Originally posted by välikala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 vs W211
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by NHB View PostMinä vuonna sun mielestä tää Audin nousu kansanautosta Premiumiksi tapahtui? Tasainen myynti ei todellakaan tarkoita sitä, että pitäisi välillä tehdä tappiota. Kasvu on sekin yksi tekijä, joka monesti syö resursseja. Suomen markkinat nyt ovat niin turhat, että ainakaan mä en puhu niistä. Kokonaisuuden kannalta meidän muutamien tuhansien autojen myynnit ei ratkaise oikein mitään.
Jos nyt itse keräät ajatukset ja ratsastat ajassa taaksepäin.. way back..
Voi olla että olit 90-luvun puolivälissä vielä hiekkalaatikolla mutta jos et ollut niin sittenhän muistat hyvin kun Audin pahin kilpailija oli Volvo, Opel tai Saab.
Ollaan jossain vuodessa 94 ja alla audi 100.. Tälläisestä mallistosta oli kyllä premium brand kaukana. Sai Mercedes ja BMW rauhassa kinastella asiakkaista noina aikoina.
Itse laskisin 95-96 aikavälin audin nousun alkamiseksi uuden A4mallin myötä.
Heti perään A3 ja siitä se lähti...
Brandia alettiin rakentaan toisella lailla ja Audin suuntalinjat yleismaailmallisesti muuttuivat siten että tavoitteena oli premium brand luokan autot ja sinne nouseminen.
Design muuttui radikaalisti markkinoinnin myötä.
Ymmärräthän että audin premium brand luokkaan nouseminen oli aivan tietoinen valinta konsernilta. Ei se itsestään sinne kuluttajien ajamana joutunut.
Tiehän on ollut pitkä ja mallistot uusiutunut ja aika rehti jalansija sitten saatiin viimeistään "uusi" korisella A4 ja A6 autoilla.
2nd generation A4 taidettiin julkaista 2001 ja A6n uusi malli muutamaa vuotta myöhemmin.
Vielä tuosta kansan autosta. Audi ei varsinaisesti ole kansanauto ollut sanan kirjaimellisessä merkityksessä. Enemmänkin ollaan Volvon ja Saabin kanssa kilpailtu keskiluokasta. VW:hän oli alkuaikoinaan esim 70-80-luvulla kansanauto kuplan ja muiden mallien kanssa kansanauto. Siinä missä Lada teki työtä idässä ja suomessa saman asiakaskunnan kanssa. Fordin Anglia, Simca jne.. Tämä oli sitä kansanauto luokkaa.Last edited by välikala; 13-07-2007, 19:52.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
-
Originally posted by välikala View PostAika kovan rahan on maksanut. Se on joku 170automaatti ja jotain pikkusälää päälle.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Takaisin alkuperäiseen aiheeseen...
Siitä kun aloitin tämän topicin on nyt kulunut jo kuukausia, mutta auto on vieläkin vaihtamatta. Vaihto autoliikkeessä tuntuu enemmänkin ryöstöltä kuin kaupanteolta, joten valitsin sen tien, että myyn vanhan autoni "suoraan". En voi kuvitellakaan, että tällä tavalla tekemällä häviäisi rahassa. Vaivansa se kyllä ottaa. Nyt vanha 530d on myyty ja markkinat auki.
Mutta aiheeseen. Kokemusta on tullut lisää parista e60 530d:stä, joista toinen oli manuaali. Kyllähän manuaalillakin ajeli, mutta... :think Ei se ehkä kuitenkaan tällaiseen autoon kuulu. Ihmetyttämään jäi kuitenkin tuon yksilön melkoiset nitinät ja natinat sisällä. Olikos se e39 sittenkin laadukkaampi auto?!
Viimeisin koeajo tuli tehtyä e320T cdi:llä. Varusteina oli lähestulkoon kaikki, mitä osasin kuvitella. Ok, ilmastoidut penkit, HUD ja webasto puutuivat. Ei siitä kyllä huono maku suuhun jäänyt. Autosta olisi jopa voinut tulla kaupat, mutta joku muu ehti todeta sen hienoksi minun vielä kypsytellessä siirtymistä toiseen leiriin.
Mese oli vm 2003 ja jos tuo malli kovin ruosteongelmainen olisi, niin ehkä siitä olisi jo merkkejä näkynyt. Tästä autosta en löytänyt ruostepilkkuakaan. Paljon puhutut SBC-jarrut toimivat hienosti ja sisälsivät myös hold-toiminnon. Jos näiden jarrujen ongelmat alkavat, niin kuin joku sanoi, 200tkm:stä, niin sitten unohdan ne murheet. Haussa kun on ennemminkin +-100tkm ajettu yksilö. Vuosittaista ajoa tulee noin 20tkm.
