Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1481

Originally posted by nullzwei View Post
    onko joku tosiaan saanut muutettua tuota verotuspäätöstä tuossa alkukäsittelyvaiheessa?

Tullista kerrottiin, etteivät he tällä hetkellä tiedä, miten näitä HHO:n päätöksiä tulisi käsitellä. Kerrottiin, ettei aivan heti kannata odottaa päätöksiä

Saiskos tuon kirjallisena. Tai vaikkapa kopiona. Tietenkin Helsingin Hallinto-oikeuden -päätös, eli diaarinumero kiinnostaa myös.
    HHO perusteli päätöstään näin:
    "Koska verotusarvon perusteena käytettyjä tietoja ei ole julkistettu, valittajalla ei ole ollut todellista mahdollista riitauttaa verotusarvoa ja osoittaa sitä virheelliseksi. Samasta syystä hallinto-oikeudella ei ole mahdollisuutta arvioida arvonmäärityksen oikeellisuutta"

Vaikka esittelin perusteluissani sillä hetkellä myynnissä olevien vastaavien autojen hintoja, ei HHO ottanut asiaan kantaa, vaan viittaa KHO:n 12.12.2006 päätökseen. Tästä syystä siis tulli nyt sanoo, että he eivät tällä hetkellä tiedä miten tähän KHO:n 12.12.06 päätökseen tulisi suhtautua.
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

Comment

• nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

Originally posted by JNIJNI View Post
      HHO perusteli päätöstään näin:
      "Koska verotusarvon perusteena käytettyjä tietoja ei ole julkistettu, valittajalla ei ole ollut todellista mahdollista riitauttaa verotusarvoa ja osoittaa sitä virheelliseksi. Samasta syystä hallinto-oikeudella ei ole mahdollisuutta arvioida arvonmäärityksen oikeellisuutta"

Vaikka esittelin perusteluissani sillä hetkellä myynnissä olevien vastaavien autojen hintoja, ei HHO ottanut asiaan kantaa, vaan viittaa KHO:n 12.12.2006 päätökseen. Tästä syystä siis tulli nyt sanoo, että he eivät tällä hetkellä tiedä miten tähän KHO:n 12.12.06 päätökseen tulisi suhtautua.

Lähdetään siitä liikkeelle, että tulli ei sano mitään, vaan yksittäinen tullin virkamies. Tulli sitä ja tulli tätä on vanha juttu eikä ole koskaan pätenyt.

Jos tuon ed. mainitun asian purkaa auki, niin yleisen markkina-arvon määritelleen tullivirkamiehen (yleensä MARVOssa tulleessa paperissa oleva nimi) ja sen perusteella tehdyn veropäätöksen tehneen virkamiehen (se kenen nimi on veropäätöksessä) tulisi perustella päätöksensä sillä tavoin, että yleinen markkina-arvo on riitautettavissa.

NYT tullin virkamies ei ole näin tehnyt. Siis. Veropäätöksiä tehneet virkamiehet joutuvat perustelemaan kaikki veropäätökset KHO 2006:95 mukaisesti ja eivät siihen kykene IKINÄ. Mm tämän vuoksi MARVO on tukkeessa ja kolmen kuukauden ajoluvat menevät ns pitkiksi.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun tullin virkamies on päätökseen rääpinyt perustelut kasaan, niin uusi kierros hallinto-oikeudessa alkaa. Mutta halpaa ja helppoa rahantuloa ei voi tuossakaan tapauksessa estää;

