Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemari virosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SidiOus
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 523
    • Helsinki

    Myyjä sanoo että hänellä oli parempi raha tilanne kun osti auton, nyt on työ vaihtunut, perhettä jne.. Eikä ole varaa pitää autoa enää. Auto on katsastettu 3/2010 ja seuraava katsastus kerta olisi 3/2012, ollut kulma kunnossa. Sanoo myös että voidaan käyttää uudessa tarkastuksessa mikäli haluan. Sanoo myös että voin koeajaa autoa vapaasti ja tehdä jotain testejä mitä haluan. Viime katsastuksestahan on yli vuosi aikaa, vaikuttaako jotenkin Suomessa?

    Tiedä sitten noista. :think

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6017
      • Sipoo

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun ajatte sen auton Tallinnassa satamaan, ja myyjä ruuvaa kilvet irti siellä satamassa. Laivaan pääsee ilman kilpiäkin.
      On helpompaa ja halvempaa? Tuostahan tulee vain ylimääräisiä kustannuksia ja säätöä tarroista johtuen, että ei se nyt ainakaan halvempaa (saati helpompaa) ole. Homma toimii käytännössä näin:

      1) Tee kauppakirja ja ota rekkariote mukaan myyjältä
      EDIT: Soita vakuutusyhtiöön ja ota runkonumerolle vakuutukset Suomeen tuontipäivästä alkaen ja varmista, että Viron päässä on vakuutukset voimassa.
      2) Aja aivan normaalisti kilvet paikallaan Suomen Tulliin auto
      3) Täytä käyttöönottoilmoitus (kannattaa täyttää ennakkoon, nopeuttaa asiointia, jos epäselvää, niin tullin kaveri auttaa)
      4) 5pvän kuluessa jätä autoveroilmoitus ja yksilöintilomake
      5) Ja aloita rekisteröintikatsastus

      Ei tuossa ole mitään vaikeaa ja ärsyttävämpää (varsinkin kun on turhaa) niiden tarrojen kanssa on spedeillä, ellei sitten perse kestä ajella tuota väliaikaa viron kilvet paikoillaan. Kilvet palautetaan suomen konttorille ja he hoitavat asian tuosta eteenpäin miten hoitavat --> ei tarvitse viron päässä poistaa rekkarista autoa. Viron kilvillä siis saa ajaa, kunnes auto on verotettu, kun pitää tuota käyttöönottoilmoitusta mukana ajossa.

      Sitä COC-todistusta ei tarvitse (vaatimustenmukaisuustodistus), mikäli auton tyyppikoodi on merkattu jo tuohon Viron rekisteriotteeseen. Löytyy kohdasta "K" ja on muotoa kirjamia, numeroita, asteriski, kauttaviiva jne.... Esim. vaimokkeen E39 535i: "e1*93/81*0028*07". Tämä kannattaa muistaa rekisteröintikatsastuksessa myös, koska saattavat vaatia COC-todistusta tarpeettomasti.. Omaan cäpiin maksoi COC-todistus 50e, E39:ään olisi maksanut 150ee...

      Nimim. kolme autoa tuonut tällä tavalla Virosta. Semmosta.. Ei ole vaikeaa. Stressi pois vaan ja auto katsomaan!
      Last edited by kmn; 12-06-2011, 21:23.

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • MYM5
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1141
        • Joensuu

        Originally posted by SidiOus View Post
        Ei kiinnostaisi joutua mihinkään ongelmiin viemällä autoa laivaan ilman kilpiä jollain filungilla. Tiputtavat auton kuitenkin laivasta keskellä suomenlahtea.

        Ei ole kukaan kommentoinut tuota autoa. http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=865832
        Vaikuttaako ~150tkm ajetulta? Lokakuun lopussa 2007 auto on käynyt viimeksi huoltokirjan mukaan huollossa ja kilometrejä silloin reilu 128tkm.
        OHO! Virolaisessa autossa huoltokirja!
        Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8971
          • Kellokoski

          Originally posted by MYM5 View Post
          OHO! Virolaisessa autossa huoltokirja!
          Jossa viimeinen merkintä 07 saksasta. No mitäs pienistä

          Suosittelen tarkastamaan myös ruotsin tarjonnan, sieltäkin voi tehdä hyviä ostoksia vaikka kurssi onkin perseestä juuri nyt.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • SidiOus
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 523
            • Helsinki

            Originally posted by kmn View Post
            On helpompaa ja halvempaa? Tuostahan tulee vain ylimääräisiä kustannuksia ja säätöä tarroista johtuen, että ei se nyt ainakaan halvempaa (saati helpompaa) ole. Homma toimii käytännössä näin:

