Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vs W211

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NHB
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1120

    Originally posted by välikala View Post
    Kuten jo pariinkin otteeseen mainittu edellä (jos olisit lukenut) Audi on noussut premium brand luokkaa jotain vuosia takaperin josta myynnin kasvu johtuu.

    Sitten kun myynti tasaantuu vaikka 23% tietämille niin sitten tulee välillä plussaa ja välillä miinusta. Kyllähän sinkin varmaan ymmärrät että mikään yritys/merkki suomen automarkkinoilla ei vain voi tehdä jatkuvaa plussaa ja kasvaa jokavuosi. Markkinat ovat aika rajalliset valitettavasti.
    Minä vuonna sun mielestä tää Audin nousu kansanautosta Premiumiksi tapahtui? Tasainen myynti ei todellakaan tarkoita sitä, että pitäisi välillä tehdä tappiota. Kasvu on sekin yksi tekijä, joka monesti syö resursseja. Suomen markkinat nyt ovat niin turhat, että ainakaan mä en puhu niistä. Kokonaisuuden kannalta meidän muutamien tuhansien autojen myynnit ei ratkaise oikein mitään.

    Comment

    • välikala
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1385
      • espoohillgang

      Originally posted by NHB View Post
      Minä vuonna sun mielestä tää Audin nousu kansanautosta Premiumiksi tapahtui? Tasainen myynti ei todellakaan tarkoita sitä, että pitäisi välillä tehdä tappiota. Kasvu on sekin yksi tekijä, joka monesti syö resursseja. Suomen markkinat nyt ovat niin turhat, että ainakaan mä en puhu niistä. Kokonaisuuden kannalta meidän muutamien tuhansien autojen myynnit ei ratkaise oikein mitään.
      Nyt puhutaankin siis suomenmarkkinoista.

      Jos nyt itse keräät ajatukset ja ratsastat ajassa taaksepäin.. way back..
      Voi olla että olit 90-luvun puolivälissä vielä hiekkalaatikolla mutta jos et ollut niin sittenhän muistat hyvin kun Audin pahin kilpailija oli Volvo, Opel tai Saab.
      Ollaan jossain vuodessa 94 ja alla audi 100.. Tälläisestä mallistosta oli kyllä premium brand kaukana. Sai Mercedes ja BMW rauhassa kinastella asiakkaista noina aikoina.
      Itse laskisin 95-96 aikavälin audin nousun alkamiseksi uuden A4mallin myötä.
      Heti perään A3 ja siitä se lähti...
      Brandia alettiin rakentaan toisella lailla ja Audin suuntalinjat yleismaailmallisesti muuttuivat siten että tavoitteena oli premium brand luokan autot ja sinne nouseminen.
      Design muuttui radikaalisti markkinoinnin myötä.

      Ymmärräthän että audin premium brand luokkaan nouseminen oli aivan tietoinen valinta konsernilta. Ei se itsestään sinne kuluttajien ajamana joutunut.
      Tiehän on ollut pitkä ja mallistot uusiutunut ja aika rehti jalansija sitten saatiin viimeistään "uusi" korisella A4 ja A6 autoilla.
      2nd generation A4 taidettiin julkaista 2001 ja A6n uusi malli muutamaa vuotta myöhemmin.

      Vielä tuosta kansan autosta. Audi ei varsinaisesti ole kansanauto ollut sanan kirjaimellisessä merkityksessä. Enemmänkin ollaan Volvon ja Saabin kanssa kilpailtu keskiluokasta. VW:hän oli alkuaikoinaan esim 70-80-luvulla kansanauto kuplan ja muiden mallien kanssa kansanauto. Siinä missä Lada teki työtä idässä ja suomessa saman asiakaskunnan kanssa. Fordin Anglia, Simca jne.. Tämä oli sitä kansanauto luokkaa.
      Last edited by välikala; 13-07-2007, 19:52.
      http://www.needgood.com
      e30 the one and only

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2013
        • Riihimäki

        Originally posted by välikala View Post
        Aika kovan rahan on maksanut. Se on joku 170automaatti ja jotain pikkusälää päälle.
        Joo, A170. cruiset ja jotkut muut pikkuvarusteet nostivat hintaa aika nopeasti. Kyllä tuosta sellainen tietty laadukkuus näkyy, ovet menevät jämptisti kiinni ja kaikki kannet ja mukitelineet yms. toimivat todella sujuvasti. Sisustan materiaalit ovat huomattavasti laadukkaamman oloisia kun vaikkapa Focuksessa ja esim. ajotietokoneen näytön tarkkuus kertoo pienistä, mutta harkituista yksityiskohdista. Mutta esimerkiksi Golffiin ei erot ole valtavia, mutta ehkäpä pitkällä juoksulla tuollainen "Etuveto-Hagert" voi osoittautua ihan fiksuksi ratkaisuksi.