Oikeudenkäyntikulut
      Hallintolainkäyttölain 74 §:n 1 momentin mukaan asianosainen on velvollinen korvaamaan toisen asianosaisen oikeudenkäyntikulut kokonaan tai osaksi, jos erityisesti asiassa annettu ratkaisu huomioon ottaen on kohtuutonta, että tämä joutuu pitämään oikeudenkäyntikulunsa vahinkonaan.
      Harkittaessa julkisen asianosaisen korvausvelvollisuutta on pykälän 2 momentin mukaan otettava erityisesti huomioon, onko oikeudenkäynti aiheutunut viranomaisen virheestä.
      Hallintolainkäyttölain 75 §:n 2 momentin mukaan oikeudenkäyntikuluista on soveltuvin osin voimassa, mitä oikeudenkäymiskaaren 21 luvun 7-16 §:ssä säädetään.
      Oikeudenkäymiskaaren 21 luvun 14 §:n mukaan oikeudenkäyntikulujen korvaamista koskeva vaatimus on tehtävä ennen käsittelyn päättymistä.
      Oikeudenkäymiskaaren Lain 21 luvun 8 §:ään on otettu nimenomainen säännös korvattavista kuluista. Sen mukaan korvausta tulee suorittaa myös asianosaiselle oikeudenkäynnin johdosta aiheutuneesta työstä ja ajanhukasta.
      Tässä yhteydessä viittaan autoverolain myös autoverolain 74§; Verovelvollisen täytettyä ilmoittamisvelvollisuutensa tulee veroviranomaisen ja verovelvollisen osallistua mahdollisuuksiensa mukaan asian selvittämiseen. Pääasiallisesti sen osapuolen, jolla on siihen paremmat edellytykset, on esitettävä asiasta selvitys.
      Tulli ei mielestäni ole soveltanut auton verotuksessa hyvää hallintotapaa, eikä myöskään toistaiseksi ole osallistunut verotuksensa perustelujen tosiasialliseen selvittelyyn.

Comment

• Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17835
        • PKS

Originally posted by mika68 View Post
        OTTOAUTO.DE, sieltä ainakin löytyy verotustietoja
        Edelleen ei kannata kauhean tarkkaan kurkkia noita, sillä aiemmilla verotuspäätöksillä ei ole mitään vaikutusta tällä hetkellä määräytyvän veron määrään, mikäli arvonmäärityksen tekee MARVO.

Jos on aivan pakko tuottaa auto juuri nyt maahan (en itse uskaltaisi kyllä tämän nykyisen pelleilyn nähtyäni), kannattaa katsoa Nettiautosta sopivat verokkiyksilöt ja laskea niiden perusteella verotusarvo, josta vero määräytyy.

Ottoauto.de auttaa lähinnä tuossa kohtaa hyvin, sillä sinne on listattu veroprosentit ja laskurin avulla saa helposti pyöräytettyä verokkiyksilön arvon perusteella todellisen veron.

Omalla kohdalla homma meni nyt lopulta hyvin. Sain Tullilta vaatimani proseduurin läpi, auto on nyt verotettu ja kilvissä
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

E28 ///M535i '87 zinnoberrot

½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

• Raputurkki
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 545
          • Suomi

Nyt on asiat ihan huolella vituillaan!!!!

Verotuspäätös tuli tänään postissa. Päätös on päivätty 30.8.2007 ja maksun eräpäivä on siten 9.9.2007!!!! Miten helvetissä on mahdollista, että päätös tulee mulle tänään postissa? Miten mä voisin maksaa veron jo 9.9.2007, kun en ole vielä verotuspäätöstä saanut, eikä tulli ole ollut muhun missään yhteydessä?

Yritin heti soittaa tulliin ja laitoin päätöksen tehneelle virkailijalle sähköpostia. Täähän on aivan älytöntä. Tullin lähettämässä kirjekuoressa ei ole edes postileimaa, josta voisin tarkistaa kirjeen lähetyspäivämäärän.

Kaiken lisäksi mun auton verrokkiautona päätöstä tehdessä on mm. käytetty E38-mallisia 700-sarjan autoja, vaikka mun auto on E32:nen!!! Miten helvetissä toi nyt on mahdollista? Kahdeksasta verrokkina käytetystä autosta viisi oli vuosimallia 1995, joka tarkoittaa sitä, että ne on E38:ja

Neljä autoista oli nettiautosta ja neljä oli vertaa.fi-sivustolta.

Nyt tarvitaan hyviä neuvoja tän koko paskan selvittämiseksi!!!!

Comment

• nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

Originally posted by Raputurkki View Post
            Nyt on asiat ihan huolella vituillaan!!!!

Verotuspäätös tuli tänään postissa. Päätös on päivätty 30.8.2007 ja maksun eräpäivä on siten 9.9.2007!!!! Miten helvetissä on mahdollista, että päätös tulee mulle tänään postissa? Miten mä voisin maksaa veron jo 9.9.2007, kun en ole vielä verotuspäätöstä saanut, eikä tulli ole ollut muhun missään yhteydessä?