            1) Tee kauppakirja ja ota rekkariote mukaan myyjältä
            EDIT: Soita vakuutusyhtiöön ja ota runkonumerolle vakuutukset Suomeen tuontipäivästä alkaen ja varmista, että Viron päässä on vakuutukset voimassa.
            2) Aja aivan normaalisti kilvet paikallaan Suomen Tulliin auto
            3) Täytä käyttöönottoilmoitus (kannattaa täyttää ennakkoon, nopeuttaa asiointia, jos epäselvää, niin tullin kaveri auttaa)
            4) 5pvän kuluessa jätä autoveroilmoitus ja yksilöintilomake
            5) Ja aloita rekisteröintikatsastus

            Ei tuossa ole mitään vaikeaa ja ärsyttävämpää (varsinkin kun on turhaa) niiden tarrojen kanssa on spedeillä, ellei sitten perse kestä ajella tuota väliaikaa viron kilvet paikoillaan. Kilvet palautetaan suomen konttorille ja he hoitavat asian tuosta eteenpäin miten hoitavat --> ei tarvitse viron päässä poistaa rekkarista autoa. Viron kilvillä siis saa ajaa, kunnes auto on verotettu, kun pitää tuota käyttöönottoilmoitusta mukana ajossa.

            Sitä COC-todistusta ei tarvitse (vaatimustenmukaisuustodistus), mikäli auton tyyppikoodi on merkattu jo tuohon Viron rekisteriotteeseen. Löytyy kohdasta "K" ja on muotoa kirjamia, numeroita, asteriski, kauttaviiva jne.... Esim. vaimokkeen E39 535i: "e1*93/81*0028*07". Tämä kannattaa muistaa rekisteröintikatsastuksessa myös, koska saattavat vaatia COC-todistusta tarpeettomasti.. Omaan cäpiin maksoi COC-todistus 50e, E39:ään olisi maksanut 150ee...

            Nimim. kolme autoa tuonut tällä tavalla Virosta. Semmosta.. Ei ole vaikeaa. Stressi pois vaan ja auto katsomaan!
            Eli siis miten myyjä sitten ilmoittaa auton myydyksi tai jotain? Myyjällähän jouksee vakuutukset yms. jos mitään ilmoitusta ei tehdä?

            Comment

            • SidiOus
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 523
              • Helsinki

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Jossa viimeinen merkintä 07 saksasta. No mitäs pienistä

              Suosittelen tarkastamaan myös ruotsin tarjonnan, sieltäkin voi tehdä hyviä ostoksia vaikka kurssi onkin perseestä juuri nyt.
              No hitto. Toisaalta jos autolla ei ole ajettu paljoa eipä huoltokirjaankaan tule merkintöjä. Toisaalta jos autolla on ajettu tuon 3,5v aikana vaikka 30tkm vuosi, niin auton todellinen ajomäärää olisikin sitten jo +250tkm. Esim. ratti tuossa autossa näyttää kuvien mukaan melko uudenveroiselta, eikä sisusta muutenkaan vaikuta kuluneelta. Hinta tuossa varmaan on ihan kohdallaan. Ainakin jos kilometrit pitävät kutinsa.

              Ruotsista haku taas on huomattavasti hankalampaa ja hitaampaa. Kruunukin on tosiaan kallis.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8971
                • Kellokoski

                Joo, hankalaa on ruotsista hankkia, pari sähköpostia ja hain helsingin satamasta

                Mutta tosiaan hinta ei ole paha jos olisi vähän ajettu. Paha noista on näkemättä sanoa, kaiken saa fiksattua kyllä kuntoon... Jopa sen huoltokirjan
                Jos auto ja hinta on ok niin osta pois, mitä niitä jännittämään. Itse en virosta osta mutta se on taas jokaisen oma valinta.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • SidiOus
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 523
                  • Helsinki

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Joo, hankalaa on ruotsista hankkia, pari sähköpostia ja hain helsingin satamasta

                  Mutta tosiaan hinta ei ole paha jos olisi vähän ajettu. Paha noista on näkemättä sanoa, kaiken saa fiksattua kyllä kuntoon... Jopa sen huoltokirjan
                  Jos auto ja hinta on ok niin osta pois, mitä niitä jännittämään. Itse en virosta osta mutta se on taas jokaisen oma valinta.
                  No aika tapauskohtaista sitten. Ruotsikin on Viroon verrattuna iso maa. Sinulla näyttää olevan tuollainen 530, ilmeisesti kuitenkin manuaalina. Osaatko bensan kulutuksesta sanoa mitään? Viekö yhdistetyssä yli kymppiä?