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          Takaisin alkuperäiseen aiheeseen...

          Siitä kun aloitin tämän topicin on nyt kulunut jo kuukausia, mutta auto on vieläkin vaihtamatta. Vaihto autoliikkeessä tuntuu enemmänkin ryöstöltä kuin kaupanteolta, joten valitsin sen tien, että myyn vanhan autoni "suoraan". En voi kuvitellakaan, että tällä tavalla tekemällä häviäisi rahassa. Vaivansa se kyllä ottaa. Nyt vanha 530d on myyty ja markkinat auki.

          Mutta aiheeseen. Kokemusta on tullut lisää parista e60 530d:stä, joista toinen oli manuaali. Kyllähän manuaalillakin ajeli, mutta... :think Ei se ehkä kuitenkaan tällaiseen autoon kuulu. Ihmetyttämään jäi kuitenkin tuon yksilön melkoiset nitinät ja natinat sisällä. Olikos se e39 sittenkin laadukkaampi auto?!

          Viimeisin koeajo tuli tehtyä e320T cdi:llä. Varusteina oli lähestulkoon kaikki, mitä osasin kuvitella. Ok, ilmastoidut penkit, HUD ja webasto puutuivat. Ei siitä kyllä huono maku suuhun jäänyt. Autosta olisi jopa voinut tulla kaupat, mutta joku muu ehti todeta sen hienoksi minun vielä kypsytellessä siirtymistä toiseen leiriin.

          Mese oli vm 2003 ja jos tuo malli kovin ruosteongelmainen olisi, niin ehkä siitä olisi jo merkkejä näkynyt. Tästä autosta en löytänyt ruostepilkkuakaan. Paljon puhutut SBC-jarrut toimivat hienosti ja sisälsivät myös hold-toiminnon. Jos näiden jarrujen ongelmat alkavat, niin kuin joku sanoi, 200tkm:stä, niin sitten unohdan ne murheet. Haussa kun on ennemminkin +-100tkm ajettu yksilö. Vuosittaista ajoa tulee noin 20tkm.

          Alusta oli mielestäni oikeinkin asiallinen (avantgarde) ollen sopivan matala ja jämäkkä, mutta ei missään nimessä kova. Harman Kardonit olivat jotain sellaista, mihin ei tavan bemuissa törmää.

          Eli aika hyvä fiilis jäi mersusta, aivan erilainen kuin kesäkuussa ajetusta e270cdi:stä. Voimaa bemuissa tuntui olevan enemmän, mutta bemut ovat olleet sedaneja ja näin ollen noin 200kg kevyempiä. Ja kaipa nämä kaikki lisävarustehimmelit toivat yhden sata kiloa vielä lisää painoa tähän yksilöön.

          Edelleen kuuntelen enemmän kuin mielelläni kommentteja kyseiseen aiheeseen. Suurin mielenkiinto kohdistuu tietty mallien "suden kuoppiin".
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • säkki
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 2372
            • espoo

            Itsellä ei ehkä ole juuri näihin valitsemiisi malleihin omakohtaista kokemusta mutta sen verran voin puoltaa mersun (W211) ostoa että kyllä se hieno auto on ulkoisesti ja ennenkaikkea sisältä.Itselläni on ollut W211-koppanen E500 Avantgarde aikamoisilla helyillä ja ainakin se kiilasi mun pidetyimpien autojen kärkeen,E39 M5:sen viereen kylläkin kyseinen mersu oli 2002 ja silloin 60tkm ajettu kun sen ostin.Ei ollut ruosteongelmia eikä mitään muutakaan ongelmaa vaikka oli potentiaalisia "vika"paikkoja kun kaikenlaisia varusteita löyty. E60:stä olen käynyt paria koeajamassa ja ei minun mielestäni yllä tuon mersun rinnalle ihan.Tietty jos E500 mersuun pitäisi vertaa niin verrattava yksilö bemarilta pitäisi olla 545 tjs...
            Bmw E60 520D LCI -08

