Originally posted by juster
View Post
E60 vs W211
Collapse
X
-
Eikai se valinnanvara mitään ainakaan haittaisi? En tarkoita siis että kaikki 550:set olisivat nelivetoja, vaan olisi mukavaa jos se X malli olisi lisähintaan tarjolla. Se on monipuolisuutta, jokaiselle jotakin. Kyllähän kuivalla asvaltilla takavetoinen on pätevämpi, kaikilla muilla pinnoilla taas nelivetoinen vie. Nythän esimerkiksi tehokkaan nelivetoisen pikkuauton ostaja joutuu valitsemaan RS4:sen, vaikka kuinka olisi muuten BMW M3:sta pitäävää sorttia. Toki takaveto on edelleen se ainoa oikea ratkaisu...useimmissa maissa.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
-
-
No jos tällälailla ajaa asiaa niin verrataan Lada 110 Combi mallia ja uutta V50 Summum T5:sta ja sit selitetään silmät sinisinä et "lada ei tarjoa vain näitä varusteita"..Originally posted by Aukes! View PostEikai se valinnanvara mitään ainakaan haittaisi?
Samankokoisista autoistahan on kyse eikä kumpikaan ole premium brand luokassa joten eikös ne ole kilpailuasetelmissa ?
http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
Toivoisin ettei meidän tarvitsisi keskustella tälläisestä hintapolitiikka/alennus aiheesta jossa kaikki sanomisesi pohjautuu täysin mutu tuntumaan ja tekniikanmaailman hinnastoon.Originally posted by Aukes! View PostTarkoitat siis että Audin hinnoissa on "ilmaa"? Hmmm...erikoista. Mersustako ei saa hintaa tingittyä?
Enkä ole nyt sanonut että audin malleissa yleisesti olisi kymmeniä prosentteja ilmaa hinnassa. Puhutaan nyt tietystä luokasta.
Eihän tässä ole haukuttu. Sitten kun kommenttini on luokkaa "audi on aivan paska" "pitäis räjäyttää" niin sitten kyse on silmittömästä haukkumisesta. Nyt on kyse kritisoinnista ja kategorioinnista jota sinä et hyväksyOriginally posted by Aukes! View PostSamoin minua hymyilyttää silmitön haukkumisesiLast edited by välikala; 13-07-2007, 08:59.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
Kai se on uskottava, että toiset ei pysy tiellä ilman nelivetoa. Saatan olla väärässä, mutta silloin kun eteenpäin pääsemiseen tarvitaan oikeasti nelivetoa, tarvetta on ainoastaan murto-osa esim. 550I:n tehoista. Kyllähän neliveto on suosittu, ei siinä mitään. BMW:kin uusista autoista on n. 25% nelivetoisia, tekeehän Bemari enemmän nelivetoisia kuin esim. Audi.
Ja jos nyt puhutaan kellä on laaja valikoima neli- ja kaksivetoisia autoja, niin ainoastaan Mersu antaa pääsääntöisesti mahdollisuuden valita AMG malleja lukuun ottamatta nelivedon ja takavedon väliltä myös isoimpien mallien kohdalla.
Comment
-
no voi sun. Mä postasin varmaan 20 riviä ja kaikki häipy... voi shit. pitää katsoa jos myöhemmin vuodattaa samat tarinat.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
Nimimerkillä omistan tällähetkellä M3:sen...se siitä MercedeksestäOriginally posted by Aukes! View PostEi siinä, Mersun minäkin mieluiten ottaisin. Nimimerkillä ensimmäinen autoni oli Mercedes, ja sen jälkeenkin niitä on jokunen ollut.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
Jos et huomannut, niin kysyin ihan aidosta mielenkiinnosta näistä alennus-systeemeistä koska annoit sen kuvan että itse tiedät niistä jotain. En ole automyyjä, eli en osaa sano miten autojen hinnat määräytyy tinkauksen mukaan. Yleensä virallisia hinnastoja on voinut pitää suht lähellä totuutta, mutta ehkä näin ei olekaan. Jos Audia todella saa liikkeestä ulos noin halvalla, niin fine, siinähän kuluttaja siten voittaa. Mitään taettahan et ole itsekään jutteluillesi antanut, mistäänhän ei voi tietää tunnetko oikeasti ketään esim. Audi myynnistä mutta uskotaan nyt. Tuskinpa kukaan jaksaisi lämpimikseen tuollaisia jorinoida. Mersussa kieltämättä tuntuu maksavan hieman merkkikin, faija osti mutsille uuden A:n (Originally posted by välikalaToivoisin ettei meidän tarvitsisi keskustella tälläisestä hintapolitiikka/alennus aiheesta jossa kaikki sanomisesi pohjautuu täysin mutu tuntumaan ja tekniikanmaailman hinnastoon.
