMAF koittaa ajaa motoristien asioita eteenpäin.

                        Saataisiin edes vähän joustavuutta nykyiseen gestapo-linjaukseen
                        W208
                        W638
                        E36

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Muuten nyt en asiaan puutu mutta eipä tuo ämmän putki yhtään sen laillisempi ole joten paha sitä on muiltakaan vaatia

                          On nykyään.
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • AnttiR
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 819
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Tenox View Post
                            Näillä lainauksilla ko. nimimerkin tekstistä: "Koitin väistää eteen, mutta en kerennyt." "Teki mieli ajaa kylkeen."

                            Jos liikenteessä tosiaan on ihmisiä, joilla on ajatuksia toisten tahallisesta vahingoittamisesta (ja jopa yrityksiä), niin mitä muita ne on kuin munakuskien A luokkaa?

                            Sinällään olen samaa mieltä siitä, että splittaaminen yli 30km/h on perseestä ja 40km/h alueilla kaahaaminen vielä enemmän perseestä. Tuo ylläoleva vaan on vieläkin enemmän hanurista.
                            Ihan samaa mieltä. Kenenkään muun kuin poliisin ei tarvitse alkaa rankaisemaan kaahareita tien päällä, etenkään niin että vaarantaa siinä samalla muiden turvallisuuden tai jopa hengen.

                            En puolustele kaahaamista mutta tuo reekon:in käytös on silti jotain ihan käsittämätöntä. Mun mielestä vielä jopa todella säälittävää autolla kiilata moottoripyörää, kokeileppa ensi kerralla alkaa kiusaamaan vaikka sitä rinnalla ajavaa scaniaa.
                            Yleensä se on vielä niin että luonto kyllä hoitaa tyhmät pois aikaisemmin, eli juurikin nämä jotka sillä mp:llä ajaa ihan päättömästi, ja onnettomuudessa yleensä pahimmat vammat tulee mp:n kuljettajalle lähes poikkeuksetta
                            E61 535d -04

                            Comment

                            • smeagul
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 334
                              • Salo

                              Originally posted by reekoon View Post
                              Opetelkaa ajamaan liikenne sääntöjen mukaan. Ajatella on eri asia kuin toteuttaa. Ilmeisesti olet kehityksessä vielä sillä tasolla, että koet vaikeaksi eroittaa nämä kaksi asiaa toisistaan.
                              Ok. No toivottavasti joku asenteiltaan yhtä pahasti häiriintynyt yksilö kuin sinä lataa sulle napin otsikkoon seuraavaks ku teet virheen liikenteessä...

                              Originally posted by reekoon View Post
                              Välillä näkee liikenteessä sellaisi MIG:llä kasaan tikattuja hirvityksiä, että koskaan ei voi tietää milloin siitä irtoo joku osa tuulilasiin.
                              Melkosta bullshittiä! Itellä ei ole tullut kyllä yhtäkään tällaista tapausta vastaan. Ainakin omaa pyörää (niin kuin lähes poikkeuksetta kaikkia muitakin) huolletaan säännöllisesti (ainakin kerran ajokaudessa) ja kuntoa tarkkaillaan koko ajan jo pelkästään siitä syystä, että jos siitä tosiaan laukeaisi vauhdissa olisi seuraukset todennäköisesti kohtalokkaat.

                              Originally posted by dieseljussi View Post
                              Jos joku narkkari varastaisi BMW:n ja kaahaisi sillä, pitäisikö bemarit kieltää? Auttaisikohan se, jos kävisi yöllä potkimassa pellit lommoille? Jos ei, niin miksei?
                              +1

                              Originally posted by AnttiR View Post
                              En puolustele kaahaamista mutta tuo reekon:in käytös on silti jotain ihan käsittämätöntä. Mun mielestä vielä jopa todella säälittävää autolla kiilata moottoripyörää, kokeileppa ensi kerralla alkaa kiusaamaan vaikka sitä rinnalla ajavaa scaniaa.
                              +1
                              My BMW is using what your hybrid is saving

                              E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                              ex E34 520i 24V -91

                              Originally posted by Rockford
                              Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                              Comment

                              • dieseljussi
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 592
                                • Suomi

                                Originally posted by smeagul View Post
                                Melkosta bullshittiä! Itellä ei ole tullut kyllä yhtäkään tällaista tapausta vastaan. Ainakin omaa pyörää (niin kuin lähes poikkeuksetta kaikkia muitakin) huolletaan säännöllisesti (ainakin kerran ajokaudessa) ja kuntoa tarkkaillaan koko ajan jo pelkästään siitä syystä, että jos siitä tosiaan laukeaisi vauhdissa olisi seuraukset todennäköisesti kohtalokkaat.
                                Pyörien teknistä kuntoa tienpäällä on tutkittu viimeaikoina paljonkin, liittyen lähinnä onnettomuustutkintaan sekä katsastusfirmojen tavoitteisiin saada lisää liikevaihtoa.
                                Pettymys oli suuri, kun tekniset viat eivät aiheuttaneetkaan onnettomuuksia tai edes vaaratilanteita. Nekin onnettomuudet joissa tekninen vika "oli osallisena" (suomennettuna: pyörässä oli tekninen vika, mutta vaikutus onnettomuuteen kyseenalainen), olivat lähinnä renkaisiin liittyviä, ts kulunut rengas tai väärät paineet. Jokainen voi miettiä, paljonko katsastus vaikuttaisi tilanteeseen, kun renkaita kuitenkin aktiivinen kuski saa vaihtaa useamman kierroksen kaudessa, radalla kävijät joka päivä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