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              Originally posted by Jaghaath View Post
              Tuossa olet kyllä ihan metsässä imo E90 on kuin corolla vrt E60, ajomukamuus ja tuntuma ihan eri luokkaa, rengasmelu ja vetely E90:ssä on ihan luokaton. Varusteet tietty vähän vaikuttaa, mutta ei kyllä E90-92 pääse mielestäni lähellekkään missään mallissa.
              Itse en voi tuota lausetta allekirjoittaa.Itse kävin koeajamassa E90 330 ja yllätyin positiivisesti autosta.Minun käteen 3 sarjalainen sopii paremmin.Ajettavuus,alusta toimi aivan loistavasti ja sitten yllätyin hiljaisuudesta.

              Joten nyt vaihdoin E60 530 uuteen E90 330

              Sen verran miellyin 3 sarjaan
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                Auto hankittu!

                Koska alun alkaen tämän topicin aloitin, niin saatetaan se ainakin sellaiseen tilaan, että kerrotaan, mikä oli prosessin lopputulos...

                Auton löytyminen kesti todellakin liian kauan. Oma osuutensa asiassa oli varmasti autoveromuutoksella, joka ainakin hetkeksi sekoitti markkinoita ja lykkäsi auton hankintaa. Tammikuun lopussa kuitenkin löysin kutakuinkin mieluisan yksilön. Valitettavasti sitä piti lähteä hakemaan Saksasta asti, vaikka ei silti, aika nopea keikka tuo oli.

                Saksasta löytyi siis e61 530dA bemari. Päivääkään en ole tuon jälkeen katunut, etten tullut ostaneeksi e-mersua, josta pyytelin tässä topicissa kommentteja. Varmasti sekin olisi ollut hyvä kärry, mutta jollain tapaa tämä tuntui sopivan paremmin kuvaan. Ainoa asia, mitä mersussa oikeastaan jäi kaipaamaan oli erittäin hieno vetokoukkusysteemi, joka vapautetaan paikalleen tavaratilan puolelta. Vastaava systeemi on vissiinkin saatavana bemuunkin nykyään.

                Autosta ei ole mitään showroomin arvoisia valokuvia, joten kerrottakoon tässä kohtaa vain varusteet ja laitan pari kuvaa, joista näkee sen mitä näkee. Toivottavasti varustekäännökset ovat menneet edes sinnepäin.

                205 Steptronic-automaattivaihteisto
                217 aktiiviohjaus
                229 dynamic drive
                235 irr. vetokoukku
                261 sivuturvatyynyt takamatkustajille
                300 varapyöräpaketti
                302 varashälytin
                339 shadow line
                386 kattokaiteet
                402 panorama-lasikatto
                417 aurinkoverhot takaoviin
                423 velourimatot
                428 varoituskolmio?
                430 autom. himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
                431 autom. himmentyvä sisäpeili
                438 jalopuukoristelistat
                441 tupakointipaketti
                456 comfort-etuistuimet
                464 suksipussi
                473 etukyynärnoja
                475 Black Sapphire -metalliväri
                494 etuiistuimien lämmitys
                496 takaistuimen lämmitys
                502 ajovalojen pesulaite
                508 PDC eteen ja taakse
                522 xenon-valot
                524 kääntyvät ajovalot
                534 ilmastointiautomatiikka (sis. kyynärnojan)
                540 vakionopeussäädin
                563 ulko- ja sisävalopaketti
                601 TV-toiminto
                605 Telematiikka-valmius
                607 Teleservice-valmius
                609 professional navigaatiojärjestelmä
                612 BMW Assist
                620 ääniohjaus
                638 professional autopuheilin
                672 BMW 6 cd-vaihtaja
                677 HiFi-professional Logic7 kaiutinjäjestelmä
                698 Area-code 2 (dvd)

                Vanteet ovat tosiaan aika avuttoman kokoiset eivätkä ne taida kauheasti kesäpyöriinkään isontua. Eli kaikki jotka haluavat eroon liian pienistä 17"/18" e60/e61-sopivista vanteistaan, niin privaan voi tarjota.
                Attached Files
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

                  Varmasti hyvä valinta ja vaikka itse olenkin suhteellisen piintynyt Mersujen ystävä niin valinnassa E-Mersu vs 5-BMW päätyisin varmasti itsekin BMW:hen varsinkin silloin jos kyseessä olisi farmarimallit, koska E-farkku ei ulkonäöllisesti pärjää lähellekään 5-Touringille.