) ja kieltämättä 32ke tuollaisesta tynnyristä tuntuu suhteellisen kovalta. Laatukaan ei ole tähän mennessä vielä vakuuttanut, ainakaan A3:seen verrattuna. Seurataan Mersun elämää ja katsotaan kuinka hyväksi ostokseksi se loppupeleissä osoittautuukaan.
Joka onkin jeesOriginally posted by juster View PostJa jos nyt puhutaan kellä on laaja valikoima neli- ja kaksivetoisia autoja, niin ainoastaan Mersu antaa pääsääntöisesti mahdollisuuden valita AMG malleja lukuun ottamatta nelivedon ja takavedon väliltä myös isoimpien mallien kohdalla.
Bemarillakin tullut paljon lisää näitä nelivetoisia, taisihan eniten myyty yksittäinen E60 malli olla juurikin 530xd!
Kyse ei ole ollenkaan tiellä pysymisestä, onhan ESP:llä varustettu takavetoinen talvella varmasti turvallisempi ja vakaampi kuin luistonestoton nelivetoinen. Syy miksi pidän nelivedosta on yksinkertaisesti se, että suomessakin on suhteellisen pitkä talvi. Turvallisuutta neliveto ei lisää, mutta liikkeellelähdön ripeyttä ja hauskuutta kyllä. Myös mökille mentäessä ei ole haitaksi jos sieltä vielä pääsee poiskin ennen juhannustaOriginally posted by justerKai se on uskottava, että toiset ei pysy tiellä ilman nelivetoa. Saatan olla väärässä, mutta silloin kun eteenpäin pääsemiseen tarvitaan oikeasti nelivetoa, tarvetta on ainoastaan murto-osa esim. 550I:n tehoista.
Ikävä tunnelma 550i:n ratissa jos 2000 euron turbodiesel pajero lähtee talvella kivuttomammin liikennevaloista. Olen tyytyväinen siihen että BMW on lisännyt nelivetoisten valikoimaan huomattavasti, ei siis ole se Audi ainoa kortti jos tahtoo nelivetoisen auton.
Niin tai näin, BMW über alles.Last edited by Aukes!; 12-07-2007, 19:10.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
Nyt meni ohi, taisit quoteta väärin? Ei tuo sanomani liity mitenkään Ladan ja Volvon vertaamiseen. Audi nelivetona vs. Mersu takavetona vertailuun se ehkä voisi sopia, joskin huonohkosti siihenkin.Originally posted by välikala View PostNo jos tällälailla ajaa asiaa niin verrataan Lada 110 Combi mallia ja uutta V50 Summum T5:sta ja sit selitetään silmät sinisinä et "lada ei tarjoa vain näitä varusteita"..
Samankokoisista autoistahan on kyse eikä kumpikaan ole premium brand luokassa joten eikös ne ole kilpailuasetelmissa ?

- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
Jännä jutta vaan, miten tää "altavastaaja", eli siis Audi, on kasvattanut myyntiään ja tehnyt hyvää tulosta jo lukuisia vuosia. Mersu sitävastoin on menettänyt joinakin vuosina myyntiään hurjasti kasvaneesta malliperheestä huolimatta ja välillä on tullut isosti miinusta tulokseenkin.
Toinen mielenkiintoinen juttu on se, että teknarin hintatietoja voi käyttää ihan hyvin silloin, kun ne osoittavat Mersun olevan vähintään 10 prosenttia Audia kalliimpi. Muussa tapauksessa tulee käyttää sisäpiirin tietoa "oikeista" hinnoista.
Ja mitä tulee näihin nelivetojen testeihin, niin montako pistettä E 350 4-Matic sai 530 xi:tä enemmän niissä arvostelukohdissa, jotka jotenkin liittyvät nelivetoon testissä, joka löytyy AMS 22/06:sta?
Comment
-
En jaksa katsoa videota mobiilinetillä, mutta kyseessä on luultavasti tämä "takapyörät rullille" testi. Tuohan kertoo paljon nelivedosta normaalioloissa vai? Ja tuo on tehty ESP pois kytkettynä, ESP päällä Audi poistuu tuosta ihan hyvin. Jokaisessa nelivedossa on joku heikko kohta, paitsi jossain G-Mersun kolmen kytkettävän lukon systeemissä. Joskus tuon videon provosoimana yritin samalla nelivetotekniikalla varustettua passattiani jumittaa ties mihin, ainoastaan todella syvään hankeen meneminen esti etenemisen. Tässäkin vaiheessa JOKAINEN rengas veti, ei vain yksi edessä ja toinen takana. Tein myös testin jossa takapyörät olivat jäällä ja etunakit pitävällä, silti auto lähti täysin vaivatta liikkeelle ja passatissa ei ollut edes ESP:täOriginally posted by arska84 View Post
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
Kuten jo pariinkin otteeseen mainittu edellä (jos olisit lukenut) Audi on noussut premium brand luokkaa jotain vuosia takaperin josta myynnin kasvu johtuu. Kehuttuna on myös Audin markkinointi osasto joka on tehnyt järjettömän hyvää jälkeä brandirakennuksessa viimevuosina. Eihän sellaisia faktoja tässä olekkaan kiistelty.Originally posted by NHB View PostJännä jutta vaan, miten tää "altavastaaja", eli siis Audi, on kasvattanut myyntiään ja tehnyt hyvää tulosta jo lukuisia vuosia. Mersu sitävastoin on menettänyt joinakin vuosina myyntiään hurjasti kasvaneesta malliperheestä huolimatta ja välillä on tullut isosti miinusta tulokseenkin.
