Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    YES Verotus peruttu
    Onnistuu ainakin soittamalla kyseisen jutun käsittelijälle. Lähettää vapaamuotoisen peruutusilmoituksen kyseiselle henkilölle: ([email protected])
    Ja pyytää varmistusvastauksen. Sitten tammikuussa veron hakuprosessi uudestaan. Auto oltava seisonnassa, mutta mua ei haittaa kun otan käyttöön muutenkin vasta keväällä
    Rekisteröintikatsastus menee uusiksi keväällä. Soitin katsastuskonttorille ja kyselin mitä tehdään kun mulla on valmiiksi tilatut kilvet olemassa
    Voin kuulemma katsastaa missä haluan ja mennä hakemaan ne tilatut kilvet heiltä. Näin tänään, mutta miten ensi keväänä:think

    Comment

    • bmwci
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 58

      Itse odotan veropäätöksen ja maksuajan loppuun asti, että saa ajaa mahdollisimman pitkään ja sitten peruutus Taitaa sitten olla edessä jo kolmas katsastus kyseiselle autolle kun jo kerran katsastanut uudelleen katsastuksen voimassaolon umpeuduttua.. Mielenkiinnolla odotan veropäätöstä siinäkin mielessä, että kun he antavat jo jonkin arvon autolle nyt tulevassa päätöksessä, niin muuttavatko he sitä, kun perun verotuksen ja laitan tammikuussa auton uuteen verotukseen vai muuttavatko vain kyseistä veroprosenttia :think

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17837
        • PKS

        Originally posted by bmwci View Post
        Mielenkiinnolla odotan veropäätöstä siinäkin mielessä, että kun he antavat jo jonkin arvon autolle nyt tulevassa päätöksessä, niin muuttavatko he sitä, kun perun verotuksen ja laitan tammikuussa auton uuteen verotukseen vai muuttavatko vain kyseistä veroprosenttia :think
        Kuten aiemmin heitin, heidän on pakko selvittää verotusarvo uudelleen sillä sen tulee vastata juuri sillä hetkellä vallitsevaa markkinatilannetta Eli molemmat menevät uusiksi.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • bmwci
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 58

          Originally posted by Dualfun View Post
          Kuten aiemmin heitin, heidän on pakko selvittää verotusarvo uudelleen sillä sen tulee vastata juuri sillä hetkellä vallitsevaa markkinatilannetta Eli molemmat menevät uusiksi.
          Aivan sepä se, mutta kuten olemme huomanneet tullin lottokoneesta tullausarvoksi voi tulla mitä tahansa. Koomisinta tietysti olisi, kun jokin toinen henkilö tekisi kyseisen toisen päätöksen ja arvoksi muodostuisi isompi kuin ensimmäisessä :think Sitten toinen kysymys on, että mihin Tulli meinaa lyödä rajansa päästöjen suhteen ja milloin katsotaan painoa? :think

          Comment

          • wtr
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 112
            • Turku

            Tullin sivuilta:

            Päästötiedon puuttuessa käytetään kokonaismassaa ja käyttövoimaa

            Niissä tapauksissa, joissa verotettavasta henkilöautosta ei ole saatavilla EY-tyyppihyväksynnän yhteydessä valmistajan ilmoittamaa hiilidioksidipäästöä, sovellettaisiin laissa säädettäviä toissijaisia perusteita päästötason laskennalliseksi määrittämiseksi. Autoon sovellettava veroprosentti määräytyisi tällöin auton kokonaismassan ja käyttövoiman perusteella verotaulukon mukaisesti. Tämä koskisi vanhempien käytettyjen tuontiautojen lisäksi uusia autoja, joita eivät koske EY-tyyppihyväksyntämenettely ja yhteisötason säännökset päästöjen mittaamisesta, kuten piensarjatuotantona valmistettuja autoja ja Euroopan yhteisön ulkopuolella valmistettuja yksittäisiä autoja.
            ja ainakin HS:n artikkelissa jostain vuoden takaa (http://www.hs.fi/autot/artikkeli/K%C.../1135220141742) sanotaan näin:
            Vuoden 1998 alusta lähtien Suomessa, kuten muuallakin EU:ssa, käyttöön otettujen henkilöautojen on pitänyt olla sellaisia, että malli on saanut EU-tyyppihyväksynnän. Hyväksynnän antaa viranomainen valmistajan selvitysten perusteella.
            Ennen vuotta 1998 käyttöön otetuilta autoilta ei vaadita EU-tyyppihyväksyntää.
            Että tälleen.
            myydään:
            - E34 M5 putkiston osia