                  Comment

                  • JJay
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 88
                    • -

                    Originally posted by TROCK View Post
                    Koska alun alkaen tämän topicin aloitin, niin saatetaan se ainakin sellaiseen tilaan, että kerrotaan, mikä oli prosessin lopputulos...

                    Auton löytyminen kesti todellakin liian kauan. Oma osuutensa asiassa oli varmasti autoveromuutoksella, joka ainakin hetkeksi sekoitti markkinoita ja lykkäsi auton hankintaa. Tammikuun lopussa kuitenkin löysin kutakuinkin mieluisan yksilön. Valitettavasti sitä piti lähteä hakemaan Saksasta asti, vaikka ei silti, aika nopea keikka tuo oli.

                    Saksasta löytyi siis e61 530dA bemari. Päivääkään en ole tuon jälkeen katunut, etten tullut ostaneeksi e-mersua, josta pyytelin tässä topicissa kommentteja. Varmasti sekin olisi ollut hyvä kärry, mutta jollain tapaa tämä tuntui sopivan paremmin kuvaan. Ainoa asia, mitä mersussa oikeastaan jäi kaipaamaan oli erittäin hieno vetokoukkusysteemi, joka vapautetaan paikalleen tavaratilan puolelta. Vastaava systeemi on vissiinkin saatavana bemuunkin nykyään.

                    Autosta ei ole mitään showroomin arvoisia valokuvia, joten kerrottakoon tässä kohtaa vain varusteet ja laitan pari kuvaa, joista näkee sen mitä näkee. Toivottavasti varustekäännökset ovat menneet edes sinnepäin.

                    205 Steptronic-automaattivaihteisto
                    217 aktiiviohjaus
                    229 dynamic drive
                    235 irr. vetokoukku
                    261 sivuturvatyynyt takamatkustajille
                    300 varapyöräpaketti
                    302 varashälytin
                    339 shadow line
                    386 kattokaiteet
                    402 panorama-lasikatto
                    417 aurinkoverhot takaoviin
                    423 velourimatot
                    428 varoituskolmio?
                    430 autom. himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
                    431 autom. himmentyvä sisäpeili
                    438 jalopuukoristelistat
                    441 tupakointipaketti
                    456 comfort-etuistuimet
                    464 suksipussi
                    473 etukyynärnoja
                    475 Black Sapphire -metalliväri
                    494 etuiistuimien lämmitys
                    496 takaistuimen lämmitys
                    502 ajovalojen pesulaite
                    508 PDC eteen ja taakse
                    522 xenon-valot
                    524 kääntyvät ajovalot
                    534 ilmastointiautomatiikka (sis. kyynärnojan)
                    540 vakionopeussäädin
                    563 ulko- ja sisävalopaketti
                    601 TV-toiminto
                    605 Telematiikka-valmius
                    607 Teleservice-valmius
                    609 professional navigaatiojärjestelmä
                    612 BMW Assist
                    620 ääniohjaus
                    638 professional autopuheilin
                    672 BMW 6 cd-vaihtaja
                    677 HiFi-professional Logic7 kaiutinjäjestelmä
                    698 Area-code 2 (dvd)

                    Vanteet ovat tosiaan aika avuttoman kokoiset eivätkä ne taida kauheasti kesäpyöriinkään isontua. Eli kaikki jotka haluavat eroon liian pienistä 17"/18" e60/e61-sopivista vanteistaan, niin privaan voi tarjota.
                    Näpsäkän näköinen peli... Tainnu tulla vastaankin joskus hämeenkadulla
                    -----
                    2004 645Ci
                    -----
                    Ex: 330i Cabrio -02, 320d -05, 525i -06
                    -----

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      Originally posted by JJay View Post
                      Näpsäkän näköinen peli... Tainnu tulla vastaankin joskus hämeenkadulla
                      Mjaa... Ei tuo oma pirssi kyllä eroa ulkoisesti mitenkään "valtavirrasta", joten mitenkäs olet osannut pongata?! Tuttuja kenties? Mutta myönnetään, että joskus on ajettu Hämeenkatuakin, vaikkakin koitan sen kiertää niin usein kuin mahdollista. (Ellei sitten maisemat pakota ajamaan sitä kautta. Kaveri sanoo, että lyhin reitti kulkee aina ja minne tahansa Hämeenkadun kautta!)
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