Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemari virosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SidiOus
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 523
    • Helsinki

    Originally posted by Supa View Post
    Eihän automaatti mikään varuste ole vaan vaihtoehto. Kyllä sen runkonumeron perusteella selviää esim millä kokoonpanolla auto on tehtaalta lähtenyt.
    Kato vaikka tuolta:


    Ja e39 mittaria on hieman mittariston versiosta lapsellisen helppo tai muutenvaa helpohko ruuvata mutta ei siitä sen enempää.
    Joten kannattaa lähinnä kunnon perusteella ostaa eikä tuijotella kilometrejä.
    Kiitos linkistä.

    No laitetaan nyt sitten linkki myynti-ilmoitukseen, eli http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=865832

    Kommentteja??

    Production date on 2000 / 12, eli eikös auto ole facelift?

    Comment

    • SidiOus
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 523
      • Helsinki

      Originally posted by amfe View Post
      Jos se myyjä haluaa siut viiä johonkii paikkaan mis se laitetaan "siun nimii" niin miul ainakii tulee mieleen et se vie siut paikalliseen "akeen" ja poistaa sen rekisteristä se maksaa sen 100e ja sit sen jälkeen siun pitää maksaa joku parisen kymppiä siirtokilvistä millä saat ajaa sen laivaan(jokusen pvän ne kilvet on voimassa olikohan 7 pvää). Ja sit suomen päässä on ostettava tarrat autoon.

      Noin me toimittiin kerran kun myyjä ei halunnut kilpiään antaa mukaan. turhaa rahan menoa!
      Siis myyjä sanoi että voi antaa kilvet mukaan. Eli onko tuolla siis tarpeellista käydä ja pääsenkö Viron kilvillä ainakin Suomeen saakka?

      Comment

      • amfe
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 281
        • 54500

        Originally posted by SidiOus View Post
        Siis myyjä sanoi että voi antaa kilvet mukaan. Eli onko tuolla siis tarpeellista käydä ja pääsenkö Viron kilvillä ainakin Suomeen saakka?
        No sit ei muuta ku kauppakirjat vaan ja rekisteriote siulle.
        BMW 325 sedan vm 2005


        ex-BMW 330i touring vm.2002
        ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

        ex-BMW 320i coupe vm.92
        ex-BMW 316 sedan vm.91

        Comment

        • SidiOus
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 523
          • Helsinki

          Originally posted by amfe View Post
          No sit ei muuta ku kauppakirjat vaan ja rekisteriote siulle.
          Mites myyjä sitten todistaa itse Virossa ettei omista autoa? Eli miten auto poistuu Viron rekisteristä?

          Huh huh, pää on kyllä niin pyörällä ettei mitään rajaa. Olisi mukava säästää tuossa kohti edes se satanen.

          Comment

          • amfe
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 281
            • 54500

            Originally posted by SidiOus View Post
            Mites myyjä sitten todistaa itse Virossa ettei omista autoa? Eli miten auto poistuu Viron rekisteristä?

            Huh huh, pää on kyllä niin pyörällä ettei mitään rajaa. Olisi mukava säästää tuossa kohti edes se satanen.

            siitä en tiiä miten se tapahtuu... se olkoon sen myyjän murhe kaipa niille menee joku ilmoitus kun auto on rekattu suomeen...:think
            BMW 325 sedan vm 2005


            ex-BMW 330i touring vm.2002
            ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

            ex-BMW 320i coupe vm.92
            ex-BMW 316 sedan vm.91

            Comment

            • SidiOus
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 523
              • Helsinki

              Originally posted by amfe View Post
              siitä en tiiä miten se tapahtuu... se olkoon sen myyjän murhe kaipa niille menee joku ilmoitus kun auto on rekattu suomeen...:think
              Jostain lueskelin että Suomen ja Ruotsin välillä homma toimii noin. Eli Ake lähettäisi Ruotsiin tietoja kerran kuukaudessa tai jotain. Miten asia hoituu Suomen ja Viron välillä on taas toinen juttu. Tuo on tietysti minunkin ongelmani jos tuo ei myyjälle sovi. Voiko tuosta tulla Suomen päässä jotain ongelmia jos autoa ei poisteta Viron rekisteristä?

              Comment

              • amfe
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 281
                • 54500

                Originally posted by SidiOus View Post
                Jostain lueskelin että Suomen ja Ruotsin välillä homma toimii noin. Eli Ake lähettäisi Ruotsiin tietoja kerran kuukaudessa tai jotain. Miten asia hoituu Suomen ja Viron välillä on taas toinen juttu. Tuo on tietysti minunkin ongelmani jos tuo ei myyjälle sovi. Voiko tuosta tulla Suomen päässä jotain ongelmia jos autoa ei poisteta Viron rekisteristä?
                Kyllä kait ne jonkuun tiedon saa siellä virossa. kun ite maksoin erissä veron niin auton myyjä jo kysyli jonkun ajan päästä et miksi et ole rekannut suomeen autoa vielä.. mitäs ongelmia siitä nyt vois tulla jos se on rekattu viroon.. onhan käyttöönotto ilmoitus tehty yms.