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              wtr, ettei olisi nyt päästö ja tuontiauton verotus topikit hieman sekasin...
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • HassisenKone
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 145

                Originally posted by muggo View Post
                wtr, ettei olisi nyt päästö ja tuontiauton verotus topikit hieman sekasin...
                Prikuulleen oikea topic, muulla ei taida kauheasti olla väliä

                uudet säännöt tulevat voimaan 1.1.2008. Sitä ennen jätetyt päätökset näyttävät menevän nykyisin vallitsevan verotuskäytännön mukaan. Alla asiasta tiivistettynä faktaa tullin papereista.

                Se mitä kannattaa tehdä riippuu täysin siitä mille autolle odottaa veropäätöstä (% vanhalla tavalla + % uudella tavalla), lisäksi voi spekuloida sillä, että mitä käy markkinahinnoille ja kuinka tukkoon tulli tässä prosessissa menee --> eli kuinka pitkiksi veropäätösten tekeminen venyy. Uuden tavan prosentit löytyvät tullin ohjeesta

                Onko joku selvittänyt tai jopa omakätisesti kokenut mitä tapahtuu, jos saa veropäätöksen käteen, mutta sitä ei maksa/peruu sen siinä vaiheessa? Voiko pistää samantien uutta hakemusta vetämään? :think

                Originally posted by TULLI
                7 Voimaantulo
                Hiilidioksidipäästöön perustuvaa veroprosenttia
                sovelletaan henkilöauton verotuksessa, kun veroilmoitus on annettu lain voimaantulon jälkeen.
                Päästötiedon perusteella määräytyviä veroprosentteja
                sovelletaan sekä uusina että käytettyinä
                verotettaviin autoihin. Samalla luovutaan
                ennen vuotta 2003 käyttöönotettujen autojen
                niin sanotuista yksilöllisistä veroprosenteista.
                Originally posted by TULLI
                Ennen 2.11.2007 vireille tullut auton verotus
                voidaan peruuttaa maksutta, ilman autoverolain
                35 a §:n 2 momentissa ja 43 §:n 2 momentissa
                tarkoitettuja maksuja. Peruutuksen edel4
                5
                lytyksenä on, että autoveroa ei ole vielä maksettu.
                Ajoneuvo voidaan ilmoittaa verotettavaksi
                uusien veroperusteiden mukaan lainmuutoksen
                voimaantulon jälkeen.
                LÄHDE: http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/...t/025_2007.pdf
                X5 M-sport 40e
                Kupla -74-
                530 dAT -03-
                911 carrera cabriolet -99-
                E93 335iA cab -07-
                ________________
                Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

                Comment

                • Marduk
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 129
                  • -

                  Minkähänlaista veroa x5 3.0 d hen 2000-2001

                  Comment

                  • kama
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1264
                    • Savonmua

                    Quote:
                    Originally Posted by mika68
                    Aamuuutisissa sanottiin, ETTÄ AUTOVERO ALENEE MYÖS KÄYTETTYJEN OSALTA:think