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8971
                    • Kellokoski

                    Originally posted by SidiOus View Post
                    No aika tapauskohtaista sitten. Ruotsikin on Viroon verrattuna iso maa. Sinulla näyttää olevan tuollainen 530, ilmeisesti kuitenkin manuaalina. Osaatko bensan kulutuksesta sanoa mitään? Viekö yhdistetyssä yli kymppiä?

                    Riippuu niin ajosta mutta kyllä siihen kymppiin saa varautua, jopa ylikin. 11 taitaa olla nyt työmatka yms sekalaisessa ajossa. Sama kuin 525ia.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7494
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by kmn View Post
                      On helpompaa ja halvempaa? Tuostahan tulee vain ylimääräisiä kustannuksia ja säätöä tarroista johtuen, että ei se nyt ainakaan halvempaa (saati helpompaa) ole.
                      No kysehän olikin siitä että myyjä ei suostu antamaan kilpiä ilman että auto siirretään ostajan nimiin. Ja se maksois en satasen + 20 egee vakuutuksesta tjsp.

                      Ei minullekkaan ole vielä kilpiä kukaan mukaan antanut, paitsi kerran Saksassa kun lupasin lähettää ne Suomesta takaisin kuten teinkin...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7494
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by SidiOus View Post
                        Lokakuun lopussa 2007 auto on käynyt viimeksi huoltokirjan mukaan huollossa ja kilometrejä silloin reilu 128tkm.
                        Täytyy nyt kyllä kommentoida että on itsensä pettämistä ajatella auton olevan oikeasti ajettu sen määrän mitä siinä nyt on mittarissa. Kyllä se halpa hintakin jo jotain kertoo... Saksassa tuollasella yksilöllä olis hinta vajaa kymppi...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6017
                          • Sipoo

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          No kysehän olikin siitä että myyjä ei suostu antamaan kilpiä ilman että auto siirretään ostajan nimiin. Ja se maksois en satasen + 20 egee vakuutuksesta tjsp.

                          Ei minullekkaan ole vielä kilpiä kukaan mukaan antanut, paitsi kerran Saksassa kun lupasin lähettää ne Suomesta takaisin kuten teinkin...
                          Voi olla, mutta homma toimii kuitenkin, kuten itse aikaisemmin kuvasin. Jos tuohon vehkeilyyn lähtee, niin kannattanee peiliin vilkaista? :think

                          Originally posted by SidiOus View Post
                          Eli siis miten myyjä sitten ilmoittaa auton myydyksi tai jotain? Myyjällähän jouksee vakuutukset yms. jos mitään ilmoitusta ei tehdä?
                          Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin konttori hoitaa viron kilvet takaisin. Palautat ne samalla, kun haet omat. Se miten edellinen omistaja hoitaa vakuutuksensa on täysin jonkun muun, kuin sinun asia.......

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • SidiOus
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 523
                            • Helsinki

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Täytyy nyt kyllä kommentoida että on itsensä pettämistä ajatella auton olevan oikeasti ajettu sen määrän mitä siinä nyt on mittarissa. Kyllä se halpa hintakin jo jotain kertoo... Saksassa tuollasella yksilöllä olis hinta vajaa kymppi...
                            Halpa ja halpa. Viron autot tuntuvat järjestäen olevan halvempia kuin Saksassa. Vähän aikaa sitten oli myynnissä joku 530 m-sport puskureilla ja muuten ok varusteilla vissiin hieman alle 6000€. Vähän aikaa sitten oli myynnissä myös 04vm 320d m-sport II muistaakseni alle 200tkm ajettuna huoltokirjalla ja pyyntinä 8k€, eli verojen jälkeen ~10k€. Suomessa vastaavat farkut taisivat pyöriä melkein 15k€ hintaluokassa.


                            Eikö tämäkin ole edullinen? Näyttää kuvien mukaan melkein uudelta.


                            Tämä taisi olla suomen nettiautossa 7000€. Ilmeisesti ihmiset karsastavat tuota SMG-vaihteistoa. Sisusta karsea, mutta ei silti mikään karvalakki.


                            Entäs tämä? Tosin huoltokirjaa ei ole, myyjänä liike.

                            Hinnoittelun puolesta Virossa on kyllä autoja myynnissä melko laidasta laitaan. Toisaalta ei se korkea hinta suoraan helmeä tarkoita.

                            Ruotsissakin löytyy tälläinen farkku

                            Tiedä sitten tietääkö myyjä mitä tuo raha olisi kruunuina, en tosin tiedä minäkään, kun en jaksa katsoa.