                älä murehi ja funtsi liikaa noit juttui.. mene nyt eka kattoo millanen auto siel oottaa.. ei se vaikeeta ole auto suomeen sieltä tuua
                BMW 325 sedan vm 2005


                ex-BMW 330i touring vm.2002
                ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                ex-BMW 320i coupe vm.92
                ex-BMW 316 sedan vm.91

                Comment

                • SidiOus
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 523
                  • Helsinki

                  Originally posted by amfe View Post
                  Kyllä kait ne jonkuun tiedon saa siellä virossa. kun ite maksoin erissä veron niin auton myyjä jo kysyli jonkun ajan päästä et miksi et ole rekannut suomeen autoa vielä.. mitäs ongelmia siitä nyt vois tulla jos se on rekattu viroon.. onhan käyttöönotto ilmoitus tehty yms.

                  älä murehi ja funtsi liikaa noit juttui.. mene nyt eka kattoo millanen auto siel oottaa.. ei se vaikeeta ole auto suomeen sieltä tuua
                  No pitää yrittää vakuuttaa myyjä, että tuolla käynti on tarpeetonta touhua.

                  Jep, voi tosiaan olla että ressaan ihan syyttä. Koko homma vaan tuntuu jotenki niin sekavalta eikä aikaisempaa kokemusta auton tuonnista itselläni ole. Jos tuon auton ostan, niin toivottavasti ei vain ole sen jälkeen kädet täynnä paskaa.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7496
                    • Jyväshyvä

                    Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun ajatte sen auton Tallinnassa satamaan, ja myyjä ruuvaa kilvet irti siellä satamassa. Laivaan pääsee ilman kilpiäkin.
                    Tarrat otat sitten Suomen puolella. Ainakin ennen pystyivät tekemään myös vakuutuksen siinä tullin tiskillä, en tiedä onko muuttunut kun aina otan vakuutukset myös Suomesta vaikka Saksan kilvillä olisinkin liikenteessä...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • SidiOus
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 523
                      • Helsinki

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun ajatte sen auton Tallinnassa satamaan, ja myyjä ruuvaa kilvet irti siellä satamassa. Laivaan pääsee ilman kilpiäkin.
                      Tarrat otat sitten Suomen puolella. Ainakin ennen pystyivät tekemään myös vakuutuksen siinä tullin tiskillä, en tiedä onko muuttunut kun aina otan vakuutukset myös Suomesta vaikka Saksan kilvillä olisinkin liikenteessä...
                      Tallinnan vai Suomen tullissa? Ja minkä vakuutuksen? Olen kuullut myös etteivät välttämättä ottaisi laivaan ilman kilpiä. Ilmeisesti tuo omistajan muutos ilman siirtokilpiä maksaisi Virossa 60€ ja saisin pitää Viron kilvet. Saanko auton tällälailla laillisesti Suomen satamaan?

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7496
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by SidiOus View Post
                        Tallinnan vai Suomen tullissa? Ja minkä vakuutuksen? Olen kuullut myös etteivät välttämättä ottaisi laivaan ilman kilpiä. Ilmeisesti tuo omistajan muutos ilman siirtokilpiä maksaisi Virossa 60€ ja saisin pitää Viron kilvet. Saanko auton tällälailla laillisesti Suomen satamaan?
                        Kyllä ne ottaa laivaan ilman kilpiä. Viime syksynä viimeksi kysyin tuota puhelimitse ja puhelinpalvelussa sanoivat että eivät ota ilman kilpiä,
                        mutta kuin kävin paikan päällä kysymässä asiaa, se kyllä järjestyi.

                        Sinun pitää kuitenkin ilmoittaa jokin rekisterinumero sinne laivaan,
                        ne tarvii jonkin numeron. Eivät siis ota sellaista autoa laivaan jota ei voida millään tavalla yksilöidä.

                        Ja ne vakuutukset tarvit sitten Suomessa. Kai sinun yhtiöstä joku vakuutusasiamies löytyy joka vastaa viikonloppuisinkin puhelimeen? Minun yhtiöstäni ainakin löytyy ja vakuutukset saan tekstiviestillä voimaan. Ja vakuutuksen voi yhtiöstä riippuen ottaa vaikka netissä.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • SidiOus
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 523
                          • Helsinki

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Kyllä ne ottaa laivaan ilman kilpiä. Viime syksynä viimeksi kysyin tuota puhelimitse ja puhelinpalvelussa sanoivat että eivät ota ilman kilpiä,
                          mutta kuin kävin paikan päällä kysymässä asiaa, se kyllä järjestyi.