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Ei välttämättä, mutta tapauksessasi ylemmässä postauksessa olleen tiedotteen laskukaavalla saan Zetallesi veroprosentiksi 26,5% sillä perusteella, että CO2 päästöt ovat 225g/km. Eli kyllä, keskeytä äkkiä, hyvä että et ehtinyt maksaa! Säästö se on pienikin.
                    Jos Z3 verotetaan kokonaismassan (1530kg) mukaan, veroprosentti on 20,5!
                    Taulukko:


                    Kiinnostaisi kyllä tietää missä menee raja BMW:n osalta noissa hyväksytyissä päästöissä. Vai onko se tasan se vuosi 2001?
                    Last edited by kama; 04-11-2007, 10:52.
                    E24 - M88/3 N/A
                    E85 - M54 Supercharged
                    G26 - M50 Supercharged
                    IG:kamamikko

                    Comment

                    • Antza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2143
                      • Espoo

                      "CO2-päästöllä tarkoitetaan auton EY-tyyppihyväksynnän
                      yhteydessä auton valmistajan autolle ilmoittamaa yhteisön lainsäädännössä säädetyn mittaustavan mukaan määriteltyä yhdistettyä
                      kaupunki- ja maatiekulutusta vastaavaa
                      hiilioksidipäästöä, joka on merkitty tai pitäisi
                      merkitä ajoneuvoliikennerekisteriin auton teknisiin tietoihin."

                      Eli miten tuon nyt tulkitsee; mikä testi/luku kelpaa?

                      Esim. oman vm. 1999 E46:n käyttöohjekirjassa on CO2-luku muiden päästötietojen yhteydessä. Päästöjen mittaustavasta sanotaan, että se on suoritettu käyttäen "standard test method (93/116/EU)". Pitäisikö tämä tulkita tyyppihyväksynnän yhteydessä määritellyksi ominaishiilidioksipäästöksi?

                      Edit: toisaalta auton EWG-ÜBEREINSTIMMUNGSBESCHEINIGUNG ei sano mitään CO2-päästöistä.. Voisiko joku vm 2001 tai uudemman BMW:n omistaja katsoa, löytyykö näistä?

                      Tähän asiaan olisi tosiaankin hyvä saada selvyys, ja varmaan saadaankin pian. Säästöhän se on pienikin säästö, joten senkin puolesta kannattaa asia selvittää
                      Last edited by Antza; 04-11-2007, 11:11.
                      Current rides:
                      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                      Previous rides:
                      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                      Comment

                      • Spud
                        BTCF Member
                        • Mar 2003
                        • 810
                        • Helsinki

                        Nykyisen veropelleilyn huomioonottaen tuntuu vähemmän loogiselta etteikö valtio työntäisi ahnaita kouriaan myös ennen -01 valmistettujen autojen "Suomilisään" jos suinkin co päästömäärä on virallisesti todistettu.. Jännä nähdä montako kertaa tämänhetkinen kyhäelmä muuttuu ennen vuotta 2010. "kyllä se hyvältä näytti paperilla"
                        Bad whiskey is better than wine
                        ---------------------

                        Comment

                        • jeps
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1986
                          • Espoo

                          Onko mitään mahdollisuutta saada päätökseen muutosta mikä on tullu 20.10? Inhoittavaa kun markkinahinta on nyt jo mahdista tippunut 3000e... ja veroprosentti olisi 10% vähemmän :(
                          Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Ehkäpä on ja ehkäpä jopa maksutta. Lue tullin uusin tiedote sivu kuusi (6) autoveromuutoksesta.
                            Last edited by nullzwei; 04-11-2007, 17:17.

                            Comment

                            • jeps
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1986
                              • Espoo

                              Originally posted by nullzwei View Post
                              Ehkäpä on ja ehkäpä jopa maksutta. Lue tullin uusin tiedote sivu kuusi (6) autoveromuutoksesta.
                              Mutta verot on jo maksettu...
                              Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by jeps View Post
                                Mutta verot on jo maksettu...
                                Jes. www.lakiwiki.fi/autoverolaki Muuta keinoa ei ole. Enää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