Yritin heti soittaa tulliin ja laitoin päätöksen tehneelle virkailijalle sähköpostia. Täähän on aivan älytöntä. Tullin lähettämässä kirjekuoressa ei ole edes postileimaa, josta voisin tarkistaa kirjeen lähetyspäivämäärän.

Kaiken lisäksi mun auton verrokkiautona päätöstä tehdessä on mm. käytetty E38-mallisia 700-sarjan autoja, vaikka mun auto on E32:nen!!! Miten helvetissä toi nyt on mahdollista? Kahdeksasta verrokkina käytetystä autosta viisi oli vuosimallia 1995, joka tarkoittaa sitä, että ne on E38:ja

Neljä autoista oli nettiautosta ja neljä oli vertaa.fi-sivustolta.

Nyt tarvitaan hyviä neuvoja tän koko paskan selvittämiseksi!!!!
            Nyt tiedät miten autoverotuksen ammattilaiset toimivat
            Tiesitkö että vero juoksee korkoa ainakin 9,5 pinnaa 10.9. alkaen
            Tiesitkö että maksamaton vero voidaan yksityisoikeudellisen saamisen perusteella ulosmitata sulta
            Tiesitkö että rikosilmoitus veropäätöksen tehnyttä vastaan olisi poikaa

1. Päättyikö ajolupasi ennen kuin veropäätös oli tehty?
            2. Eduskunnan oikeusasiamies on tullia kerran jo huomauttanut; veropäätös on annettava asiakkaalle perusteltuna tiedoksi ennen eräpäivää. (heh heh)
            3. Minä kiikuttaisin kaikki paperit poliisille ja tekisin rikosilmoituksen. Ja asiasta tieto sähköpostilla tullin virkamiehelle. Jos ei muuta niin faksaa juttu tulliin.
            Last edited by nullzwei; 17-09-2007, 17:28.

Comment

• jeps
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1986
              • Espoo

Originally posted by JNIJNI View Post
              Jatketaan kysymyksellä. Eli onko joku tosiaan saanut muutettua tuota verotuspäätöstä tuossa alkukäsittelyvaiheessa?

Omat kokemukset perustuu vuodelle 2003, jolloin silloin tuomani BMW:n arvonmäärittely meni tullilta poskelleen. Tein valituksen omine arvioineni, jonka jälkeen tulli otti yhteyttä ja kysyi, miten haluat jatkaa. No ajattelin, että tämähän käy nopeasti, nyt päästään sopimukseen. Tulliäijä sanoi kuitenkin puhelimessa, että ei heillä ole tarkoitus tulla penniäkään vastaan, vaan he vaan kysyvät, että haluatko kumota hakemuksesi??? No ihme, en halunnut, joten tuosta 2003:sta on menty siihen veiheeseen, että 4,5 vuoden jälkeen, eli viime kuussa tuli HHO:lta päätös, että tullin arvonmääritys oli tehty virheellisesti ja se palautettiin tullin uusintakäsittelyyn. Ajattelin tietysti, että homma on pian ohi ja vääryydet kuitattu. Yhteydenotto tulliin asiasta palautti maan pinnalle. Tullista kerrottiin, etteivät he tällä hetkellä tiedä, miten näitä HHO:n päätöksiä tulisi käsitellä. Kerrottiin, ettei aivan heti kannata odottaa päätöksiä... Hyvä Suomi, hyvä Tulli....
              Tuleeko sieltä kuitenkin uusi päätös jossain vaiheessa vai miten homma etenee? Meinaa viikko sitten tuli meille myös samanlainen päätös HHO:lta...
              Last edited by jeps; 17-09-2007, 17:30.
              Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

Comment

• Raputurkki
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 545
                • Suomi

Noh vittu. Juoksen huomenaamulla tullin Erottajankadun toimipisteeseen maksamaan ton veron. Sitten saa nähdä, mitä jatkossa tapahtuu...

Eikö se paikka, missä ne verot voi maksaa ja saada kuitin välittömästi ole juurikin toi erottajankadun toimipiste???

