E60 vs W211
Collapse
X
-
Laatukeskustelua menneisyyteen verrattuna on hölmöä käydä kun jossain W124 mersussa ei ollut mitään nykyisen kaltaisia sähkövempeleitä, jotka olisivat voineet hajota
Fakta on se, että mitä enemmän autoissa on elektroniikkaa, sitä enemmän niissä on myös vikoja.
-
Guest repliedNo missä on laatu semmoista kun ennen? Kysyn vaan... Ainakin BMW, M-B ja volvo tullut alas päin... Toisaalta audeista ei ole kuulunut niin paljoa pahaa... Okei mutta kysymykseen, vastaus mersu. BMW ulkonäkö vaan kääntään voiton johto tähdelle vaikka olisi w123/124 200d... AnteeksiOriginally posted by eeki View PostEi tosiaan ole mersun laatukaan sitä mitä ennen.. Valitettavasti myös veltto ajettavuus on tallella. Bemariin varmaan kallistuisin, tosin en ole e60-korista ajanut koskaan. E-mersua sitäkin enemmän. Motariahan tuollainen mersu nielee kivasti, mutta en usko että bemari on siinä juuri huonompi.
Leave a comment:
-
Juu onhan se ihan suht hiljainen vaikka E36 verrattuna, mutta noilla kun vuoronperään ajelee niin ero on todella suuri. E60 varsinkin aktiiviohjauksella ja sporttialustalla istuu kyllä mutkiin todella makeasti ja erittäin mukava pyöritellä kaupungissakin kun taas omasta mielestä E90 ohjaus tuntuu todella etäiseltäOriginally posted by JPalom View PostAinakin ne E90:t joita minä olen ajanut ovat olleet kyllä hiljaisia. Ei tosiaankaan ole rengasmelu häirinnyt. Ei se häirinnyt E60:ssakaan, mutta olin puheiden perusteella odottanut vielä paljon hiljaisempaa autoa. Ja mitä tuntumaan tulee, niin kyllä se E90:ssä parempi on kuin E60:ssa, joka on leppoisemman, mutta etäisemmän tuntuinen. E90 tuntui istuvan mutkiin paremmin, E60 tuntui selvästi isommalta autolta vaikkei painoissa eroa juuri olekaan.
Runflatit pahentaa asiaa entisestään melun ja vetelyn osalta. Ja kokemusta noista kuitenkin löytyy jokaisesta moottoriversiosta ja varustelutasosta.
Leave a comment:
-
Mielenkiintoinen kysymys. Itsellä ei kokemusta E-sarjalaisista, mutta on jäänyt mieleen C-sarjalainen, joka oli vuokralla Saksassa joitakin vuosia sitten. Oli moottoriteilla aivan käsittämättömän vakaa. Autohan ei ole edes kovin isokokoinen. En ole päässyt vielä millään BMW:llä samaan. jos E-sarjalainen on vielä vakaampi, niin ainakin matka-ajoon todennäköisesti Mese on parempi valinta.
Kaupungissa ja mutkateillä todennäköisesti E60 vie kirkkaan voiton, ja osta ehdottomasti sellainen jossaon Active Lenkung. Auto tuntuu todella pieneltä ja ketterältä
Rehellisesti E60 sisältä on ihan asiallinen, mutta MB hieno.
Leave a comment:
-
Tuotanoin, tuosta Mesestähän heivattiin ne sähköhydrauliset jarrut jokin aika ennen faceliftiä. Yllätys yllätys vikojen vuoksi.
Leave a comment:
-
Tässä olisi itselläkin vaikea päätös edessä jos nuo kaksi olisi vaihtoehtoina mutta kyllä saattaisin itsekkin miettiä lisänä tähän audi a6:sta 3.0l tdi koneella... :think
Ja vikoja löytyy varmasti jokaisesta mutta onhan nämä, kuitenkin sen verran "tuoreita" kulkineita vielä että parhaiten taitaa tuon luotettavuuden tietää juurikin ammatikseen ajavat ja näitä huoltavat ihmiset eikä kuulopuheiden perusteella arvosteleva "esson baarin tietonurkka".
Leave a comment:
-
Jos tekstissä oli puhe :Originally posted by turbopuusti View Posttämä nyt on taas tätä että mä oon kuullu kun mun tutulla on ollu autossaan sitä ja tätä vikaa... uusi auto on uusi auto, takuu toimii ja jos se nyt aivan ryöskäks paljastuu niin sitten miettii uudestaan. mä olen ennemminkin sitä mieltä että ei kuuntele noita juttuja missä on mitäkin vikaa vaan käy koeajamassa ne vaihtoehdot mitä on miettinyt ja valitsee niistä sen mistä tykkäs eniten ja piste
e60 525d/530d vm 2003-2004 tai w211 270cdi/320cdi 2002-2004. Niin saanko kysyä että mikä uusi auto ? porukka ei oikeen tunnu tajuuvan että jos vuosimalli alkaa 2:lla se on jo suht vanha :o. Ja takaisin topicciin: itse olen vaan e60 ajanut ja mersun kyydissä ollut, mutta heitetään mielipiteitä e60:stä. Perkeleen hyvä ajaa ja ainakin sport sisustasta tykkäsin. Ulkonäkö on tietysti makukysymys mut mun mielestä aivan loistavan näköinen peli
Leave a comment:
-
Tätä kyllä kuulee jo aivan liikaakin.. "vittu noi mersut/bemarit/audit on paskoja, tutulla ollut/on sejase -malli, täynnä vikoja, seisoo korjaamolla. Ei oo laatu sitä mitä ennen oli..."Originally posted by turbopuusti View Posttämä nyt on taas tätä että mä oon kuullu kun mun tutulla on ollu autossaan sitä ja tätä vikaa... uusi auto on uusi auto, takuu toimii ja jos se nyt aivan ryöskäks paljastuu niin sitten miettii uudestaan. mä olen ennemminkin sitä mieltä että ei kuuntele noita juttuja missä on mitäkin vikaa vaan käy koeajamassa ne vaihtoehdot mitä on miettinyt ja valitsee niistä sen mistä tykkäs eniten ja piste
Jutut (viat) yleensä "pahentuu" kunnon tornihuhujen tapaan.