                          Sinun pitää kuitenkin ilmoittaa jokin rekisterinumero sinne laivaan,
                          ne tarvii jonkin numeron. Eivät siis ota sellaista autoa laivaan jota ei voida millään tavalla yksilöidä.

                          Ja ne vakuutukset tarvit sitten Suomessa. Kai sinun yhtiöstä joku vakuutusasiamies löytyy joka vastaa viikonloppuisinkin puhelimeen? Minun yhtiöstäni ainakin löytyy ja vakuutukset saan tekstiviestillä voimaan. Ja vakuutuksen voi yhtiöstä riippuen ottaa vaikka netissä.
                          Eli siinä sitten säästäisi vielä 60€. Viron mies ilmeisesti tarvitsee kilvet jotta saa auton pois rekisteristä? Minkä yhtiön laivasta muuten oli kyse? Vakuutus hoituu ilmeisesti etukäteen Suomesta VIN numeron perusteella. Joten sitten ei tarvitsisi yrittää saada ketään lauantaina kiinni. Voihan tuota varmaan käydä menomatkalla kysymässä onnistuuku auton saanti laivaan ilman kilpiä, b-suunnitelmana sitten käydä laittamassa auto minun nimiini ja pitää kilvet.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7496
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by SidiOus View Post
                            Eli siinä sitten säästäisi vielä 60€. Viron mies ilmeisesti tarvitsee kilvet jotta saa auton pois rekisteristä? Minkä yhtiön laivasta muuten oli kyse? Vakuutus hoituu ilmeisesti etukäteen Suomesta VIN numeron perusteella. Joten sitten ei tarvitsisi yrittää saada ketään lauantaina kiinni. Voihan tuota varmaan käydä menomatkalla kysymässä onnistuuku auton saanti laivaan ilman kilpiä, b-suunnitelmana sitten käydä laittamassa auto minun nimiini ja pitää kilvet.
                            Tallinkillä. No jos se myyjä suostuu odottelemaan laivan lähtöön niin ajaa sen kilvillä portista sisään ja nakkaa sen jälkeen kilvet siitä aidan raosta myyjälle ;-)

                            Viimeksi käytiin kysymässä ihan satamaoperaattorilta lupa ajaa laivaan ilman kilpiä. Sanoi että ajakaa tuohon parkkiin muutaman sadan metrin päässä olevalle maksulliselle alueelle (laivan lähtöön oli puoli päivää aikaa ja myyjä Tartosta). Ajettiin siis yleisellä tiellä pari sataa metriä ilman kilpiä...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • SidiOus
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 523
                              • Helsinki

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Tallinkillä. No jos se myyjä suostuu odottelemaan laivan lähtöön niin ajaa sen kilvillä portista sisään ja nakkaa sen jälkeen kilvet siitä aidan raosta myyjälle ;-)

                              Viimeksi käytiin kysymässä ihan satamaoperaattorilta lupa ajaa laivaan ilman kilpiä. Sanoi että ajakaa tuohon parkkiin muutaman sadan metrin päässä olevalle maksulliselle alueelle (laivan lähtöön oli puoli päivää aikaa ja myyjä Tartosta). Ajettiin siis yleisellä tiellä pari sataa metriä ilman kilpiä...
                              Ei kiinnostaisi joutua mihinkään ongelmiin viemällä autoa laivaan ilman kilpiä jollain filungilla. Tiputtavat auton kuitenkin laivasta keskellä suomenlahtea.

                              Ei ole kukaan kommentoinut tuota autoa. http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=865832
                              Vaikuttaako ~150tkm ajetulta? Lokakuun lopussa 2007 auto on käynyt viimeksi huoltokirjan mukaan huollossa ja kilometrejä silloin reilu 128tkm.

                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                Originally posted by SidiOus View Post
                                Ei kiinnostaisi joutua mihinkään ongelmiin viemällä autoa laivaan ilman kilpiä jollain filungilla. Tiputtavat auton kuitenkin laivasta keskellä suomenlahtea.

                                Ei ole kukaan kommentoinut tuota autoa. http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=865832
                                Vaikuttaako ~150tkm ajetulta? Lokakuun lopussa 2007 auto on käynyt viimeksi huoltokirjan mukaan huollossa ja kilometrejä silloin reilu 128tkm.
                                Kuvien perusteella mahdoton sanoa. Etupenkistä ei näy juuri se kriittinen osa. Yllättävän vähän tullut kilometrejä, mutta aina kaikki on mahdollista. Kannattaa koeajaa ja jos täysin kelpo peli, niin kyllähän sen uskaltaa ostaa. Ehkä tämän ikäisellä turha murehtia onko ruuvattu 20tkm pois, jos kerran aikoo virosta ostaa. Sitten jos ruuvattu +100tkm niin toki jo eri juttu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