Comment

• Raputurkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 545
                  • Suomi

Nyt tiedät miten autoverotuksen ammattilaiset toimivat
                  Tiesitkö että vero juoksee korkoa ainakin 9,5 pinnaa 10.9. alkaen
                  Tiesitkö että maksamaton vero voidaan yksityisoikeudellisen saamisen perusteella ulosmitata sulta
                  Tiesitkö että rikosilmoitus veropäätöksen tehnyttä vastaan olisi poikaa

1. Päättyikö ajolupasi ennen kuin veropäätös oli tehty?
                  2. Eduskunnan oikeusasiamies on tullia kerran jo huomauttanut; veropäätös on annettava asiakkaalle perusteltuna tiedoksi ennen eräpäivää. (heh heh)
                  3. Minä kiikuttaisin kaikki paperit poliisille ja tekisin rikosilmoituksen. Ja asiasta tieto sähköpostilla tullin virkamiehelle. Jos ei muuta niin faksaa juttu tulliin.
                  Ajolupa päättyi 8.9..2007 ja veropäätöksessä on leima 30.8.2007. Ihmettelen, että missä toi veropäätös on viipynyt 30.8.2007-16.9.2007 välisen ajan?

Se kanssa ihmetyttää, että tullin kirjeessä ei ole mitään postileimaa? Miten mä voin tietää, milloin toi on postitettu, ellei kirjeessä ole postileimaa? Eikö kirjeissä yleensä aina ole joku postileima???

Comment

• nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

Originally posted by Raputurkki View Post
                    Noh vittu. Juoksen huomenaamulla tullin Erottajankadun toimipisteeseen maksamaan ton veron. Sitten saa nähdä, mitä jatkossa tapahtuu...

Eikö se paikka, missä ne verot voi maksaa ja saada kuitin välittömästi ole juurikin toi erottajankadun toimipiste???
                    Eli samalla tunnustat, että olet hyväksynyt veron oikein toimitetuksi ja olet valmis neljä-viisi vuotta kestävään verokeskusteluun tullin kanssa?

Ihan tuosta noin vain tekevät perustelemattoman veropäätöksen ja maksaisit sen?

Jos menet huomenna sinne erottajalle niin sovitaan treffit Mulla on ainakin iltapäivä vapaata ja tuntuu siltä että ois kiva chattailla tullin virkamiehen kanssa ihan noin niinkuin omaksi huviksi.

Comment

• Raputurkki
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 545
                      • Suomi

Eli samalla tunnustat, että olet hyväksynyt veron oikein toimitetuksi ja olet valmis neljä-viisi vuotta kestävään verokeskusteluun tullin kanssa?

Ihan tuosta noin vain tekevät perustelemattoman veropäätöksen ja maksaisit sen?

Jos menet huomenna sinne erottajalle niin sovitaan treffit Mulla on ainakin iltapäivä vapaata ja tuntuu siltä että ois kiva chattailla tullin virkamiehen kanssa ihan noin niinkuin omaksi huviksi.
                      En mä tosta rahasta niin hirveästi suoraan sanottuna välitä, mutta enemmän periaatteesta. Siinä mielessä maksan veron ihan mielelläni, että sen jälkeen saisin auton Suomen kilpiin ja voisin ajella kaikessa rauhassa. Jos en nyt maksa, niin otan sen riskin, että joudun myöhemmin maksamaan viivästyskorkoja ja pahimmassa tapauksessa mulle tulee vielä ulosottomiehet himaan hakemaan esim. tietokoneen pois. Eikö?

Lisäksi en tiedä kuinka kauaksi aikaa toi auto jäisi ilman kilpiä, jos rupean riitelemään, enkä maksa veroa? Mä tykkään ajella tolla sen verran, että voin kyllä maksaa noi verot ja odotella mahdollisia palautuksia joitain vuosia. Saanpahan ajella rauhassa sitten.

Enkä mä kai mitään valitusoikeuksia menetä maksamalla veroa pois. Voinhan mä vielä riidellä tosta asiasta sitten vuosikausia. Jos en maksa veroa, niin veikkaan, että joudun riitelemään vielä enemmän, vai mitä meinaat?

Musta ton auton saaminen kilpiin on tärkein asia ja sitten voin riidellä vaikka hamaan hautaan saakka kaikista kokemistani vääryyksistä. Vai meinaatko, että mun asiaa auttais jotenkin se, että en maksa nyt veroa?