Ja kaikesta hauskinta on, että kertoja "yleensä" ajelee kolisevalla ja ruosteisella riisikopilla.
Joopa vitun joo, ei jaksa enää ees kommentoida kun tollasta paskaa kuulee in real life.
Leave a comment:
-
Ainakin ne E90:t joita minä olen ajanut ovat olleet kyllä hiljaisia. Ei tosiaankaan ole rengasmelu häirinnyt. Ei se häirinnyt E60:ssakaan, mutta olin puheiden perusteella odottanut vielä paljon hiljaisempaa autoa. Ja mitä tuntumaan tulee, niin kyllä se E90:ssä parempi on kuin E60:ssa, joka on leppoisemman, mutta etäisemmän tuntuinen. E90 tuntui istuvan mutkiin paremmin, E60 tuntui selvästi isommalta autolta vaikkei painoissa eroa juuri olekaan.Originally posted by Jaghaath View PostTuossa olet kyllä ihan metsässä imo
E90 on kuin corolla vrt E60, ajomukamuus ja tuntuma ihan eri luokkaa, rengasmelu ja vetely E90:ssä on ihan luokaton.
Leave a comment:
-
Melkein kuin Btcf:n foorumin ONGELMAT-osiota lukisi. Uudemmat BMW:t ruostuvat konepellistä, takaluukusta jne. Samat saatanan nivelviat vaivaa. Sähkövikoja ihan sairaasti, eikä nuo automaattiloodat Bemarillakaan ihan luotettavimmasta päästä ole.:thinkOriginally posted by 1502 View PostMut jos mersuun päädyt niin varaudu nyt ainakin...
Ruostuu, etupään niveliä saa uusia lähes joka huollossa(alapallot, vetotuet, raidepäät, vakaajan-nivelet), iskareita sai viime talven pakkasilla laittaa ihan täyspäiväsesti(ei pystyny valmistaja toimittaan niin paljoa kun olis ollu tarve), erinäisiä sähkövikoja ja automaatti laatikoita menee...
Leave a comment:
-
Samat halvat alihankkijat ne Mersullekin tekevät osat ja vikoja on samalla tavalla esim. tutulla maticin ohjausyksikkö (hinta 1500 euroa).Originally posted by T3 View PostBMW:n kohdalla ainakin kannattaa sit varautua sähkövikojen korjauksiin.
Tossa w211:sta on vielä kaiken muun kivan lisäksi sähköjarrut, joilla ei tee talvella mitään ja jotka vaativat uusia tunnistimia polkimeen jo 200tkm:ssä.
Leave a comment:
-
tämä nyt on taas tätä että mä oon kuullu kun mun tutulla on ollu autossaan sitä ja tätä vikaa... uusi auto on uusi auto, takuu toimii ja jos se nyt aivan ryöskäks paljastuu niin sitten miettii uudestaan. mä olen ennemminkin sitä mieltä että ei kuuntele noita juttuja missä on mitäkin vikaa vaan käy koeajamassa ne vaihtoehdot mitä on miettinyt ja valitsee niistä sen mistä tykkäs eniten ja piste
Leave a comment:
-
Ei tosiaan ole mersun laatukaan sitä mitä ennen.. Valitettavasti myös veltto ajettavuus on tallella. Bemariin varmaan kallistuisin, tosin en ole e60-korista ajanut koskaan. E-mersua sitäkin enemmän. Motariahan tuollainen mersu nielee kivasti, mutta en usko että bemari on siinä juuri huonompi.
Leave a comment:
-
Bemarista ei kokemusta ole, mut mersua en kenellekkään hyvälle tutulle/kaverille voi suositella oman kokemuksen perusteella(asentaja).
Mut jos mersuun päädyt niin varaudu nyt ainakin...
Ruostuu, etupään niveliä saa uusia lähes joka huollossa(alapallot, vetotuet, raidepäät, vakaajan-nivelet), iskareita sai viime talven pakkasilla laittaa ihan täyspäiväsesti(ei pystyny valmistaja toimittaan niin paljoa kun olis ollu tarve), erinäisiä sähkövikoja ja automaatti laatikoita menee...
Mut jos jotain positiivistä haluat niin onhan noi 270/320 cdi koneiset ihan mukavia ajaa ja tehoa on ihan riittävästi(+ lastulla REILUSTI lisää)
Leave a comment:
Leave a comment: