Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vs W211

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TROCK
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 435
    • Tampere

    E60 vs W211

    Autokuume alkaa saada taas kohta ylivaltaa ja mieli tekisi kovasti e60 dieseliä nykyisen e39 530dA:n jälkeen. Jostain kumman syystä e-mersu alkoi myös tuntumaan harkinnan arvoiselta vaihtoehdolta ja ajattelin, että forumin väellä olisi varmasti mielipiteitä ja varmaan kokemustakin asiasta.

    Epäilemättä tämä porukka katsoo asiaa jonkun muun läpi kuin tähden, mutta toisaalta eipä tuo haittaa. (Jollain lailla varmaan itsekin haen syytä, miksi pysyä merkissä.) Kertokaas mielipiteitä molemmista autoista. Kiinnostuksen kohteena on lähinnä e60 525d/530d vm 2003-2004 tai w211 270cdi/320cdi 2002-2004. Molemmat lähinnä automaatteina, mutta ei se manuaalikaan ole kokonaan pois suljettu.

    Itse näen bemun saavan etua ainakin imagossa ja ulkonäössä, laatumielessä asia taitaa olla aika tasan ja huoltopalveluissa (Tampere) mersu ei luultavasti voine ainakaan hävitä. Mielipiteitä...
    - - - - - - -
    F10 520dA
    ex E61 530dA, ex E39 530dA
  • remedy
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 104
    • Oulu

    #2
    Itsekin olen pienessä mielessäni tuuminu et kumman näistä malleista ottaisin jos hilloa ois riittävästi.

    Mese:
    -Parempi ulkonäkö(mielipide)
    -Luotettavuus
    -Sisustan laadukkuus

    Bemari:
    -Huomattavasti parempi ajettavuus ja alusta
    -imago, niinkuin jo mainitsit
    -Bemari nyt on aina bemari
    -Huokeampi hinta

    Vaikia sanoa et kumman ottaisin...Voi olla et bemun kannalle sitä kääntys

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2013
      • Riihimäki

      #3
      Itse valitsisin mersun, ulkonäön ja sisätilojen lookin takia. Tuo E60 vaan nyt on jotenkin niin levottoman näköinen, vrt. Mersun suht klassiset linjat. Luotettavuudesta en osaa sanoa, ainakin E39 530D on ilmeisesti ollut monelle melkoinen murheenkryyni. Kummatkin helvetin hyviä autoja, toisaalta samalla rahalla saisi myös A6 3.0TDi Quattron ja siinä olisi se suomessa ah niin mukava neliveto. Vaikea kysymys. Ajettavuudessa (kesällä) noista eniten ehkä puhuttelee Bemari, mutta talvella toki Audi on ehdoton voittaja. Makuasioita


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • Koolj_bmw4life
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 711
        • Salo,SUOMI

        #4
        Mesen kohdalla ainakin kannattaa sit varautua ruosteiden korjaukseen..

        Comment

        • Sievälä
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 529
          • Mänttä

          #5
          Itsellä nyt alla 1800 km ajettu E60 520da, ja en voi muuta kuin kehua tähän asti. Kokemusta nyt ei tällä tietenkään huollon ja kestävyyden suhteen vielä juuri ole. Auto on taksikäytössä itsellä, asiakkaat ovat kovasti myös tykänneet.

          Mersulla tuli joskus renkiaikana ajettua kanssa, ja jotenkin tuo w211 ei mitenkään erityisemmin sytyttänyt. En tiedä millainen tuo faceliftin jälkeen on, mutta jotenkin tahmean tuntuinen ainakin oli pre-facelift w211. Tosin tolla mopo 200cdi moottorillakin oli varmasti osuutta asiaan. Kuitenkin itse tykkäsin silloinkin jo ajella enemmän vanhalla E39:llä.

          Olihan minunkin edellinen autoni mersu, tila-auto tosin, mutta en nyt ihan hirveän hyvää arvosanaa voi sen kestävyydestä tai Tampereen Vehon huollon toiminnasta antaa.

          Käy ajamassa kaikkia vaihtoehtoja ja tee (se oikea) päätös sitten
          G11 740e msport-17
          G21 320D xdrive msport -19 TAXI

          www.taksisakarisievala.com

          Comment

          • JPalom
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 486
            • Tre

            #6
            Pappamainen ja heikkolaatuiseksi haukuttu Mersu ei oikein sytytä, vaikka se sisältä onkin kauniin näköinen. E65 AMG tosin säväytti messuilla kovemmin kuin M5. Muutoin E60 on ehdottomasti haluttavampi auto, BMW:n parhaimman näköisiä korimallejakin. Varsinkin faceliftmalli on hieno. Ajettavuudesta en tiedä sanoa paljonkaan, Mersua en ole koskaan ajanut ja Femmallakin vain yhden koeajolenkin. Ei pahaa sanottavaa, mutta ei se vaikuttanut läheskään niin välittömältä kuin E90-92, erinomaisuus ei huutanut itseään läpi yhtä voimakkaasti. Hiljaisuus on kyllä BMW:ssä aina ollut tekijä, joka on puhutellut.
            Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Lupaan että e39:n jälkeen et E-sarjaan enään pitkässä juoksussa sopeudu, vaan e60 on se luonnollinen jatkumo. Tulet siis joka tapauksessa e60:iin nyt tai sen lyhyehkön mersukokemuksen jälkeen.

              Comment

              • Jaghaath
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1273
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by JPalom View Post
                Ei pahaa sanottavaa, mutta ei se vaikuttanut läheskään niin välittömältä kuin E90-92, erinomaisuus ei huutanut itseään läpi yhtä voimakkaasti. Hiljaisuus on kyllä BMW:ssä aina ollut tekijä, joka on puhutellut.
                Tuossa olet kyllä ihan metsässä imo E90 on kuin corolla vrt E60, ajomukamuus ja tuntuma ihan eri luokkaa, rengasmelu ja vetely E90:ssä on ihan luokaton. Varusteet tietty vähän vaikuttaa, mutta ei kyllä E90-92 pääse mielestäni lähellekkään missään mallissa.

                Comment

                • Circ
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 634
                  • H e l s i n k i

                  #9
                  Uudet mersut on eläkeläisii varten tehty!
                  Audi B8.5 TDI Quattro

                  E81 120d m-sport Lci

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    Originally posted by Koolj_bmw4life View Post
                    Mesen kohdalla ainakin kannattaa sit varautua ruosteiden korjaukseen..
                    BMW:n kohdalla ainakin kannattaa sit varautua sähkövikojen korjauksiin.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • 1502
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 238
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Bemarista ei kokemusta ole, mut mersua en kenellekkään hyvälle tutulle/kaverille voi suositella oman kokemuksen perusteella(asentaja).

                      Mut jos mersuun päädyt niin varaudu nyt ainakin...
                      Ruostuu, etupään niveliä saa uusia lähes joka huollossa(alapallot, vetotuet, raidepäät, vakaajan-nivelet), iskareita sai viime talven pakkasilla laittaa ihan täyspäiväsesti(ei pystyny valmistaja toimittaan niin paljoa kun olis ollu tarve), erinäisiä sähkövikoja ja automaatti laatikoita menee...

                      Mut jos jotain positiivistä haluat niin onhan noi 270/320 cdi koneiset ihan mukavia ajaa ja tehoa on ihan riittävästi(+ lastulla REILUSTI lisää)

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        #12
                        Ei tosiaan ole mersun laatukaan sitä mitä ennen.. Valitettavasti myös veltto ajettavuus on tallella. Bemariin varmaan kallistuisin, tosin en ole e60-korista ajanut koskaan. E-mersua sitäkin enemmän. Motariahan tuollainen mersu nielee kivasti, mutta en usko että bemari on siinä juuri huonompi.
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • turbopuusti
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 826
                          • Helsinki

                          #13
                          tämä nyt on taas tätä että mä oon kuullu kun mun tutulla on ollu autossaan sitä ja tätä vikaa... uusi auto on uusi auto, takuu toimii ja jos se nyt aivan ryöskäks paljastuu niin sitten miettii uudestaan. mä olen ennemminkin sitä mieltä että ei kuuntele noita juttuja missä on mitäkin vikaa vaan käy koeajamassa ne vaihtoehdot mitä on miettinyt ja valitsee niistä sen mistä tykkäs eniten ja piste
                          e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1651
                            • Pk-seutu

                            #14
                            Originally posted by T3 View Post
                            BMW:n kohdalla ainakin kannattaa sit varautua sähkövikojen korjauksiin.
                            Samat halvat alihankkijat ne Mersullekin tekevät osat ja vikoja on samalla tavalla esim. tutulla maticin ohjausyksikkö (hinta 1500 euroa).

                            Tossa w211:sta on vielä kaiken muun kivan lisäksi sähköjarrut, joilla ei tee talvella mitään ja jotka vaativat uusia tunnistimia polkimeen jo 200tkm:ssä.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by 1502 View Post
                              Mut jos mersuun päädyt niin varaudu nyt ainakin...
                              Ruostuu, etupään niveliä saa uusia lähes joka huollossa(alapallot, vetotuet, raidepäät, vakaajan-nivelet), iskareita sai viime talven pakkasilla laittaa ihan täyspäiväsesti(ei pystyny valmistaja toimittaan niin paljoa kun olis ollu tarve), erinäisiä sähkövikoja ja automaatti laatikoita menee...
                              Melkein kuin Btcf:n foorumin ONGELMAT-osiota lukisi. Uudemmat BMW:t ruostuvat konepellistä, takaluukusta jne. Samat saatanan nivelviat vaivaa. Sähkövikoja ihan sairaasti, eikä nuo automaattiloodat Bemarillakaan ihan luotettavimmasta päästä ole.:think
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