Comment

• nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

Itse en missään tapauksessa hyväksyisi tullin menettelyä.

1. Autosi on "periaatteessa" ajokiellossa, eli "joudut" käyttämään korvaavaa kulkuvälinettä myös silloin, kun käyt maksamassa veron.
                        2. Tulli on laittomasti lyhentänyt verosi maksuajan nollaan ja joudut "juoksemaan" maksaaksesi veron, joka on muuten juossut korkoakin 10.9. alkaen. Oletko ihan varma, että vero tulee kokonaisuudessaan maksetuksi huomenna? Mitä todennäköisimmin autoa rekisteröitäessä selviää, että veropääomasta puuttuu tuo 10.9. ja maksupäivän välinen korko, joka
                        a) otetaan maksetusta summasta (siis veron määrä) ENSIN ja
                        b) lopulla lyhennetään varsinaista pääomaa unohtamatta että
                        c) maksamattomalle osuudelle juoksee korkoa 10.9. alkaen.

Ja kaikki tämä vain siksi että tullin virkamiehistä joku on armeliaasti tehneet veropäätöksen päin persettä. Kyllä ne sua pelottelee ja uhkailee jos millaisella kuolemantuomiolla, mutta eipä ole niillä kättäpidempää ainakaan vielä ollut, eikä muuten tule.

Comment

• Raputurkki
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 545
                          • Suomi

Itse en missään tapauksessa hyväksyisi tullin menettelyä.

1. Autosi on "periaatteessa" ajokiellossa, eli "joudut" käyttämään korvaavaa kulkuvälinettä myös silloin, kun käyt maksamassa veron.
                          2. Tulli on laittomasti lyhentänyt verosi maksuajan nollaan ja joudut "juoksemaan" maksaaksesi veron, joka on muuten juossut korkoakin 10.9. alkaen. Oletko ihan varma, että vero tulee kokonaisuudessaan maksetuksi huomenna? Mitä todennäköisimmin autoa rekisteröitäessä selviää, että veropääomasta puuttuu tuo 10.9. ja maksupäivän välinen korko, joka
                          a) otetaan maksetusta summasta (siis veron määrä) ENSIN ja
                          b) lopulla lyhennetään varsinaista pääomaa unohtamatta että
                          c) maksamattomalle osuudelle juoksee korkoa 10.9. alkaen.

Ja kaikki tämä vain siksi että tullin virkamiehistä joku on armeliaasti tehneet veropäätöksen päin persettä. Kyllä ne sua pelottelee ja uhkailee jos millaisella kuolemantuomiolla, mutta eipä ole niillä kättäpidempää ainakaan vielä ollut, eikä muuten tule.
                          Olet luultavasti aivan oikeassa. Eniten mua suoraan sanottuna vituttaa se, että en välttämättä saa autoa kilpiin vaikka haluaisinkin, koska noita ns. myöhästymiskorkoja ei kai saa maksettua tuolla kirjaamossa paikan päällä. Muistaakseni toi vero pitää olla maksettuna myöhästymiskorkoineen, että auton saa rekisteröityä Suomeen?

Toisaalta mua vituttaa aivan helvetisti se, että en "voi" ajaa autolla tällä hetkellä, koska se on "käyttökiellossa". Tietysti jos vaikka ajaisin, niin joutuisin koko ajan jännittämään sitä, että pysäyttääkö kytät ja mitä seuraamuksia mulle tulis... (mähän en tietenkään aja tolla autolla, koska se on "käyttökiellossa"...)

Ois paljon helpompaa riidellä sitten kun on saanut sen mitä haluaa, eli tässä tapauksessa auton kilpiin ja jatkuvaan käyttöön. Käyn ainakin huomenaamulla tuolla tullin kirjaamossa ja tiedustelen virkailijalta, että saanko rekisteröintiin oikeuttavan kuitin, mikäli maksan veron heti. Jos mulle ei tarvittavaa kuittia anneta "viivästymiskorkojen" takia, niin sitten en kyllä helvetti sentään maksa koko veroa ja jatkan riitelemistä.