Alusta oli mielestäni oikeinkin asiallinen (avantgarde) ollen sopivan matala ja jämäkkä, mutta ei missään nimessä kova. Harman Kardonit olivat jotain sellaista, mihin ei tavan bemuissa törmää.
Eli aika hyvä fiilis jäi mersusta, aivan erilainen kuin kesäkuussa ajetusta e270cdi:stä. Voimaa bemuissa tuntui olevan enemmän, mutta bemut ovat olleet sedaneja ja näin ollen noin 200kg kevyempiä. Ja kaipa nämä kaikki lisävarustehimmelit toivat yhden sata kiloa vielä lisää painoa tähän yksilöön.
Edelleen kuuntelen enemmän kuin mielelläni kommentteja kyseiseen aiheeseen. Suurin mielenkiinto kohdistuu tietty mallien "suden kuoppiin".- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Itsellä ei ehkä ole juuri näihin valitsemiisi malleihin omakohtaista kokemusta mutta sen verran voin puoltaa mersun (W211) ostoa että kyllä se hieno auto on ulkoisesti ja ennenkaikkea sisältä.Itselläni on ollut W211-koppanen E500 Avantgarde aikamoisilla helyillä ja ainakin se kiilasi mun pidetyimpien autojen kärkeen,E39 M5:sen viereen kylläkinkyseinen mersu oli 2002 ja silloin 60tkm ajettu kun sen ostin.Ei ollut ruosteongelmia eikä mitään muutakaan ongelmaa vaikka oli potentiaalisia "vika"paikkoja kun kaikenlaisia varusteita löyty. E60:stä olen käynyt paria koeajamassa ja ei minun mielestäni yllä tuon mersun rinnalle ihan.Tietty jos E500 mersuun pitäisi vertaa niin verrattava yksilö bemarilta pitäisi olla 545 tjs...
Bmw E60 520D LCI -08
Comment
-
-
Originally posted by Jaghaath View PostTuossa olet kyllä ihan metsässä imoE90 on kuin corolla vrt E60, ajomukamuus ja tuntuma ihan eri luokkaa, rengasmelu ja vetely E90:ssä on ihan luokaton. Varusteet tietty vähän vaikuttaa, mutta ei kyllä E90-92 pääse mielestäni lähellekkään missään mallissa.
Joten nyt vaihdoin E60 530 uuteen E90 330
Sen verran miellyin 3 sarjaanBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Auto hankittu!
Koska alun alkaen tämän topicin aloitin, niin saatetaan se ainakin sellaiseen tilaan, että kerrotaan, mikä oli prosessin lopputulos...
Auton löytyminen kesti todellakin liian kauan. Oma osuutensa asiassa oli varmasti autoveromuutoksella, joka ainakin hetkeksi sekoitti markkinoita ja lykkäsi auton hankintaa. Tammikuun lopussa kuitenkin löysin kutakuinkin mieluisan yksilön. Valitettavasti sitä piti lähteä hakemaan Saksasta asti, vaikka ei silti, aika nopea keikka tuo oli.
Saksasta löytyi siis e61 530dA bemari. Päivääkään en ole tuon jälkeen katunut, etten tullut ostaneeksi e-mersua, josta pyytelin tässä topicissa kommentteja. Varmasti sekin olisi ollut hyvä kärry, mutta jollain tapaa tämä tuntui sopivan paremmin kuvaan. Ainoa asia, mitä mersussa oikeastaan jäi kaipaamaan oli erittäin hieno vetokoukkusysteemi, joka vapautetaan paikalleen tavaratilan puolelta. Vastaava systeemi on vissiinkin saatavana bemuunkin nykyään.
Autosta ei ole mitään showroomin arvoisia valokuvia, joten kerrottakoon tässä kohtaa vain varusteet ja laitan pari kuvaa, joista näkee sen mitä näkee. Toivottavasti varustekäännökset ovat menneet edes sinnepäin.
205 Steptronic-automaattivaihteisto
217 aktiiviohjaus
229 dynamic drive
235 irr. vetokoukku
261 sivuturvatyynyt takamatkustajille
300 varapyöräpaketti
302 varashälytin
339 shadow line
386 kattokaiteet
402 panorama-lasikatto
417 aurinkoverhot takaoviin
423 velourimatot
428 varoituskolmio?