Onhan KIA:kin nostanut markkinaosuutta kokoajan. Johtunee siitä että se on uusi merkki uudessa segmentissä ja valtaa alaa.
Sama on käynyt Audille. Noussut uuteen segmenttiin, niin se ottaa oman siivunsa tästä segmentistä jolloin myynti on useita vuosia pelkkää plussaa.
Sitten kun myynti tasaantuu vaikka 23% tietämille niin sitten tulee välillä plussaa ja välillä miinusta. Kyllähän sinkin varmaan ymmärrät että mikään yritys/merkki suomen automarkkinoilla ei vain voi tehdä jatkuvaa plussaa ja kasvaa jokavuosi. Markkinat ovat aika rajalliset valitettavasti.
Ei, tässä on nyt verrattu kuin yhtä mallia. Vaikka sinua kuinka potuttaisi ja tekisi mieli vittuilla aiheesta niin lue ne tekstit uudestaan läpi tai jos niitä ole yleensäkkään lukenut läpi. Yhdessä Audin mallissa tiedän ainakin varmaksi sanoa tälläisen. Johan totean edellä että en usko audissakaan normaalisti olevan mitään älyttömiä alennuksia niinkuin ei ole enää tänäpäivänä missään johtuen koventuneesta kilpailustaOriginally posted by NHB View PostToinen mielenkiintoinen juttu on se, että teknarin hintatietoja voi käyttää ihan hyvin silloin, kun ne osoittavat Mersun olevan vähintään 10 prosenttia Audia kalliimpi. Muussa tapauksessa tulee käyttää sisäpiirin tietoa "oikeista" hinnoista.
En ole valitettavasti säilyttänyt kuin muutaman vanhan lehden. Selaan läpi ja katson mitä löytyyOriginally posted by NHB View PostJa mitä tulee näihin nelivetojen testeihin, niin montako pistettä E 350 4-Matic sai 530 xi:tä enemmän niissä arvostelukohdissa, jotka jotenkin liittyvät nelivetoon testissä, joka löytyy AMS 22/06:sta?Last edited by välikala; 13-07-2007, 08:57.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
Neither am IOriginally posted by Aukes! View PostEn ole automyyjä,
Totta. Ymmärrät silti varmaan että kaikki nettikeskustelut menisivät läskiksi jos jokainen vaatii todistuksen kaikesta toisten puhumasta.Originally posted by Aukes! View PostMitään taettahan et ole itsekään jutteluillesi antanut, mistäänhän ei voi tietää tunnetko oikeasti ketään esim. Audi myynnistä mutta uskotaan nyt.
Tuskinpa kukaan jaksaisi lämpimikseen tuollaisia jorinoida.
Aika kovan rahan on maksanut. Se on joku 170automaatti ja jotain pikkusälää päälle.Originally posted by Aukes! View PostMersussa kieltämättä tuntuu maksavan hieman merkkikin, faija osti mutsille uuden A:nja kieltämättä 32ke tuollaisesta tynnyristä tuntuu suhteellisen kovalta.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
No ei tuo ruostuminen juurikaan W211:sen ongelma ole (toki auto mallina on vielä sen verran uudehko, ettei ruoste senkään takia vielä vaivaa), vaan ennemminkin W210:n. Siinähän oli ovien ja luukkujen tiivisteissä rakenne/suunnitteluvirhe ja ovet mm. ruostuu ns. sisältäpäin. Kyseisten autojen omistajille suosittelen ovien/luukkujen tiivisteiden raottamista ja kurkkaamista... Saattaa tulla ylläreitä, mut onneks tehtaan ns. "goodwill-takuu" pelaa...Originally posted by Koolj_bmw4life View PostMesen kohdalla ainakin kannattaa sit varautua ruosteiden korjaukseen..
Mutta asiaan: ehdottomasti E60 ennemmin kuin W211!!!
Comment
Comment