Mun ongelma tässä asiassa on vielä se, että en oikein pysty mitenkään todistamaan, että kirje ei ole tullut mulle aiemmin, koska tossa helvetin tullin kirjeessä ei tosiaan ollut sitä postileimaa. Millä hitolla mä muka todistan, että toi kirje tuli postiluukusta sisään vasta tänään??? Tulli varmaan vaan väittää, että päätös on tehty ajallaan ja kirje lähtenyt ajallaan. Siinähän sitten olen...

Comment

• nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

Sepä se. Tulli on ottanut kaikki likaisetkin konstit käyttöön jälkiä peitellessään. Tosin faktaahan sulla on täällä nämä päivämäärätyt kirjoitukset, puhelinsoitot tulliin ja sähköpostit päivämäärineen.

Muuten. Tullin kuoressa pitäisi olla vähintään frankeerausleima, mistä selviää lähetyspäivämäärä. Vaan eipä ole -aina sitäkään. Vaikea arvat miksi.

Jos ne sulla aikovat korkoja ja uusintakatsastuksia maksattaa niin pyydä kaikista perustelut kirjallisena. "Koska se nyt vaan on niin" ei ole perustelu.

Just kuukausi sitten kyykytin tullia vastaavanlaisesta korosta. Palauttivat sen täysimääräisena ja kirjallisesti pahoittelivat viivästystä sekä väärässä oloaan.

Comment

• KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

Joo tullilta ei ole mitkään keinot kiellettyjä. Mullekin antoivat kuuden verovalitusvastineen kirjoittamiseen aikaa huimat 2 päivää Niitten dokkarissa oli joku vanha päivä, mutta mulle lähettivät sen sitten viime tinkaan kirjekuoressa, josta puuttui leima... Tuli sitten tehtyä ympäripyöree päivä vastineiden kirjoittamiseen.

Onkos muuten jollekin teistä korvattu asianajokuluja hallinto-oikeuden päätöksellä? Mulle hallinto-oikeus oli laatinut todella mielenkiintoisen kaavan, jonka mukaan SAATETAAN korvata jotain, mutta se riippuu kaavan muuttujista??? Eli oikeus on ottanut oppia tullista eikä noudata edes oikeudenkäyntikaarta, jossa korvauksista määritellään...
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

Comment

• Raputurkki
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 545
                                • Suomi

Sepä se. Tulli on ottanut kaikki likaisetkin konstit käyttöön jälkiä peitellessään. Tosin faktaahan sulla on täällä nämä päivämäärätyt kirjoitukset, puhelinsoitot tulliin ja sähköpostit päivämäärineen.

Muuten. Tullin kuoressa pitäisi olla vähintään frankeerausleima, mistä selviää lähetyspäivämäärä. Vaan eipä ole -aina sitäkään. Vaikea arvat miksi.

Jos ne sulla aikovat korkoja ja uusintakatsastuksia maksattaa niin pyydä kaikista perustelut kirjallisena. "Koska se nyt vaan on niin" ei ole perustelu.

Just kuukausi sitten kyykytin tullia vastaavanlaisesta korosta. Palauttivat sen täysimääräisena ja kirjallisesti pahoittelivat viivästystä sekä väärässä oloaan.
                                Kirjeestä löytyy tällänen: Port Paye Finlande/priority-merkintä ja joku numerosarja.

Menen huomenaamulla tulliin keskustelemaan asiasta. Olen nyt laittanut neljälle eri tullin virkailijalle noottia tosta verotuspäätöksestä. Esimerkiksi noille äijille, joiden nimet olit jo aikasemmin laittanut tänne foorumille. Sen lisäksi postia lähti veropäätöksen tekijälle ja valitusasioiden hoitajalle tullissa.

Tällä hetkellä mua vielä korpeaa toi, että ne käytti vuosimallin 1995 autoja verrokkeina mun 1989-mallisen seiskan kanssa. Eihän E32:ta enää edes tehty vuonna 1995!!! Niiden on pakko olla E38:ja. Eihän ole mitään järkeä pitää verrokkiautoina pirssejä, jotka ei ole edes samaa mallisarjaa.

No joo. Autoverovalitukset lähtee aikanaan tulliin ja helsingin hallinto-oikeuteen. Lisäksi aion varmaan myös muotoilla jotain rutinaa eduskunnan oikeusasiamiehelle. Ehkä mä keksin vielä jonkun, kenelle voin mennä itkemään...

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