430 autom. himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
431 autom. himmentyvä sisäpeili
438 jalopuukoristelistat
441 tupakointipaketti
456 comfort-etuistuimet
464 suksipussi
473 etukyynärnoja
475 Black Sapphire -metalliväri
494 etuiistuimien lämmitys
496 takaistuimen lämmitys
502 ajovalojen pesulaite
508 PDC eteen ja taakse
522 xenon-valot
524 kääntyvät ajovalot
534 ilmastointiautomatiikka (sis. kyynärnojan)
540 vakionopeussäädin
563 ulko- ja sisävalopaketti
601 TV-toiminto
605 Telematiikka-valmius
607 Teleservice-valmius
609 professional navigaatiojärjestelmä
612 BMW Assist
620 ääniohjaus
638 professional autopuheilin
672 BMW 6 cd-vaihtaja
677 HiFi-professional Logic7 kaiutinjäjestelmä
698 Area-code 2 (dvd)
Vanteet ovat tosiaan aika avuttoman kokoiset eivätkä ne taida kauheasti kesäpyöriinkään isontua. Eli kaikki jotka haluavat eroon liian pienistä 17"/18" e60/e61-sopivista vanteistaan, niin privaan voi tarjota.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostKoska alun alkaen tämän topicin aloitin, niin saatetaan se ainakin sellaiseen tilaan, että kerrotaan, mikä oli prosessin lopputulos...
Auton löytyminen kesti todellakin liian kauan. Oma osuutensa asiassa oli varmasti autoveromuutoksella, joka ainakin hetkeksi sekoitti markkinoita ja lykkäsi auton hankintaa. Tammikuun lopussa kuitenkin löysin kutakuinkin mieluisan yksilön. Valitettavasti sitä piti lähteä hakemaan Saksasta asti, vaikka ei silti, aika nopea keikka tuo oli.
Saksasta löytyi siis e61 530dA bemari. Päivääkään en ole tuon jälkeen katunut, etten tullut ostaneeksi e-mersua, josta pyytelin tässä topicissa kommentteja. Varmasti sekin olisi ollut hyvä kärry, mutta jollain tapaa tämä tuntui sopivan paremmin kuvaan. Ainoa asia, mitä mersussa oikeastaan jäi kaipaamaan oli erittäin hieno vetokoukkusysteemi, joka vapautetaan paikalleen tavaratilan puolelta. Vastaava systeemi on vissiinkin saatavana bemuunkin nykyään.
Autosta ei ole mitään showroomin arvoisia valokuvia, joten kerrottakoon tässä kohtaa vain varusteet ja laitan pari kuvaa, joista näkee sen mitä näkee. Toivottavasti varustekäännökset ovat menneet edes sinnepäin.
205 Steptronic-automaattivaihteisto
217 aktiiviohjaus
229 dynamic drive
235 irr. vetokoukku
261 sivuturvatyynyt takamatkustajille
300 varapyöräpaketti
302 varashälytin
339 shadow line
386 kattokaiteet
402 panorama-lasikatto
417 aurinkoverhot takaoviin
423 velourimatot
428 varoituskolmio?
430 autom. himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
431 autom. himmentyvä sisäpeili
438 jalopuukoristelistat
441 tupakointipaketti
456 comfort-etuistuimet
464 suksipussi
473 etukyynärnoja
475 Black Sapphire -metalliväri
494 etuiistuimien lämmitys
496 takaistuimen lämmitys
502 ajovalojen pesulaite
508 PDC eteen ja taakse
522 xenon-valot
524 kääntyvät ajovalot
534 ilmastointiautomatiikka (sis. kyynärnojan)
540 vakionopeussäädin
563 ulko- ja sisävalopaketti
601 TV-toiminto
605 Telematiikka-valmius
607 Teleservice-valmius
609 professional navigaatiojärjestelmä
612 BMW Assist
620 ääniohjaus
638 professional autopuheilin
672 BMW 6 cd-vaihtaja
677 HiFi-professional Logic7 kaiutinjäjestelmä
698 Area-code 2 (dvd)
Vanteet ovat tosiaan aika avuttoman kokoiset eivätkä ne taida kauheasti kesäpyöriinkään isontua. Eli kaikki jotka haluavat eroon liian pienistä 17"/18" e60/e61-sopivista vanteistaan, niin privaan voi tarjota.-----
2004 645Ci
-----
Ex: 330i Cabrio -02, 320d -05, 525i -06
-----
Comment
-
-
Originally posted by JJay View PostNäpsäkän näköinen peli... Tainnu tulla vastaankin joskus hämeenkadullaKaveri sanoo, että lyhin reitti kulkee aina ja minne tahansa Hämeenkadun kautta!)
- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
Comment