                            Mistä muuten tietää tarvitseeko autoon CoC-todistusta? Eli Viron otteessa saattaa hyvällä tuurilla olla joku merkintä tyyliin E4*96/27*0007*05 (<- tuo oli esimerkki netistä) joka riittää korvaamaan koko vastaavuustodistuksen? Onko mahdollista, että myyjällä voisi olla joku Saksan rekisteriote jossa tarvittavat tiedot olisi (saako saksalaisen otteen pitää?)? Ja joo, helpointa olisi varmaan kysyä myyjältä, mutta myyjä on täysin pihalla jostai versio ja variantti jutuista kun kysyin ja kertoi vaan että katsastuksessa oli päästöt ok, ja voidaan käyttää uudestaan mikäli haluan. Eli mitään tuollaisia ei varmaan muissa Euroopan maissa vaadita. On tämä Suomi siis hieno maa tuossakin suhteessa!

                            Comment

                            • tommi--fi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1066
                              • Riihimäki

                              Originally posted by SidiOus View Post
                              Halpa ja halpa. Viron autot tuntuvat järjestäen olevan halvempia kuin Saksassa. Vähän aikaa sitten oli myynnissä joku 530 m-sport puskureilla ja muuten ok varusteilla vissiin hieman alle 6000€. Vähän aikaa sitten oli myynnissä myös 04vm 320d m-sport II muistaakseni alle 200tkm ajettuna huoltokirjalla ja pyyntinä 8k€, eli verojen jälkeen ~10k€. Suomessa vastaavat farkut taisivat pyöriä melkein 15k€ hintaluokassa.


                              Eikö tämäkin ole edullinen? Näyttää kuvien mukaan melkein uudelta.


                              Tämä taisi olla suomen nettiautossa 7000€. Ilmeisesti ihmiset karsastavat tuota SMG-vaihteistoa. Sisusta karsea, mutta ei silti mikään karvalakki.


                              Entäs tämä? Tosin huoltokirjaa ei ole, myyjänä liike.

                              Hinnoittelun puolesta Virossa on kyllä autoja myynnissä melko laidasta laitaan. Toisaalta ei se korkea hinta suoraan helmeä tarkoita.

                              Ruotsissakin löytyy tälläinen farkku

                              Tiedä sitten tietääkö myyjä mitä tuo raha olisi kruunuina, en tosin tiedä minäkään, kun en jaksa katsoa.


                              Mistä muuten tietää tarvitseeko autoon CoC-todistusta? Eli Viron otteessa saattaa hyvällä tuurilla olla joku merkintä tyyliin E4*96/27*0007*05 (<- tuo oli esimerkki netistä) joka riittää korvaamaan koko vastaavuustodistuksen? Onko mahdollista, että myyjällä voisi olla joku Saksan rekisteriote jossa tarvittavat tiedot olisi (saako saksalaisen otteen pitää?)? Ja joo, helpointa olisi varmaan kysyä myyjältä, mutta myyjä on täysin pihalla jostai versio ja variantti jutuista kun kysyin ja kertoi vaan että katsastuksessa oli päästöt ok, ja voidaan käyttää uudestaan mikäli haluan. Eli mitään tuollaisia ei varmaan muissa Euroopan maissa vaadita. On tämä Suomi siis hieno maa tuossakin suhteessa!

                              Tyyppikilvestä löytyy myös tuo E hyväksyntä litanja.

                              EDIT Edellisen tuontiauton katsastuksessa alkoi jotain CoC lappuja kyselemään, näytin kilvestä hyväksynnän, homma sillä selvä.
                              Auto tai moottoripyörä Virosta?

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7494
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by SidiOus View Post
                                Halpa ja halpa. Viron autot tuntuvat järjestäen olevan halvempia kuin Saksassa.
                                Saattaa olla, itse olen hintoja seurannut semmoisista 15-30 kE hintaisista (ostohinta ulkomailla) ja ei Virossa kyllä halvempia ne ole, tai sitten se huoltokirja on vajaa tai hukkunut...

                                On ne vaan melkoisia kauppamiehiä siellä kun pystyvät ne Saksasta hakemansa autot myymään vielä halvemmalla kuin mitä ne Saksassa maksaa?!?

                                Edit: Viime kesänä ostattelin Virosta liikkeestä yhtä VW Tourania, täysi huoltokirja, lähettivät kuvat siitä etukäteen.
                                Rupesin ihmettelemään kun huollot oli tehty kirjan mukaan Saksassa samassa liikkeessä ja myös luovutushuolto oli siellä leimattu.
                                Oli y-tunnus ja kaikki. Google kertoi että ko. liike kyllä löytyy, mutta se ei myy uusia autoja eikä ole edes merkkihuolto...
                                Last edited by MajorDrake; 13-06-2011, 21:23.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